Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 18:24
Verwijderd
Microsoft gaat aanbieders van instant messaging (IM)-programma's licenties aanbieden om gebruik te maken van het MSN IM-netwerk. Concurrerende aanbieders van IM-diensten, zoals America Online en Yahoo, zijn deze keer niet het doel van Microsoft. Het bedrijf uit Redmond wil geld zien van de makers van programma's die gebruikmaken van het MSN IM-netwerk, en daarmee dus een direct concurrent zijn van Microsofts eigen programma's: MSN en Windows Messenger. Cerulean Studios, maker van Trillian (Pro), staat bovenaan Microsofts lijst. Trillian is inmiddels meer dan 10 miljoen keer gedownload. Volgens een woordvoerder van de MSN-productgroep is het laten draaien van een IM-netwerk een kostbare zaak. Het is volgens haar dan ook niet meer dan normaal dat bedrijven die IM-programma's te koop aanbieden, ook moeten betalen voor het gebruik van het MSN-netwerk. Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/28530

En ik vind 't allemaal vrij terecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2003, 18:40
Prea|K
Prea|K is offline
Dat zeggen ze al 3 jaar dus..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 07:57
SNeKKe
SNeKKe is offline
MMmmm.... MSN wordt ni betalend voor de gewone MSN-gebruiker.

Mensen die GAIM, aMSN en dergelijke alternatieven gebruiken mogen wel gaan huilen. (Oudere versies van MSN Messenger zelf ook hoor).

MS maakt het Messenger netwerk gesloten en laat alle ontwikkelaars betalen die hun software willen laten werken met het MSN protocol...

Ik heb gisteren nog eventjes GAIM opgezet en het eerst dat ik aankreeg van berichtjes was van messenger@microsoft.com en een hoop gelul over beveiligingsupdate enzovoort...

Even later kreeg ik een mail aan. Ik zal ze snel hieronder posten.

Citaat:
ATTENTION: IMMEDIATE ACTION REQUIRED FOR MSN AND WINDOWS MESSENGER USERS.

You are receiving this e-mail because you are a MSN Messenger or Windows
Messenger Service user.

As part of Microsoft's Trustworthy Computing initiative, Microsoft is
updating the .NET Messenger Service and providing you with an important
MSN Messenger or Windows Messenger security update.

If you are using MSN Messenger 5.0, Windows Messenger 4.7.2000, or MSN
Messenger for Mac 3.5, or any versions higher than these, you do NOT need
this security update. To find out which version you have, select the
'Help' menu in Messenger, then select 'About'. If you are using an older
version, or are not sure, please visit:
http://messenger.msn.com/Help/Upgrades.aspx
for an update.

NOTICE: If you are not using an updated version, you will be unable to
continue using your MSN Messenger or Windows Messenger Service.

Thank you for helping Microsoft further its commitment to helping you
protect your privacy and security online.

You can view the .NET Messenger Statement of Privacy at:
http://messenger.msn.com/Help/Privacy.aspx
and the .NET Messenger Service Terms of Use and Notices at:
http://messenger.msn.com/Help/Terms.aspx.
Toch leuk eh... Zo wilt MS mensen als het ware verhinderen naar andere besturingssystemen over te stappen aangezien er hoogstwaarschijnlijk geen MSN-clone voor komt of anders verdienen ze eraan...

Het spijtige is dat de normale gebruiker gewoon MSN blijft gebruiken zonder er iets van te merken van deze smerige zet.

Wil je iets doen tegen deze actie van MS? Verenig u en promoot ICQ/Jabber/... .

Greetz

EDIT: midden oktober (de 15e ofzo) zal u zonder MSN Messenger er niet meer op kunnen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 08:12
checko
checko is offline
dan maar icqen...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 08:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
Hoelang verschijnt dit soort berichten al?
Net zoals dat van de oudere versies niet meer gaan werken. Dat is ook al weken aan de gang, allen dat we sinds kort zo'n eenmalige boodschap van MS krijgen. En dan nog, als zij echt een grote bug gevonden hebben in hun oude versie's, dan kan ik begrijpen dat ze willen dat je gratis update.
Oud 03-09-2003, 08:46
SNeKKe
SNeKKe is offline
@Tofke_H

deze mail en die conversatie op GAIM Is officieel van MS... Het is trouwens de eerste keer dat ik zoiets aankreeg.
En het is niet bepaald voor één of andere beveiligingsupdate zoals ze zeggen, maar gewoon omdat in de nieuwste MSN-versies de licentiemethode voor het closed MSN protocol al toegepast is en die versies kunnen dus zonder problemen meedraaien na 15 oktober.

Als je me niet gelooft: http://gaim.sourceforge.net
Ik weet niet of je het bericht in de WIN32-versie ook aanrkijgt maar ik denk van wel...

installeer maar en kijk wie er iets komt zeggen...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 08:57
Verwijderd
Laat ze maar geld vragen, er komt altijd wel een ander bedrijfje die het dan zal overnemen....GRATIS. toen Napster verdween (lang geleden) kwam kazaa enz. in opkomst
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 09:35
SNeKKe
SNeKKe is offline
@Dukko,

zo'n bedrijven & oplossingen zijn er al... Jabber bijvoorbeeld is opensource en moet in mijn ogen niet onderdoen aan msn...

maar de gewone thuisgebruiker gebruikt windows en als het voor hun werkt, schakelen ze zeker niet graag over omdat iedereen msn gebruikt...

Een voorbeeld: mijn ouders & broer & zus...
Het maakt hun niet uit hoeveel virussen ofzo zij op hun computer hebben... Zolang ze kunnen doen wat zij willen zijn zij blij. MSN, muziek, email en surfen. Ze willen niets anders.

Mijn vader was zelfs kwaad op mij omdat hij de startknop in Windows XP niet kon vinden (een ander kleurtje... en dan maar ja.)

De professionele gebruiker mag zeggen en doen wat ie wil, maar zolang de grootste hoop van gebruikers geen besef hebben van alles, dan zal het niet zo snel veranderen vrees ik..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 30-08-2003 @ 19:24:
En ik vind 't allemaal vrij terecht.
Als ik dit lees ook. Het is ongeveer hetzelfde verhaal als van de betaal-TV-aanbieder die een eigen netwerk met films draait, en waar ineens een 'piraat' op komt met goedkope, merkloze decoders. Dat is aanhaken bij andermans prestatie. En het is niet altijd onrechtmatig, nétjes is het zeker niet. Ik snap MS heel goed hier.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 10:19
SNeKKe
SNeKKe is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2003 @ 11:06:
Als ik dit lees ook. Het is ongeveer hetzelfde verhaal als van de betaal-TV-aanbieder die een eigen netwerk met films draait, en waar ineens een 'piraat' op komt met goedkope, merkloze decoders. Dat is aanhaken bij andermans prestatie. En het is niet altijd onrechtmatig, nétjes is het zeker niet. Ik snap MS heel goed hier.
OK, MSN kost Microsoft veel geld... En het is misschien niet netjes, maar daar hadden ze veel vroeger al iets kunnen tegen aan doen.

En nu kan MS bijna 99% Big brother spelen op heel het MSN-netwerk... Inbreuk op privacy noemen ze dat. Maar ja, de gewone thuisgebruiker weet er niet eens van...

EDIT: msn is niet het enigste verlieslatende... Win CE, XBox zijn dat ook... Ze moeten het hebben van overgekochte software zoals heel het office pakket, visio, enz...

Ik zal nog is een zoektocht doen naar een artikel dat ik een jaar geleden ergens geleden geleze had over het verleden enzovoort van MS... Die manne zijn geen informatici, gewoon marketingmensen.

Laatst gewijzigd op 03-09-2003 om 10:22.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 10:59
SeXieJ-MenDieJ
SeXieJ-MenDieJ is offline
Ik vind het belachelijk dat mensen er uberhaupt bij opkomen om msn betaald te laten worden. Ik maak er veelvuldig gebruik van en het is ontzettend handig om lekker met je vrienden te kletsen, heb ook contact met bijv. mensen uit Nieuw Zeeland, mn beste vriendin woont daar, en ik zou het zonde vinden omdat allemaal weg te gooien, omdat Microsoft wil dat we het gaan betalen, bekijk het ff lekker.

Ben bang dat het mailen dan weer komt, of de post
Oud 03-09-2003, 12:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
SeXieJ-MenDieJ schreef op 03-09-2003 @ 11:59:
Ik vind het belachelijk dat mensen er uberhaupt bij opkomen om een telefoongesprek betaald te laten worden. Ik maak er veelvuldig gebruik van en het is ontzettend handig om lekker met je vrienden te kletsen, heb ook contact met bijv. mensen uit Nieuw Zeeland, mn beste vriendin woont daar, en ik zou het zonde vinden omdat allemaal weg te gooien, omdat KPN wil dat we het gaan betalen, bekijk het ff lekker.

Ben bang dat het smsen dan weer komt, of de post
Oud 03-09-2003, 13:40
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Fok hun, ik hoop dat niemand die troep meer gaat gebruiken.
Oud 05-09-2003, 08:24
Obidos
Obidos is offline
Als MSN niet gratis blijft stap ik weer lekker over op ICQ

Als niet iedereen MSN had zat ik nu ook nog op ICQ, dus het zal me echt weinig boeien of je voor MSN moet gaan betalen \

ICQ !
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 08:43
Shade
Shade is offline
als MSN betalen wordt DL ik ICQ of AOL wel hoor,,,
Oud 05-09-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
SeXieJ-MenDieJ schreef op 03-09-2003 @ 11:59:
Ik vind het belachelijk dat mensen er uberhaupt bij opkomen om msn betaald te laten worden. Ik maak er veelvuldig gebruik van en het is ontzettend handig om lekker met je vrienden te kletsen, heb ook contact met bijv. mensen uit Nieuw Zeeland, mn beste vriendin woont daar, en ik zou het zonde vinden omdat allemaal weg te gooien, omdat Microsoft wil dat we het gaan betalen, bekijk het ff lekker.

Ben bang dat het mailen dan weer komt, of de post
Denk anders even verder na dan je neus lang is. In de eerste plaats is er nog lang geen sprake van dat de MSN Messenger-gebruikende consument gaat betalen. En al zou dat gebeuren; dan gebruik je toch geen MSN meer? Voor niets gaat de zon op, lieverd. Dat zou je toch moeten weten. Of het echt netjes is wat Microsoft doet is slechts een waardeoordeel dus subjectief.

Verder Microsoft wil dat 3rd party software dat gebruik maakt van het MSN-protocol een commissie af gaan staan. Zeker in het geval van Trillian, waar Trillian een Pro-versie heeft waar geld mee verdiend wordt, is dit niet meer dan normaal. Trillian draait op die manier inkomsten op iets wat helemaal niet van Trillian is, te weten, het MSN-protocol & netwerk.

Ik ben er zelf niet blij mee, want 't zit er dik in dat de kosten doorberekend gaan worden naar de Trillian-gebruikers die een legale licentie willen kopen, maar het is niet meer dan terecht wat Microsoft doet.

Laatst gewijzigd op 05-09-2003 om 13:11.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:13
Verwijderd
Citaat:
NuNCaLieNTJuH schreef op 05-09-2003 @ 09:24:
Als MSN niet gratis blijft stap ik weer lekker over op ICQ
De Mirabilis ICQ-client is slechte bloatware.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 17:10
pessimistje
pessimistje is offline
ik ben helemaal verslaafd aan msn, en vind mailen veel leuker, maar omdat ik zoveel online ben, mail niemand bijna niemand meer.
dus ik zal het zien als voordeel.

ontopic:
Ik vind het wel terrecht dat ze geld gaan vragen voor msn, aangezien het hoog aantal gebruikers die het allemaal maar gratis gebruiken.
zo leuk is het nou ook weer niet, teminste voor mij een verslaving!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 01:17
Obidos
Obidos is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 05-09-2003 @ 14:13:
De Mirabilis ICQ-client is slechte bloatware.
het zou me weinig boeien wat het is
Het werkt, en verder boeit het me niet
Wat ik ds ook zei, en wat ik nu weer ga zeggen is,

Als niet iedereen was/is overgestapt op MSN zat ik en nog 1.000.000 mensen op ICQ !!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 08:53
Perunda
Perunda is offline
Dat we zullen moeten betalen voor MSN is dikke bullsh!t. Als ze een beetje slim zijn, halen ze hun geld uit de reclame-banner-etc. die ze op hun MSN kunnen zetten. Ze hebben dat systeem hier al geprobeerd en volgens mij heeft het wel veel succes. Wie wil er geen reclame van z'n firma of zo op MSN zien verschijnen? 't is super populair. Betaling zou gewoon heel MSN kelderen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:50
nikka
nikka is offline
ik geloof hier dus echt niet in. zou wel heel dom zijn! (maar wel goed voor mn schoolresultaten! )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:46
Mental Miracle
Mental Miracle is offline
geld voor msn vragen dan stapt iedereen over op een ander progamma dus zou niet echt slin zijn als hij het zou doen. maarja zijn keus we zien wel als het zover is (niet dat het zover komt)
Oud 10-09-2003, 12:13
Verwijderd
Allemaal overstappen op Yahoo! Messenger dan, dat is gewoon precies hetzelfde als msn messenger, maar dan met een paar extra mogelijkheden zonder het programma 'te geadvanceerd' te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 09:32
mrmateja
mrmateja is offline
Het zou inderdaad wel erg stom zijn van Microsoft want er zullen maar weinig mensen zijn die er voor gaan betalen. En als je er dan voor betaald hebt dan zijn er niet veel mensen online omdat MSN dan al niet meer word gebruikt. Mocht Microsoft dit domme idee toch doorzetten dan weet ik zeker dat er wel een paar slimme mensen tussen zitten die een crack bedenken zodat MSN weer gratis word maar...zover is het gelukkig nog niet.

MSN Rulez
Oud 12-09-2003, 09:45
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
zou jammer zijn, want icq sucked.
Oud 12-09-2003, 16:52
Verwijderd
*heeft rest niet gelezen*

t is toch wel dé manier om mij van mn verslaving af te helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren