Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 09:34
Verwijderd
als mijn tas boven de 5 kilo kwam ging ik er altijd dingen uitgooien. kga echt niet met een 11 kilo tas rondzeulen.

dus ik liet me spullen thuis ofzo, gooi het in een kluisje.
of gewoon zeggen dat je je spullen bent vergeten ( heel fout )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2003, 19:39
Isabeau
Isabeau is offline
hoiii ik ben inmiddels 2de klasser vwo atheneum, en ik loop op de dag waar ik de zwaarste tas heb te sjouwe met 15 kilootjes op m'n rug, echt niet norm meer! nouwe doeidoei!! xxjes Isabeau
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 28-09-2003 @ 10:47:
Leuke school zit je dan op, maar ze zouden je denk ik op de meeste scholen eerder van school trappen dan de schooltassen lichter maken.
Nee hoor, dat is juist het mooie.
Als je één keer je boeken op deze manier niet bij je hebt word je de klas uit geschopt waarschijnlijk (als je mazzel hebt niet eens). Dan moet je je bij iemand gaan melden, en diegene vraagt, zoals het hem/haar betaamt, waarom je je komt melden. En dan leg jij uit dat jij niet al je feestelijke (woorden?)boeken in je tas kunt meenemen omdat je dan al arbeidsongeschikt bent voordat je überhaupt de arbeidsmarkt hebt kunnen betreden.
Resultaat: óf je hebt de discussie geopend, en er zal dus worden gekeken wat eraan te doen is (minder boeken, minder streng straffen als je ze niet hebt, etc... wees constructief en help meteen zelf zoeken naar een oplossing!), of niet. Nouja, als ze niet luisteren heb je het in ieder geval geprobeerd.... Je kunt desnoods altijd de inspectie nog bellen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 18:42
*~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-09-2003 @ 07:24:
Bij ons op school had ik de eerste 3 weken ook geen kluisje (iedereen kreeg een kluisje op de eerste dag maar v37 niet ) toen heeft de school er een kluisjes blok bij geplaatst dus ikz ou maar gewoon gaan zeuren om een kluisje .
Dus jas + gymtas in het lokaal en blegh

Over een te zware tas : ik ken het! (mijn tas is meestal niet zwaarder dan 5 kilo... maar vrienden tsja )
Boeken poolen is een goed idee of gewoon een kluisje van zo'n brugger afpakken
Als je tas te zwaar is ga je klagen bij je coördinator of bij de rector (die bijt niet hoor ) en als je dan na een week last hebt van je rug ga je linea recta naar de huisarts en laat je constateren dat je pijn in je rug hebt en dus niet zo'n zware tas kan hebben.
ik ben ook een brugger en ik laat mijn kluisje niet zomaar afpakken
Oud 11-10-2003, 17:56
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Dukko schreef op 06-10-2003 @ 10:34:

of gewoon zeggen dat je je spullen bent vergeten ( heel fout )
dat werkt bij mij niet want als je bij sommige lerearen ook maar 1 schrift vergeet mag je gelijk 5 blz over gaan schrijven. Dan liever een kilo extra op m'n rug. Ik had laatst m'n boekentas gewogen: 14 kilo!! Ok het was de zwaarste dag, de andere dagen zijn vaak zo'n 10 kilo. Geen wonder dat ik 's avonds last van m'n rug heb. Ja ik stop ze soms ook wel in m'n kluisje maar op de fiets heb ik de tas de zwaarste dag op m'n rug omdat hij van m'n bagagedragers af zou vallen omdat ie zo zwaar is.

Laatst gewijzigd op 11-10-2003 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 19:03
Skinless
Skinless is offline
ik vraag me af wat jij allemaal meeneemt
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 20:47
ScAryGurL
ScAryGurL is offline
Alleen het hoognodige meenemen, wat je later nog kan doen gewoon even laten liggen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 23:04
Mystery Shadow
Mystery Shadow is offline
Mijn tas weegt op maandag 9 kg, o.a. door gym... Ik ben zelf maar 1.53 en loop met zo'n tas ik douw geen boeken in mn kluisje ofzo... En als het maar mocht zijn dat je tas 10% van je gewicht mog zijn heb ik maar een tas van 3.4 kg...
Oud 13-10-2003, 01:31
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik heb nergens last van.
Oud 13-10-2003, 12:35
Verwijderd
Ik vraag me toch wel eens af hoe 'onze' generatie er over 20/30 jaar uitziet, allemaal rugklachten..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 12:49
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Inge13 schreef op 13-10-2003 @ 13:35:
Ik vraag me toch wel eens af hoe 'onze' generatie er over 20/30 jaar uitziet, allemaal rugklachten..
Niet zo dramatisch, gewoon wat boeken thuislaten. Laat die docenten maar kletsen.. Desnoods ga je naar je mentor en kaart daar het boekenafspraak-probleem aan..
Oud 16-10-2003, 16:31
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Skinless schreef op 11-10-2003 @ 20:03:
ik vraag me af wat jij allemaal meeneemt
veel boeken
Oud 16-10-2003, 17:07
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Met 8 vakken kom je makkelijk aan 10+ kilo hoor.
Ik heb nooit meer dan 1 vak per dag (tenzij hoorcolleges, maar daar hoef je niets voor mee te nemen) en ik kom met dat ene vak al ruim boven de 5 kilo (hehe, ik denk dat de basis-setup al 5 kilo is ;-)). Ze maken de boeken gewoon te zwaar (lees: stoppen er teveel zinloze informatie en teveel plaatjes in).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 20:43
r o y r o y
r o y r o y is offline
Iedereen heeft 't wel over die kluisjes maar dinsdag en woensdag heb ik 8 uur les en 8 vakken huiswerk dus of school laten kan ik niet
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 14:13
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Mijn god wat een up.

Gewoon niet teveel meenemen. Efficiency.
Oud 31-08-2004, 14:33
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 31-08-2004 @ 15:13 :
Gewoon niet teveel meenemen. Efficiency.
Precies, het moet allemaal in je hoofd zitten, niet op je rug.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 14:39
BrightEyes
BrightEyes is offline
Als ik mijn tas te zwaar vind, gaan dr gewoon een paar boeken niet mee, dat moet je natuurlijk niet bij dezelfde les een paar weken achter elkaar doen
Oud 31-08-2004, 14:46
OceanEye
OceanEye is offline
gewoon tussen de lessen naar je kluisje en dan heb je maar een paar boeken in je tas, dan is ie niet zo zwaar!
Oud 31-08-2004, 14:53
freakinaround
freakinaround is offline
bij ons heet wel iedereen een kluisje, waar je verplicht je jas in moet doen, want er zijn geen kapstokken. Als je met je jas in de klas komt, word je er uitgestuurd
Oud 31-08-2004, 14:56
rubenrtv
rubenrtv is offline
Mijn tas weegt ongeveer 1,5 kilo (agenda, pen, stencils, pw's en 2 'alles'-schriften)
Oud 31-08-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 31-08-2004 @ 15:56 :
Mijn tas weegt ongeveer 1,5 kilo (agenda, pen, stencils, pw's en 2 'alles'-schriften)
mijne ook, maar dan komen er nog wel boeken bij..

zelf neem ik altijd alle boeken mee naar school voor die dag, maar dan leeg ik alles wat na de eerste pauze komt. In de pauze ruil ik weer om.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:18
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Wat een interessante up.

Ik gooi alles in mijn locker of neem het gewoon niet mee voor de vakken waarbij ik weet dat ze niet moeilijk gaan doen.
Oud 31-08-2004, 15:22
steefos
steefos is offline
JE TAS IS ZO ZWAAR ALS DAT JE M ZELF MAAKT
is denk wel regel numero uno

mwah dat gezeur met die leraren, gewoon samendoen met andere mensjes

regelmatig wat huis laten is net zoiets als regelmatig uurtje skippen, kan geen kwaad maar je moet het niet overdrijven natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Kassandra schreef op 31-08-2004 @ 16:22 :
JE TAS IS ZO ZWAAR ALS DAT JE M ZELF MAAKT
niet als je je boeken moet halen

ik heb gewoon 21 boeken en ik mis er nog 8
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:41
steefos
steefos is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 31-08-2004 @ 16:25 :
niet als je je boeken moet halen

bij mij worden die gewoon thuisbezorgd
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:04
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Zeur toch niet zo, wees blij dat je naar school kan/mag
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 17:16
Renske
Renske is offline
Citaat:
Muha, ik had vorig jaar 41 boeken. Moet nog zien hoeveel het er dit jaar zijn

Met verstandig inpak- en samenwerkbeleid en een beetje gunstig lesrooster is taszwaarte echt geen probleem. Ook zonder kluisje.
Oud 31-08-2004, 22:01
annetjuh
annetjuh is offline
daarvoor heeft men een kluisje
moet nog ff doorharden op het hbo hoef je geen boeken mee te nemen.
tenminste bij ons niet die boeken staan er geoon in de bieb en je hebt ze in de les niet nodig want je hebt de leerstof voor de tijd gelezen
Oud 31-08-2004, 22:56
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ga alvast studeren

Uhm.. ik flikkerde gewoon altijd de helft in mijn kluisje, zodat ik niet zoveel hoefde te tillen.
Kwestie van nadenken.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 14:11
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 31-08-2004 @ 15:33 :
Precies, het moet allemaal in je hoofd zitten, niet op je rug.
Wat zeg je dat mooi! (*snik*)
Oud 01-09-2004, 14:13
Subbie
Subbie is offline
ram ze in je kluisje, en neem degene mee die je nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 14:52
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
ja belachelijk allemaal, maar denk je nou echt dat ze er wat aan gaan doen ofzo?? je kan toch zelf regelen hoe zwaar je tas is...zoals meerdere mensen al hebben gezegd: laat wat boeken thuis, regel een kluisje, doe samen met andere mensen, blabla..

waarom overal zo moeilijk over doen?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 18:37
pollewop
pollewop is offline
wij hébben niet eens kluisjes maar k heb eigenlijk niet zo'n last van te zware tas neem gwoon heul weinig mee
Oud 01-09-2004, 20:03
coldplayfan
coldplayfan is offline
Hoe langer je op school zit, hoe lichter je tas wordt... tenminste, bij ons op school wel. Die brugklassers lopen daar met tassen zo groot dat je denkt dat ze er op zn minst de hele boekenkast in meenemen, en de 6v klantjes (zoals ik) lopen daar met 3 boeken in hun tas. Dus nog ff volhouden smurfjes!

(en natuurlijk niet overal het gewone boek+werkboek+antwoordenboek+schrift+aantekeningen enz meenemen.. dan blijf je aan de gang..)

(of een kluisje nemen)

( )
Oud 01-09-2004, 21:55
de Koe!
de Koe! is offline
Bij ons op school waren er kastjes (of 'kluisjes' of hoe jullie die ook noemen), dus kon ik gewoon alles op school laten en enkel mijn huiswerk mee naar huis nemen. En inderdaad, in het eerste jaar is je boekentas veel zwaarder dan in het 6de, het wordt alsmaar lichter (wat niet van de leerstof gezegd kan worden).

Wij kregen op school altijd een verplichte agenda van de stad (die op het einde ingediend moet worden voor de inspectie). In het vijfde jaar waren ze van ontwerp veranderd. Ze hadden zich vergist en hadden het op veel te dik papier gedrukt. Resultaat: ons agenda werd door de leerkrachten consequent "telefoonboek" genoemd, vanwege het gewicht. Het is zelfs op het regionale nieuws geweest uiteindelijk kregen we het recht om ons agenda in twee te snijden, of in te leveren zodat ze door een firma gescheiden kon worden, zodat we de helft van het jaar maar 1 helft moesten meenemen. In het 6de zijn ze zo slim geweest om dunner papier te kiezen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 00:06
Boozle
Boozle is offline
Citaat:
blaatje schreef op 22-09-2003 @ 22:24 :
Haai,

Als vierde klasser ben ik inmiddels heus wel door de jaren gehard, maar vandaag, nadat ik een bijzonder rug-ontwrichtende tas mee naar huis had gesleept, had ik er echt genoeg van. Ik heb het bakbeest thuis maar even op de weegschaal gezet en constateerde een gewicht van bijna 11 kilo!
Vraag: Zijn er geen regels die dit soort absurditeiten verbieden? Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het in ieder geval belachelijk!

groeten

renske
Je mag tot 25 kg dragen zonder tilhulp dus 11 kg mag.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 00:14
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
mijn tas komt volgens mij nooit boven de 3 kilo uit
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:52
Breg
Breg is offline
ik heb altijd een groot deel van m'n boeken in een kluisje op school liggen, en mocht ik er een keer toch heel veel mee moeten nemen dan doe ik of een paar boeken in een plastic tasje en gooi ik die op school in m'n kluisje, of ik laat gewoon een deel van de boeken (meestal die van vakken met makkelijke leraren die niet zeuren als je je boek niet bij je hebt) thuis.
Oud 02-09-2004, 21:28
RayMania
RayMania is offline
Wat draag je je tas nou?
Tussen de lessen door, en van thuis --> school en andersom?

Beetje zinloos, je tas is zwaar op de manier hoe je het maakt.
Neem 1 schrijfblok mee, niet 10 schriften.

Doe het in je kluisje in de pauze of als je erlangs loopt.
Pas als je gaat studeren, dan wordt je gek.

*3 boeken van 5 kilo heeft*
Oud 03-09-2004, 14:26
pinoohh135
pinoohh135 is offline
tjongejongejongejonge... Toen ik mijn boeken op moest halen dit jaar in 4 havo, was de hele tas vol wel 15,5 kilo! ik kreeg er een klapband van! lekker hoor...
Oud 03-09-2004, 14:29
pinoohh135
pinoohh135 is offline
Citaat:
Je mag tot 25 kg dragen zonder tilhulp dus 11 kg mag.
niet waar. je mag tot 10% van je eigen lichaamsgewicht dragen... heb ik gehoord... of gelezen...
Oud 07-09-2004, 08:29
Graph
Graph is offline
Citaat:
blaatje schreef op 22-09-2003 @ 22:24 :
Haai,

Als vierde klasser ben ik inmiddels heus wel door de jaren gehard, maar vandaag, nadat ik een bijzonder rug-ontwrichtende tas mee naar huis had gesleept, had ik er echt genoeg van. Ik heb het bakbeest thuis maar even op de weegschaal gezet en constateerde een gewicht van bijna 11 kilo!
Vraag: Zijn er geen regels die dit soort absurditeiten verbieden? Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het in ieder geval belachelijk!

groeten

renske
wow!
da's wel héél errug! Ik blij dat mn boeken thuis worden afgeleverd hihi
Veel succes nog met je boeken!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:33
kellytje
kellytje is offline
Effe een vraagje , jullie kluisjes zijn die gratis ? WIj moesten namelijk 30€ per jaar betalen ...
In het 1e en 2de nam ik ook altijd alles mee maar de laatste jaren gewoon 1 map waar alles in zat , enkel voor frans altijd alles mee omdat die leerkracht niet bepaald het vriendelijke type was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten