Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nu kan ik net zo goed niet gaan.. Dat vind ik echt bagger, maja ik zie wel.. (en dan heb nog eens zitplaatsen ook ![]()
|
Verwijderd
|
Nou, hatsekidee, net terug van Ahoy.
Over het algemeen was ik niet echt te spreken over het geluid...de instrumenten overheersten de zang zodanig dat de teksten bijna niet waren te verstaan. The Revolution Smile stelde naar mijn mening al niet veel voor, en het geluid maakte het dus niet veel beter. Gelukkig duurde het een klein half uurtje. ![]() APC was, in één woord, super. Het eerste nummer begon met Maynard vanachter een doek waar alleen zijn silhouet op geprojecteerd werd. Het stemgeluid was hier beter te verstaan dan bij TRS, en Maynard klonk verder zeer goed, net als het instrumentale gedeelte. Naderhand even de setlist geprobeerd te achterhalen met Nanaki, voor de geinteresseerden; lullaby, pet, the hollow, magdalena, blue, weak & powerless, 3 libras, the package, outsider, judith (volgorde niet helemaal zeker ![]() En ja, de Deftones...ik ben er niet zo weg van eigenlijk, op enkele nummers na. Ik vond alles teveel op elkaar lijken (zowel op de cd als live), telkens weer die zeikerige, slepende stem van Chino, afgewisseld met gekrijs in de mic. ![]() ![]() |
![]() |
|
Boh, ben al weer een tijdje terug uit Ahoy..
Maja ach vond het maar vreemd om op een zitplaats het concert te aanschouwen.. Gelukkig zat ik ik wel goed en kon ik het allemaal erg goed zien.. Revolution Smile vond ik maar niks.. Dus laat ik er maar niet meer woorden aan vuil maken.. APC was echt geweldig.. Ik heb express vrij weinig (tot vrijwel niets) van ze beluisterd.. Ik wilde me een keer laten verassen en het was echt geweldig.. Alle positieve mening over deze band zijn dus meteen waar (naar mijn idee).. Mss was ik nu wel blij dat ik zat bij dit optreden, want het was werkelijk waar luistergenot.. Geluid was best goed bij APC helemaal niet zo slecht als ik had verw8.. Nouja toen kwamen de Deftones.. Ik wist als dat het bagger werd (en dat ze Passenger niet gingen spelen, waar ik me nog steeds wel boos om kan maken ![]() De muziek stond veels te hard in verhouding met de zang van Chino.. Mss ook wel beter, want Chino bakte er nix van.. Verder haalde ze het in hun hoofd om een aantal nummers gewoon heel erg te verkrachten dat je het haast niet eens meer herkende (oa Digital Bath, wat op cd echt een geweldig nummer is, maar live gewoon niet overkomt).. Maar toch het is gewoon één van mijn favo bands, dus echt sitlzitten kon ik niet.. Want zo nu en dan was de muziek gewoon leuk.. Muzikaal gezien bagger, maar kwa geheel best leuk.. Al met al wel een relax avondje , een keertje een concert uit de pit is ook wel fijn.. Stink ik tenminste niet zo naar de zweet van mezelf en van 100 duizend andere mensen ![]()
|
JA! Ook net terug, alleen helaas staat alles hierboven al(bij peperkorrel)
![]() Vond Revolution Smile nogal tegenvallen (kutgeluid, amper te verstaan), APC geweldig(stonden vooraan, leuk dat ze aardig wat nieuwe nr's speelden + koel begin met dat doek), en Deftones vond ik eigenlijk ook niet heel veel aan (af en toe wel leuk, maar duurde te lang, kwerd het na een tijdje flink zat). Al met al een erg koele avond met dank aan Maynard James Keenan. Van de merchandise vond ik alleen dat groene shirt nog wel aardig. En het zweetbandje uiteraard Hebben overigens nog de zanger van rev smile gespot in zijn tourbus, de andere 2 bands helaas niet kunnen vinden, ook niet echt gezocht tho :]
|
Revolution Smile - alles behalve boeiend, kutgeluid ook
A Perfect Circle - en toen zag iedereen het licht, Maynard is god ![]() de manier waarop hij plastic bekers in het publiek gooide alleen al, geweldig. Maar ehm ja, één van de beste live acts die ik ooit heb gezien. Echt supermooi, ik ben erg onder de indruk (en heel blij dat ik toch ben gegaan). Maynard is geweldig. En niet alleen omdat hij bubbeltjes in zijn stem heeft. Geluid was heel goed, tegen alle verwachtingen in. Deftones - ehmm ja beetje irritant. Opzich een redelijke show qua heen en weer gespring van Chino maar hij verneukte elk nummer door nutteloze pogingen te doen om te experimenteren. Daarnaast stond de bas te hoog of speelde Che te hoog, of ook Steve (hoe heeft die gast?) waardoor de betere nummers zoals Bored en 7 words compleet in het water vielen. Superzonde. En wat een kutgeluid. Ik had het idee dat APC zich nog wel aanpasten aan de zogenaamde ehh Ahoy akoestiek maar Deftones heeft dat niet gedaan, of ze spelen gewoon slecht want in HMH was het niet veel beter. Van de nummers was eigenlijk alleen Minerva wel ok, bij de rest van de nummers moest iedereen volgens mij even nadenken van welke is dit nou weer. Vooral bij Be Quiet & Drive, dat intro werd compleet verneukt. Digital Bath was inderdaad een drama. Ik stel voor dat Chino eens zijn eigen show opneemt en dan even goed gaat luisteren. Wat een mafkees, heb je een goede band en dan presteer je om bij elk live optreden een slechtere show neer te zetten. Maar ja, of hij denkt dat hij briljant bezig is en heeft een bord voor zijn kop, of hij heeft schijt aan de studio opname structuur en ook aan wat het publiek wel of niet leuk vindt. Uhh een positief iets.. sommige zangmomenten van Chino waren wel mooi, het hoge gekrijs zoals op Adrenaline lukte echter niet al te best. Hij zong/schreeuwde sowieso niet hard, de gitaarpartij overheersde constant en dat had wel even beter gekund. Ja nu ben ik klaar met zeuren. ![]()
Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 09:20. |
![]() |
|
ga geen heel verhaal ophangen,
ik ben namelijk NET terug! ![]() ![]() ik heb me meesterlijk vermaakt Revolution SMile heb ik niet eens gezien en zo te horen ook niets gemist.... APC WAS GEWELDIG! Deftones vond ik ook kewl, op sommige * foutjes* waar ook al eerder over gesproken is. Nu ben ik bont en blauw en wil slapen...... ![]() rotterdam is 's nachts kut |
![]() |
|
![]() |
Mijn god wat ben ik brak zeg.
Goed, Zaterdag APC en Deftones in Leuven gezien, gisteren in Ahoy. Beide keren Revolution Smile gemist, maar volgens mij heb ik niet zo erg veel gemist daarmee. Ik kende haast niets van APC, maar wát een muzikanten zeg. In Leuven stond het geluid VEEL te zacht, je kon elkaar zowat verstaan als je gewoon aan het praten was, dat was vrij klote. Maar ze waren wel heel erg goed, ik was verrast, en nu wil ik die cd's hebben ![]() Beide keren speelden ze wel veel te kort.. In Ahoy vond ik het beter, omdat het geluid daar dus harder was. Net als de dag ervoor wel ontzettend strak gespeeld, ongelooflijk mooi gezongen etc, goede show. Ik had verwacht dat ze niet over zouden komen in zo'n grote zaal als Ahoy maar dat viel ontzettend mee. Het was prachtig. Deftones vond ik in Leuven muzikaal gezien beter, Chino was iets minder lam, maar nog steeds niet goed. Het geluid was daarentegen echt bedroevend. Around the fur was in het begin gewoon onherkenbaar. Heel erg jammer. Het was wel behoorlijk dringen vooraan, dus toen zijn we iets naar achter gaan staan waar we het ook nog goed konden zien. In Ahoy vond ik ze muzikaal gezien een heel stuk slechter, maar het (hardere!) geluid maakte een hoop goed, voor mij althans. Nog nooit Deftones live gezien.. Dus ik vond het echt ontzettend gaaf. Wel jammer dat Chino zo ontzettend lam was dat hij bij sommige nummers niet eens meer fatsoenlijk gitaar kon spelen en ook aardig wat teksten vergat te zingen... Ik vind het vrij lomp dat hij zo doet. Je hebt toch een bepaalde verwachting in te vullen. Nouja, de verwachtingen waren al niet zo hoog natuurlijk. Maar toch.. Heel erg jammer. Het publiek vond ik ook vrij lauw, het was veel minder dringen dan in België. Maar ik kon wel vrij ver vooraan staan nu, dat was een voordeel. Ik had, samen met een vriend van Friso, een zitplaats. (ik was namelijk niet van plan te gaan in Ahoy, maar omdat ze in Leuven zo 'zacht' speelden wilde ik ze gewoon nog een keer zien..) Bij APC hebben we gezeten, na APC kwam Friso met n vriend van hem bij ons in de buurt staan en stopten zij hun veldkaartjes in een portemonnee, naar boven gegooid en wij zijn naar beneden gelopen. Kwamen we bij zo'n beveiliginsmannetje, onschuldigste gezicht opgezet: "ze hebben ons de verkeerde kant op gestuurd ofzo, maar we hebben veldkaartjes!" Nou, die vent keek ons vrij ongelovig aan, keek naar de kaartjes, draaide ze om: "Nou, loop dan maar door." ![]()
|
Ik vond de Deftones eigenlijk best ok gisteren
![]() ![]() Chino had wel veel interactie met het publiek, in tegenstelling tot Maynard, die achteraan op een verhoging bleef staan (alhoewel dat ook wel wat had ![]() Bij APC kon je vooraan gewoon normaal luisteren, ze waren echt supergoed live ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik vind het trouwens bij APC juist horen dat maynard weinig/geen interactie met het publiek heeft. het sfeertje blijft dan zo.. zo APC. gelul ertussendoor verstoort dat imo.
|
Verwijderd
|
A Perfect Circle was goddelijk. Maynard, o, Maynard
![]() *zucht* Ik zweef er nu nog van zeg.....wauw wauw wauw. Geniaal. Ik ben echt zo onder de indruk, het was echt nog mooier dan ik al verwachtte...ik moest bijna huilen bij The Hollow..stond echt met tranen in m'n ogen en kippevel te genieten. Deftones zogen best wel. Geluid was kut, Chino verneukte alles, damn, zelfs be quiet and drive was kut live ![]() Maar toch was het een cool concert, omdat de nummers gewoon geweldig zijn, en de show wel cool was. Maar Chino, man, zo zonde. Het kon zo mooi zijn. Helaas. Merch idd erg duur, toch heb ik een APC shirt (die met die klavertjes) en een Deftones girlie (die met die vlinder) gekocht. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
"DE DEFTONES ZIJN HOERIG KUT LIVE EN IS DE MOEITE NIET MEER" dan moet men dat als nuttig advies opvatten. ik ga wel een keer naar APC als ze in een fatsoenlijke zaal spelen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (zat zal maar zeggen precies naast het podium daarboven, links vanuit de arena gezien)..
||
Citaat:
![]() Ff snel mijn nietstoevoegende geheel hier neerzetten. The revolution Smile: Na 2 nummers had ik het wel weer gezien, in het begin klonk het nog wel geinig, maar het ging toch zeer snel vervelen. A Perfect Circle: Maynard is nogsteeds mijn god, dat bewees hij wel weer. Wat een heerlijk concert was dat zeg, zelden zo intens genoten van een optreden, ondanks dat het in de Ahoy was. Deftones: Jah.... KUT, wat een lamlul is het toch. Ik zou eigenlijk m'n geld terug moeten vragen, maar ik kon het vantevoren wel weten dat het zo zou gaan dus dat heeft ook geen zin. Het is ook zwaar stom van ze om een voorprogramma te nemen waarvan ze zelf ook wel weten (hoop ik) dat ze vele malen beter zijn dan zijzelf. Kortom, Deftones hoef ik niet meer live te zien, hij heeft voor mij bewezen dat ie echt dikke schijt heeft aan z'n fan's en toch wel denkt dat ze komen, hoe fucked up hij ook is. |
![]() |
|
|