Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het zal wel door je verslaving komen ![]() Maareh, even on-topic: vind je t eng als er plaatjes op pakjes komen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Enne ik ben niet verslaafd, maar dat zeggen verslaafden altijd ![]() Ik vind dat de plaatjes er niet zeer lekker uitzien, maar ik denk niet dat ik daardoor minder ga kopen. Ik haal ze dan natuurlijk wel uit het doosje, want ik wil niet elke keer als ik er een opsteek naar een kankergezwel kijken. ![]() Het kan natuurlijk wel zo zijn dat mensen minder snel gaan roken als die plaatjes erop staan, misschien heeft het op die mensen wel een afschik effect. |
![]() |
|
Eerst teksten, nu plaatjes...dalijk komt er nog een bijpassend schermpje met een roker die op zijn fiest vrolijk een sigaret aansteekt en twee seconden later wordt aangereden door een vrachtwagen, omdat de fietser meer aandacht aan de sigaret schonk, i.p.v. aan het verkeer.
Helemaal geweldig dat de roker indirect voor al deze 'waarschuwingen' betaald. De overheid heeft een mooie vorm van ironie ![]() Waarvan zou de overheid meer profijt van ondervinden, allemaal gezonde mensen of allemaal mensen die roken? Of is dat te on-topic of te so-yesterday?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is gewoon dom om rokers aan te pakken terwijl er zoveel andere zaken zijn die ook zeer schadelijk zijn en waar niemand iets om geeft. Rokers zijn gewoon een makkelijke zondebok en makkelijk te plukken omdat ze verslaafd zijn, en het leuke is: ze vormen 1/4 van de bevolking. Kassa Kassa. Als het om de beperking van zaken gaat die mensen ziek kunnen maken en schade kunnen toebrengen moeten we alles aanpakken vanaf ongezond eten, sporten tot roken. |
![]() |
||
Citaat:
Conclusie: roken dupeert de burger meer dan sporters en mensen die te vet eten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Da's de shit ![]() ![]() En daarnaast kom ik nog steeds teveel rook tegen in uitgaansgelegenheden en trein (mensen met een sigaret die door niet-rokers coupes lopen onder het motto: "ik loop toch al door naar het rokersgedeelte?". Ja, zo werkt dat natuurlijk niet. Of omdat je zelf door zo'n dergelijk stinkgedeelte moet lopen. Nu valt het nog meer wanneer dat stinkgedeelte slechts 5 rijen stoelen betreft. Dan kan ik mijn adem nog inhouden, maar als het een wat langer gedeelte betreft en het is druk, dan lukt mij dat niet en slaat de rook op mijn longen). En ik word er steeds meer allergisch voor - die rook. ![]() En op werkplekken is dat nog steeds niet de regel, btw.
|
![]() |
In brazilie hebben ze ook plaatjes én teksten(al 3 jaar), een stel wat in bed ligt, de man impotent vanwege het vele roken en de vrouw met een nogwat bedroefde grimas op haar gezicht.
Maar ook minder smakelijke plaatjes als pasgeboren baby's die aangetast zijn door de nicotine van de moeder die rookte tijdens haar zwangerschap. |
![]() |
|
GATVERDAMME!!!! Die pakjes komen dus wel gewoon bij de kassa van de Albert Heijn, Dirk, Aldi en andere winkels te liggen. Heb ik erom gevraagd om elke keer als ik betaal braakneigingen opgeroepen te krijgen? Er komen ook minderjarige kinderen in die winkel. Lekker als die half opengereten longen kunnen bekijken.
Het is trouwens niet bedoeld voor de mensen die al roken. Mensen stoppen juist niet met roken als er zoveel aandacht is. Juist door de antireclame blijft men roken ("IK beslis wat IK wil")
|
Als je nou toch begint over de ziektekosten van 'rokers', kijk dan eens verder de maatschappij in. Door een vaak te hoge stress-factor krijgen mensen klachten, klachten als bijvoorbeeld een depressie.
Mensen die zijn opgenomen voor bijvoorbeeld een depressie kosten per dag 1000 euro, de meeste mensen zitten er al gauw een maand of anders wel drie maanden. Ik heb zelf niet veel algemene informatie hierover, alleen over de kliniek waarmee ik zelf ervaring heb. Maar daar zaten gemiddeld zo'n 10 - 12 adolescenten tegelijkertijd. De kosten per dag voor de huisvesting van deze mensen bedraagt per dag dus minimaal 10.000 euro. Als het druk is zijn de kosten 14.000 euro per dag, kan oplopen tot maximaal 16.000 euro per dag geloof ik. Dan heb ik het nog niet eens over de volwassenen, dus tsjah...verzin er zelf maar een leuke conclusie bij ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Joris en zijn wonderlijke navel Verwijderd | 14 | 07-01-2006 13:19 |