Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 20:26
Jules
Jules is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 28-09-2003 @ 21:17:
Ik ben Hindoestaans, maar dit wist ik niet
Kweet niet zeker of het was omdat ze Hindoe was, maar ik dacht iig van wel..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 20:30
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Sooz schreef op 28-09-2003 @ 21:26:
Kweet niet zeker of het was omdat ze Hindoe was, maar ik dacht iig van wel..
Maar mijn ouders zijn niet streng gelovig, en ik ook niet.

Het kan zijn dat ze bang is voor 'het kwade oog'.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-09-2003 @ 23:45:
Ja, door een stel Marokkaanse broers en een oom met de dood bedreigd omdat ze hoorden dat ik één van de dochters, die bij mij in de klas zat in 5-6 VWO, leuk vond. Gaaf
Dat heeft niets met oorsprong te maken, elke vader/broer zou dat doen als ze horen dat zus/dochterlief op 't punt stond veroverd te worden door een nare man
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:06
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
ik heb 'familie' in brasil, en toen ik daar was deze zomer, gingen we uit.
En ik werd voorgesteld aan vrienden van mn 'broer' en ze geven je daar 2 zoenen op de wang als wijze van 'nice to meet you' en ik gaf er 3, en dat gebeurde de hele vakantie door.
Het is iets kleins maar leverde wel grappige situaties op.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 16:22
Verwijderd
Uhhmm..Mijn broer gaf laatst een feest en een Caribische vriendin van hem (van St. Maarten) zou komen om te helpen met hapjes en stuff. Ze heeft echt uren in de keuken gestaan en allemaal dingen op stokjes geprikt..En dat moest dan heel nauwkeurig, zodat je de 4 verschillende smaken (zoet, zout, bitter en zuur) bij elkaar had en weet ik wat nog meer Het zag er ook echt leuk uit. Ook zijn die veel danseriger..ze had nog wat (Caraibische) vriendinnen van haar meegesleept en echt, dansen en contact maken dat ze deden..Zo anderrs dan de droge Nederlanders die er ook waren

Ik hoorde ook dat Caribische mensen de neiging hebben altijd te vroeg te komen, en dat ze pas op feesten komen als het echt al in volle gang is. (ze wilden om 12 uur komen, het begon om negen... )

Maar ja..Over het algemeen lijken buitenlanders veel gastvrijer en veel meer op eten gericht. Ben wel eens bij Marrokaanse mensen geweest die je echt voortdurend overal mee volproppen Maar, en dat moet gezegd worden, buitenlandse feesten zijn veel beter als dat Nederlandse droge 'allemaal op een stoeltje' gedoe..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:53
Krez
Krez is offline
ehmmmmmmmmmm
als ik bij afrikaaanse vrienden ben eten we altijd van 1 bord, en het ligt eraan wat het is of we met onze handen eten of niet.
en een jongen vertelde mij een keer dat het in afrika (waar hij vandaan kwam) heel normaal was om met een andere man hand in hand te lopen. maar hier dacht iedereen dat ie homo was

later zag ik twee afrikaanse mannen hand in hand lopen, maar ja, nu wist ik de echte reden (denk ik, je weet nooit)

owja, en mozambikanen die Jorge heten zijn ALTIJD te laat, gemiddeld een uurtje of 4
Oud 20-10-2003, 19:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 28-09-2003 @ 19:30:
Gister was m'n verjaardag en dit was er te eten:
-Opor(een eiergercht, gekookte eieren in een speciale saus)
.
Dat is echt lekker..
Oud 21-10-2003, 11:47
AtHell
AtHell is offline
Je sig ook, ken ik die niet ergens van

Ja, we hebben een surinaamse vriend van de familie, en die spring heerlijk met tijd om.

"Ja, ik ben er om 2 uur" en dan wordt er om 5 uur gebelt "Ik kom iets later".

Prachtig die flexibele tijd .
Oud 22-10-2003, 16:31
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Another Way schreef op 26-09-2003 @ 23:52:
Toen ik bij mn moeders familie was (lees mn moeders, ik wil niets met die mensen te maken hadden) vonden ze het raar dat ik niet met mn handen at, maar met mes en vork. Wie de fuck vreet er nu in deze moderne tijd met zn handen?
ik.
Oud 22-10-2003, 18:07
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 22-10-2003 @ 17:31:
ik.
echt ál je eten?
Oud 22-10-2003, 18:32
DaBoY
DaBoY is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 28-09-2003 @ 21:17:
Ik ben Hindoestaans, maar dit wist ik niet
Ik weet wel dat een echtpaar geen afbeeldingen van goden/godinnen op hun kamer mag hebben.

Hoezo niet?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Xia schreef op 20-10-2003 @ 17:22:
Maar ja..Over het algemeen lijken buitenlanders veel gastvrijer en veel meer op eten gericht. Ben wel eens bij Marrokaanse mensen geweest die je echt voortdurend overal mee volproppen Maar, en dat moet gezegd worden, buitenlandse feesten zijn veel beter als dat Nederlandse droge 'allemaal op een stoeltje' gedoe..
Dat idee heb ik ook weleens, eigenlijk zijn Nederlanders maar saaie boeren...

Citaat:
AtHell schreef op 21-10-2003 @ 12:47:
Je sig ook, ken ik die niet ergens van

Ja, we hebben een surinaamse vriend van de familie, en die spring heerlijk met tijd om.

"Ja, ik ben er om 2 uur" en dan wordt er om 5 uur gebelt "Ik kom iets later".

Prachtig die flexibele tijd .
Haha, siempre mañana.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 19:03
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
DaBoY schreef op 22-10-2003 @ 19:32:
Hoezo niet?
Nou, in de slaapkamer van een echtpaar gebeuren 'dingen' (als je begrijpt wat ik bedoel).
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 19:45
Verwijderd
Ik ben nederlands in Canada.. en ik ben dol op kaas... en dat is ook algemeen bekend in mijn vriendenkring En ze zijn hier zo gierig.. als je van school thuis komt krijg jeniks.... ik ben altijd gewend beetje nootjes eten savonds af en toen en als je thuis komt altijd thee en een koekje... hoort er gewoon bij...
En ze kennen hier geen jus... jeweet wel om over je aardappels te doen... en geen stampot of ECHTE appeltaart.... en euh... ik vind dat ze heel wat nederlandse cultuur missen hoor
ohja en wie heeft er hier allemaal leren schaatsen op houtjes? Ikkewel! HIer beginnen ze dus op hockeyschaatsen als je 1 bent ofzo....
En oud en nieuw doen ze hier ook niet echt aan... vind ik ook zo vreemd dus mijn famillie haalt altijd wijn ofzo op en dan toosten en njah we zijn gewoon gewend in nl vuurwerk kopen en de straat op en oliebollen.. hier gebeurd er echt geen flikker... en vuurwerk is illegaal op dit eiland....*zucht* Canadezen zijn best gezellige mensen maar ik vond nederlanders wat guller als j ebij iemand over de vloer kwam... ofzow.
Ohja en ze zijn hier echt nooit op tijd *ergert zich dood*
Ik had ook een tijdje een marrokaanse vriendin die bij mij in mn kamer zat... wel grappig hun gewoontes en gewoon...
OHja en al sje hier iemand feliciteerd door een hand te geven (en drie zoenen) kijken ze je aan alsof je compleet mentaal gestoord bent... En in nederland liep ik wel eens met een vriendin arm in arm of ergens waar het erg druk is hand in hand... als je dat hier doet word je ook meteen gigantisch vreemd bekeken. IN nederland had ik dat helemaal niet... (Dit allemaal mijn mening maar hoor)
En ik vind dat de normen en waarden hier lager zijn, voor meisjes enzo... en je leert hier op school ABSOLUUT Niks over Europa dus er zijn zoveel vooroordelen dat je gewoon met je mond vol tanden staat als je dr mee geconfronteerd word.
Zoals:Europeanen dousjen 1 keer per week en ze gebruiken geen washandjes... wtf

edit: Mijn moeder maakte net eenopmerking: Nederlanders zijn beter te vertrouwen dan amerikanen... lata nederlanders lekker wat gieriger zijn.. maar ik ben het met dr eens... nederlanders vind ik vaak beter te vertrouwen

en dit is trouwens allemaal mijn mening, dus ik zal wel bevooroordeeld zijn enzo.. mjah tis gewoon wat ik bevonden heb.

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 03:08.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 19:51
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
weezzz schreef op 22-10-2003 @ 19:07:
echt ál je eten?
neu dat niet. hehe wel kippenppootjes (sorry maar dat MOET je gewoon met de hand eten lol) en soms rijst uit een kom als ik geen zin heb om het met stokjes te eten.

ik ben nog wel enigzins beschaafd hoor
Oud 22-10-2003, 20:46
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 22-10-2003 @ 20:51:
neu dat niet. hehe wel kippenppootjes (sorry maar dat MOET je gewoon met de hand eten lol) en soms rijst uit een kom als ik geen zin heb om het met stokjes te eten.

ik ben nog wel enigzins beschaafd hoor

haha zo klonk het niet
maar wat cool, rijst met stokjes
andere culturen zijn hip
Reageren

Regels voor berichten