![]() |
|
Verwijderd
|
Microsoft gaat aanbieders van instant messaging (IM)-programma's licenties aanbieden om gebruik te maken van het MSN IM-netwerk. Concurrerende aanbieders van IM-diensten, zoals America Online en Yahoo, zijn deze keer niet het doel van Microsoft. Het bedrijf uit Redmond wil geld zien van de makers van programma's die gebruikmaken van het MSN IM-netwerk, en daarmee dus een direct concurrent zijn van Microsofts eigen programma's: MSN en Windows Messenger. Cerulean Studios, maker van Trillian (Pro), staat bovenaan Microsofts lijst. Trillian is inmiddels meer dan 10 miljoen keer gedownload. Volgens een woordvoerder van de MSN-productgroep is het laten draaien van een IM-netwerk een kostbare zaak. Het is volgens haar dan ook niet meer dan normaal dat bedrijven die IM-programma's te koop aanbieden, ook moeten betalen voor het gebruik van het MSN-netwerk. Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/28530
En ik vind 't allemaal vrij terecht. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
MMmmm.... MSN wordt ni betalend voor de gewone MSN-gebruiker.
Mensen die GAIM, aMSN en dergelijke alternatieven gebruiken mogen wel gaan huilen. (Oudere versies van MSN Messenger zelf ook hoor). MS maakt het Messenger netwerk gesloten en laat alle ontwikkelaars betalen die hun software willen laten werken met het MSN protocol... Ik heb gisteren nog eventjes GAIM opgezet en het eerst dat ik aankreeg van berichtjes was van messenger@microsoft.com en een hoop gelul over beveiligingsupdate enzovoort... Even later kreeg ik een mail aan. Ik zal ze snel hieronder posten. Citaat:
Het spijtige is dat de normale gebruiker gewoon MSN blijft gebruiken zonder er iets van te merken van deze smerige zet. Wil je iets doen tegen deze actie van MS? Verenig u en promoot ICQ/Jabber/... . Greetz EDIT: midden oktober (de 15e ofzo) zal u zonder MSN Messenger er niet meer op kunnen |
![]() |
|
![]() |
@Tofke_H
deze mail en die conversatie op GAIM Is officieel van MS... Het is trouwens de eerste keer dat ik zoiets aankreeg. En het is niet bepaald voor één of andere beveiligingsupdate zoals ze zeggen, maar gewoon omdat in de nieuwste MSN-versies de licentiemethode voor het closed MSN protocol al toegepast is en die versies kunnen dus zonder problemen meedraaien na 15 oktober. Als je me niet gelooft: http://gaim.sourceforge.net Ik weet niet of je het bericht in de WIN32-versie ook aanrkijgt maar ik denk van wel... installeer maar en kijk wie er iets komt zeggen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En nu kan MS bijna 99% Big brother spelen op heel het MSN-netwerk... Inbreuk op privacy noemen ze dat. Maar ja, de gewone thuisgebruiker weet er niet eens van... EDIT: msn is niet het enigste verlieslatende... Win CE, XBox zijn dat ook... Ze moeten het hebben van overgekochte software zoals heel het office pakket, visio, enz... Ik zal nog is een zoektocht doen naar een artikel dat ik een jaar geleden ergens geleden geleze had over het verleden enzovoort van MS... Die manne zijn geen informatici, gewoon marketingmensen. Laatst gewijzigd op 03-09-2003 om 10:22. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het belachelijk dat mensen er uberhaupt bij opkomen om msn betaald te laten worden. Ik maak er veelvuldig gebruik van en het is ontzettend handig om lekker met je vrienden te kletsen, heb ook contact met bijv. mensen uit Nieuw Zeeland, mn beste vriendin woont daar, en ik zou het zonde vinden omdat allemaal weg te gooien, omdat Microsoft wil dat we het gaan betalen, bekijk het ff lekker.
Ben bang dat het mailen dan weer komt, of de post ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder Microsoft wil dat 3rd party software dat gebruik maakt van het MSN-protocol een commissie af gaan staan. Zeker in het geval van Trillian, waar Trillian een Pro-versie heeft waar geld mee verdiend wordt, is dit niet meer dan normaal. Trillian draait op die manier inkomsten op iets wat helemaal niet van Trillian is, te weten, het MSN-protocol & netwerk. Ik ben er zelf niet blij mee, want 't zit er dik in dat de kosten doorberekend gaan worden naar de Trillian-gebruikers die een legale licentie willen kopen, maar het is niet meer dan terecht wat Microsoft doet. Laatst gewijzigd op 05-09-2003 om 13:11. |
![]() |
|
ik ben helemaal verslaafd aan msn, en vind mailen veel leuker, maar omdat ik zoveel online ben, mail niemand bijna niemand meer.
dus ik zal het zien als voordeel. ontopic: Ik vind het wel terrecht dat ze geld gaan vragen voor msn, aangezien het hoog aantal gebruikers die het allemaal maar gratis gebruiken. zo leuk is het nou ook weer niet, teminste voor mij een verslaving! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het werkt, en verder boeit het me niet Wat ik ds ook zei, en wat ik nu weer ga zeggen ![]() Als niet iedereen was/is overgestapt op MSN zat ik en nog 1.000.000 mensen op ICQ !! |
![]() |
|
![]() |
Dat we zullen moeten betalen voor MSN is dikke bullsh!t. Als ze een beetje slim zijn, halen ze hun geld uit de reclame-banner-etc. die ze op hun MSN kunnen zetten. Ze hebben dat systeem hier al geprobeerd en volgens mij heeft het wel veel succes. Wie wil er geen reclame van z'n firma of zo op MSN zien verschijnen? 't is super populair. Betaling zou gewoon heel MSN kelderen.
![]() |
![]() |
|
![]() |
Het zou inderdaad wel erg stom zijn van Microsoft want er zullen maar weinig mensen zijn die er voor gaan betalen. En als je er dan voor betaald hebt dan zijn er niet veel mensen online omdat MSN dan al niet meer word gebruikt. Mocht Microsoft dit domme idee toch doorzetten dan weet ik zeker dat er wel een paar slimme mensen tussen zitten die een crack bedenken zodat MSN weer gratis word maar...zover is het gelukkig nog niet.
MSN Rulez
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het grote Domme Mailtjes-topic! Cherry Springs | 52 | 12-01-2006 17:04 | |
Software & Hardware |
Ontwikkeling van MSN Messenger Hi, I'm Nora | 3 | 06-06-2005 09:10 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete betaalde muziekdownloadsites Roxy | 21 | 05-05-2005 06:48 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Betalen voor MSN 7? DG | 18 | 09-11-2004 01:12 | |
De Kantine |
Zou jij betalen voor msn? Doodle! | 131 | 04-06-2004 12:19 | |
De Kantine |
Moeten betalen voor het gebruik van MSN Messenger (en alle alternatieven). Conan the Librarian | 49 | 22-05-2003 20:36 |