Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2003, 21:54
Infaustus
Infaustus is offline
Vette band, wanneer komt 't debuut uit?
Oud 30-09-2003, 21:56
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
och, het refrein is wel aardig, maar verder... blech, ik zie een perfecte schoonzoontjes band dan voor me......

En over die site,... tsjah, wtf boeit het, de meeste "plaatselijke" bands die ik ken hebben een lelijke kutsite, zal wel hip zijn ofzow
Oud 30-09-2003, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Rik zegt op de website : Verder spuit ik me af-en-toe helemaal vol met heroine of iets dat er op lijkt..
fijn

voor de rest vind ik het achtergrond kleurtje nog een beetje kunnen maar voor de rest...

sorry ik heb wat tegen dat lettertype
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 22:22
Nagoh
Nagoh is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 30-09-2003 @ 22:18:
Daar heb je gelijk in. Maar. Het hoeft dan inderdaad niet meteen 'bol te staan van de grootheidswaanzin' (ik heb het trouwens niet over grootheidswaanzin, dat is dan weer een overdreven en overtreffende trap van wat ik bedoelde), maar ik mis toch echt ook maar het kleinste spoor van een eigen stijl zeg maar. Ik verwacht van geen enkele beginnende band meteen veel, maar toch wel <i>iets</i>.

En. Niks mis mee met sterk beïnvloed zijn door een band(s). Maar probeer dit te beperken. Of het als een basis te gebruiken.
Als je op het publiek overkomt als een zoveelste kloon van een band doet dat je geen goed.

Begrijp me goed hoor, ik vond jullie wel goeie muzikanten, jullie konden aardig spelen.
Maar ik vond het ontzettend jammer dat dat talent naar mijn ogen zo 'verspild' wordt.

Wat ik verder nog kwijt wou is dat je echt wat met alle kritiek moet doen. Het is namelijk alleen maar nuttig. Ik heb het zelf ook altijd graag als mensen me kritiek geven op mijn gitaarspel bijvoorbeeld, omdat ik dan gewoon weet wat ik beter kan doen, wat ik zou kunnen verbeteren enzo. Gebruik het op een postieve manier.
Natuurlijk doe ik wat met de kritiek. Ik ben het ook echt wel eens met sommige dingen. Toch vind ik het een beetje flauw om te stellen dat we een zoveelste RHCP kloon zouden zijn, omdat ik vind dat het echt niet sterk in de buurt komt van wat ze doen en hebben gedaan. Het is in ieder geval niet onze intentie. Ik luister zelf heel veel soorten muziek en we zijn nog steeds aan het experimenteren met verschillende dingen, dus we kijken echt wel verder dan onze RHCP-neus lang is. We hebben wel een paar funkachtige nummers, maar het is meer als eerbetoon bedoeld dan als het ambieren van rip-off. Je kunt ook met andere ogen naar een nummer kijken: de klankkleur en de speelsheid, of alleen al de zeer goede opnamekwaliteit. Ik vind dat we daar wel voldoende in zijn geslaagd voor een eerste poging. We hadden ook een poppunk liedje kunnen maken van 3 akkoorden, maar we hebben bewust gekozen voor melodie, zowel qua muziek als zang. Ondanks dat het nog heel basic is, ken ik muziek van beginnende bandjes die (godzijdank) een stuk bouter is.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 22:47
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 28-09-2003 @ 14:41:
whahaha, da's van een verhaal
pfieuww.. *opgelucht* gelukkig
Oud 01-10-2003, 17:50
FuhgAwz
FuhgAwz is offline
ik vind het een grappig liedje en de zang bevalt me ook wel. goed gedaan voor een 1e nummer
Oud 02-10-2003, 10:30
FaZ
FaZ is offline
Echt sneu al die negatieve reacties hier.

- Kwaliteit is goed
- Rustgevende muziek
- De zang is niet 100% maar zeker niet slecht, eerder goed dan slecht.
- Leuk refrein
- en dat deuntje is ook leuk

Mensen; als je jaloers bent, geef dat dan toe!
Oud 02-10-2003, 10:40
86dagreed
86dagreed is offline
wat een gezwets over zo'n kutband.

Nagoth: totale onzin wat je zegt.
als beginnen bandje kan je wel degelijk origineel voor de dag proberen te komen, dat heeft geen ene fuck te maken met grootheidswaanzin (het gaat om de muziek, niet om de presentatie en de houding op dit punt.)

En verder loop je je eigen band een beetje af te kraken

'de zanger is idd onzeker'. Nee lekker is dat, om dat zo openlijk te zeggen.

'de website is kut'. tja... Doe er wat aan.

Ik krijg het gevoel dat jullie zelf ook niet weten wat jullie precies willen.
Oud 02-10-2003, 11:49
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 02-10-2003 @ 11:40:
wat een gezwets over zo'n kutband.

Nagoth: totale onzin wat je zegt.
als beginnen bandje kan je wel degelijk origineel voor de dag proberen te komen, dat heeft geen ene fuck te maken met grootheidswaanzin (het gaat om de muziek, niet om de presentatie en de houding op dit punt.)

'de zanger is idd onzeker'. Nee lekker is dat, om dat zo openlijk te zeggen.

'de website is kut'. tja... Doe er wat aan.

Ik krijg het gevoel dat jullie zelf ook niet weten wat jullie precies willen.
Ik krijg het gevoel dat jij nog nooit van 'positieve kritiek' heb gehoord!
Oud 02-10-2003, 12:41
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
FaZ schreef op 02-10-2003 @ 11:30:
Echt sneu al die negatieve reacties hier.

- Kwaliteit is goed
- Rustgevende muziek
- De zang is niet 100% maar zeker niet slecht, eerder goed dan slecht.
- Leuk refrein
- en dat deuntje is ook leuk

ik ben echt kei-kneiter-jaloers.

Appelsap, iemand?
Oud 02-10-2003, 13:25
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
FaZ schreef op 02-10-2003 @ 12:49:
Ik krijg het gevoel dat jij nog nooit van 'positieve kritiek' heb gehoord!
nee, maar las beginnende band kun je meer met punten waar je aan moet werken dan alleen maar te horen wat je wél goed doet.

En ik vind dat friso dit op een beschaafde manier doet

En idd, eerste indruk die mensen van je krijgen is belangrijk, dus dan mag de website er ook wel toonbaar uitzien
Oud 05-10-2003, 15:01
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Sangria quotefieuww.. *opgelucht* gelukkig
je schrok al he?

maarruh verder nog wat gedaan met mijn ge-wel-di-ge tips? echte vakvrouwe!
Oud 05-10-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Infaustus schreef op 30-09-2003 @ 22:54:
de eerste split komt er binnekort aan
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
belgo schreef op 27-09-2003 @ 23:52:
Die site is

Content boven vormgeving. Geen gebruik van Flash zoals dat helaas op 99% van bandsites gebeurt. Geen gradients. Rawk!
Flash is idd kut, maar die site is gewoon oerlelijk!

Dus. De muziek vond ik niet interessant genoeg. En de zanger moet articuleren, en geen effecten over zn zang gooien, dan lijkt het net of hij iets verbergt.

Citaat:
Infaustus schreef op 30-09-2003 @ 22:54:
je vergeet de , schat

Citaat:
Nagoh schreef op 30-09-2003 @ 23:22:
1. Toch vind ik het een beetje flauw om te stellen dat we een zoveelste RHCP kloon zouden zijn, omdat ik vind dat het echt niet sterk in de buurt komt van wat ze doen en hebben gedaan.
Jullie lijken gewoon op RHCP, dat is gewoon een feit. Of je daar nou blij mee moet zijn of niet, dat weet ik niet. Het komt er dus wel bij in de buurt.
Ik heb zo'n hekel aan bands die zeggen 'we lijken nergens op, we zijn gewoon onszelf', want dat kan niet: alles is al een keer gedaan. Dus doe gewoon waar je goed in bent, en als je er echt goed in bent en leuke nummers maakt, dan spring je er wel bovenuit. En anders pech.
En je moet geen nummers gaan maken met een intentie. Je moet gewoon nummers maken. Punt.

En de tekst van dat nummer slaat inderdaad compleet nergens op. Het is Nederlands vertaalt naar engels, en het is slordig.

Citaat:
FaZ schreef op 02-10-2003 @ 11:30:

Het is geen kwestie van jaloers zijn (ik speel zelf in een band, dus ik weet waarover ik praat) maar een kwestie van nu goede kritiek geven. Daar leer je meer van dan van hypocriet gezwets dat ze zo goed zijn. Want dat zijn ze niet, en nu kunnen ze daar nog wat aan doen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 17:45
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
tis, tja, technisch allemaal wel ok, ik word alleen binnen 1 keer luisteren al geirriteerd van de stem.... beetje jammer, terwijl het niets eens vals is.
probeer gewoon te zingen en niet zo te janken.
voor de rest, tis wat eentonig, maar wel aardig.
owja, wel veel gerijm, op action refaction enz enz.
Oud 06-10-2003, 19:32
JFZ
JFZ is offline
Citaat:
Jullie lijken gewoon op RHCP, dat is gewoon een feit.
Hoe kun je nou na 1 nr zeggen dat ze op RHCP lijken? Ik vind het trouwens nog geeneens zo RHCP achtig, misschien komt het een beetje in de buurt van de laatste 2 albums van RHCP maar voor de rest totaal niet.

Citaat:
Tss.... proberen jullie overal negatieve dingen uit te krijgen? Is het verkeerd om EERLIJK te zijn? Ik vind het eerder verkeerd om NIET eerlijk te zijn...

Wat ik ook een beetje van jullie vind.... Als jullie het kut vinden klinken is het volgens jullie ook kut.... Zeg dan dat het niet jou stijl is (Nighttime Bird), en zeg niet meteen dat het slecht is, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 19:48
Verwijderd
De zang werkt me genadeloos op m'n zenuwen maar verder heeft het nummer wel wat. Leuk refrein idd.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:55
Rundfunk
Rundfunk is offline
Ik vind het leuk

Heb geen last van die stem van de zanger.
Oud 07-10-2003, 09:57
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
JFZ schreef op 06-10-2003 @ 20:32:

Wat ik ook een beetje van jullie vind.... Als jullie het kut vinden klinken is het volgens jullie ook kut.... Zeg dan dat het niet jou stijl is (Nighttime Bird), en zeg niet meteen dat het slecht is, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Damn, leer leeeezen !

Als dat je gelukt is, zal je zien dat ik één van de weinigen ben die juist uitgebreide en beargumenteerde kritiek geeft.
En dan ook nog eens over het (totale) gebrek aan originaliteit, en juist niet over de stijl.

Pfff.

En dan wil ik van jou wel eens horen wat mijn stijl dan zou zijn. Ben benieuwd.

Citaat:
Hoe kun je nou na 1 nr zeggen dat ze op RHCP lijken?
Je beoordeelt een band toch op de nummers die ze hebben..?
Moeten we in de toekomst kunnen kijken ofzo..?
Oud 07-10-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
1. Hoe kun je nou na 1 nr zeggen dat ze op RHCP lijken? Ik vind het trouwens nog geeneens zo RHCP achtig, misschien komt het een beetje in de buurt van de laatste 2 albums van RHCP maar voor de rest totaal niet.

2. Tss.... proberen jullie overal negatieve dingen uit te krijgen? Is het verkeerd om EERLIJK te zijn? Ik vind het eerder verkeerd om NIET eerlijk te zijn...

3. Wat ik ook een beetje van jullie vind.... Als jullie het kut vinden klinken is het volgens jullie ook kut....
1. die gitaar is nogal rhcp
2. van kritiek leer je meer dan van 'wat is het leuk' gejubel.
3. Als ik het kut vind klinken, dan vind ik het toch kut? Wat kun je daar nou verder over zeggen dan? Ik ga niet hypocriet zitten doen dat het niet mijn stijl is en blaat, want zelf hou ik helemaal niet van metal en op zich is het wel mijn stijl, maar ik vind het gewoon niks en dat noemt men ook wel recht op vrije meningsuiting, weet je...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:00
JFZ
JFZ is offline
Snap je dan niet wat ik bedoel?

Ik bedoel.... Als het niet jou stijl is kan je er is naar kijken vanuit een ander oog, dat zou ik tenminste doen, ik doe graag aardig tegen mensen, maar ik blijf EERLIJK: ik zou niet meteen zeggen dat het kut IS als ik het kut VIND klinken, ik zou nooit ergens van zeggen dat het kut is, omdat iedereen z'n best doet, en voor hun doen zal het niet kut zijn.

het woordje 'kut' gebruik ik hier dan ff als een voorbeeld van een reactie die nergens op slaat.

En dat gezeur over vrijheidsmeningsuitinggedoe: natuurlijk mag je alles zeggen wat je wil, maar ik toch ook?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:05
JFZ
JFZ is offline
Ohja, voor de mensen die nu gaan zeggen: "als je geen negatieve reactie geeft leren ze er niks van". Nou, je heb gelijk hoor, maar dan moet je wel goeie redens geven, en niet zeggen dat je het kut vindt en verder niks.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 20:49
Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-10-2003 @ 16:58:

Het is geen kwestie van jaloers zijn (ik speel zelf in een band, dus ik weet waarover ik praat) maar een kwestie van nu goede kritiek geven.
zozo mevrouw speelt in een bandje en is 17 en denkt ook meteen dat ze de muziekkenner is
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 20:54
Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
ik vind trouwens het nummer goed klinken voor het eerste nummer
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 21:03
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
JFZ schreef op 07-10-2003 @ 20:05:
Ohja, voor de mensen die nu gaan zeggen: "als je geen negatieve reactie geeft leren ze er niks van". Nou, je heb gelijk hoor, maar dan moet je wel goeie redens geven, en niet zeggen dat je het kut vindt en verder niks.
volgens mij geeft ze ook redenen hoor

Alleen als je zo gepikeerd bent dat je ze niet wil zien, kom je ook nooit verder....
Oud 07-10-2003, 21:10
JFZ
JFZ is offline
Citaat:
volgens mij geeft ze ook redenen hoor
Wie is 'ze'?

Citaat:
Alleen als je zo gepikeerd bent dat je ze niet wil zien, kom je ook nooit verder....
Wat bedoel je met 'ze'?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 21:25
Pharmacon
Pharmacon is offline
de mensen in dit topic eigenlijk, maar ik doelde op krummeltje
Oud 07-10-2003, 21:34
JFZ
JFZ is offline
a-h-a

Peace?

Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 08:06
Loco
Loco is offline
Een paar vrienden van mij zijn ook een nieuw bandje begonnen, na veel oefenen hebben ze laatst hun eerste optreden gehad. Ze hebben ook een mp3tje op hun site staan, opname kwaliteit is niet zo heel goed, maar ze zijn wel ruig.

http://www.localsonly.tk
Oud 08-10-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Stamping Zhanz schreef op 07-10-2003 @ 21:49:
zozo mevrouw speelt in een bandje en is 17 en denkt ook meteen dat ze de muziekkenner is
meneer is 19 en denkt meteen dat hij mij kan terechtwijzen, tssk.

Je kent me niet, dus oordeel dan ook niet. Dankjewel.

Citaat:
JFZ schreef op 07-10-2003 @ 20:00:
1. Snap je dan niet wat ik bedoel?

2. En dat gezeur over vrijheidsmeningsuitinggedoe: natuurlijk mag je alles zeggen wat je wil, maar ik toch ook?
1. Natuurlijk snap ik wat je bedoelt. Maar ik zei dus dat het wel mijn stijl was, en dat ik het gewoon niks vond. Jij zegt, dat als het niet je stijl is, dat je er dan vanuit een ander oogpunt naar moet kijken. Dat hoef ik niet.

2. 't Was ook een beetje een open deur

Citaat:
JFZ schreef op 07-10-2003 @ 20:05:
Ik geef geen redens, ik geef redenen en die staan in mijn reply. Ik zou zeggen, lees het nog eens door.
Citaat:
JFZ schreef op 07-10-2003 @ 22:34:
Peace?

't was vast niet voor mij bedoeld, maar ik bedoel er verder niks kwaads mee hoor.

Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 11:54.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Loco schreef op 08-10-2003 @ 09:06:
Een paar vrienden van mij zijn ook een nieuw bandje begonnen, na veel oefenen hebben ze laatst hun eerste optreden gehad. Ze hebben ook een mp3tje op hun site staan, opname kwaliteit is niet zo heel goed, maar ze zijn wel ruig.

http://www.localsonly.tk
de site is wel mooi gemaakt.

de muziek vind ik niks. De drummer weet volgens mij niet wat hij met zichzelf aanmoet: de overgangen lopen niet lekker. De geluidskwaliteit is bagger, maar het is ook nog eens een standaard punk nummer zonder enige potentie.

Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 11:58.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:38
biep
biep is offline
dat riedeltje is wel lief.
Ik erger me niet zo aan de zanger als de meeste mensen hier geloof ik, vind het wel meevallen.
Klinkt verder ook wel leuk, niet bijster origineel, maar Chipz is ook niet wat je origineel noemt en die staan ook op 1
Reageren

Regels voor berichten