Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2003, 15:02
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 09-10-2003 @ 14:49:
ja, maar als je alles down ziet, krijg je een minderwaardigheidscomplex en mensen moeten vaak niks van iemand hebben die alles neerslachtig bekijkt, ik iig niet
IK gedraag me absoluut niet minderwaardig, voel me ook niet (meer) minderwaardig, wel buitengesloten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
pessimistje schreef op 09-10-2003 @ 16:02:
IK gedraag me absoluut niet minderwaardig, voel me ook niet (meer) minderwaardig, wel buitengesloten.
ik zei alleen maar wat een gevolg kan zijn van pessimistme,

en zoals ik t zie, gedraag jij je overdreven zielig en heb je veel medelijden met jezelf
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 16:04
Verwijderd
Ik dacht dat ik er vrij optimistisch zou zijn, maar volgens die test ben ik zeer pessimistisch. Maar gematigd hoopvol.

Mja, ik ben het er eigenlijk helemaal niet mee eens..
Beetje raar; in mijn ogen ben je eerder pessimistisch wanneer je de wereld om je heen van al de dingen die jij meemaakt de 'schuld' geeft; ik betrek het veel eerder op mezelf. Naar buiten toe ben ik zeker optimistisch.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 17:01
Kiara
Kiara is offline
Pff de pessimisten zijn hier in de meerderheid! Nu vind k t ook wel een beetje rare test hoor.. Aparte vragen enzo. Dat kan je nooit zeggen vind ik. Ik hoor altijd van iedereen dat ik heel erg optimistisch ben, en dat weet k ook van mezelf. Ik kijk heel positief tegen het leven aan, klaag niet snel, geef niet snel op, enz. Mijn uitslag was:

U bent gematigd optimistisch.
Daarnaast bent u gematigd hoopvol
Uw totaalscore voor deze test: 7
Uw (wan)hoop score: 3

Als k t vergelijk met anderen, is t wel een redelijk goede score geloof ik!
Oud 09-10-2003, 17:27
Menahem
Menahem is offline
U bent zeer pessimistisch.

Daarnaast bent u gematigd hoopvol.

Toelichting
Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer.
Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied.
Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden.
Uw totaalscore voor deze test: -5
Uw (wan)hoop score: 5

Belachelijke test.
Oud 09-10-2003, 21:43
Severus
Severus is offline
Ik wist allang dat ik pessimistisch en/of realistisch was, dus de uitslag van de test verbaast me helemaal niets:

Daarnaast bent u ernstig wanhopig.

Toelichting
Optimisme en pessimisme hebben te maken met de reacties op falen en succes, op tegenslagen en meevallers. In de theorie van de Amerikaan Martin Seligman ontstaat een gevoel van hulpeloosheid als we de overtuiging ontwikkelen dat we de gebeurtenissen in het leven niet meer in de hand hebben. De verklaringen voor wat we meemaken, zoeken we dan buiten onszelf als het goed gaat, in onszelf als het slecht gaat. In factoren die niet te veranderen zijn (permanent) of alomtegenwoordig (universeel). Ons gevoel van eigenwaarde daalt en de depressie ligt op de loer.
Maar niet iedereen gelooft in het noodlot. Gelukkig zijn er ook verklaringen mogelijk die een optimistischer kijk op het leven weerspiegelen. We kunnen ze vinden in externe factoren als het slecht gaat, in onszelf als het goed gaat. In factoren die tijdelijk zijn en dus kunnen veranderen en specifiek, dus beperkt tot een bepaald gebied.
Is optimisme altijd positief? De echte optimist is ook een meester in het vinden van uitvluchten, zoals de echte pessimist teveel verantwoordelijkheid op zich neemt voor het leed van anderen. Laten we maar liever realistisch blijven. Voor het dagelijks leven is een gemiddelde score een goed uitgangspunt. Maar een iets hogere score is ook niet te versmaden.

Groetjes,

Ripper
Oud 09-10-2003, 21:57
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Kiara schreef op 09-10-2003 @ 18:01:
Pff de pessimisten zijn hier in de meerderheid! Nu vind k t ook wel een beetje rare test hoor.. Aparte vragen enzo. Dat kan je nooit zeggen vind ik. Ik hoor altijd van iedereen dat ik heel erg optimistisch ben, en dat weet k ook van mezelf. Ik kijk heel positief tegen het leven aan, klaag niet snel, geef niet snel op, enz. Mijn uitslag was:

U bent gematigd optimistisch.
Daarnaast bent u gematigd hoopvol
Uw totaalscore voor deze test: 7
Uw (wan)hoop score: 3

Als k t vergelijk met anderen, is t wel een redelijk goede score geloof ik!
mja idd rare test, je kan kiezen uit ' het was mijn fout' of ' het gaat altijd fout ' en naar mijn mening is dat laatste ook een opmerking voor een pessimist
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 06:37
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 09-10-2003 @ 22:57:
mja idd rare test, je kan kiezen uit ' het was mijn fout' of ' het gaat altijd fout ' en naar mijn mening is dat laatste ook een opmerking voor een pessimist
Ja, idd... ik zou zeggen dat het mijn fout was, want zeggen dat iets altijd fout gaat komt bij mij over alsof je het opgeeft... En zo bij meer vragen; ik trek het dan meer naar mij toe, lijkt me realistischer om mezelf de schuld van een fout te geven (bv zakken voor een examen) dan de hele wereld.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 09:33
Verwijderd
Wat een onzin.. als ze nou eens echt belangrijke dingen vragen ipv 'u wint de loterij' hoe kun je daar nou pessimistisch op reageren??

Maar goed.. ik werd gister nog pessimist genoemd terwijl ik eigenlijk best positief sta tegenover dingen.. maar soms heb ik gewoon kritiek.. net als iedereen..

Een hoop vol moet je wel zijn.. anders red je het niet in dit leven
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 19:58
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 09-10-2003 @ 15:53:
u bent zeer pessimistisch
daarnaast bent u gematigd wanhopig

Uw totaalscore voor deze test: -7
Uw (wan)hoop score: 11

Ik precies hetzelfde! Shock ....ik dacht nog wel dat ik de eerste helft redelijk positief had ingevuld....daarna had ik niet zo'n zin meer/ wist ik niet meer wat te kiezen dus dat verwachtte ik wel negatief...ben ik meteen zwwaaaar pessimistisch nounou...naja boeien het is maar een test, wat zegt dat nou?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-10-2003 @ 17:04:
Ik dacht dat ik er vrij optimistisch zou zijn, maar volgens die test ben ik zeer pessimistisch. Maar gematigd hoopvol.

Mja, ik ben het er eigenlijk helemaal niet mee eens..
Beetje raar; in mijn ogen ben je eerder pessimistisch wanneer je de wereld om je heen van al de dingen die jij meemaakt de 'schuld' geeft; ik betrek het veel eerder op mezelf. Naar buiten toe ben ik zeker optimistisch.
Precies.

"Het gaat altijd fout" is zo'n instelling waarbij je er niks meer aan kunt veranderen en je maar neerlegt bij het feit dat het toch wel mislukt.

"Ik doe het fout", dan kun je er nog iets aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 18:21
Verwijderd

Daarnaast bent u gematigd wanhopig.

Uw totaalscore voor deze test: -9
Uw (wan)hoop score: 9

Sjah...ik vond het nogal moeilijk om te kiezen, want je wist gewoon wat het result ging zijn van uw keuzes. En ik kies dan meestal hetgene wat ik denk dat ik ben, waarin in dan uiteindelijk ook bevestigd wordt....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten