Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2003, 23:35
QuestGamer
QuestGamer is offline
Ik ben eerstejaars INF aan de Universiteit Twente.

Ik ben pas een paar weken aan het studeren, maar het is wel een totaal ander wereldje dan op de middelbare school. En ik moet zeggen, het bevalt me prima.
Het is erg gezellig tot nu toe, en dat heeft ook wel gevaren. Je bent namelijk voor de meeste college's niet verplicht te gaan (behalve practica). Je moet dus oppassen dat het niet te gezellig wordt

Ik zit zelf niet bij een studentenvereniging, misschien later nog es. Ik doe wel aan sport (fitness), om zo ook wat meer mensen te leren kennen enzo.

Tot nu toe bevalt het studentenleven mij prima, dus ik wens de topicstarter alvast een geweldige tijd

P.S. De intro mag je ook zeker niet missen, die was bij ons super!
Oud 04-10-2003, 14:35
Sirenie
Sirenie is offline
Ik zit in Utrecht op de universiteit. Studeren kan gezellig zijn, maar dat is niet voor iedereen zo en zeker niet altijd. Ik heb het heus vaak gezellig, maar ik woon niet in de binnenstad en ik heb ook nog niet veel nieuwe vrienden gemaakt. Ik woon niet in een studentenhuis en ik zit ook niet bij een vereniging. Ik zit nog niet zo lang in Utrecht, maar tot nu ben ik bijna elke week een avond de stad in geweest. Het is niet zo dat ik dan uitga tot in de vroege uurtjes, deze week was ik om half 1 thuis, een andere keer was het half 3. Ik houd niet zo van bier, en ik drink verder meestal ook niet zo veel alcohol. Ik ervaar op het moment wel dat het leven centraal staat. Niet het studentenleven, maar het leven opzich. Het is toch even wennen in zo'n stad, alleen. Ik ben meer bezig met wat ik 's avonds ga eten en hoeveel geld ik nog heb dan met mijn leerstof, maar dat zal langzaam wel veranderen. Het is dus niet zoals jij zegt dat mijn studie bijzaak is, dat is het absoluut niet, maar er komt meer bij kijken. Ik ben ook niet van mening dat ik altijd nog kan studeren, ik moet het nu doen, en het ook nu afmaken.
Ik heb niet veel contact met studiegenoten, dat vlot niet zo. We hebben 14 uur college in de week, en dan is het niet zo makkelijk om een band op te bouwen. We moeten ook opdrachten maken samen, maar ik beland altijd bij de stomme mensen, dus dat schiet ook niet op.
Ik zit op kamers, 3,5 uur reizen bij huis vandaan. Ik heb geen bijbaantje, maar dat moet ik eigenlijk wel gaan zoeken, want ik merk dat ik niet rondkom van m'n stufi.
Veel plezier volgend jaar!

Quistnix:
Ik ga nu mijn 2e jaar in op de hogeschool Rotterdam. Zit op kamers, vrij ver van het centrum vandaan, maar da stoort me niet echt. Drinken doe ik nauwelijks, feesten niet en mijn uitgaan in Rotterdam beperkt zich tot de sneak preview en af en toe een concert, of na school met mijn klasgenoten wat drinken. Ik ben ook geen lid van een vereniging. Ik sluit liever vriendschap met mesnen omdat ik ze mag dan omdat ze toevallig lid zijn van dezelfde vereniging. Wel ga ik regelmatig met mijn oude vrienden van Middelbare school en eerder uit op vrijdagavond, of ga ik bij wat vrienden in Tilburg een avond wat drinken, gewoon op de kamer, niet in cafés of zo.
Een bijbaantje heb ik niet, ik kom vrijwel altijd ruim rond van m'n stufi, hoewel het soms nogal krap is.
Bij mij is het duidelijk zo dat als ik in Rotterdam zit mijn studie op de eerste plaats komt. Ik probeer ook altijd al mijn schoolwerk daar te doen, zodat ik als ik thuis ben ook helemaal vrij ben.
Oud 04-10-2003, 17:14
Basia
Basia is offline
Ik ben nu eerstejaars organisatiewetenschappen in Tilburg. Het bevalt mij goed !! Gelukkig ging ook een vriendin naar Tilburg (ook nog dezelfde studie btw) dus dat is altijd leuk. Ben je nooit helemaal in je eentje. De introductie was echt top !! Ik raad echt iedereen aan mee te doen aan de introductie want je leer behalve veel mensen ook de stad kennen.
Verder zit ik niet bij een studentenvereniging. Misschien komt dat later nog es. Ik hou iig niet zo van verplichtingen, dus een erg traditionele vereniging zal het sowieso wel niet worden. Wel zit ik bij een sportvereniging (volleybal) waardoor je toch ook best mensen leert kennen.
Contact met studiegenoten heb ik dus wel redelijk veel. Vooral ook bij werkcolleges. Bij hoorcolleges is ook duidelijk groepsvorming aanwezig.
Ik heb redelijk veel vrije tijd. De laatste weken wordt het wel allemaal wat drukker. In het begin had ik ook nog geen tv en internet (dat laatste nu NOG niet zelfs ) dus ik verveelde me toen zo af en toe 's avonds wel eens. Nu dus niet meer.
Geldproblemen heb ik NOG niet. Mn kamerhuur is wel redelijk hoog. Stufi is niet zoveel. Maar ik let wel aardig op wat ik uitgeef, en thuis (in Enschede) heb ik een bijbaantje (postbode, verdient tamelijk goed). Misschien dat ik op den duur nog wel wat in Tilburg zoek, maar op dit moment is het zo ook wel best.

Terug naar de middelbare school zou ik dus echt niet meer willen. Ik vind het nog wel heel erg leuk om weer terug te gaan in het weekend. Mn ouders, zus en broertje zien. Vriendinnen zien. Leuke dingen doen enz. En ik vind t ook heel gezellig wanneer ze mij op komen zoeken
Oud 04-10-2003, 21:39
Verwijderd
Laten we zeggen dat het studentenleven niet een grote verandering is voor sommige mensen. Ik woon nog thuis, en dezelfde stad studeer ik, al mijn vrienden studeren hier ook, er is eigenlijk niet veel verandert.
Sommige mensen gaan het huis uit, op kamers, en krijgen opeens een ander leven met veel vrijheden en eigen verantwoordelijkheid. Omdat men dat over het algemeen zo leuk vind denkt iedereen dat studeren wat voor stelt
Oud 08-10-2003, 14:04
kastdeur
kastdeur is offline
Wat is nou wel het echte studentenleven?
Veel bezig met de studie natuurlijk, maar ook veel bezig met andere zaken. Naar de kroeg met wat studiegenoten is toch iets wat er voor mij wel bij hoort. Tot diep in de nacht doorwerken als een opdracht ingeleverd moet worden en de volgende dag ontzettend brak, maar ook trots zijn.

Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
Hahaha, nee. Ik weet niet eens of het wel kan als je niet op de universiteit zit. Ik heb me er niet in verdiept omdat ik het nogal stupide vind.

Veel feesten?
Veel naar de kroeg, in mijn geval.

Veel en leuk contact met studiegenoten?
Ja natuurlijk. Je werkt en leeft toch redelijk intensief met elkaar samen.

Actief op de Uni? etc. etc.
HBO en nee.

Op kamers? Thuiswonend?
Ik hoef maar een half uurtjes te reizen, dus ik woon nog thuis. Ik ben ook niet het type dat zich vrijwillig in een vies studentenhuis laat opsluiten.

Bijbaantje of niet?
In de zomervakantie.

Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?
Zeker wel belangrijk, maar er spelen zoveel meer dingen om heen. Uitgaan, vrienden maken, verliefd worden, weetikveel. Het leven gaat namelijk gewoon door
Oud 22-01-2004, 22:49
Verwijderd
Een goede combinatie van studeren, studentenleven en zelfontplooiing.

Niet bij een studentenvereniging, wel bij een studievereniging, die allerlei activiteiten organiseert.

Veel feesten?
Nee, niet echt.

Tijdens de colleges regelmatig contact, buiten de colleges soms op lezingen en vooral op MSN.

Actief op de Uni?
Qua studie wel, maar zit niet in een bestuursorgaan of commissie van de studentenvereniging.

Op kamers? Thuiswonend?
Thuiswonend, maar een afweging tussen thuis wonen en op kamers makend.

Bijbaantje of niet?
Geen bijbaantje. Als ik op kamers ga, zal dat waarschijnlijk wel noodzakelijk zijn.

Studie is het belangrijkste; ga naar alle colleges, de zelfstudie gaat echter wat moeizamer. Tot nu alles met succes.
Oud 22-01-2004, 23:16
mickael
mickael is offline
Een tijd die maar een paar jaar duurt en waar je van moet genieten!

Lid bij een kleine vereniging, met gezellige mensen en een leuke sociëteit.

Veel feesten?
Behoorlijk elke woensdag en donderdag worden er wel wat biertjes gedronken.

Nee niet echt, iedereen woont nog thuis... en het zijn allemaal mannen Logistiek en economie hč..

Actief op de hogeschool?
Alles op het gemakje dit leventje wil ik nog wel een tijdje rekken.

Op kamers? Thuiswonend?
Op kamers in een studentenhuis vlakbij het centrum dus zo in de stad en in de soos.

Bijbaantje of niet?
Bij de bioscoop 12 uurtjes per week.
Oud 23-01-2004, 09:46
Verwijderd

Naast het studeren ook veel plezier maken.

Ja.

Veel feesten?

Ja, bij studentenvereniging en onder faculteit.

Ja.

Actief op de Uni? etc. etc.

Ja.

Op kamers?

Nog niet.

Thuiswonend?

Ja.

Bijbaantje of niet?

Misschien in komende semester, want dan heb ik een dag vrij.

Heel belangrijk.
Oud 23-01-2004, 10:51
Verwijderd
-Wat is nou wel het echte studentenleven?
Studeren en idd veel feesten...
-Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
Jep
-Veel feesten?
Regelmatig
-Veel en leuk contact met studiegenoten?
Jep
-Actief op de Uni? etc. etc.
Ik doe geen Uni
-Op kamers?
Jaaaaaaaa
-Thuiswonend?
neeeeeeee
-Bijbaantje of niet?
Op dit moment 3
-Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?
Ik heb nu tentamens dus nu ff heel belangrijk...
Oud 25-01-2004, 09:02
steentje
steentje is offline
-Wat is nou wel het echte studentenleven?
lekker stappen, dikke saaie boeken leren, elke dag nieuwe mensen ontmoeten.....
-Zitten jullie allemaal bij een studentenvereniging?
nee
-Veel feesten?
1x per week.....
-Veel en leuk contact met studiegenoten?
redelijk
-Actief op de Uni? etc. etc.
nope...niet bepaald actief
-Op kamers?
yep-
-Bijbaantje of niet?
2 nog wel
-Studie heel belangrijk of meer op achtergrond?
heb volgende week tentamens dus nu gaat mn studie echt wel voor...maar buiten dat vind ik het niet het belangrijkste van mn studententijd
Oud 25-01-2004, 11:33
Susanne
Susanne is offline
Ik ga over anderhalf jaar pas studeren, grote kans dat ik dan naar Groningen ga.. die stad trekt me gewoon heel erg, vind de mensen leuk en de uni spreekt me ook aan. Ik wil wel bij een studentenvereniging, vrijwel zeker dat ik bij vindicat ga, vrienden van mij zitten daar ook, mijn mutti heeft er ook gezeten, het bevalt me wel daar. Ben wel van plan om dan op kamers te gaan ja, maar mocht ik niets vinden of te ver uit het centrum kan ik sowieso het eerste jaar bij m'n oom in huis.. Bijbaantje heb ik dan geen zin in Broer van mij wordt nu ook all the way gesupport van huisuit, dus dat gaan ze bij mij ook maar doen dacht ik zo
Oud 25-01-2004, 14:02
NN
NN is offline
Citaat:
Susanne schreef op 25-01-2004 @ 12:33:
Ik ga over anderhalf jaar pas studeren, grote kans dat ik dan naar Groningen ga.. die stad trekt me gewoon heel erg, vind de mensen leuk en de uni spreekt me ook aan. Ik wil wel bij een studentenvereniging, vrijwel zeker dat ik bij vindicat ga, vrienden van mij zitten daar ook, mijn mutti heeft er ook gezeten, het bevalt me wel daar. Ben wel van plan om dan op kamers te gaan ja, maar mocht ik niets vinden of te ver uit het centrum kan ik sowieso het eerste jaar bij m'n oom in huis.. Bijbaantje heb ik dan geen zin in Broer van mij wordt nu ook all the way gesupport van huisuit, dus dat gaan ze bij mij ook maar doen dacht ik zo
Groningen is een goede keus. Vindicat niet.

Studenten heten studenten omdat ze studeren. Vindicaters drinken alleen bier. Eigenlijk zouden Vindicaters dus ook geen studenten, maar bierdrinkers horen te heten.
Oud 25-01-2004, 15:54
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
NN schreef op 25-01-2004 @ 15:02:

Studenten heten studenten omdat ze studeren. Vindicaters drinken alleen bier. Eigenlijk zouden Vindicaters dus ook geen studenten, maar bierdrinkers horen te heten.
Hoezo generaliseren?
Oud 25-01-2004, 15:55
Nuck
Nuck is offline
Citaat:

Ik ken genoeg Vindicaters die wel studeren .
Oud 25-01-2004, 17:41
NN
NN is offline
Nuck en Susanne, vergeef mij mijn weerzin tegen corpsballen.
Oud 25-01-2004, 19:00
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
NN schreef op 25-01-2004 @ 18:41:
Ach, iedereen heeft zo z'n gebreken he
Oud 25-01-2004, 20:33
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Achja, zulke mensen moeten er ook zijn zeg ik altijd maar
Oud 25-01-2004, 20:45
sublime
sublime is offline
eerstejaars geschiedenis in utrecht...

er bestaat niet zoiets als het echte studentenleven, denk ik. het is vooral wat je er zelf van maakt...

ik ben lid van onze studievereniging wat me erg goed bevalt en als ik eenmaal een kamer heb wil ik mss lid worden van aegee, een internationale studentenvereniging...

Veel feesten?
iig 1x per blok een feest van de studievereniging en verder zijn er genoeg feesten waar je heen kunt.. de vraag is of je het zelf wilt feesten vind ik leuk, maar hoeft van mij niet elke week. gezellig met vrienden in de kroeg zitten kan aanmerkelijk leuker zijn

ja... sowieso met mijn werkgroep van de introductieweek nog wel veel contact, dan de mensen die nu bij mij in de werkgroep zitten en mensen die ook actief/actiever zijn bij de studievereniging. ik leer wel steeds meer mensen kennen en tis over het algemeen erg gezellig, dus tmag altijd meer

Actief op de Uni?
nee..

Op kamers? Thuiswonend?
op zoek naar een kamer... very desperate

Bijbaantje of niet?
op zoek naar een baantje

studie is belangrijk.. wil t ook graag goed doen en wil ook erg veel, dus dan moet je wel prioriteiten stellen. het probleem is dat ik daar niet echt goed in ben maar ik denk dat ik een aardige middenweg heb; besteed over het algemeen wel genoeg tijd aan mn studie, al mag dat nog wel iets beter (mn goede voornemen voor het nieuwe blok), maar voor, na en tijdens colleges is het ook gewoon leuk en gezellig.. iig niet lerenlerenleren
Oud 25-01-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Die weerzin is zeer terecht
Oud 25-01-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 25-01-2004 @ 12:33:
Volgens mij heb je er geen voorstelling van wat ze daar met je gaan doen, en als je daaraan meedoet heb je in mijn ogen weinig zelfrespect, en ook geen respect voor andere mensen en geloof je erin dat goede relaties op grond van vernedering zullen ontstaan.
Oud 25-01-2004, 22:13
Iwein
Iwein is offline
eerstejaars Media & Kennistechnologie (informatica-variant) in Delft...

het leven dat je leeft in je studententijd. Voor sommigen is dit kansloos zuipen en 10 jaar studeren, voor anderen een mogelijkheid om allemaal interessante dingen te leren.

Ik wel

Veel feesten?
standaard borrelavond met jaarclub, meer dan de helft van de donderdagen feest . Ook af en toe jaarclubuitjes of bar staan of gewoon in het weekend uitgaan.

iets minder met studiegenoten, meer met mensen van mijn vereniging, maar ook prima contact met studiegenoten.

Actief op de Uni?
niet "actief" aanwezig in colleges, maar meestal wel aanwezig. Ook alles al gehaald.

Op kamers? Thuiswonend?
kamers

Bijbaantje of niet?
niet

een ideale combinatie! 's avonds alleen gezelligheid, voor de tentamenweken lerenlerenleren en tijdens collegeweken wat minder lerenleren. Toch wel als doel mijn P te halen
Oud 25-01-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:

Toevallig zitten enkele zeer goede vriendinnen van mij bij Vindicat. Eentje heeft tot nu toe al haar punten, maar éentje is ook al voor de tweede keer met het eerste jaar bezig na vorig jaar drie studiepunten gehaald te hebben.
Oud 26-01-2004, 00:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-01-2004 @ 23:19:
Toevallig zitten enkele zeer goede vriendinnen van mij bij Vindicat. Eentje heeft tot nu toe al haar punten, maar éentje is ook al voor de tweede keer met het eerste jaar bezig na vorig jaar drie studiepunten gehaald te hebben.
Zijn ze knap?
Oud 26-01-2004, 11:32
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
3 studiepunten per jaar Hoe krijg je dat voor elkaar? Is daar geen negatief bindend studieadvies voor? (en stufi niet te vergeten).

Ik zal nog wel reageren als ik een poosje aan mijn nieuwe studie bezig ben... (ergens februari) als dit topic dan niet weg is
Oud 26-01-2004, 12:01
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 25-01-2004 @ 23:04:
Die weerzin is zeer terecht
Fijn, ik sta dus niet alleen.
Oud 26-01-2004, 12:02
NN
NN is offline
Citaat:
Jij hebt "zeer goede vriendinnen" bij Vindicat? Mijn waardering voor jou daalt ineens behoorlijk.
Oud 26-01-2006, 15:29
Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 02-10-2003 @ 13:04 :
ikzelf doe pabo, dus een zeer drukke opleiding
Oud 26-01-2006, 15:30
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Demosthenes schreef op 26-01-2006 @ 16:29 :
Wat een up !
Oud 26-01-2006, 15:41
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 26-01-2006 @ 16:30 :
Wat een up !
Da's schrikken om opeens een topic van jezelf te zien dat je wss allang was vergeten
Oud 26-01-2006, 15:50
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Neiu schreef op 26-01-2006 @ 16:41 :
Da's schrikken om opeens een topic van jezelf te zien dat je wss allang was vergeten
Precies ! Ondertussen ben ik allang zelf student
Oud 26-01-2006, 16:56
Demosthenes
Demosthenes is offline
Ik realiseerde me niet dat dit topic al zo oud was. Kwam er via de zoek functie en ik kon het niet laten om te reageren op bovenstaande opmerking.
Oud 26-01-2006, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Demosthenes schreef op 26-01-2006 @ 17:56 :
Ik realiseerde me niet dat dit topic al zo oud was. Kwam er via de zoek functie en ik kon het niet laten om te reageren op bovenstaande opmerking.
want stage lopen van 8 tot 17 elke dag is inderdaad niet erg druk...
Oud 26-01-2006, 17:49
Verwijderd
Inderdaad, wat een up 'Slotje!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten