![]() |
||
Citaat:
jij weegt nu - als het goed is - te ligt. dus op dat gewicht blijven, kan niet. ja, tenzij je weer op je eten let enzo, en eigenlijk dus "lijnt" je voelt je schuldig na dit of dat gegeten te hebben, want wat als je aangekomen bent? je wilt juist op dat gewicht blijven! dat is het moeilijkste, wat makkelijk is is gewoon nog even meer afvallen, tja, waarom niet he? is toch makkelijk, het gaat zo goed ook. maarja, op 'n end val je alleen maar af als je echt te weinig gaat eten (ben jij naar mijn mening nu al mee bezig) en zo ga ja door en door en op 'n end mag je haast niets meer eten. zo ontwikkel je dus een ernstig eet probleem. ik heb het nooit zo duidelijk tegen jou gezegd, want ik merkte dat iedereen dat al tegen jou zei, dat je verkeerd bezig was, en ik wilde niet vervelend zijn om het ook nog eens te zeggen. want je blijft toch tegen spreken. en dat zal je nu ook weer doen. je moet dit echt niet verkeerd opvatten ofzo hoor! maar ik vertel gewoon de waarheid. en dit geldt voor iedereen, voor sommigen is lijnen moeilijk, onmogelijk. probleem. maar voor anderen (oa lora) is het lijnen helemaal niet zo moeilijk, (misschien heb jij er ook moeite mee gehad ok, maar het is in ieder geval mogelijk geweest voor jou, en dat zal het ook blijven) en dat is juist zo gevaarlijk. ik heb dit dus ook meegemaakt, ga ik niet weer allemaal vertellen want dat heb je vast al eens gelezen, maar ik woog op 'n end mooi, ja ik was tevreden enzo, maar hoe ik op dat gewicht kon blijven? das haast onmogelijk. iedereen denkt: ja, als ik dan zoveel weeg, dan stop ik met lijnen en ga ik weer normaal eten. maar als "dat" gewicht eigenlijk te licht is (ja misschien heb je wat vet rubbels op je lichaam met een iets zwaarder gewicht, maar zo is dan jouw bouw. jij bent niet gebouwd om nergens een grammetje vet te hebben) dan is het onmogelijk om op een normale manier op dat gewicht te blijven. ja kan geen vet stuk taart eten, dan kom je aan. ja 1 kilo ofzo, maar die wil je er weer af. zo blijf je dang ewoon rond dat gewicht schommelen, tja het is maar wat je kiest, je bent dan zoals heel bekend is: de rest van je leven met eten bezig. ik zal er ook wel 1 van zijn, want ik ben nu aan het afvallen, en ik met m'n eigenwijze hoofd wil ook weer heel dun zijn, en ik weet niet of het weer lukt, maar mocht het weer lukken, tja dan heb ik ook dat probleem. ik probeer ook goed tegen mezelf te zeggen: nee 70 kg is goed voor je lengte, je hoeft nier perce 65 kg of nog lichter te wegen. Hoe verleidelijk het ook is. Maargoed, daarom heb ik nu 68 kg gezet.... lang verhaal.. onduidelijk. maar jullie snappen wel waar ik het over heb.. ![]() miep
||
Citaat:
Ervan uitgaande dat je dat niet hebt, zal ik het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Het zit als volgt: Je cellen zitten in een bepaald milieu. Dit milieu probeert je lichaam zo constant mogelijk te houden. Dus bijvoorbeeld de pH (zuurgraad), de temperatuur, de osmotische waarde (hoeveelheid opgeloste deeltjes in en om je cellen), enz. Die laatste daar gaat het in dit geval om. Je cellen willen de concentratie in en buiten de cellen ongeveer gelijk houden. Dus buiten de cellen moet de concentratie opgeloste deeltjes (denk aan bijv. glucose, maar er is veel meer) even groot zijn als binnen de cellen. Dit regelt je lichaam door diffusie: het passief doorlaten van water van binnen naar buiten de cel of andersom. Als dus de concentratie deeltjes in je cel hoger is dan buiten de cel, gaat je cel water 'opslurpen', net zolang tot die concentratie (de osmotische waarde) even hoog is. Andersom, als de concentratie deeltjes in je cel lager is dan erbuiten (dus buiten je cel is een hogere concentratie), dan gaat er water van binnen je cel naar buiten. Als je heel erg VEEL water drinkt, wordt de concentratie opgeloste deeltjes buiten je cellen VEEL lager dan binnenin je cellen. Oftewel de concenctratie deeltjes (osmotische waarde) in je cel is VEEL hoger dan erbuiten. Hierdoor gaan je cellen ook VEEL water opnemen. Hoe meer water ze opnemen, hoe meer ze zwellen. Als ze TE VEEL water opnemen, gaan ze stuk. En dit is uiteindelijk erg slecht. Kijk, één cel stuk is niet zo erg (dat gebeurt zo vaak), maar te veel is niet goed. Ik hoop dat je het begrijpt, maar ik denk het wel.
||
Citaat:
ik drink ook heel erg veel water. tss ik ga echt niet stoppen en vervolgens ontzettende dorst krijgen hoor! anderen drinken weer cola, melk, fris drank etc. dat telt ook allemaal op. ik drink zo'n 3 liter water schat ik op 'n dag (maybe more) en dan nog een glas melk ofzo.
||
Citaat:
van mij hoef je niet niet te stoppen, ik vertel dit gewoon (er is zo veel ongezond). ik denk niet dat anderen zo veel frisdrank drinken (de meesten), althans ik niet. ik red de 2 liter water ook niet denk ik (het is ook eigenlijk 2 liter water per dag, maar dan ook in dingen als frisdrank, thee (kruiden), enz.).
|
![]() |
Jezus jongens, sommige van jullie zijn hier gewoon dus écht ziek, of gewoon hartstikke zielig en dom!!!
Kheb het niet over iedereen, maar over degene die vet licht wegen,m en nóg lichter willen wegen aangezien ze zich te dik voelen terwijl ze dat helemaal niet zijn!!! Wat wil je daarmee bereiken dan??? Het heeft toch totaal geen enkel nut?? Of doe je het juist om de aandacht die je krijgt?? ![]() ![]() owh mennn, wat kan ik me daar kwaad om maken!
||
![]() |
Citaat:
Ik weet dat ik -officieel- te licht ben. Ik moet toegeven dat ik last heb van bepaalde lichamelijke gevolgen. Ik weet dat mensen zich hieraan ergeren. Maar ik weet ook dat ik geen 45 of 50 kilo weeg, en het dus nog wel meevalt. Ik weet zelf dat ik niet, ik herhaal NIET om aandacht wil vragen, of naar complimentjes loop te vissen, of wil zeuren, of overdrijf. Of je nu 200 kilo of 55 kilo weegt, dat kut-dik zijn-gevoel heb ik, jij, anderen, dat is echt hetzelfde volgens mij. Ja ok, vage zin ![]() Ik wil niet neergezet worden als de 'opstandige koppige alles ontkennende doos' Zal ik eens heel eerlijk zijn? Ook al wil ik stoppen, ik kan het volgens mij niet meer. Ik zit erover te denken hier niet meer te posten, omdat er zoveel mensen zich ergeren en boos worden (oa Leonoor) omdat ik (en/of anderen) overdrijf, zeur, enz enz. Ik voel me niet echt meer 'welkom' dan. Ik vind het juist fijn om tips uit te wisselen en een beetje steun te hebben aan elkaar. Maar ok, ik zal alles nog eens overdenken en bedankt Miep voor je -korte ![]() Ps; ik weet dat het raar is om met een normaal gewicht nog in tentzakken ![]() MAAR als het voor mij zo is, of voelt , vind ik dat dat door andere mensen serieus mag worden genomen, en dat het dus niet enkel als gezeik wordt afgedaan. Of ben ik nu heel bot? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik snap je wel, ik heb precies hetzelfde eigenlijk. Ik weet dat ik mezelf kapot aan het maken ben, maar ik kan niet meer stoppen. Ik heb geen honger meer, en als ik alleen al aan eten denk word ik niet goed. Daarnaast heb je ook nog de kick van het afvallen. Ik weet niet, het geeft een machtig gevoel ofzo ![]() Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je maar gewoon zo door moet gaan, want het is gewoon slecht. Ik wil alleen zeggen dat ik begrijp dat je je ondanks je ondergewicht dik voelt en dat je je niet aanstelt of om aandacht vraagt ![]() xxx Eefje |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zo'n verschrikkelijke zeikerd. En ik vind ook echt dat iedereen hier zeurt en zeikt en weet ik het wat. Vind wat je wilt vinden, doe wat je wilt doen. En blijf vooral posten, mij zul je hier niet meer zien.
('k moet mezelf toch eens wat beter gaan leren kennen als ik zo lees wat ik allemaal vind en niet vind, dat wist ik zelf nl helemaal nog niet.) Laatst gewijzigd op 25-04-2002 om 16:56. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je hart moet al dat vocht maar rondpompen... tis ook niet goed voor je hart, echt niet. (en nu stop ik lekker op tijd m'n verhaal over hart***** ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat je zeurt, lees maar terug, maar ik heb wel gezegd dat je je ergert, dat is toch zo? Nog een keer; ik wil je geen woorden in de mond leggen, ok? (zelf heb ik daar ook een hekel aan) Ik heb net een eerlijke reactie op Miep gegeven en ik vind het niet echt leuk dat ik dan zoiets erna krijg, of vat ik het te persoonlijk op? Goed, ik hoop dat je hier nog op reageert, want ik zit er wel mee. (en NEE dat is geen sarcasme) Ik bedoelde bovendien andere mensen die het 'overdreven' vinden of die het 'gezeur' vinden. Dat is gewoon zo, je leest toch zelf ook de verschillende reacties? de post wordt alweer steeds langer en vager ![]() |
![]() |
|
Hee Lora,
Je moet hier juist wel blijven posten, als het jou goed doet teminste! Het lijkt mij ook wel vervelend om zulke reacties op je posts te krijgen, maar we bedoelen het goed! We zien dat het niet goed gaat en proberen je weer op 't goede pad te krijgen! Maar ik denk dat het geen verkeerd id is om hulp te zoeken, dit klinkt misschien angstig "hulp!" Dat dacht ik ook toen ik psychologische problemen had, jezus, ben ik zo gek dan? Weetjewel, maar het is helemaal niet raar. En nu overweeg ik het ook, want ik heb ook nog al problemen met eten. Denk er in ieder geval eens over na! En waarom slaap je eigenlijk zo kort? Ik kan hier ook een nieuw topic over openen, maar ik denk dat ik het hier ook wel even aan jullie kan vragen: Ik eet dus voldoende ontbijt (best veel eigenlijk) om 7:00 uur. Maar ik heb al heel snel honger, nouja, dan eet ik wat fruit, wat meloen en een appel, maar ik blijf honger hebben, niet trek, maar echt dat m'n maag onwijs knort. En ik mag eigenlijk pas om 12 uur weer echt eten, want ik wil namelijk gewoon 3 maaltijden op een dag eten, en niet een beetje wat eten steeds. MAar dat lukt dus niet erg, omdat ik gewoon echt onwijze honger heb 's ochtends. Waarom? Ik eet toch echt genoeg. Vaak na het middag eten is die honger wel weg.. Maar vinden jullie het nou normaal dat ik dan alweer honger heb? Shit dit is alweer veelste lang en ik ben nog niet klaar, ja nog iets. Ok, we weten allemaal dat wanneer je je conditie op bouwt, je minder snel moe wordt, maar verbrand je dan ook minder calorieen? Zoals als je net begint met hardlopen word je heel snel moe, en als je dan je conditie opgebouwd hebt word je helemaal niet meer zo moe, gebruik je dan ook minder energie en dus verbrand je minder calorieen? Of gebruik je gewoon bij zo'n activiteit zoveel calorieen, maakt niet uit of je bek af bent ja/nee?! Danke bitte, miep
||
Citaat:
|
Danique2: jij zegt tegen rosi dat mensen die hier veel posten een probleem hebben? Eum... ik post veel, maar ik heb dus echt no problemo... Maar goed! never mind...
Hier gaat het wel redelijk, ik vroeg me af, ik zou nooit minder kunnen eten dan bv. 1 broodje 's ochtends 's middags 1 etc. Ik sport nu regelmatig, en ik merk dat mijn lichaam steeds meer nodig heeft... ik eet heel goed en gezond... Ik hoor steeds vaker dat je meer moet eten om gezond af te vallen, klopt dat? Ik vindt dat ik zelf goed bezig ben... Drink 3 liter water per dag, 2 stuks fruit en genoeg groente.... ook eet ik tussendoor soms een cracker.. (droog) en verder sport ik nu 4x in de week... alleen het jammere vindt ik, dat het niet zo snel gaat, het afvallen.. hoe goed ik ook bezig ben, het gaat stukje bij beetje... ik wil gewoon resultaat zien, dat maakt mij gemotiveerd. maar goed, voel me nu al beter doordat ik sport... Weeg nu 78 kilo bij een lengte van 1:78 ![]() mensen succes met dit weekend... ![]()
|
![]() |
*doet weer mee met gezond doen*
Het gaat mij er vooral om me lekker in m'n vel te voelen (wat een zin ![]() ![]() |
![]() |
|
hai hai,
nou vandaag heb ik dus veel op. ik had met ontbijt echt veel gegeten. sommigen kunnen niks door hun keel krijgen in de morgen? ik kan - net zoals de hele dag en de hele nacht - eten wat ik wil. maargoed, dan verbrand je wel weer wat over de rest van de dag, dus ja. maar net uit school ook weer een appel, banaan en 2 augurken op, dat klinkt wel ok, fruit heb je nodig, maar op school eet ik ook altijd al een appel en meloen... dan kan ik uiteindelijk net zo goed een koek nemen, maarja dat kan ik niet, dan neem ik er weer 93 en dan heb ik wel weer meer calorieen. nouja ![]() het is zo'n strijd ![]() ![]() ahh.. life's a bitch miep
||
Citaat:
Anders zou je namelijk ook beter een speculaasje kunnen nemen in plaats van een appel ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hier even een reactie van een verpleegkundige in spe.
Vier a zes liter is echt niet gezond voor je lichaam. je kunt er nierproblemen van krijgen en een verhoogde bloeddruk met alle vervelende gevolgen van dien. Zo verslechterd het hart en bloedvaten, kun je last krijgen van vocht achter je longen wat kortademigheid veroorzaakt en kun je op diverse plaatsen in je lichaam vocht gaan vasthouden. 2 liter lijkt me een stuk normaler! |
![]() |
|
Hai Marianne en Tearsong, bedankt voor jullie reacties. Ik weet ook wel dat fruit toch beter is, maar ik ben ook echt een calorieen teller, en dat kan dan toch behoorlijk klote voelen als je zoveel fruit op hebt. En Marianne, het is idd heeeeel erg moeilijk, en vooral het weekend, ben ik met je eens, naar school neem ik namelijk gewoon geen geld mee, dus daar KAN ik niet snoepen. En thuis.. ja, daar moet je toch wel wat dicipline voor hebben.
Maar ik voel me zo goed! Mijn plan was dus 70 kg vandaag te wegen, nou vanochtend durfde ik eigenlijk niet op de weegschaal te gaan staan, want ik wist dat als ik niet 70 zou wegen, de moed op zou geven. Dat is namelijk al zo vaak gebeurd, en dan dacht ik agh fuck, laat maar zitten. Maar, toch maar op de weegschaal gaan staan (naakt uiteraard, en nog niets gegeten en wel 3 liter water eruit geplast ![]() Succes iedereen, jij ook Marianne, ik weet dat het heel erg moeilijk is niet te gaan "vreten" (soms zelfs ongemogelijk, waarom zat ik er anders 4 mnd'n mee!) Maar het is mij nu toch ook een week gelukt ![]()
|
en wat heb ik net gedaan?
juist, me he-le-maal volgevreten. en ik wil nog meer. ik haat mezelf, wedden dat die kilo er weer aan zit, als het niet meer is. ik ga niet eens proberen het uit te kotsen. sorry moet het ergens kwijt ik voel me heel kut.
|
ik ben in 3 weken iets van 4 kilo kwijtgeraakt. Alhoewel ik het niet helemaal begrijp....heb namelijk 3 keer bij de mac gegeten. Maar ik ga er binnenkort serieus iets aan doen, want met kleding kopen is het soms echt zo rampzalig dat geen enkele broek mij goed zit. Alleen waar haal ik de motivatie vandaan????
|
![]() |
hoi hoi mensje^_^
Ik heb net paar berichtjes gelezen over jullie afvallen. Wat ik goed vind hoor^_^ Maar ik wil alleen zeggen(te sommige mensjes hier) Waneer je zegt dat je niet meer kan stoppen met afvallen en het een kick vind . Je heel erg moet gaan oppassen. Want dan ben je waarschrijnlijk zo erg bezig met eten dat es(eetstorenins ) word en als je dan niet op past anoreixia.... Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is om aftevallen.... Maar niet meer kunnen eten ,omdat je daarom kut voelt is zeker een probleem.... die je leven een stuk minder leuk kan maken. en probleem zal alleen maar groter worden en moelijken En voor de mensen die denken dat ze een es hebben , Moet maar eens een kijk je nemen op de site www.sabn.nl Dit is een site voor mensen met eet probleem. Want als je zo sterk kan zijn jezelf uit te hongeren , kan je ook zo sterk zijn jezelf weer te laten eten..... Please laat het niet te ver komen.... en voor de mensje die gewoon lekker aan het afvallen. Succes !!!! knuffels luna_p ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het gaat vandaag wel lekker met eten dwz ik ben erg veel aan het eten, beetje jammer. Maar ja er is ook visite voor mijn broertjes verjaardag dus dan kan ik moeilijk niet eten! Vannacht toen ik thuis kwam had ik ook zo'n honger dat ik een stroopwafel en een boterham gegeten had, erg slecht, maar op zo'n moment kan ik mezelf gewoon niet beheersen ofzo! Nou ja morgen is het weekend om dat scheelt altijd wel, al is het nu vakantie en das ook niet echt makkelijk ik bedoel naar school neem je gewoon niet veel eten mee dus KAN je ook niet veel eten... maar goed, ik ga morgen met mijn moeder een fruitdagje houden! Het is ook echt gemeen, mijn zus kan alles eten en wordt helemaal niet dikker... als ik zoveel zou eten als zij nu doet zou ik vast heel erg zwaar wegen! Nou ja ik heb het maar te accepteren... op naar morgen!
|
Toch heb ik best bewondering voor sommigen van jullie.
Ik kan best begrijpen dat je je niet prettig voelt in je lichaam, omdat je in alle bladen etc. zeer slanke vrouwen ziet. Volgens mij heeft calorieen tellen niet zoveel zin. Eet 's ochtends 1 of twee boterhammen en een stukje fruit, om half 11 een gezond tussendoortje (geen vette hap), 's middags lunch (gewoon brood). Probeer die 4-uur-trek te vermijden door iets VOOR 4 uur (dus voordat je echt trek krijgt in een hele zak chips ofzo) iets lichts te nuttigen. Eet, 's avonds gewoon mee maar matig met mayonaise en vette jus etc. 's Avonds eet je -als je honger hebt- een schaaltje magere yoghurt ofzo. Drink daarnaast geen frisdrank, maar water, thee of light frisdrank. Zeet jezelf NIET op een hongerdieet, en zeg ook niet "ik eet noooooit meer chocolade", want dat houd je toch nooit vol. Succes meiden, en onthoud ook goed: ook MET die mooie rondingen zie je er leuk uit! ![]() Oh nog 1 tip: Probeer te bepalen, als je naar de snoepkast loopt: Heb ik echt honger in mijn buik, of alleen trek in mijn hoofd? In geval van het laatste: neem een kauwgompje, dat helpt vaak. (Arg waarom weet ik dit allemaal ![]()
||
Citaat:
dat kan iedereen. je er echter aan houden is een ander verhaal.. (voor de meesten, incl. ik zelf)
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
had gisteren onwijs veel gesport dus vandaag nog al spierpijn. dacht ik nou goed, sport ik wel een keertje niet vandaag. maarja, mocht ik dus ook niet snoepen oid..
uit school geen eens honger, in de bus al bedacht dat ik gewoon niet zou gaan snoepen. kom ik thuis toch wel trek (alleen maar omdat het KAN ![]() ![]() kut zeg! ps. ik ben best wel een trien want ik droom heel vaak over dat er zoveel calorieen in bepaald voedsel zitten, en dan denk ik dat dat dus echt zo is, en dan later kijk ik op dat pak en klopt 't gewoon niet!
Laatst gewijzigd op 29-04-2002 om 23:59. |
![]() |
||
Citaat:
Als je jezelf evenwichtige eetgewoontes aanwent, dus 3x per dag eten, niet te vet, veel water, weinig frisdrank etc, en daarnaast een of twee keer per week sport, zullen de kilo's er niet in een keer afvliegen, maar het is VEEL gezonder voor je lichaam, en je kan dit heel je leven volhouden. DAT is letten op wat je eet, DAT is gezond met je lichaam bezig zijn. Met hongerdieeten, yoghurt-dagjes, fruit-dagjes val je natuurlijk ook af, maar dit houd je nooit vol. Na een dagje niets eten voel je je ECHT niet goed, en eet je de volgende dag alleen maar meer. Wees reeel: je kan niet nooit meer patat eten. Matig het dan, neem een lunchpakket mee naar school, en eet geen vette troep. Behalve dat je kilo's zal verliezen is het gezond voor je hele lichaam.
||
Verwijderd
|
Citaat:
sorry hoor maar dat zijn toch redelijk normale dingen om te eten, tis geen zak chips twv van 980 kcal en jij voelde je eerst ook al schuldig omdat je een stuk of 2 augurken op had terwijl er in 1 augurk maar 5 kcal zitten..maar ja.. ik heb geen zin meer om hier te posten, dus doe ik dat ook niet....dag mensen, succes enzo |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
ik ben 1m 65 en weeg ong. 50 kg.
volgens veel mensen ben ik dun, maar dat vind ik zelf niet. als ik ga zitten ofzo, zie ik al die vetkwabben en dan schaam ik me en voel ik me dik. ik heb geen anorexia, want ik eet gewoon gezond en sport om af te vallen. ik eet weinig snoep, drink veel water en eet nauwelijks vet. en veel groente en fruit. maar nog steeds val ik niet af. ik kan wel zo veel eten als ik wil, ik kom niet aan... das niet het probleem... ik wil weer naar mijn oude gewicht: 45... want dat woog ik voordat ik aan de pil begon
|
als je die ´vetkwabben` wegwilt hebben heeft lijnen geen zin, en ik zou het ook niet doen, want je ben nu al (te) licht, je kan denk ik beter buikspireoefeningen doen zodat je een strakkere buik krijgt. Maar die kwabben zullen nooit weggaan, met buikspieroefeningen verminder je het alleen maar.
|
![]() |
||
Citaat:
ik doe al buikspieroefeningen. ik ga 2 keer per week boksen, dat is een zeer intensieve training die 2 uur duurt. daarnaast doe ik 2 x per dag ongeveer 50 crunches
||
Citaat:
miep
|
hee meiden waar is iedereen?
![]() ![]() nou ik stond vanmorgen op de weegschaal (100 x) en de ene keer gaf ik 69 aan (mijn doel) maar de andere keer weer 71... klote dus, maar ik ga er ff nieuwe baterijen in doen, morgen kijk ik verder.... ik hoo pecht 69!!!!!!!!!!!! ![]()
||
![]() |
Citaat:
XxX
|
![]() |
De laatste tijd heb ik heel goed opgelet, alleen ik lijk steeds dikker te worden
![]() ![]()
|
bah...
gister een (leuk) feest gehad en had zoveel gedronken (=zoveel calorieen) ![]() vandaag zou ik dan wel even alles er af gaan sporten... maar omdat ik nog zo ziek was van gisteren+ ik kon niet sporten omdat ik gister blijkbaar onderuit ben gegaan en dus niet eens kan lopen, ben ik maar lekker gaan eten uit verveling. ik heb me dus ook niet durven wegen vanmorgen... voel me k*t
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 32! Verwijderd | 491 | 06-02-2005 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 31! Miracle | 502 | 31-01-2005 15:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #30 Mara | 482 | 22-01-2005 16:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #29 Mara | 499 | 16-01-2005 19:36 |