Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Degenen die dat weerspreken wijzen erop dat na Jezus dood en opstanding het heil ook voor de heidenen werd opengesteld en daardoor de heidenen bij Gods volk Israël worden ingelijft. Daartegenover staat dan weer dat de Joden die niet Jezus als de messias beleiden zich van dit voor God heilige volk hebben afgescheiden en dus niet meer tot Gods volk behoren. Ook is er verschil van mening over de stad Jeruzalem als heilige stad. Het verschil hierbij is dat de ene groep het aardse Jeruzalem als heilig betiteld en de andere groep het zogenoemde hemelse Jeruzalem. Hierdoor heeft het aardse Jeruzalem voor o.a. de Rooms katholieken een heilig karakter terwijl voor veel van de kerken die uit de reformatie zijn ontstaan geld dat ze Rome noch Jeruzalem als heilig beschouwen en alleen het hemelse Jeruzalem zoals die o.a. bescheven is in Ezechiel en Openbaring heilig noemen. Zo heeft het huidige Joodse volk en haar staat Israël voor mij geen enkele betekenis omdat ik ze niet als Gods verbondsvolk Israël zie. En is Jeruzalem voor mij even heilig als elke andere stad hier op aarde. Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd.
||
Citaat:
Jezus is gekomen om ook onbesnedenen (niet Israelieten) te redden.. Er schijnen momenteel trouwens nogal wat Joden ook Jezus aan te nemen als de messias.. Leon |
![]() |
|
![]() |
Toch altijd weer leuk om te zien dat joden zich weer wurmen in die slachtofferrol die ze vanaf de 2e wereldoorlog uitmelken. het bereikt nu wel hele zielige vormen moet ik zeggen, om dan nog de tora en nog meer van dat soort gebral erbij te halen om jullie invasie goed te keuren maakt me helemaal misselijk, want als je over feiten wilt spreken haal dan aub geen torateksten erbij, want dat zijn geen feiten. als je feiten wilt horen dan zal ik jou die geven: de palesteinen hebben daar eeuwen geleefd tussen meerdere volken, de joden die komen oorspronkelijk OOK daar vandaan maar die waren dus over de hele wereld verspred, na de 2e wereldoorlog vonden de britten de joden zo zielig dat ze ze maar met zen allen per schip naar PALESTINA sturen , zijn ze van dat probleem ook af in europa, vervolgens komen de joden aan in palestina en zien daar allerlij mensen rondlopen, hierop antwoorden de joden: "he wie zijn jullie, ga eens heel gauw weg hier, jullie horen hier niet, jullie leven hier maar duizend jaar en jullie hebben in die tijd heel wat opgebouwd, al jullie families leven hier, jullie zijn hier allemaal geboren en jullie voorouiders ook, dus wegwezen" proeven jullie die tegenstrijdigheid, nou ik wel moet ik zeggen.
hou op met slachtoffertje spelen en accepteer gewoon dat in dat gebied ook andere mensen leven(voor maar duizend jaar), jullie joden zijn geen speciaal volk, jullie zijn niet de uitverkorenen, jullie zijn gewoon net als ons, jullie behoren tot dezelfde composthoop als ons allemaal
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Oh, en niemand zal het je kwalijk nemen als je leestekens en hoofdletters gebruikt. |
![]() |
|
![]() |
inderdaad kunnen de arrabieren het niet accepteren, als je ziet op welke manier de joden die staat vestigen "naast" de palesteinen, ik zet naast expres tussen aanhalingstekens, omdat de joden nog steeds bezig zijn met bezetten (dus niet naast maar IN, de joden vestigen hun sttat IN palestina) en daarnaast erkennen de joden, palestina, helemaal niet als staat, maar ben blij dat jij dat wel doet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Israel en het jodendom kun je niet los van elkaar maken, de Joden claimen dat land tenslotte op grond van het geloof. En hebben het land gekregen omdat ze Joods waren. |
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik eerder al stelde geld het verbondsvolk nu ieder die Jezus navolgt. Daardoor zeg ik dat ik behoor tot het verbondsvolk Israël. Daardoor hebben die beloften betrekking op de kerk van Christus Jezus en niet op de Joodse volk. Ga je praten over eventuele nog niet vervulde profetiën in het OT dan stel ik dat het OT is vervult in Jezus sterven. Heb je het over de status die de Joden hebben als zij zich hebbeb bekeerd tot Jezus, dan is dat een moeilijk punt. Status bedoel ik in de zin van een "gewone bekeerde" of een "teruggekeerde zoon", zoals in een van de gelijkenissen van Jezus wordt genoemd. Maar in een nog uit te komen profetie aangaande de Joden waarin ze zich massaal tot Jezus zullen keren geloof ik niet, dan zul je met overtuigend bijbels bewijs moeten komen waaruit dit blijkt. Wil je hier verder over doorpraten, dan kan dat beter op een nieuwe topic of per e-mail, want dit wijkt erg af van het oorspronkelijke onderwerp. Om op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen. Als ik het goed heb blijkt dus dat de naam Jeruzalem waarschijnlijk nergens in de koran staat. De heiligheid van Jeruzalem voor de moslims komt dus ook niet uit de koran maar van overleveringen over wat mohammed gezegd zou hebben en niet omdat hij daar volgens de koran een kijkje in de hemel heeft genomen. Ik weet niet wanneer die overleveringen zijn opgetekent, maar anders is er nog een kans dat daar onwaarheden in terecht zijn gekomen over wat die man gezegd heeft. Verder is er volgens sommigen ook nog de angst dat die Al-aqsa moskee en een hoop van de palestijnse graven wordt vernietigt. In deze angst kan ik me wel inleven, hoewel ik me afvraag of dat ooit werkelijkheid kan en zal worden. Als Israël namelijk die moskee zou slopen om er een tempel neer te zetten, zou dat tot grote internationale problemen leiden, doordat vermoedelijk iedere moslim die kan vechten dan met een wapen te strijde trekt naar de tempelberg. Dat zouden de VS en de VN daarom waarschijnlijk nooit toestaan. De joden hebben van de 3000 jaar ongeveer 1000 jaar geheerst dus in theorie hebben ze dan een derde recht op Jeruzalem, voorzover ze er nog recht op hebben. Er werd ook ergens geoppert om van Jeruzalem een religieuze hoofdstad te maken of om er een bom op te gooien. Een bom op de hele boel te gooien heeft geen zin want dan zullen moslims en joden nog om de krater gaan vechten, want de grond daar is immers heilig. Dus is de optie om er een religieuze hoofdstad van te maken een betere oplossing. Ik zelf dacht aan een soort Monaco in het oosten, die word geregeerd door de VN (daardoor zijn er namelijk geen politieke problemen tussen joden en palestijnen in Jeruzalem mogelijk, afgezien van straatrellen).
|||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar ZIJ braken het verbond door niet in Christus en Mohammed te geloven... en een hoogmoedig nationalitisch land te worden ipv denkend aan andere mensen die god ook geschapen heeft niet God brak het alvorens zei dat deden |
![]() |
|||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
[QUOTE]Jah jij hebt zeker ook in israel op school gezeten Nee. Citaat:
Uit het AD: ![]() Deze propagandafoto, van een kleuter omgord met explosieven en een hoofdband van de Palestijnse beweging Hamas, werd door Israëlische soldaten gevonden in een huis op de Westelijke Jordaanoever. De foto was gevonden in het familie-album van een door Israël gezochte Palestijn Nadar toen men op zoek was naar een recente foto van hem. De opa van het kind, Redwan abu Turki, ontkende in eerste instantie dat het kind familie van hem was, maar gaf later toe dat het de zoon van zijn zoon Nadar was. De foto zou slechts een 'grapje' zijn; Sky News network melde dat de foto aangaf dat de familie een groot gevoel van humor bezat. In reactie op het bekend maken van de foto van de baby, ontkenden de Palestijnen in eerste instantie alles. Pas toen ook zij moesten toegeven dat de foto geen vervalsing was, keurden ze het af als een "goedkope propaganda" foto waarbij het kind was misbruikt (in tegenstelling tot de "dure propaganda", waarbij de foto van de jonge Mohammed Dura, in september 2000 neergeschoten te Gaza, tot het maximale is benut voor propaganda doeleinden?). Maar de meest kenmerkende reactie was van de PA Minister van Werkelegenheid Ghassan Khatib. Hij zei dat, als het de bedoeling van het Israelische Leger was om aan te tonen dat de Palestijnen hun kinderen onderwijzen in haat en actie tegen Israël, "dan wil ik zeggen dat dit juist is". Volgens Khatib is dit een natuurlijk gegeven, ondanks dat hij en de PA officieel de terreuraanslagen veroordelen. Nee, hij ondersteund ze niet: in tegenstelling, ze zijn ongewenst. "Maar, aan de andere kant, ze zijn onafwendbaar. En daarnaast, de meeste Palestijnen ondersteunen ze". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Begin nu niet je eigen oorlog, maar los er eentje op. Blijf respect hebben.
||
![]() |
Citaat:
In tegenstelling tot jou berust ik mijn mening op ervaringen in tegenstelling tot (westerse) media. Bevooroordeeld? dacht het niet.
||
![]() |
Citaat:
Bij deze benoem ik Gauloises tot mijn held van dit forum. Wijze woorden. ![]()
|
jaja palastijnen, gewoonweg geniaal! toppie! get a life allemaal zeg..sjongejonge
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ondanks dat beide partijen niet lekker zijn, ben ik toch van mening dat de palastijnen de echte slachtoffers zijn. De joodse bevolking heeft het veel beter. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
die stomme rijke teringlijers hebben het zo goed. En laten de palestijnen maar stikken, hou liever je mond |
![]() |
|
|