Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 17:18
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 06-10-2003 @ 18:05:
In plaats van erover te klagen, kun je ook met die mensen gaan praten. Voor redelijke argumenten zullen ze echt wel vatbaar zijn.
Ik wil niet vervelend klinken, maar lang niet iedereen is gevoelig voor argumenten van zijn of haar buren. Niet alleen allochtonen trouwens, ook 'Nederlanders' kunnen er wat van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2003, 17:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
michael1 schreef op 06-10-2003 @ 18:14:
Ik heb al in een ander topic uitgelegd dat ik heb aangebeld , gaat gewoon stug door en laat zich door niets en niemand stoppen ,....briefje in de brievenbus gedaan , ligt later gewoon op de brievenbus en gaat gewoon door.... , woningbouw , ...maar die ganezen hebben scheit eraan , en gaan net zo hard door !
Echt NIET TE GELOVEN , Doodziek word je ervan .
Maak het zelf eens mee , vorm dan een mening.
Goed, als niets heeft geholpen mag er van mij worden opgetreden. Maar doe nu niet net alsof het weer allemaal aan de multiculturele samenleving ligt. Ik heb zelf de eerste 8 jaar van mijn leven naast een Hollands gezin gewoond dat regelmatig keihard Frans Bauer en André Hazes draaide (vandaar dat ik nu een ***hekel heb aan die 'muziek'), ook 's avonds laat (toen ik al in bed lag). Tegen die mensen heeft ook niets geholpen, ze wilden niet luisteren en werden zelfs kwaad als je vriendelijk vroeg of het zachter mocht. Uiteindelijk zijn wij verhuisd.

Dus wat jij schetst is niet een typisch integratieprobleem. Het is wel vervelend, dat geef ik toe.

Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 17:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Ik weet best waar je het over hebt. Ik kijk alleen verder dan mijn neus lang is.
Oud 06-10-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
michael1 schreef op 06-10-2003 @ 06:10:
Wie wil een ganees gezin overnemen ? 24\7 godsdienst geschreeuw , telefoon hebben ze niet nodig , ze horen ze zo wel in ghana met dat volume. Begint om 5.30 op concertvolume te preken , afwisselend met gestamp.

De zegeningen van de multiculturele samenleving, is een paard van Troje.
Wie wil een wannebe-Hells Angel overnemen die z'n drie bouviers overal laat pissen en schijten?
Wie wil een groepje Hollandsche hangjongeren overnemen die op hun scootertjes met hoge snelheid door woonwijken scheuren, al dan niet onder invloed van wiet en alcohol?
Wie wil een geestelijk gestoorde ordinaire troel overnemen die haar katten midden in de nacht met behoorlijk luide stem naar binnen roept en belspelletjes kijkt op zo'n volume dat je er van mee kan genieten?
Wie wil een keurig middenstandsgezin overnemen dat overal over klaagt en iedereen afzeikt?
Wie wil een racistische bejaarde overnemen die de buurtkinderen met z'n wandelstok in elkaar wil knuppelen?

De zegeningen van de blanke medemens, een paard van Troje
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 22:18
Verwijderd
De meeste mensen zijn gewoon asociaal, waar ze vandaan komen maakt daarbij niet zoveel uit
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 23:38
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Ik heb al in een ander topic uitgelegd dat ik heb aangebeld , gaat gewoon stug door en laat zich door niets en niemand stoppen ,....briefje in de brievenbus gedaan , ligt later gewoon op de brievenbus en gaat gewoon door.... , woningbouw , ...maar die ganezen hebben scheit eraan , en gaan net zo hard door !
Echt NIET TE GELOVEN , Doodziek word je ervan .
O ja, duidelijk iets wat met hun cultuur te maken heeft, want nederlanders veroorzaken nou noooooit geluidsoverlast
Oud 07-10-2003, 00:00
michael1
michael1 is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 07-10-2003 @ 00:38:
O ja, duidelijk iets wat met hun cultuur te maken heeft, want nederlanders veroorzaken nou noooooit geluidsoverlast
Ik heb het over godsdienstfanaten die hun huiskamer als afrikaanse kerk gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 06:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
michael1 schreef op 07-10-2003 @ 01:00:
Ik heb het over godsdienstfanaten die hun huiskamer als afrikaanse kerk gebruiken.
Citaat:
Mea Culpa schreef op 07-10-2003 @ 00:38:
Oud 07-10-2003, 10:48
Tiño
Tiño is offline
nee,dat zal nog wel lang duren allemaal...
Oud 07-10-2003, 12:00
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
wanneer is volgens jullie de integratie wel voltooid dan??
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 12:30
Verwijderd
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 07-10-2003 @ 13:00:
wanneer is volgens jullie de integratie wel voltooid dan??
Wanneer volgens jou dan?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 12:48
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
tja moeilijke vraag, daarom vroeg ik het ook aan jullie omdat sommige heel duidelijk nee zeggen! vandaar mijn vraag.

naar mijn mening heb ik me goed aangepast aan de nl cultuur/samenleving,
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 06-10-2003 @ 23:18:
De meeste mensen zijn gewoon asociaal, waar ze vandaan komen maakt daarbij niet zoveel uit
Een totáááál gebrek aan normen en waarden.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-10-2003 @ 20:01:
Een totáááál gebrek aan normen en waarden.
ik kots een beetje op die woorden.

Maar goed. Wat zijn de normen en waarden die we moeten nastreven?
Oud 07-10-2003, 19:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 07-10-2003 @ 13:48:

naar mijn mening heb ik me goed aangepast aan de nl cultuur/samenleving,
En in hoeverre heeft den Nederlander zich aan jouw cultuur aangepast (acceptatie en respect en eventueel zelfs aannames van bepaalde zaken zoals eten, muziek en dergelijke)?
Oud 07-10-2003, 19:25
Yousra
Yousra is offline
Deze discussie heeft weinig zin aangezien iedereen hier een andere betekenis aan het woord integratie verbindt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 20:17:
ik kots een beetje op die woorden.

Maar goed. Wat zijn de normen en waarden die we moeten nastreven?
Om die vraag te kunnen beantwoorden, beste Gatara, moeten we eerst het begrip normen en waarden definiëren.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 20:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-10-2003 @ 20:34:
Om die vraag te kunnen beantwoorden, beste Gatara, moeten we eerst het begrip normen en waarden definiëren.
Ik vroeg toch wat
Oud 07-10-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 21:01:
Ik vroeg toch wat
Nee, je vroeg naar specifieke normen en waarden

Dus kom maar op met je definitie.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 21:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-10-2003 @ 21:48:

normen: volgens de tot norm gestelde regels;
waarden: dat wat wij waardevol vinden

Oud 07-10-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 22:02:
normen: volgens de tot norm gestelde regels;
waarden: dat wat wij waardevol vinden

Ik denk dat je normen en waarden als begrip als één geheel moet zien.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 21:08
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 02-10-2003 @ 23:17:
Kan het wel ooit voltooien?

Wat vinden we d'r van?!

nee kan niet, er zijn altijd uitzonderingen

als ze onder intergreren verstaan dat je je eigen cultuur moet 'vergeten' dan kan t de pot op wat mij betreft,
zo niet dan kunnen mensen best wel intergreren
Oud 07-10-2003, 21:53
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-10-2003 @ 21:48:

Dat is een moeilijke

Het is maar net wat je er zelf in ziet
Oud 08-10-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 07-10-2003 @ 22:53:
Dat is een moeilijke

Het is maar net wat je er zelf in ziet
Het gaat erom wat het Nederlandse volk normen en waarden vindt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 09:21
*~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 04-10-2003 @ 19:44:
Ik heb geen zus
dan ben je wel erg zielig
Oud 13-10-2003, 09:27
*~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 05-10-2003 @ 02:04:
Nee, t zal heel moeilijk worden omdat het cultuurverschil met sommige allochtonen-groepen gewoon te groot is: zij zijn moslim en wij van oorsprong christen dus dat gaat niet goedkomen....wij leven volgens het westen, zij volgens het oosten...zij hebben andere opvattingen over geloof, gezins-en machtsstructuur, beleefdheidsvormen etc.etc.
blijkbaar rekenen jullie alleen de moslims als allochtonen-groepen maar de andere zoals: duitsers, amerikanen enz dus de westerse culturen niet als allochtonen-groepen.
Oud 13-10-2003, 09:38
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
*~SuPaHgIrL~* schreef op 13-10-2003 @ 10:27:
blijkbaar rekenen jullie alleen de moslims als allochtonen-groepen maar de andere zoals: duitsers, amerikanen enz dus de westerse culturen niet als allochtonen-groepen.
Jullie zijn de rauwe barbaren, die die jij noemt de gekookte
Oud 13-10-2003, 13:43
volnat
volnat is offline
Michael is een goeie gozer....toch nog iemand een beetje verstand van hoe het in onze samenleving moet gaan.

Volnat
Oud 13-10-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
volnat schreef op 13-10-2003 @ 14:43:
Michael is een goeie gozer....toch nog iemand een beetje verstand van hoe het in onze samenleving moet gaan.

Als Pimmer heb je altijd zo'n eenzaam gelijk he?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 13:58
volnat
volnat is offline
OP dit forum wel ja, op de straat: neen. Want de echte gasten gaan hun tijd niet verdoen met discussies op internet(tis wel leuk hoor daarnietvan) die lopen op straat rond om even orde te houden. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Volnat
Oud 13-10-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
volnat schreef op 13-10-2003 @ 14:58:
OP dit forum wel ja, op de straat: neen. Want de echte gasten gaan hun tijd niet verdoen met discussies op internet(tis wel leuk hoor daarnietvan) die lopen op straat rond om even orde te houden. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Volnat
Wat weet jij nu van de achtergrond van de linkse mensen hier? Ik woon zelf in een achterstandswijk in een vrij grote stad en weet heus wel wat er gebeurt op straat en wat ''het volk'' denkt, maar ik volg niet kritiekloos de stigmatisering van allochtonen en het roepen om meer blauw op straat. Simpelweg omdat ik andere oplossingen vele malen effectiever vind dan de korte termijn- en ondoordachte oplossingen van partijen als de LPF en het NVU.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 09:19
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2003 @ 20:18:
En in hoeverre heeft den Nederlander zich aan jouw cultuur aangepast (acceptatie en respect en eventueel zelfs aannames van bepaalde zaken zoals eten, muziek en dergelijke)?
is per persoon anders, iedereen kijkt er anders tegen aan, die 1 vind het juist leuk een andere cultuur en een ander denkt dat weet ik niet hoor, het is zo verschillend.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 09:20
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
volnat schreef op 13-10-2003 @ 14:58:

Volnat
er zijn ook genoeg die dat juist wel doen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 10:42
michael1
michael1 is offline
Citaat:
volnat schreef op 13-10-2003 @ 14:43:

Volnat
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 10:48
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
michael1 schreef op 07-10-2003 @ 01:00:
nou je hebt ook nederlandse kerkfanaten , ik heb zelf ook zulke mensen als buren gehad!! alsof dat zon pretje is, ik denk dat het niet gaat om cultuur/afkomst overal heb je geluidsoverlast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten