Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb 'familie' in brasil, en toen ik daar was deze zomer, gingen we uit.
En ik werd voorgesteld aan vrienden van mn 'broer' en ze geven je daar 2 zoenen op de wang als wijze van 'nice to meet you' en ik gaf er 3, en dat gebeurde de hele vakantie door. Het is iets kleins maar leverde wel grappige situaties op. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Uhhmm..Mijn broer gaf laatst een feest en een Caribische vriendin van hem (van St. Maarten) zou komen om te helpen met hapjes en stuff. Ze heeft echt uren in de keuken gestaan en allemaal dingen op stokjes geprikt..En dat moest dan heel nauwkeurig, zodat je de 4 verschillende smaken (zoet, zout, bitter en zuur) bij elkaar had en weet ik wat nog meer
![]() ![]() Ik hoorde ook dat Caribische mensen de neiging hebben altijd te vroeg te komen, en dat ze pas op feesten komen als het echt al in volle gang is. (ze wilden om 12 uur komen, het begon om negen... ![]() Maar ja..Over het algemeen lijken buitenlanders veel gastvrijer en veel meer op eten gericht. Ben wel eens bij Marrokaanse mensen geweest die je echt voortdurend overal mee volproppen ![]() ![]() |
![]() |
|
ehmmmmmmmmmm
als ik bij afrikaaanse vrienden ben eten we altijd van 1 bord, en het ligt eraan wat het is of we met onze handen eten of niet. en een jongen vertelde mij een keer dat het in afrika (waar hij vandaan kwam) heel normaal was om met een andere man hand in hand te lopen. maar hier dacht iedereen dat ie homo was ![]() later zag ik twee afrikaanse mannen hand in hand lopen, maar ja, nu wist ik de echte reden (denk ik, je weet nooit) owja, en mozambikanen die Jorge heten zijn ALTIJD te laat, gemiddeld een uurtje of 4 ![]()
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben nederlands in Canada.. en ik ben dol op kaas... en dat is ook algemeen bekend in mijn vriendenkring
![]() En ze kennen hier geen jus... jeweet wel om over je aardappels te doen... en geen stampot of ECHTE appeltaart.... en euh... ik vind dat ze heel wat nederlandse cultuur missen hoor ![]() ohja en wie heeft er hier allemaal leren schaatsen op houtjes? Ikkewel! HIer beginnen ze dus op hockeyschaatsen als je 1 bent ofzo.... En oud en nieuw doen ze hier ook niet echt aan... vind ik ook zo vreemd dus mijn famillie haalt altijd wijn ofzo op en dan toosten en njah we zijn gewoon gewend in nl vuurwerk kopen en de straat op en oliebollen.. hier gebeurd er echt geen flikker... en vuurwerk is illegaal op dit eiland....*zucht* Canadezen zijn best gezellige mensen maar ik vond nederlanders wat guller als j ebij iemand over de vloer kwam... ofzow. Ohja en ze zijn hier echt nooit op tijd *ergert zich dood* Ik had ook een tijdje een marrokaanse vriendin die bij mij in mn kamer zat... ![]() OHja en al sje hier iemand feliciteerd door een hand te geven (en drie zoenen) kijken ze je aan alsof je compleet mentaal gestoord bent... En in nederland liep ik wel eens met een vriendin arm in arm of ergens waar het erg druk is hand in hand... als je dat hier doet word je ook meteen gigantisch vreemd bekeken. IN nederland had ik dat helemaal niet... (Dit allemaal mijn mening maar hoor) En ik vind dat de normen en waarden hier lager zijn, voor meisjes enzo... en je leert hier op school ABSOLUUT Niks over Europa dus er zijn zoveel vooroordelen dat je gewoon met je mond vol tanden staat als je dr mee geconfronteerd word. Zoals:Europeanen dousjen 1 keer per week en ze gebruiken geen washandjes... wtf ![]() edit: Mijn moeder maakte net eenopmerking: Nederlanders zijn beter te vertrouwen dan amerikanen... lata nederlanders lekker wat gieriger zijn.. maar ik ben het met dr eens... nederlanders vind ik vaak beter te vertrouwen en dit is trouwens allemaal mijn mening, dus ik zal wel bevooroordeeld zijn enzo.. mjah tis gewoon wat ik bevonden heb. Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 03:08. |
![]() |
||
Citaat:
ik ben nog wel enigzins beschaafd hoor ![]()
||
![]() |
Citaat:
haha zo klonk het niet ![]() maar wat cool, rijst met stokjes ![]() andere culturen zijn hip ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
relatie met iemand van een andere nationaliteit Verwijderd | 149 | 12-02-2006 22:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
hoe denken jullie over cultuurverschillen binnen Nederland? AAg | 55 | 25-02-2004 13:41 | |
Liefde & Relatie |
Stel dat. Verwijderd | 34 | 28-06-2003 17:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Irritaties!!!!!!!! suze02 | 48 | 24-06-2002 16:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
europa Verwijderd | 12 | 29-01-2002 09:25 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Kan iemand mij helpen aan een wereldliteratuurverslag | 3 | 08-06-2001 19:26 |