Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wat ik al eerder in het topic las, je kunt echt verliefd worden in een uitgaansgelegenheid, echte liefde krijg je later pas.
Wat een onzin dat je iemand leuk vind door zijn uitgaansgedrag of uiterlijk. Tuurlijk is er een deel van waar, maar zijn dat valse voorwendselen? Is het niet zo dat als je dezelfde persoon in de supermarkt zou tegenkomen hij hetzelfde gedrag vertoont? Of is het juist zo dat je op allerlei plaatsen steeds ander gedrag vertoont en dus altijd verliefd wordt onder valse voorwendselen?Is het niet zo dat je iemand pas echt na een paar x gesproken te hebben leert kennen? En is het niet zo dat niet iedereen ladderzat is als ie uitgaat en zich ook nog "normaal" kan gedragen? Wil je zeggen dat iedereen een soort masker op heeft op stap? Dat niemand zichzelf kan zijn als hij een cafe binnenstapt? Ik vraag dit omdat ik zelf een aantal weken geleden hopeloos verliefd ben geworen in een uitgaansgelegenheid. Ik leer m elke week beter kennen. Echte liefde? Weet ik niet. Echt verliefd? Ja. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is niet alleen uiterlijk van belang. Belangrijker is de uitstraling van een persoon, en dit omvat veel meer dan alleen het uiterlijk. Ik zou nooit op een meid afstappen als die chagerijnig om zich heen staat te kijken, hoe knap ze ook is. Omgekeerd ben ik juist wel 'geinteresseerd' in een leuke vrolijke meid, die niet helemaal aan mijn ideaalbeeld voldoet. Ik heb ook contact gezocht met mijn vriendin omdat ik haar er erg leuk uit vond zien. Pas later bleek het ook nog eens een ontzettend lieve leuke gezellige meid te zijn. Dus nogmaals: De realiteit spreekt je tegen. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben het hier dus absoluut niet mee eens, afgaande op m'n eigen ervaring en die van de mensen om me heen. 6 van m'n vriendinnen hebben hun echte liefde gevonden tijdens uitgaan, 4 zijn getrouwd (ze zijn 20 tot 23) en de andere 2 zijn verloofd. En ik heb degene waar ik 2 en een half jaar wat mee heb gehad ook gevonden tijdens het uitgaan terwijl ik dronken was. Dronkenschap en uitgaan heeft er dus niets mee te maken. Overal en onder iedere omstandigheden kan je de persoon vinden waar het gewoon mee klikt. Met mij is het dan wel stuk gelopen na 2 en een half jaar, maar dat heeft andere redenen. Ik vind het echt zo'n gegeneraliseerde stelling. Allemaal fijne theorien zitten erachter, maar uiteindelijk komt het er gewoon op neer hoe je zelf bent en wat je zelf wil en wat je eventuele partner wil. En die problemen kan je ook krijgen wanneer je iemand in de bibliotheek vindt ofzo! Nu ik toch bezig ben; wat vind je dan wel een goeie plek om "de echte liefde" te vinden?
||
![]() |
Citaat:
Echte liefde is naar mijn idee en naar de meesten hun idee geloof ik iemand waar je je geweldig bij voelt, onder welke omstandigheden dan ook, en die je neemt zoals hij/zij is en er niets aan gaat proberen te veranderen en/of te verbeteren. En zo iemand kan je overal tegenkomen. Je zal niet de eerste avond in een kroeg besluiten te gaan trouwen, maar dat doe je nooit geloof ik. Zoiets moet groeien. En ik heb met m'n eigen ogen vaak genoeg gezien dat dat kan.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ohja, en wat is er mis met je tot iemand aangetrokken te voelen omdat je die persoon knap vind? Is het daarom een slechte relatie? Please zeg, wordt wakker mannetje!! Kijk eens goed om je heen in plaats van je thuis op te sluiten.
EN ik zal vast nog wel horen over die vriendinnen van mij die getrouwd zijn of verloofd , ze zullen naar jouw mening dit gedaan hebben zonder dat ze echt van elkaar houden. 1 koppel is nog maar een paar maanden getrouwd, maar ze hebben net een miskraam achter de rug, en toch blijven ze bij elkaar en steunen ze elkaar. Dat is voor mij iets als echte liefde. Want niet veel mensen komen over een miskraam heen, en al helemaal niet samen. Miskramen zijn 1 van de eerste relatiebrekers, en zij, ondanks dat ze elkaar hebben leren kennen in een cafe, sleuren elkaar met de mooiste liefde die ik ken erdoor heen. Dus waag het niet eens iets te zeggen als "ze houden niet van elkaar, leven nog in de roes en blablabla".
|
![]() |
haha, had trouwens nooit gedacht dat ik het ooit met Chimera eens zou zijn over wat dan ook
![]() En Darwin sprak niet verkrachting goed, survival of the fittest heeft NIETS met verkrachting te maken want iemand verkracht niet in theorie van survival of the fittest, iemand verkracht omdat hij gek is en macht wil opeisen die hij niet heeft. Dat gaat niet samen. Als je al verkrachting naar iemand wil linken, doe het dan aan Freud die zei dat driften (waaronder eten en drinken, maar ook seksuele contacten) bevredigd moesten worden. Sommige gekken zien dit als goedkeuring om te kunnen verkrachten. Darwin is evolutieleer, dat heeft niets met verkrachting en de redenen van verkrachting te maken....
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Ik ben het er nujuist wel mee eens joh! Ik zei daqt de kans net zo groot was als op een andere plek:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je bent compleet uitgeluld. Er is niemand die je gelijk geeft. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Mensen hebben er niets van heel gelaten? Door voorbeelden te geven van relaties? Dat is echt flauwekul. Wij kunnen van hier niet in die relaties kijken, wij kunnen niet zien wat voor een mensen dat zijn. Tuurlijk kunnen die relaties. Dat zegt nog niets over het niveau. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze houden ook wel van elkaar, maar wat is houden van nu nog? Houden van is gebaseerd op rationele elementen. O hij is zo knap, o hij is zo lief, o dit o dat, het zegt allemaal geen ene fuck. Mensen houden van elkaar na 1 avond en zijn verliefd in een oogopslag. Doe niet zo dom zeg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet genoeg over de maatschappij. Ook ik ben uitgescholden, rondgeschopt en neergehaald. Ook ik ben in de verleiding geweest me te laten afglijden tot de bodem van de maatschappij (=de top van de sociale mensen). Ook ik heb daarbij de verdorvenheid van mensen ondervonden (En al zeer snel ook). Jij durft mij een niet normaal mens te noemen? Bedankt. Ook al breng je het met een fout begrip, je bedoelt het vast goed. Gebruik liever het woord gangbaar. Darwin sprak verkrachting ook niet goed, ik zeg alleen dat als Chimera stelt dat wij alles vanuit het perspectief van de oerdriften en de holbewoners moeten bekijken, wij ook moeten bedenken dat wat wij nu als verkrachting en onzedelijke bezoedeling beschouwen, toentertijd heel normaal was. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De nuancering moet echter niet zorgen voor het terugbrengen van 100% naar 1% zoals Chimera stelt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Uiterlijk en uitstraling zijn de eerste indruk die je van iemand krijgt. Daarop baseer je de rest van je acties. Overal. Altijd. Of het nu sjansen is in de trein, of een versierpoging in de disco, je gaat uit van de indruk die je van de andere persoon krijgt, welke bepaald wordt door het uiterlijk en de uitstraling. Amaru. Vertel dan eens hoeveel relaties jij hebt gehad, wie dat waren, en hoe lang je hebt uitgehouden. Ik geloof namelijk dat je spreekt vanuit een overtuiging welke niet gebaseerd is op enige ervaringen 'in het veld'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Jij behoort tot een zeer klein percentage van de maatschappij. De anti-socialen. Hier op het forum heb je het hoogste woord, schrikt er niet van terug mensen persoonlijk hard en diep te beledigen, maar in de echte wereld ben je een klein irritant pestmenneke dat z'n mond niet open durft te trekken (geen pychologie waar ik m'n MAVO voor moet halen, gewoon mensenkennig en informatie van personen die jou kennen). Jij bent iemand die vreemd aangeken wordt in een disco, niet toegelaten wordt tot vriendengroepen. Voor jezelf heb je daarom een muur van onverschilligheid opgebouwd welke je in stand houdt door jezelf superieur te stellen aan andere 'gangbaardere' personen. Mensen zoals jij, welke anti-sociaal zijn, worden d.m.v. sexuele selectie verhinderd zich voor te planten. Jouw afwijking wordt dus als het ware door de natuur gecorrigeerd. Kort samengevat: Sux to be you. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die muur van onverschilligheid stort vroeg of laat in.. en dat doet (erg) pijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het was niet het uiterlijk, maar zijn manier van doen die ze leuk vindt. Als ze bij hem is, heeft ze gewoon altijd lol zowat .. vaak vertelt ze hoe "bijdehand" hij wel niet is enz.. Dat vindt ze gewoon leuk. Maar goed, hij is ook niet zoals Amaru .. hij gaat vaak uit en is meestal aardig tegen iedereen. Het is de eerste vriend van mijn zusje waar ik geen hekel aan heb .. LoL ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is zo ontzettend makkelijk om je superieur op te stellen, dan hoef je niet naar de mening van andere mensen te luisteren. Als je daar niet in geinteresseerd bent, vraag ik me toch af wat je op een forum doet. Jij vind jezelf superieur, maar je kiest de makkelijkste weg. Misschien moet je er eens niet vanuit gaan dat iedereen die er een andere levensstijl op na houdt dan jij per definitie verderfelijk en inferieur is. Daar zou je nog veel van kunnen leren.
Laatst gewijzigd op 22-04-2002 om 09:37. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Luister ik val je niet persoonlijk aan, dus je hoeft je ook niet persoonlijk te verdedigen. Ik val jouw argumenten aan, die voor mij niet overeen lijken te komen met de werkelijkheid; hoe jij in de werkelijkheid leeft, interesseert me niets, met je persoonlijke situatie praat je geen argumenten goed. Wat ik hier poneer, is enkel een stelling. Als de stelling enkele mensen tegen het hoofd stoot, is dat hun probleem. Ik ben er niet op uit op mensen te beledigen maar om mensen de blinde ogen te openen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het er ook niet over dat je relaties met mensen aan moet gaan die werkelijk waar een afstotelijk uiterlijk hebben, maar met andere mensen, die niet knap zijn, kun je ook gewoon om het innerlijk geven. Welnu, je kunt niet het innerlijk van iemand leren kennen in een uitgaansgelegenheid. De alcohol en de sociale roes dwingen iemand ertoe enkel heil te zoeken bij iemand met een lekker lichaam of een mooi gezicht, iets dat gebaseerd is op lust en niet op liefde. Het uiterlijk van iemand is (moet) enkel in zoverre belangrijk (zijn), in de mate waarop het innerlijk in het uiterlijk blijkt. Het gevaar schuilt hem hier dus in, dat veel mensen zich niet kunnen beperken tot de ogen en het lieflijke toonbeeld van iemand en op een mooie taille of geile benen gaan letten, en hierdoor hun zogenaamde echte liefde laten beinvloeden. Ik zal het zeker niet nalaten als ik een mooie vrouw zie, om te denken: poe wat een mooie vrouw, maar om daarop liefde te baseren is echt ontzettend dom. Het baseren van een indruk op het totaalbeeld van het uiterlijke figuur is zo fout als het kan worden. Sjansen in de trein of versieren in de disco, dat is leuk voor de zekerheid en voor jezelf, maar meer moet het ook niet betekenen. Je moet niet sjansen of versieren met echte liefde gaan vergelijken, want voor een reeel, rationeel mens heeft dat niets met elkaar te maken. Ik heb nog nooit een relatie gehad. Nog niet eens iets dat er dicht bij was. Wel als vrouwen soms op straat naar mij kijken oid, beschouw ik dat als compliment, maar niet verwar ik dat met liefde. Mijn overtuiging en wetenschap is gebaseerd op objectieve ideeen die ik heb opgedaan, juist omdat ik er zo objectief buiten sta. Doordat ik mij niet betrek in het gekuddel, kan ik oordelen over mensen die het wel doen, omdat ik er van buiten af opkijk. Ervaringen 'in het veld' klinkt alsof je over schapen praat. Is dat hoe jij wil dat het is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
IK hoop niet dat hij dit zo ziet, want dan ben ik officieel een hoer en heel erg verdervelijk... Maar even ontopic.. Ik denk niet dat je het niveau van mensen kunt aflezen aan het feit dat ze uitgaan. Ikzelf ga ook uit, en ik wil niet arrogant overkomen, maar dat maakt mijn niveau niet lager, lijkt mij zo. Jonathan als jij uit zou gaan, ben je er ook niet minder om. Ik heb gewoon lol, en ik vind het fantastisch om onder de mensen te zijn. En weetje: het gaat me het meest om het dansen, das echt een passie.. Ik ga ook niet op zoek naar een one-night-stand (ik heb nu een vriend, maar als ik die neit had gehad, zou ik nog geen jongen voor een avondje nemen) en ik zoek er ook geen liefde. Ik zoek er wel plezier, en vermaak. Contact met mensen, en het dansen, de muziek.. Mensen met niveau zijn niet per definitie van die saaie huismussen of anti-sociaal. Integendeel. Ik mag mezelf denk ik best intelligent inschatten en toch ga ik graag uit ![]() Ik denk dat men de verwachtingen laag moet houden. Je moet niet denken dat je The One tegen gaat komen. Je moet ook niet gaan nadenken bij iedereen die je ziet, of hij/zij wel niveau heeft. Als je uitgaat moet je alles op zijn beloop laten gaan, en als er dan iets van komt is dat mooi meegenomen. Natuurlijk moet je niet afgaan op uiterlijk, want aan alleen een verpakking heb je niets. Echter, dit is wel het eerste dat je ziet... Dit zorgt voor het "beter willen leren kennen" van die persoon --> interesse --> verliefdheid? --> Liefde? Kweenie, maar tis niet onmogelijk volgens mij.. Het zou ook niet mijn lievelingsplek zijn om iemand te ontmoeten, maja ik zou er dan ook niet naar gaan zoeken// Of er iets kan ontstaan, weet ik niet. Misschien door het drankgebruik (wat niet bij iedereen extreem is hoor) dat het dan minder "serieus" wordt enzo. En misschien is het idd zo dat je op school, in de bibliotheek, wherever, eerder de kans hebt om iemand tegen te komen die je ook werkelijk ligt. Maar ik denk niet dat het onmogelijk is om iemand tijdens het uitgaan te leren kennen en daar een relatie mee op te bouwen... Ik weet het eigenlijk niet helemaal. Vanuit bepaalde oogpunten is het natuurlijk wel zo dat je de sletterige jongens vaak alleen "leert kennen" tijdens het uitgaan. Die willen zoveel mogelijk meisjes "scoren" ... En zo is het ook bij de sletterige meisjes.. Maar ik denk dat die mensen het aanzien van de "normale" mensen naar beneden haalt. Als ik er op een bepaalde manier uitzie, ben ik meteen een hoer, omdat "elk" meisje dat er zo uitziet iedere jongen pakt die ze kan pakken ![]() nahja zo gaat het dus niet.. En ook niet elke jongen wil over elk meisje heengaan, niet iedereen zuipt zich lam, en niet iedereen heeft een laag niveau. Mjah ik ben er nog niet helemaal uit, want sommige dingen (alle dingen die je zegt eigenlijk) zijn best nog wel vanuit andere standpunten te bekijken en als ik dat doe moet ik je wel gelijk geven eigenlijk... Maar ik neem mezelf als voorbeeld en ik voldoe niet aan het beeld dat jij "schetst" van mensen die uitgaan, zegmaar.. Kweenie hoor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat begrijp je toch wel, dat ik niet bedoel dat het een feit is? Als iemand uit een vliegtuig springt, is er ook een kans dat ie heelhuids op de grond aan komt. Het husi van onzedelijkheid is een algemeen oordeel over de gemiddelde bezigheid van de mensen daar. Trek het je niet persoonlijk aan als jij er niet toe behoort! Een paar mensen heeft mij niet kloterig behandeld. Iedereen is verrot, verdorven en bezoedeld. Ik zie dat echt heel goed hoor. Ik poneer enkel een stelling. |
![]() |
||
Citaat:
Ja, klinkt waarschijnlijk. Jij scheert alle mensen over 1 kam, ontzettend veel mensen die je helemaal niet goed genoeg kent om ze te beoordelen. Door jouw houding zal jij een heleboel hele interessante mensen nooit goed genoeg leren kennen om je het tegendeel te kunnen bewijzen. Dat is makkelijk voor jou, en ontzettend stom. Ik vind die intense haat en minachting die jij tegenover andere mensen schijnt te voelen verdorvener en verrotter dan al die mensen waar jij zo'n kritiek op hebt.
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik beweer niet dat ik mensen die uitgaan hoerig vind. Enkel als je om de verkeerde redenen uitgaat, bereik je het niveau van een dame van lichte zeden ja. Citaat:
Citaat:
Ik beledig niet zomaar mensen persoonlijk hard en diep. Ik beledig hard en diep mensen waarvan ik overtuigd ben dat ze slecht zijn. Misschien had je af moeten gaan op de mening van iemand die mij wel goed kent. Heeft ze jou niet verteld dat ik anti-sociaal ben en wel durf te komen, maar het gewoon niet leuk vind? Of dat ik niet zo ontzettend klein ben en dat ik zeer zeker wel mijn mond open durf te trekken? Wie zijn dan mensen mij kennen? Hoeveel personen die mij echt kennen, kennen jou? 1? Citaat:
Vriendengroepen? Ik probeer al jaren niet meer vrienden te vergaren. Ik word best snel toegelaten tot vriendengroepen als ik zou willen, omdat ik me gewoon zou kunnen gedragen als een aantrekkelijke belnicht. Maar dat wil ik niet. Als ik mezelf ben, kan ik ook wel vrienden krijgen, maar wat houden die terloopse en vergankelijke zaken nou helemaal in? De muur valt wel mee. Ik denk niet dat ik gesloten ben qua karakter. Ik denk niet dat ik moeilijk te bereiken ben. Ik sluit mezelf wel af maar dat is wel anders. Dat is geen muur. Ik zal niet ontkennen dat ik het prettig vind en nodig heb mij superieur te verklaren, maar ik denk dat het deels wel terecht is. Ik kick op intellectuele uitbuiting, maar toch denk ik dat dat niet geheel onterecht is. Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat ik een meisje kan krijgen en dat ik haar tijdens een heftige seksuele relatie zou kunenn misbruiken en kinderen bij haar zou kunenn krijgen. Alsof ik dat wil. Pff Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 11:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Interessante mensen vind ik nogal een vaag begrip. Ik ben rationeel genoeg om mij bij elk contact af te vragen: wat heb ik hier nu eigenlijk aan, en dan blijft er al weinig over. Natuurlijk voel ik haat jegens mensen die lakschoenen dragen, of modejasjes aanhebben, die spelletjes spelen met andere mensen, die vreemdgaan, die misbruiken, die leeg zijn etc. En ik haat ze niet alleen omdat ik ze niet kan accepteren, maar ook omdat ik graag wilde dat ze anders waren. Ook voor hen. iK voel me zo gifted door mijn positie. Ik vind dat ik hem moet gebruiken om jullie de ogen te openen |
![]() |
||
Citaat:
Ik ging in op jouw houding tegenover andere mensen in het algemeen. De stelling dat iedereen verrot, verdorven en bezoedeld is zou ik niet ongenuanceerd willen noemen, maar incorrect. Jij hebt het idee niets over te houden aan contact met andere mensen. Hier kan ik niets tegenin brengen, dat is blijkbaar zo voor jou. Toch zou je je misschien af moeten vragen of dat enkel en alleen aan de andere mensen ligt. Afkappen van contact dat jou niets oplevert is ook iets anders dan je afsluiten voor contact dat jou -wie weet-wel iets zou kunnen opleveren! Door je al bij voorbaat af te sluiten (en dat doe je door te geloven dat iedereen behalve jij verrot is) maak je ook weinig kans om mensen tegen te komen die wel aan jouw standaard zouden voldoen. Je ziet de kans over het hoofd dat je door contact met andere mensen ook zou kunnen leren, in plaats van te bederven. Natuurlijk moet je daar de goede personen voor vinden, maar dat maak jij jezelf erg moeilijk. Je zegt: "Natuurlijk voel ik haat jegens mensen die lakschoenen dragen, of modejasjes aanhebben, die spelletjes spelen met andere mensen, die vreemdgaan, die misbruiken, die leeg zijn etc." Een nogal kromme gedachtengang. Ik kan me nog indenken dat je haat voelt tegen mensen die spelletjes spelen, vreemdgaan, misbruiken, leeg zijn etc. Maar dat je het even vanzelfsprekend vind om mensen met lakschoenen en modejasjes te haten beangstigt me. Eerlijk gezegd vind ik dat getuigen van een zekere 'leegheid'; een zonde waar je andere mensen van beschuldigt, zelfs om haat. Verder zeg je dat je ons iets wil leren. Hoe kun je echter verwachten dat mensen van jou willen leren als je zelf volkomen gesloten bent voor wat je zelf van andere mensen kunt leren? Hoe kan ik een leraar aanvaarden die zelf niet wil leren? Het is een wisselwerking en door dat te ontkennen sluit je de communicatie af; als je zelf niet bereid bent te luisteren -echt te luisteren-, zullen andere mensen ook niet naar jou luisteren.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||||||
Citaat:
Citaat:
Bovendien: Als je naar een cafe uitgaat, ontstaan er vaak erg leuke discussies over bijvoorbeeld maatschappelijke problemen e.d. Sociaal bezig zijn valt dus best te combineren met 'nadenken'. Niet dat ik daar altijd de behoefte aan heb. Gewoon lekker dansen is ook erg fijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien: Die superiere intelligentie van jou valt erg tegen. Je bent een ster in zwammen, maar intelligentie houdt ook aanpassingvermogen in. Zonder het vermogen jezelf aan te passen aan je omgeving, wil die omgeving gewoon niks meer met je te maken hebben. Citaat:
Tenslotte is het erg sprekend dat je zo ontzettend slijmerig op Stout! reageert. Maargoed, dat verbaast me niks, aangezien het een meisje is en jezelf al vaak genoeg hebt toegegeven dat je wanhopig bent. Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 11:46. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|