Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ook zou dat misschien een paar van die 'randgevallen' overhalen om wat meer met je broertje om te gaan als een normaal persoon. (bijvoorbeeld die film-mensen, dat ie een keer mee kan naar de bios) Ze staan op het marianum niet echt bekend om het geweldig oplossen van problemen, maar als je ouders er echt om vragen.. (Ben zelf trouwens ook gepest) PS Ik denk dat veel mensen hier niet weten hoe klein Groenlo is (net als mijn woonplaats vlakbij Groenlo), je kunt pesters niet ontlopen, ook buiten school kom je ze altijd en overal tegen, en iedereen kent iedereen --> veel meelopers met populaire mensen etc.)
|
Hey Liset (dat meisje waar je een gesprek mee had) is een vriendin van mij. Rot dat jij nu zelf ook met dat probleem zit, maar ik vind het wel goed van je dat je er nog mee bemoeit, sommigen houden zich afzijdig in dit soort situaties
![]() Zou het niet helpen als jouw ouders naar school kwamen om met een vertrouwenspersoon te gaan praten? Een vertrouwenspersoon kan hem eventueel ook doorsturen naar iemand die wel wat uit hem krijgt. (en idd: de 12/13-jarigen-generatie op 't marianum is verschrikkelijk)
||
Citaat:
Tja, ik vind dat als iemand gepest word hij het recht heeft zijn pesters in elkaar te slaan. Helaas komt er geweld door in de wereld, maar in dit soort gevallen vind ik het 'eigen schuld, dikke bult' Je vergeet denk ik dat de psychologische schade dat zo een gepest kind oploopt ontzettend groot is. En imo is die schade vele malen groter dan 2 dagen last hebben van een vechtpartij. |
![]() |
|
![]() |
ff reactie op een paar dingetjes die ik in het topic tegenkwam.
Van je af slaan kan inderdaad heel goed helpen als het lukt. maar als hij zelf een vechtpartij begint en vervolgens zelf in elkaar geslagen wordt zal het er allemaal niet beter op worden. Weerbaarheid is inderdaad wel iets dat je kunt trainen. Er werd in dit topic geopperd dat vechtsport kan helpen. Ik ben heel erg enthousiast over vechtsporten, maar het hangt er vanaf hoe je er mee ongaat en wat je er van verwacht of het helpt. Judo werd door deze persoon afgeraden als iets waar je zelfvertrouwen van krijgt. Ik ben het hier niet mee eens. voor zelfverdediging zou judo niet bepaald mijn eerste keuze zijn. Voor zelfvertrouwen is het voor kinderen wel goed over het algemeen. Je krijgt vaak leuk contact met leeftijdsgenoten en het is gewoon veel stoeien en zo waardoor je je zelf beter leert kennen etc. Mocht je vragen hebben over vechtsporten, hier weet ik wel eea van af. Wat hiervoor belangrijk is ten eerste of hij het uberhaupt leuk vind. En dan de slectie van een dojo (school) waar hij zicht thuisvoelt en goed les krijgt. Wat betreft pesten weet ik niet precies wat wel en niet helpt. Het belangrijkste dat je kunt doen is er voor hem zijn en dat doe je al. Dat idee van Hans Teeuwen is inderdaad erg goed en daar heb ik een aanvulling op mocht hij van hiphop houden. Download wat nummers van nederlandse hiphopgroepen die elkaar afzeiken. Ik luisterde dat vroeger regelmatig en sommige dingen gebruik ik zelf in conflictsituaties op mijn werk en zo. maar ja, je moet er wel eerst van houden. Het gebruik van geweld wijs ik in ieder geval af tenzij het echt om verdedigen gaat. ik denk dat je te gemakkelijk dingen erger maakt.
|
![]() |
|
|