Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 17:01
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 22-08-2003 @ 17:37:
dat geloof ik wel dat mensen er af stappen omdat t te duur wordt, als t bij mij alleen om t niet zwanger worden was zou ik t ook vanaf stappen, er zijn zat middelen dat wel vergoed wordt,dat staafje,spiraaltje ect.ect.
hmm, ik zou het, zeker op lange termijn ook niet kunnen betalen denk
anyway, zo zouden er wel meer zijn.
*gaat gelijk naar de huisarts om voor nog 3 jaar de pil in huis te halen *
Oud 22-08-2003, 18:58
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
... schreef op 22-08-2003 @ 18:01:
hmm, ik zou het, zeker op lange termijn ook niet kunnen betalen denk
anyway, zo zouden er wel meer zijn.
*gaat gelijk naar de huisarts om voor nog 3 jaar de pil in huis te halen *
hahaha die blijft toch nooit zolang goed dies allang over datum dan
Oud 22-08-2003, 23:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 22-08-2003 @ 19:58:
hahaha die blijft toch nooit zolang goed dies allang over datum dan
en bovendien krijg je ook maar voor een half jaar mee
Oud 23-08-2003, 13:02
Divina Flor
Divina Flor is offline
Gelukkig gaat de pil alleen voor volwassenen uit het ziekenfonds.
Dus het risico op tienerzwangerschappen zal dan wel meevallen. Ik neem aan dat je als je 18 bent je toch zelf wel kunt inzien wat de risico's zijn van onveilig vrijen.
Verder vind ik het niet echt een goede maatregel, maar ik was het er helemaal niet mee eens geweest als de pil voor jeugd ook uit het ziekenfonds zou gaan. Maar een eigen bijdrage bij het ophalen van medicijnen bij de apotheek van 1,50 euro vind ik nog erger(gaan ze toch ook invoeren of heb ik dat verkeerd meegekregen?), als je niet veel geld hebt dan ga je natuurlijk veel minder snel medicijnen halen.
Overigens: hoe duur is de pil eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 23-08-2003 @ 14:02:
Gelukkig gaat de pil alleen voor volwassenen uit het ziekenfonds.
Dus het risico op tienerzwangerschappen zal dan wel meevallen. Ik neem aan dat je als je 18 bent je toch zelf wel kunt inzien wat de risico's zijn van onveilig vrijen.
Verder vind ik het niet echt een goede maatregel, maar ik was het er helemaal niet mee eens geweest als de pil voor jeugd ook uit het ziekenfonds zou gaan. Maar een eigen bijdrage bij het ophalen van medicijnen bij de apotheek van 1,50 euro vind ik nog erger(gaan ze toch ook invoeren of heb ik dat verkeerd meegekregen?), als je niet veel geld hebt dan ga je natuurlijk veel minder snel medicijnen halen.
Overigens: hoe duur is de pil eigenlijk?
Kosten verschillen per pil, een hele lichte pil is bijvoorbeeld duurder dan een gemiddelde. Ligt er dus aan wat voor pil je hebt.
Gemiddeld zou het per jaar ongeveer €50,- tot €70,- gaan kosten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 15:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 20-08-2003 @ 18:39:
Die ongewenste zwangerschappen zijn over het algemeen je eigen schuld. Je kunt nu wel aankomen zetten met verkrachtingen, maar dan zou iedereen eigenlijk verplicht moeten worden de pil te nemen. En aangezien zoiets ook niet gebeurt, kunnen ze het net zo goed afschaffen. En er zijn ook andere mogelijkheden om er geen kind aan over te houden. Maar dat is nog niet eens het belangrijkste, het belangrijkste is dat het slachtoffer geholpen moet worden en de dader gepakt.
pff, het is in engeland onderzocht wat het gevolg zou zijn als ze de pil uit het ziekenfonds halen. gevolg was dus: meer ongewenste zwangerschappen en ook meer abortussen (dus weer meer kosten voor de overheid, omdat de abortus ook wordt vergoed).

ik heb het niet zelf bedacht...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:44
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 20-08-2003 @ 11:48:
5 euro per maand voor zorgeloze sex zonder angst voor zwangerschap.

5 euro

Wat kost een Breezertje?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:02
blacky
blacky is offline
Stelletje idioten daar op het binnenhof.
Tuurlijk pleur de pil en de tandarts maar uit het ziekenfonds, iedereen een verrotte bek, vroeg kinderen en veel abortussen. terug naar de tijd dat je in Nederland nog geen ziekenfonds had.
Oud 24-08-2003, 12:42
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 20-08-2003 @ 19:08:
En hoe wil de dokter dan vast gaan stellen dat je hem gebruikt om medische redenen en niet als voorbehoedsmiddel?
Medische redenen versta ik niet buikpijn klachten onder. Maar dingen zoals erfelijke ziektes die je kan overdragen aan een kind.
En zulk soort dingen zijn wel degelijk bekent bij een huisarts en in het ziekenhuis..

Uiteindelijk zullen ze er meer problemen mee hebben als ze hem eruit halen. Veel mensen gebruik het inderdaad ook echt als medicijn en niet als anticonceptie middel.
Ach ja ik merk het wel... Zoveel zal het niet worden en ik zou het dan ook gewoon betalen. Maar het is en blijft lullig

Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 12:51.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 24-08-2003 @ 13:42:
Medische redenen versta ik niet buikpijn klachten onder. Maar dingen zoals erfelijke ziektes die je kan overdragen aan een kind.
En zulk soort dingen zijn wel degelijk bekent bij een huisarts en in het ziekenhuis..

sorry maar hele erge buikpijn valt wel onder medische klachten hoor, alleen als je t 1 of 2 dagen hebt niet,maar langer dan een week(meen ik hoor)

als je erfelijke ziektes heb geven ze daar volgens mij niet de pil voor hoor
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
blacky schreef op 24-08-2003 @ 13:02:
Stelletje idioten daar op het binnenhof.
Tuurlijk pleur de pil en de tandarts maar uit het ziekenfonds, iedereen een verrotte bek, vroeg kinderen en veel abortussen. terug naar de tijd dat je in Nederland nog geen ziekenfonds had.
mjah ik ben benieuwd wanneer ze op t idee komen om t koningshuis eruit te gooien,die lui verdienen ontzettend veel geld,dat ze daar maar op gaan bezuinigen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 24-08-2003 @ 13:55:
sorry maar hele erge buikpijn valt wel onder medische klachten hoor, alleen als je t 1 of 2 dagen hebt niet,maar langer dan een week(meen ik hoor)
maar goed, wie is d'r nou langer dan een week achter elkaar ongesteld?
*medelijden met degene die hier 'ik' op moet antwoorden*
Oud 24-08-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 24-08-2003 @ 14:03:
maar goed, wie is d'r nou langer dan een week achter elkaar ongesteld?
*medelijden met degene die hier 'ik' op moet antwoorden*
ik moet er toch echt ik op antwoorden
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 17:45
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 24-08-2003 @ 18:19:
ik moet er toch echt ik op antwoorden
Ik denk dat er wel meer dat moeten doen. Als ik niet aan de pil zou zijn, zou ik ook 'ja' moeten antwoorden.
Voordat ik aan de pil ging was ik zéker 7 dagen ongesteld, waarvan 5 heel erg en twee wat minder. Die vijf erge dagen waren ook meteen de dagen waarop ik vrijwel niet kon lopen. Na een paar keer was mijn moeder het zat en moest ik helemaal onder de pijnstillers naar school. Niet zo plezierig

Maar goed, ik betaal de pil hoe dan ook wel, die €50,- tot €70,- kan ik wel missen per jaar... daarvoor heb ik dan vrijwel nergens meer last van en kan ik zonder zorgen seks hebben. Kinderen zijn vele malen duurder.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2003 @ 18:45:
Ik denk dat er wel meer dat moeten doen. Als ik niet aan de pil zou zijn, zou ik ook 'ja' moeten antwoorden.
Voordat ik aan de pil ging was ik zéker 7 dagen ongesteld, waarvan 5 heel erg en twee wat minder. Die vijf erge dagen waren ook meteen de dagen waarop ik vrijwel niet kon lopen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 18:11
Balance
Balance is offline
oeps, probleem blijkbaar onderschat, maar ik bedoel dan ook echt 7 dagen hevig ongesteld (aangezien er werd gesproken over minstends 7 dagen ziek zijn (en je dat niet bent op lichte dagen, neem ik aan)).
maar goed, ik blijf wel medelijden hebben dan.
Oud 24-08-2003, 21:05
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 24-08-2003 @ 13:56:
mjah ik ben benieuwd wanneer ze op t idee komen om t koningshuis eruit te gooien,die lui verdienen ontzettend veel geld,dat ze daar maar op gaan bezuinigen
JOw! jij hebt gelijk!
Oud 25-08-2003, 20:09
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 24-08-2003 @ 13:55:

als je erfelijke ziektes heb geven ze daar volgens mij niet de pil voor hoor
je leeft het verkeerd. De medische klachten waarover ik had bedoelde ik dat mee. Dat wil niet zeggen dat ik bedoelde dat buikpijn en ziek worden onder ongesteldheid geen medische klachten vind. Die 2 dingen onderscheid ik gewoon in verschillende groepen.

En de pil geven ze daar wel voor...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 11:23
Doefus
Doefus is offline
Vin het egt grote onzin....de enigste reden dat erniet superveel meisjes zwanger raken is de pil....
Oud 26-08-2003, 11:36
Sirenie
Sirenie is offline
Condooms zijn er ook nog. Ik gebruik ze al 1,5 jaar en ik ben nog niet zwanger.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:02
Verwijderd
Vraagje;
Ik ben via mijn moeder particulier verzekerd, ik begrijp dat soort dingen allemaal niet zo goed.. maar kan het zo zijn dat mijn verzekering straks wel de pil gewoon blijft vergoeden? Aangezien 'k wel in een vrij hoog pakket zit etc etc... Halen ze de pil alleen uit de basis? Of overal uit?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:47
karinn
karinn is offline
Volgens mij was het plan om wel de pil te vergoeden voor vrouwen t/m 18 of t/m 21. Ze willen niet dat er meer tienermoeders komen... Zo dom zijn ze dus ook weer niet...
Oud 28-08-2003, 17:27
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 20-08-2003 @ 12:44:
Eigenlijk is het wel terecht dat de pil uit het ziekenfonds gaat, andere voorbehoedsmiddelen zitten er ook niet in. En ja, van de tandarts merk ik het niet, want we zijn al particulier verzekerd.
Dan hoop ik dat jou vriendin zwanger wordt en dat jij met de problemen zit....echt weer zo'n jongensopmerking
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-08-2003 @ 01:40:
1Maar goed ik snap ook niet waarom de pil eruit gaat, maar daartegenin is weer te brengen dat condooms ook niet in het ziekenfonds zitten. Die zorgen ook nog eens voor bescherming tegen SOA's, dus is het logischer dat de condoom er in zit dan dat de pil erin zit. Maar goed het condoom zit er dus niet in, dus valt er wat voor te zeggen dat de pil eruit gaat.
Ja, dat de condoom er niet in zit is 1, maar als je ook de pil er dan uithaalt, dan ben je al helemaal nergens meer toch?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
karinn schreef op 26-08-2003 @ 17:47:
Volgens mij was het plan om wel de pil te vergoeden voor vrouwen t/m 18 of t/m 21. Ze willen niet dat er meer tienermoeders komen... Zo dom zijn ze dus ook weer niet...
t/m 18.. en dan denk ik: hoe vroeg willen ze kids aan de pil hebben heah!
en alsof je als je 18 bent opeens wel voor een kind kan zorgen..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:02
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Ey mensen,

Ik ben over 2weken 15 en ik wil heel graag aan de pil. Gewoon omdat ik het een veiliger gevoel vind als ik hem zou slikken en ook omdat ik al een tijdje een vriend heb. En verder gewoon de zekerheid die ik dan altijd heb (als ik het dan over ongewenstzwanger zijn) heb.

Maar wat zijn nou alle andere voordelen die aan de pil zitten en welke nadelen??

En hoe zou ik dit aan me moeder moeten vertellen ik kan niet zomaar tegen haar zeggen... Van mam ik wil aan de pil vanwege me vriend om het zo maar even te zeggen... Maar hoe dan zou ik het aan haar moeten vertellen??

Hoop dat jullie het serieus opvatten en goede advies kunnnen geven.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
mizz-unknown schreef op 28-08-2003 @ 20:02:
Ey mensen,

Ik ben over 2weken 15 en ik wil heel graag aan de pil. Gewoon omdat ik het een veiliger gevoel vind als ik hem zou slikken en ook omdat ik al een tijdje een vriend heb. En verder gewoon de zekerheid die ik dan altijd heb (als ik het dan over ongewenstzwanger zijn) heb.

Maar wat zijn nou alle andere voordelen die aan de pil zitten en welke nadelen??

En hoe zou ik dit aan me moeder moeten vertellen ik kan niet zomaar tegen haar zeggen... Van mam ik wil aan de pil vanwege me vriend om het zo maar even te zeggen... Maar hoe dan zou ik het aan haar moeten vertellen??

Hoop dat jullie het serieus opvatten en goede advies kunnnen geven.
Moet je dat nou echt ook bij deze topic zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 28-08-2003 @ 20:06:
Moet je dat nou echt ook bij deze topic zetten?
*ligt in een deuk* ja inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:21
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Dat moet ik idd.

Een forum is ervoor om al je vragen op te zetten....

Eerst heb ik een topic geopend waar ik allemaal kritiek op kreeg en als antwoord kreeg ik ook dat ik het hier moest vragen omdat ik dan wel antwoord zou krijgen.

Bij deze heb ik het gedaan is het weer niet goed.. Maar hallo wat moet ik dan doen om antwoord op me vragen te krijgen?!

Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
mizz-unknown schreef op 28-08-2003 @ 20:21:
Dat moet ik idd.

Een forum is ervoor om al je vragen op te zetten....

Eerst heb ik een topic geopend waar ik allemaal kritiek op kreeg en als antwoord kreeg ik ook dat ik het hier moest vragen omdat ik dan wel antwoord zou krijgen.

Bij deze heb ik het gedaan is het weer niet goed.. Maar hallo wat moet ik dan doen om antwoord op me vragen te krijgen?!

Bij het grote piltopic zetten:

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=579553
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:30
mizz-unknown
mizz-unknown is offline

Dit is dus echt het beste advies dat ooit iemand me gegeven heeft

Maar thanx he
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 01:08
U-NiQ
U-NiQ is offline
Hoezo jonge meiden? Tot je 21ste blijft de Pil nog gewoon in het ziekenfonds hoor!
Maar het is sowieso vervelend natuurlijk, dat de Pil + de tandarts uit het ziekenfonds verdwijnen..

Ooh.. Wat zullen er nog veel mensen naar de tandarts gaan ..
Oud 16-09-2003, 15:44
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
echt ronduit belachelijk!!!!!

kom net vd apotheek af en ze zei dat tot 1jan alles t zelfde blijft maar na 1jan alles voor eigen kosten komt..
dus ik vroeg hoeveel moet ik voor mijn pil (minulet) bij gaan betalen?? per 1jan geen 6euro voor n half jaar maar 30!!!! euro
damn das me wel heel erg veel!!!!!

microgynon 30 is nu gratis en die is straks 17euro en daarmee de goedkoopste dus ga nu mrg aan de huisarts vragen of ik die nie kan krijgen want 30 euro is me toch net iets teveel van t goede!!

kun je nagaan wat je straks kwijt bent aan n tandartsbezoek!!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:56
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
tandarts kost wel even wat! Gevolg mensen met weinig geld gaan gewoon niet waardoor straks allemaal tandjes uit mondjes gaan vallen!

Over de pil... die wordt toch vergoed tot 18 jaar (mag ik hopen...) En anders heel erg kut want dan zijn er inderdaad meer tienermoedertjes en abortus....

Worden al die abortussen vergoed? Dat zal ook heel wat kosten.....

Ivf gaat er ook uit (toch?), dat is eg klote als je moeilijk kindjes kunt krijgen.....Heeeeel erg kut voor al die mensen! Gewoon geld betalen om zwanger te raken! De gene die dat eruit heeft gegooid is eg onmenselijk vin ik
Oud 17-09-2003, 10:06
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Hee meiden ff adviesje: sla vast een voorraad voor een halfjaar of een jaar in (herhalingsrecept aanvragen) nu het nog -niet veel- geld kost!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 10:11
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Heeft iemand enig idee hoe het verder zit als je particulier bent verzekerd? Ik zit nl nog bij mijn ouders in het pakket en die zijn particulier.
Ik moet in de apotheek voor 6 strips Marvelon iets van 6,70 eigen bijdrage betalen en dan zo'n formulier opsturen naar de verzekering...ik heb geen idee of mn ouders dan alles vergoed krijgen verder of het moeten betalen? Ze weten het zelf niet eens.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:16
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nou die voorraad inslaan gaat niet denk ik want deze apotheek zei: tis vanaf 1jan zelf betalen dus deze 3mnd is nog normaal en de laatste 3mnd (schrijft altijd voor 6mnd voor) is al duurder

maar ik hoorde gister op tv dat je pas vanaf 21jr moet betalen waarom zegt dat mens dat dan tegen mij!!!
als dat zo is voel ik me namelijk erg genaaid door haar want ik ben 19 en ik vind dat ze op zn minst ff de leeftijd moeten checken als ik 30 euro bij moet betalen scheelt nogal met 6 euro die het nu kost kga t ook zeker ff navragen bij de huisarts maar ik heb dit gister op tv gezien dat t vanaf 21 jaar is en dan mag ze mij niet dat geld laten betalen vind ik
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 17:32
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-08-2003 @ 02:56:
Misschien maar goed, dat van die pil..
Dan wordt hopelijk niet meer massaal dat microgynon 30 voorgeschreven.
hoezo wat is er met die pil dan?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:26
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 22-08-2003 @ 17:37:
dat geloof ik wel dat mensen er af stappen omdat t te duur wordt, als t bij mij alleen om t niet zwanger worden was zou ik t ook vanaf stappen, er zijn zat middelen dat wel vergoed wordt,dat staafje,spiraaltje ect.ect.
Al die 'andere' anticonceptie middelen worden dus ook niet vergoed.

Citaat:
Het ministerie van Volksgezondheid schreef:
Ook voor andere anticonceptiemiddelen moeten ze straks zelf betalen: prikpil, spiraaltje, anticonceptiering, implantatiestaafje, pessarium en anticonceptiepleister.

Laatst gewijzigd op 30-09-2003 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef op 30-09-2003 @ 17:26:
Al die 'andere' anticonceptie middelen worden dus ook niet vergoed.
nee,daar kwam ik gisteren ook achter
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 09:56
Zelma
Zelma is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 20-08-2003 @ 01:40:
1) Is dit niet meer iets voor L&G

2) Vind het persoonlijk vervelender dat de tandarts eruit gaat . Maar goed ik snap ook niet waarom de pil eruit gaat, maar daartegenin is weer te brengen dat condooms ook niet in het ziekenfonds zitten. Die zorgen ook nog eens voor bescherming tegen SOA's, dus is het logischer dat de condoom er in zit dan dat de pil erin zit. Maar goed het condoom zit er dus niet in, dus valt er wat voor te zeggen dat de pil eruit gaat.

Toch heb ik liever dat de tandarts en de pil erin blijven. (Maar ja, je moet ergens bezuinigen. Er zijn altijd wel mensen die klagen, zolang ze het maar niet op onderwijs wegbezuinigen)

((Het is laat dus let niet op m'n formulering))

In Principe ben ik het helemaal met je eens, maar er moet dan wel een limiet komen. Je weet niet hoe actief mensen uit het ziekenfonds gemiddeld in bed zijn.... stel dat veel mensen het ongeveer 35 keer per week doen (oké, beetje krom voorbeeld), wordt dat wel erg duur voor de overheid. De pil is gewoon een vast bedrag per periode. Ik moet er wel bij opmerken, dat dit niet eerlijk is voor de mannelijke helft van de mensen in het ziekenfonds zolang er geen pil voor mannen is want die betalen ook mee aan 'onze' pillen.
Het zou dus wel eerlijk zijn als mannen 5 condooms (of zoiets) per week vergoed kan krijgen en vrouwen de pil. Maar anticonceptie moet wel gehandhaafd blijven want abortussen kosten de overheid ook alleen maar geld en voor de psyche van de vrouw is het ook niet echt voordelig....

Regels voor berichten