Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2003, 07:44
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-09-2003 @ 18:54:
Oww wat zielig voor die joden tog . Bull shit, wrom zouden die mensen daar anit joodse groeperingen vormen als palestina tog al in hun handen was? Wat hadden ze daar aan?
Doordat er al eeuwen een ongelooflijke Jodenhaat daar heerst, en ze Palestina graag een Arabieren only land wouden maken.

Citaat:
Ja natuurlijk dat weet jij heel goed .
Ja, toevallig maar als je je in het onderwerp verdiept kom je daar vanzelf achter.

Citaat:
Pfff die joden komen in palestina.
Zaten al in Palestina.

Citaat:
Bezetten ff die boel daar (dankzij die rot engelsen).
Ze riepen de Joodse staat eeerst alleen uit op dat gebied dat volgens de VN resolutie 81 al van hun zou zijn, maar de Arabieren wouden geen Joden daar hebben en vielen toen aan. En in die oorlog hebben ze pas zo'n groot stuk veroverd.
Dan lijkt het me logisch de palestijnen daar te discrimineren, niet dat ik het goed keur.

Citaat:
Maarre die joden hadden eindelijk weer een land en wilde liever niet dat er ook niet joden in zouden wonen.
Leg uit?

Citaat:
Whhahahaaha wanhopige pogingen? Kom op, dat is tog pure bull shit. Dat is fucking discriminatie. Israel zogenaamd een democratie?
Ten eerste waarom mag een democratie niet discrimineren?
En ten tweede discrimineren ze nu omdat ze wanhopig zijn zoals al uitgelegd.

Citaat:
Fris mijn geheugen op: doen joden dat niet dan? tuurlijk wel, maar daar let niemand op. Wat de moslims verkeerds doen is voor de media veel belangrijker.
In Joodse schoolboekjes wordt niet opgeroepen tot moord en terreur Sharon roept ook niet in het engels op tot vrede en zegt in het Israelisch daarna dat alle Palestijnen dood moeten.

Citaat:
Jah natuurlijk, Je hebt helemaal gelijk knul.
Ik ben je knul niet en dat ik gelijk had wist ik al.

Citaat:
Terroristen zitten overal. Zelfs in ziekenhuizen tussen kleine kinderen die door die israeliers dood liggen te gaan. Zelfs in kleuterscholen waar die kindertjes geleerd word om te lezen en zichzelf op te blazen.
Blij dat je het doorhebt.

Citaat:
Man onzin, pure onzin.
Geloof je dat zelf.

vEn al waren daar terroristen, er zijn daar nog steeds onschuldige mensen. Moeten die dan maar ook dood?[/B][/QUOTE]

Als je had gelezen wist je dat ik niet vind dat die ook dood moeten, Israel mag in dat opzicht wel wat beter opletten.

Citaat:
Whahahhaahhaaha, Als een moslim iets slechts zegt over de joden word die meteen anti semitist genoemd.
Als het over Joden gaat wel, als het over Israel gaat niet.

Citaat:
Weet je hoeveel broeders en zusters van mij dood zijn gegaan daar?
Geen flauw idee.

Citaat:
Kannonen, mij hoor je tog ook niet schelden?
Ik hoor je sowieso niet maar jij hebt wat minder verloren dan hun.

Citaat:
En net alsof er aan israelische kant zoveel slachtoffers zijn gevallen. Die israeliers maken voor 1 jood die dood gegaan is, 10 palestijnen dood.
Ze moeten toch wat doen om de Palestijnen te stoppen.

Citaat:
Ja Zegt mijn baby broertje ook als hij boos is.
So....

Citaat:
Stuk minder? Heel israel is
Goed onderbouwde mening hoor.

Citaat:
Is goed hoor . Kvergeef je, volgende keer niet zulke domme berichten sturen.
Hahahaha
Heel grappig.
Advertentie
Oud 12-09-2003, 07:59
Isa
Isa is offline
assasin waarom denk jij dat Israel nog steeds gods uitgekozen volk is wanneer ze Jouw eigen profeet ontkennen?

Daar kan ik bij mijn verstand niet bij, dat christenen vriendjes zijn met een volk dat hun profeet ontkent terwijl het de bedoeling was dat ze die zouden accepteren...
Oud 12-09-2003, 10:10
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 10-09-2003 @ 16:59:
Maar dat begrijp ik dus niet, waarom is dan niet volgens het c-dom een volgeling van Jezus(Moge Allahs vrede op hem rusten) een uitvekorene?? Ik ben even door de war
Zoals je weet is het Christendom erg verdeeld. Een punt in deze verdeeldheid betreft het Joodse volk. Zo zijn er stromingen die geloven dat God nog een plan heeft met het Joodse volk en stromingen die dat weerspreken.

Degenen die dat weerspreken wijzen erop dat na Jezus dood en opstanding het heil ook voor de heidenen werd opengesteld en daardoor de heidenen bij Gods volk Israël worden ingelijft. Daartegenover staat dan weer dat de Joden die niet Jezus als de messias beleiden zich van dit voor God heilige volk hebben afgescheiden en dus niet meer tot Gods volk behoren.

Ook is er verschil van mening over de stad Jeruzalem als heilige stad. Het verschil hierbij is dat de ene groep het aardse Jeruzalem als heilig betiteld en de andere groep het zogenoemde hemelse Jeruzalem.
Hierdoor heeft het aardse Jeruzalem voor o.a. de Rooms katholieken een heilig karakter terwijl voor veel van de kerken die uit de reformatie zijn ontstaan geld dat ze Rome noch Jeruzalem als heilig beschouwen en alleen het hemelse Jeruzalem zoals die o.a. bescheven is in Ezechiel en Openbaring heilig noemen.

Zo heeft het huidige Joodse volk en haar staat Israël voor mij geen enkele betekenis omdat ik ze niet als Gods verbondsvolk Israël zie. En is Jeruzalem voor mij even heilig als elke andere stad hier op aarde.
Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd.
Oud 12-09-2003, 13:43
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 12-09-2003 @ 11:10:

Zo heeft het huidige Joodse volk en haar staat Israël voor mij geen enkele betekenis omdat ik ze niet als Gods verbondsvolk Israël zie. En is Jeruzalem voor mij even heilig als elke andere stad hier op aarde.
Denk je dan niet dat de beloftes van God uit het O.T. ook nog steeds van kracht zijn, m.b.t. het Joodse volk ??
Jezus is gekomen om ook onbesnedenen (niet Israelieten) te redden.. Er schijnen momenteel trouwens nogal wat Joden ook Jezus aan te nemen als de messias..
Leon
Oud 12-09-2003, 14:01
appiegogogo
appiegogogo is offline
Toch altijd weer leuk om te zien dat joden zich weer wurmen in die slachtofferrol die ze vanaf de 2e wereldoorlog uitmelken. het bereikt nu wel hele zielige vormen moet ik zeggen, om dan nog de tora en nog meer van dat soort gebral erbij te halen om jullie invasie goed te keuren maakt me helemaal misselijk, want als je over feiten wilt spreken haal dan aub geen torateksten erbij, want dat zijn geen feiten. als je feiten wilt horen dan zal ik jou die geven: de palesteinen hebben daar eeuwen geleefd tussen meerdere volken, de joden die komen oorspronkelijk OOK daar vandaan maar die waren dus over de hele wereld verspred, na de 2e wereldoorlog vonden de britten de joden zo zielig dat ze ze maar met zen allen per schip naar PALESTINA sturen , zijn ze van dat probleem ook af in europa, vervolgens komen de joden aan in palestina en zien daar allerlij mensen rondlopen, hierop antwoorden de joden: "he wie zijn jullie, ga eens heel gauw weg hier, jullie horen hier niet, jullie leven hier maar duizend jaar en jullie hebben in die tijd heel wat opgebouwd, al jullie families leven hier, jullie zijn hier allemaal geboren en jullie voorouiders ook, dus wegwezen" proeven jullie die tegenstrijdigheid, nou ik wel moet ik zeggen.
hou op met slachtoffertje spelen en accepteer gewoon dat in dat gebied ook andere mensen leven(voor maar duizend jaar), jullie joden zijn geen speciaal volk, jullie zijn niet de uitverkorenen, jullie zijn gewoon net als ons, jullie behoren tot dezelfde composthoop als ons allemaal
Oud 12-09-2003, 14:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
appiegogogo schreef op 12-09-2003 @ 15:01:
na de 2e wereldoorlog vonden de britten de joden zo zielig dat ze ze maar met zen allen per schip naar PALESTINA sturen ,
Meen je dit????

Citaat:
zijn ze van dat probleem ook af in europa, vervolgens komen de joden aan in palestina en zien daar allerlij mensen rondlopen, hierop antwoorden de joden: "he wie zijn jullie, ga eens heel gauw weg hier, jullie horen hier niet, jullie leven hier maar duizend jaar en jullie hebben in die tijd heel wat opgebouwd, al jullie families leven hier, jullie zijn hier allemaal geboren en jullie voorouiders ook, dus wegwezen" proeven jullie die tegenstrijdigheid, nou ik wel moet ik zeggen
Verdiep je eens in de geschiedenis van dat hele conflict en kom dan terug.

Citaat:
hou op met slachtoffertje spelen en accepteer gewoon dat in dat gebied ook andere mensen leven(voor maar duizend jaar), jullie joden zijn geen speciaal volk, jullie zijn niet de uitverkorenen, jullie zijn gewoon net als ons, jullie behoren tot dezelfde composthoop als ons allemaal
Juist de Arabieren konden het niet accepteren dat er een Joodse staat naast een Palestijnse staat zou komen.
Oh, en niemand zal het je kwalijk nemen als je leestekens en hoofdletters gebruikt.
Oud 12-09-2003, 14:19
appiegogogo
appiegogogo is offline
inderdaad kunnen de arrabieren het niet accepteren, als je ziet op welke manier de joden die staat vestigen "naast" de palesteinen, ik zet naast expres tussen aanhalingstekens, omdat de joden nog steeds bezig zijn met bezetten (dus niet naast maar IN, de joden vestigen hun sttat IN palestina) en daarnaast erkennen de joden, palestina, helemaal niet als staat, maar ben blij dat jij dat wel doet.
Oud 12-09-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Mag ik je erop wijzen dat dat zionistische orthodoxe joden tuig voor de problemen zorgt tegenover de nationalistische palastijnen die natuurlijk ook niet helemaal lekker zijn. En dat de gematigden ervan het slachtoffer worden aan beide kanten. Wat ik voornamelijk erg fout vind is de manier waarop de Joden aanspraak op Israel maken en de staat verkregen hebben, en het staatsterreur van Sharon tegenover de palastijnse bevolking.

Israel en het jodendom kun je niet los van elkaar maken, de Joden claimen dat land tenslotte op grond van het geloof. En hebben het land gekregen omdat ze Joods waren.
Oud 12-09-2003, 15:41
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 12-09-2003 @ 14:43:
Denk je dan niet dat de beloftes van God uit het O.T. ook nog steeds van kracht zijn, m.b.t. het Joodse volk ??
Jezus is gekomen om ook onbesnedenen (niet Israelieten) te redden.. Er schijnen momenteel trouwens nogal wat Joden ook Jezus aan te nemen als de messias..
Leon
Als eerste het punt van het Joodse volk, jij ziet het joodse volk waarschijnlijk nog steeds als het verbondsvolk Israël. Dan zouden inderdaad de beloften van het OT ook nog voor hen gelden.
Zoals ik eerder al stelde geld het verbondsvolk nu ieder die Jezus navolgt. Daardoor zeg ik dat ik behoor tot het verbondsvolk Israël. Daardoor hebben die beloften betrekking op de kerk van Christus Jezus en niet op de Joodse volk. Ga je praten over eventuele nog niet vervulde profetiën in het OT dan stel ik dat het OT is vervult in Jezus sterven.

Heb je het over de status die de Joden hebben als zij zich hebbeb bekeerd tot Jezus, dan is dat een moeilijk punt.
Status bedoel ik in de zin van een "gewone bekeerde" of een "teruggekeerde zoon", zoals in een van de gelijkenissen van Jezus wordt genoemd.
Maar in een nog uit te komen profetie aangaande de Joden waarin ze zich massaal tot Jezus zullen keren geloof ik niet, dan zul je met overtuigend bijbels bewijs moeten komen waaruit dit blijkt.

Wil je hier verder over doorpraten, dan kan dat beter op een nieuwe topic of per e-mail, want dit wijkt erg af van het oorspronkelijke onderwerp.

Om op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen. Als ik het goed heb blijkt dus dat de naam Jeruzalem waarschijnlijk nergens in de koran staat. De heiligheid van Jeruzalem voor de moslims komt dus ook niet uit de koran maar van overleveringen over wat mohammed gezegd zou hebben en niet omdat hij daar volgens de koran een kijkje in de hemel heeft genomen. Ik weet niet wanneer die overleveringen zijn opgetekent, maar anders is er nog een kans dat daar onwaarheden in terecht zijn gekomen over wat die man gezegd heeft.
Verder is er volgens sommigen ook nog de angst dat die Al-aqsa moskee en een hoop van de palestijnse graven wordt vernietigt. In deze angst kan ik me wel inleven, hoewel ik me afvraag of dat ooit werkelijkheid kan en zal worden. Als Israël namelijk die moskee zou slopen om er een tempel neer te zetten, zou dat tot grote internationale problemen leiden, doordat vermoedelijk iedere moslim die kan vechten dan met een wapen te strijde trekt naar de tempelberg. Dat zouden de VS en de VN daarom waarschijnlijk nooit toestaan.

De joden hebben van de 3000 jaar ongeveer 1000 jaar geheerst dus in theorie hebben ze dan een derde recht op Jeruzalem, voorzover ze er nog recht op hebben.

Er werd ook ergens geoppert om van Jeruzalem een religieuze hoofdstad te maken of om er een bom op te gooien. Een bom op de hele boel te gooien heeft geen zin want dan zullen moslims en joden nog om de krater gaan vechten, want de grond daar is immers heilig. Dus is de optie om er een religieuze hoofdstad van te maken een betere oplossing. Ik zelf dacht aan een soort Monaco in het oosten, die word geregeerd door de VN (daardoor zijn er namelijk geen politieke problemen tussen joden en palestijnen in Jeruzalem mogelijk, afgezien van straatrellen).
Oud 12-09-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 12-09-2003 @ 08:44:
Doordat er al eeuwen een ongelooflijke Jodenhaat daar heerst, en ze Palestina graag een Arabieren only land wouden maken.
Jah ongeloofelijke jodenhaat? Man kijk eens in de geschiedenis boeken moslims lieten die joden gewoon daar wonen. Ze hebben die joden dus niet gehaat anders waren ze allemaal uit palestina geschopt.

Citaat:
Ja, toevallig maar als je je in het onderwerp verdiept kom je daar vanzelf achter.
Jah natuurlijk, jij bent een professor.

Citaat:
Zaten al in Palestina.
Uhh ze werden toch door de moslims enorm gehaat? Niet dus, anders waren ze daar niet.

Citaat:
Ze riepen de Joodse staat eeerst alleen uit op dat gebied dat volgens de VN resolutie 81 al van hun zou zijn, maar de Arabieren wouden geen Joden daar hebben en vielen toen aan. En in die oorlog hebben ze pas zo'n groot stuk veroverd.
Dan lijkt het me logisch de palestijnen daar te discrimineren, niet dat ik het goed keur.
Jah natuurlijk. Dat land wat van hun zou zijn was alsnog van de palestijnen, maarja engelsen hebben het aan de joden beloofd. Discrimineren is nog een klein woord. Mishandelen is een betere omschrijving

Citaat:
Leg uit?
Uhhh Joden houden misschien niet van moslims?

Citaat:
Ten eerste waarom mag een democratie niet discrimineren?
En ten tweede discrimineren ze nu omdat ze wanhopig zijn zoals al uitgelegd.
Jah echt wanhopig. Onschuldige mensen discrimineren voor een paar terroristen (Kvind ze persoonlijk geen terroristen, meer strijders). Echt logisch.

Citaat:
In Joodse schoolboekjes wordt niet opgeroepen tot moord en terreur Sharon roept ook niet in het engels op tot vrede en zegt in het Israelisch daarna dat alle Palestijnen dood moeten.
Jah jij hebt zeker ook in israel op school gezeten In palestijnese schoolboeken wordt ook niet tot moord en terreur opgeroepen. Kinderen leren beter eerst de lezen en schrijven, daarna komt het moorden van israeliers wel ;-).

Citaat:
Ik ben je knul niet en dat ik gelijk had wist ik al.
Wat jij wilt knul

Citaat:
Ik vind het leuk om met dieren te neuken
Owww heeft dit wat met het onderwerp te maken?

Citaat:
Geloof je dat zelf.
Neej echt in elke kleuterschool daar zitten terroristen, echt man helemaal gelijk heb je. Wat stom van mij dat ik het eerst on logisch vond, maar nu ik erover na denk heb je wel gelijk. Terroristen vinden het leuk om samen met kleuters te spelen. (je bent nogal dom dus: het is sarcastisch bedoel )

Citaat:
Als je had gelezen wist je dat ik niet vind dat die ook dood moeten, Israel mag in dat opzicht wel wat beter opletten.
Eerst vind je het logisch dat kleuterscholen worden aangevallen, en nu vind je dat ze beter moet oppassen? Je spreekt jezelf tegen knul

Citaat:
Israel= joods?

Citaat:
Geen flauw idee.
Al die slachtoffers daar waren mijn broeders en zusters. Wij moslims zijn 1 grote familie. Dusse als je een marrokaan hoort dat joden teringlijers zijn, moet je niet janken want hij is gewoon boos wat ze tegen zijn familie doen. Net zoals de joden moslims uitschelden

Citaat:
Ik hoor je sowieso niet maar jij hebt wat minder verloren dan hun.
Uhhh honderd duizenden palestijnen? En een verre oom van een of andere israelier?

Citaat:
Ze moeten toch wat doen om de Palestijnen te stoppen.
Jah is echt eerlijk. 1 jood is dus meer waard dan 10 palestijnen? Pfff denk voordat je typt man. Ze hebben zat andere mogelijkheden.

Citaat:
So....
Je snapt de clue niet? Doordenken knul

Citaat:
Goed onderbouwde mening hoor.
Tjah als ik moet onderbouwen dat Israel moet ik een stuk of 10 boeken schrijfen.

Citaat:
Hahahaha
Heel grappig.
Tjah, jij doet psies hetzelfde
Oud 12-09-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Toch altijd weer leuk om te zien dat joden zich weer wurmen in die slachtofferrol die ze vanaf de 2e wereldoorlog uitmelken. het bereikt nu wel hele zielige vormen moet ik zeggen, om dan nog de tora en nog meer van dat soort gebral erbij te halen om jullie invasie goed te keuren maakt me helemaal misselijk, want als je over feiten wilt spreken haal dan aub geen torateksten erbij, want dat zijn geen feiten. als je feiten wilt horen dan zal ik jou die geven: de palesteinen hebben daar eeuwen geleefd tussen meerdere volken, de joden die komen oorspronkelijk OOK daar vandaan maar die waren dus over de hele wereld verspred, na de 2e wereldoorlog vonden de britten de joden zo zielig dat ze ze maar met zen allen per schip naar PALESTINA sturen , zijn ze van dat probleem ook af in europa, vervolgens komen de joden aan in palestina en zien daar allerlij mensen rondlopen, hierop antwoorden de joden: "he wie zijn jullie, ga eens heel gauw weg hier, jullie horen hier niet, jullie leven hier maar duizend jaar en jullie hebben in die tijd heel wat opgebouwd, al jullie families leven hier, jullie zijn hier allemaal geboren en jullie voorouiders ook, dus wegwezen" proeven jullie die tegenstrijdigheid, nou ik wel moet ik zeggen.
Oud 12-09-2003, 18:07
Isa
Isa is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 12-09-2003 @ 18:21:
mee eens;. god zei vroeger dat ze een uitverkoren volk waren...
maar ZIJ braken het verbond door niet in Christus en Mohammed te geloven... en een hoogmoedig nationalitisch land te worden ipv denkend aan andere mensen die god ook geschapen heeft niet God brak het alvorens zei dat deden
Oud 12-09-2003, 19:23
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
appiegogogo schreef op 12-09-2003 @ 15:19:
inderdaad kunnen de arrabieren het niet accepteren, als je ziet op welke manier de joden die staat vestigen "naast" de palesteinen,
Even voor de duidelijkheid, de VN had een resolutie aangenomen (ik dacht 81) waarin de Joden en de Palestijnen allebei een eigen staat naast elkaar zouden krijgen met Jeruzalem onder internationaal toezicht. De Palestijnen verwierpen dit voorstel echter omdat ze geen Joodse staat wouden.

Citaat:
ik zet naast expres tussen aanhalingstekens, omdat de joden nog steeds bezig zijn met bezetten (dus niet naast maar IN, de joden vestigen hun sttat IN palestina)
Erg jammer ja, maar waarom doen ze dat.

Citaat:
en daarnaast erkennen de joden, palestina, helemaal niet als staat, maar ben blij dat jij dat wel doet.
Ik had het over het Britse mandaatgebied Palestina.

Citaat:
Jah ongeloofelijke jodenhaat? Man kijk eens in de geschiedenis boeken moslims lieten die joden gewoon daar wonen. Ze hebben die joden dus niet gehaat anders waren ze allemaal uit palestina geschopt.
Kijk dat ze de Joden haatten wil nog niet zeggen dat ze ze niet nodig hadden. De Joden zijn/waren vaak uitstekende (geld)handelaren die vroeger behoorlijke connecties hadden bij de Europese vorsten. Daarbij niet elke Moslim haat elke Jood, zolang de Joden zich rustig in hun eigen wijken bevonden en zich niet te veel als Jood profileerden hadden ze er geen last van.

Citaat:
Jah natuurlijk, jij bent een professor.
Was dat maar waar, ik intereseer me gewoon voor geschiedenis.

Citaat:
Uhh ze werden toch door de moslims enorm gehaat? Niet dus, anders waren ze daar niet.
Zie boven.

Citaat:
Jah natuurlijk. Dat land wat van hun zou zijn was alsnog van de palestijnen, maarja engelsen hebben het aan de joden beloofd. Discrimineren is nog een klein woord. Mishandelen is een betere omschrijving
De Britten hadden het en aan de Joden en aan de Palestijnen belooft maar toen bleek dat er ook nog een Joodse staat zou komen hoefde het al niet meer en zouden ze de staat Israel wel even vernietigen (dachten ze). Mishandeling is toch iets heel anders dan discriminatie.

Citaat:
Uhhh Joden houden misschien niet van moslims?
En daarom willen ze natuurlijk geen Joden in het land. Mijn petje af een waarlijk briljante analyse.

Citaat:
Jah echt wanhopig. Onschuldige mensen discrimineren voor een paar terroristen (Kvind ze persoonlijk geen terroristen, meer strijders). Echt logisch.
Omdat het grootste gedeelte van die onschuldige mensen de terreur ondersteunt door terroristen te verbergen, verkeerde informatie doorgeven aan de Israelische politie/leger.

[QUOTE]Jah jij hebt zeker ook in israel op school gezeten

Nee.

Citaat:
In palestijnese schoolboeken wordt ook niet tot moord en terreur opgeroepen.
Lees jij de kranten wel?
Uit het AD:

Deze propagandafoto, van een kleuter omgord met explosieven en een hoofdband van de Palestijnse beweging Hamas, werd door Israëlische soldaten gevonden in een huis op de Westelijke Jordaanoever. De foto was gevonden in het familie-album van een door Israël gezochte Palestijn Nadar toen men op zoek was naar een recente foto van hem. De opa van het kind, Redwan abu Turki, ontkende in eerste instantie dat het kind familie van hem was, maar gaf later toe dat het de zoon van zijn zoon Nadar was. De foto zou slechts een 'grapje' zijn; Sky News network melde dat de foto aangaf dat de familie een groot gevoel van humor bezat.

In reactie op het bekend maken van de foto van de baby, ontkenden de Palestijnen in eerste instantie alles. Pas toen ook zij moesten toegeven dat de foto geen vervalsing was, keurden ze het af als een "goedkope propaganda" foto waarbij het kind was misbruikt (in tegenstelling tot de "dure propaganda", waarbij de foto van de jonge Mohammed Dura, in september 2000 neergeschoten te Gaza, tot het maximale is benut voor propaganda doeleinden?).

Maar de meest kenmerkende reactie was van de PA Minister van Werkelegenheid Ghassan Khatib. Hij zei dat, als het de bedoeling van het Israelische Leger was om aan te tonen dat de Palestijnen hun kinderen onderwijzen in haat en actie tegen Israël, "dan wil ik zeggen dat dit juist is". Volgens Khatib is dit een natuurlijk gegeven, ondanks dat hij en de PA officieel de terreuraanslagen veroordelen. Nee, hij ondersteund ze niet: in tegenstelling, ze zijn ongewenst. "Maar, aan de andere kant, ze zijn onafwendbaar. En daarnaast, de meeste Palestijnen ondersteunen ze".

Citaat:
Kinderen leren beter eerst de lezen en schrijven, daarna komt het moorden van israeliers wel ;-).
Was dat maar waar.

Citaat:
Owww heeft dit wat met het onderwerp te maken?
Dit is niet 'Verkloot mijn Quote hoor.

Citaat:
Neej echt in elke kleuterschool daar zitten terroristen, echt man helemaal gelijk heb je. Wat stom van mij dat ik het eerst on logisch vond, maar nu ik erover na denk heb je wel gelijk. Terroristen vinden het leuk om samen met kleuters te spelen. (je bent nogal dom dus: het is sarcastisch bedoel )
Waarschijnlijk niet spelen maar lesgeven.

Citaat:
Eerst vind je het logisch dat kleuterscholen worden aangevallen, en nu vind je dat ze beter moet oppassen? Je spreekt jezelf tegen knul
Ik vind het logisch dat men kleuterscholen waar zich terroristen worden aangevallen maar ik vind dat de militairen beter moeten oppassen waar ze schieten zodat ze geen kinderen raken dus ik zie de tegenspraak niet.

Citaat:
Israel= joods?
Nee, bestaat voor een groot gedeelte uit Joden maar is niet strict Joods.

Citaat:
Al die slachtoffers daar waren mijn broeders en zusters. Wij moslims zijn 1 grote familie. Dusse als je een marrokaan hoort dat joden teringlijers zijn, moet je niet janken want hij is gewoon boos wat ze tegen zijn familie doen. Net zoals de joden moslims uitschelden
Ik jank daar niet om, ik vind het gewoon zielig van ze. En hoezeer het in geestelijk opzicht ook familie is. Een echt familielid verliezen is iets pijnlijker dan een 'broeder' verliezen.

Citaat:
Uhhh honderd duizenden palestijnen? En een verre oom van een of andere israelier?
Waarschijnlijker is een zus die mischien wel heel erg pro-Palestijns was en even dacht een pizza te gaan halen. En zoals ik hierboven al uitlegde is dat iets lulliger dan die lui die jij hebt verloren.

Citaat:
Jah is echt eerlijk. 1 jood is dus meer waard dan 10 palestijnen? Pfff denk voordat je typt man. Ze hebben zat andere mogelijkheden.
Ja, ze kunnen ook gewoon alle Palestijnen doodbombarderen maar daar zijn ze te vredelievend voor.

Citaat:
Tjah als ik moet onderbouwen dat Israel moet ik een stuk of 10 boeken schrijfen.
Een paar regels is al genoeg hoor.

Citaat:
Tjah, jij doet psies hetzelfde
Vertel eens, waar laat ik jou iets zeggen dat jij helemaal niet gezegd hebt?
Oud 13-09-2003, 00:24
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Citaat:
Assasin schreef op 11-09-2003 @ 17:13:
Ik reageer toch even.

heel verhaal

Dat zeg jij? Iemand die het Jodse beleid een razzia noemt de Joodse regering terroristen?
Hypocriet.
Ik ga mijn tijd niet eens voldoen, om serieus op iemand in te gaan die zo kortzichtig is als jij 'assasin'
Oud 13-09-2003, 00:28
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 10-09-2003 @ 16:59:
Maar dat begrijp ik dus niet, waarom is dan niet volgens het c-dom een volgeling van Jezus(Moge Allahs vrede op hem rusten) een uitvekorene?? Ik ben even door de war

Nee, maar jij bent een christen, geen jood, ik vraag het aan de 'joden'....
Ennuh, ik bedoel met onzedige vrouw dat zij(Moge Allah tevreden over haar zijn) dus via overspel jezus(Moge Allahs vrede op hemm rusten) heeft gekregen, iig ik heb gehoord/gelezen dat joden dat zeggen, volgens mij nog op een joodse site, maar het kan zo zijn dat ik het verkeerd heb begrepen/gelezen en daarom vraag ik het.....
Luister Oum Taqiyyah jij bent het Islamitische evenbeeld van Sim Shalom en niet om het een of het ander Oum Taqiyyah, maar met jou houding tegenover andere geloven ben je geen haar beter dan Sharon of welke extremist dan ook.
Begin nu niet je eigen oorlog, maar los er eentje op.
Blijf respect hebben.
Oud 13-09-2003, 00:34
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Citaat:
Assasin schreef op 11-09-2003 @ 17:13:
Ik reageer toch even.

Dat zeg jij? Iemand die het Jodse beleid een razzia noemt de Joodse regering terroristen?
Hypocriet.
Goed dan assasin, alleen dit.
In tegenstelling tot jou berust ik mijn mening op ervaringen in tegenstelling tot (westerse) media.
Bevooroordeeld? dacht het niet.
Oud 13-09-2003, 00:40
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-09-2003 @ 18:48:
Ik denk dat je met moslims eerder de palastijnen bedoeld, want volgens mij makan niet alle moslims aanspraak op jeruzalem als als hoofdstad.

Volgens mij kun je de verklaring voor het recht hebben op niet alleen op religieus gebied zoeken.
Het joden dom mag wel ouder zijn, en jeruzalem mag wel vernoemd worden in jullie heilige boekje waaraan alleen jullie volk/religie veel belang hecht, desondanks denk ik niet dat jullie om die reden recht hebben op het land/gebied.

Ik ben van mening dat het religieuze recht simpelweg niet opgaat omdat het joodse volk duizenden jaren niet de leiding over het gebied gehad heeft, en er daarom ook niet aanspraak op kan maken. Hoe is het mogelijk dat je iets als joodse staat kunt zien als je er als joodse bevolking duizenden jaren niet de heerschappij hebt gehad?

Nee, jeruzalem is net zo goed van de joden als van de moslims, en net zo goed van de moslims als van de joden.
In mijn ogen zou het gebied van jullei beide moeten worden afgepakt omdat omdat jullie niet in staat zijn te delen.

Als 2 honden vechten om een been, dan gaat de derde ermee heen.

Bij deze benoem ik Gauloises tot mijn held van dit forum. Wijze woorden.
Oud 13-09-2003, 01:05
Tiño
Tiño is offline
jaja palastijnen, gewoonweg geniaal! toppie! get a life allemaal zeg..sjongejonge wat een religieus gezever en dat in het jaar 2003 ik schaam me diep dat er nog dit soort volk rondloopt...
Oud 13-09-2003, 03:01
Verwijderd
Citaat:
Bij deze benoem ik Gauloises tot mijn held van dit forum. Wijze woorden.
Eindelijk iemand die mij waardeert
Oud 13-09-2003, 08:41
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
T-ijsje? schreef op 13-09-2003 @ 01:24:
Goed dan assasin, alleen dit.
In tegenstelling tot jou berust ik mijn mening op ervaringen in tegenstelling tot (westerse) media.
Bevooroordeeld? dacht het niet.
Omdat jij blijkbaar wat nare ervaringen hebt opgedaan in Israel wil nog niet zeggen dat Sharon een terrorist is die razzia's organiseert. En hoe kom je er trouwens bij dat ik voor mijn mening alleen op de (westerse) media berust?
Oud 13-09-2003, 10:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 09:41:
Omdat jij blijkbaar wat nare ervaringen hebt opgedaan in Israel wil nog niet zeggen dat Sharon een terrorist is die razzia's organiseert. En hoe kom je er trouwens bij dat ik voor mijn mening alleen op de (westerse) media berust?
omdat andere media gewoon per definitie leid tot een totaal andere mening tenzij je compleet harteloos bent
Oud 13-09-2003, 10:44
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-09-2003 @ 11:33:
omdat andere media gewoon per definitie leid tot een totaal andere mening tenzij je compleet harteloos bent
Ik ben (helaas) verre van harteloos maar ik schat in deze kwestie het leed van de Israeli's hoger dan dat van de Palestijnen.
Oud 13-09-2003, 14:10
Isa
Isa is offline
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 11:44:
Ik ben (helaas) verre van harteloos maar ik schat in deze kwestie het leed van de Israeli's hoger dan dat van de Palestijnen.
als je een hart had zou je nooit en te nimmer HELAAS opschreven over dat zelfde hart.
Oud 13-09-2003, 14:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-09-2003 @ 15:10:
als je een hart had zou je nooit en te nimmer HELAAS opschreven over dat zelfde hart.
Blijkbaar dus wel. Wie ben jij eigenlijk om te beoordelen of ik een hart heb? Ben jij God?
Oud 13-09-2003, 14:18
Isa
Isa is offline
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 15:12:
Blijkbaar dus wel. Wie ben jij eigenlijk om te beoordelen of ik een hart heb? Ben jij God?
ik beoordeel niks maar het is de logica zelve dat mensen die een hart hebben niet helaas heb ik een hart zeggen, een hart wil je niet kwijt, als je het kwijt wilt betekent het al dat je geen hart hebt want zulke gevoelens gaan niet samen.
Oud 13-09-2003, 14:20
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-09-2003 @ 15:18:
ik beoordeel niks maar het is de logica zelve dat mensen die een hart hebben niet helaas heb ik een hart zeggen, een hart wil je niet kwijt, als je het kwijt wilt betekent het al dat je geen hart hebt want zulke gevoelens gaan niet samen.
Wat een logica Ik vind het regelmatig vervelend dat ik een hart heb juist omdat je je laat beinvloeden door allerlei emoties die vaak een slechte invloed hebben op de besluitvorming.
Oud 13-09-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:

Ondanks dat beide partijen niet lekker zijn, ben ik toch van mening dat de palastijnen de echte slachtoffers zijn. De joodse bevolking heeft het veel beter.
Oud 13-09-2003, 14:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 15:20:
Wat een logica Ik vind het regelmatig vervelend dat ik een hart heb juist omdat je je laat beinvloeden door allerlei emoties die vaak een slechte invloed hebben op de besluitvorming.
dit soort taal duid op in wezen harteloosheid. ieder met hart beseft dat mededogen verder gaat dan die rationele besluiten.
Oud 13-09-2003, 14:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 13-09-2003 @ 15:23:

Ondanks dat beide partijen niet lekker zijn, ben ik toch van mening dat de palastijnen de echte slachtoffers zijn. De joodse bevolking heeft het veel beter.
Ach ja die arme Palestijnen he. Ik ga bijna huilen
van wat voor een leed die lui overkomt. O zoon blaast zichzef op laten we een feestje bouwen. Acherlijke lui.
Oud 13-09-2003, 14:29
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-09-2003 @ 15:28:
dit soort taal duid op in wezen harteloosheid. ieder met hart beseft dat mededogen verder gaat dan die rationele besluiten.
Mededogen is niet de enigste emotie hoor. Als ik alleen maar naar mijn hart luisterde had ik allang wat leraren vermoord.
Oud 13-09-2003, 16:11
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 15:28:
Ach ja die arme Palestijnen he. Ik ga bijna huilen
van wat voor een leed die lui overkomt. O zoon blaast zichzef op laten we een feestje bouwen. Acherlijke lui.
Oud 13-09-2003, 16:21
Gatara
Gatara is offline
Als we nu niet direct weer on-topic gaan, sluit ik dit topic.
Oud 13-09-2003, 16:31
Isa
Isa is offline
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 15:29:
Mededogen is niet de enigste emotie hoor. Als ik alleen maar naar mijn hart luisterde had ik allang wat leraren vermoord.
nou die emotie zit ECHT NIET in de borststreek hoor.
Oud 13-09-2003, 18:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 13-09-2003 @ 17:31:
nou die emotie zit ECHT NIET in de borststreek hoor.
Nee, maar ik dacht dat mededogen evenmin uit dat orgaan kwam.
Oud 13-09-2003, 23:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-09-2003 @ 17:21:
Als we nu niet direct weer on-topic gaan, sluit ik dit topic.
laatste waarschuwing
Oud 13-09-2003, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 11:44:
whahahaahahahha ja hoor

die stomme rijke teringlijers hebben het zo goed. En laten de palestijnen maar stikken, hou liever je mond
Oud 14-09-2003, 00:00
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 13-09-2003 @ 17:11:
Wat zit je stom te doen simshalom? Als we zo praatten over de tweede wereldoorlog zat je helemaal gek te worden, maarja jij denkt alleen maar aan de welzijn van je eigen volk.
Oud 14-09-2003, 08:39
Isa
Isa is offline
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 19:15:
Nee, maar ik dacht dat mededogen evenmin uit dat orgaan kwam.
ik dacht toch van wel en ik spreek uit ervaring. ze (mensen) plaatsen dat soort gevoelens niet voor niets vaakin het hart.
Ga s naar een moskee toe jonge
Oud 14-09-2003, 09:20
Gatara
Gatara is offline
jullie willen niet luisteren?
dan maar voelen

Regels voor berichten