Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 12:31
Verwijderd
Ik vind hem niet geschikt als minister-president. De rol van de minister-president is vooral een formele. De minister-president heeft niet bijzonder veel méér bevoegdheden dan de andere leden van de ministerraad. Zijn (wettelijke) rol is het bevorderen van de eenheid van het regeringsbeleid en verder heeft hij een aantal taken zoals het contrasigneren (mede ondertekenen) van wetten en KB's. Hij onderhoudt contact met de Kroon en is hoofd van het ministerie van Algemene Zaken (hoewel dat laatste eigenlijk een pro forma-ministerie is).

Jan Peter Balkenende is vast een kundig, capabel man. Zijn grote probleem is echter dat hij de uitstraling en het charisma heeft van een bureaustoel. Voor een minister-president is vooral belangrijk dat hij de Kamer goed kan bespelen, een natuurlijke ontzagwekkende en vertrouwenswekkende uitstraling heeft. Dat heeft JPB nou net níet.

Verder praat hij te snel en te onduidelijk en valt hij teveel in herhaling. In elke zin komt minstens tweemaal het woord 'vrantwrdelijkhd' voor en hij praat veel te gespannen. Hij komt niet zelfverzekerd over. Ook bij het bezoek aan Bush met De Hoop Scheffer stond hij erbij als een drol met armen. Wat een slappe zak, zo maak je toch geen indruk?

Met name de wettelijke taak van de minister in aanmerking nemend, durf ik het standpunt in te nemen dat de rol van de minister-president van dien aard is dat het accent in die rol meer dient te liggen op charisma, het vermogen mensen met elkaar in contact en discussie te brengen, de verhoudingen wanneer dat nodig is te normaliseren en te bekoelen, kortom de eenheid te bevorderen. De minister-president is geen op zichzelf staande macht, hij is slechts primus inter pares in de ministerraad. Daarom is naar mijn mening JPB nou niet echt te meest geschikte persoon op die plaats.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
D!82 schreef op 18-10-2003 @ 13:14:
Jan Bos.

Ik vind Jan-Peter (of Peter Jan, a la topicstarter ) een oncharismatisch persoon die vaak niet tot de kern van zn betoog weet te komen...In verschillende interviews heb ik gezien dat hij in bepaalde kwesties onduidelijk antwoordt en veel 'eromheen' lult.

Daarnaast ben ik het ook absoluut niet eens met een aantal standpunten (bijv Irak-kwestie en christelijke standpunten zoals anti-euthanasie).

Voor zover ik weet heeft hij geen grote blunders gemaakt, wel fouten. Zou er niet zo even eentje kunnen opnoemen.

En dat geldt ook voor zijn positieve punten.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:24
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 16-10-2003 @ 19:32:
Dat is juist negatief.
Daar verschil ik duidelijk van mening over met jou.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 14:09
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Roze Lila schreef op 17-10-2003 @ 16:56:
Gelukkig ben jij al wel een grote meid!

Mijn mening: Hij heeft duidelijk het beste voor met ons land maar door de economische crisis is hij gedwongen maatregelen te nemen. Tja.. en die worden niet enthousiast ontvangen door het volk. Logisch want het zijn ook maatregelen waar wij allemaal op achteruit zullen gaan. Omdat JP die maatregelen 'verzint' wordt hij daar op aangekeken terwijl ik zeker weet dat hij het liever ook anders zou willen (wie niet?) maar op lange (en korte) termijn zijn die maatregelen wel degelijk nodig omdat het anders helemaal verkeerd gaat.
Ook het vallen van Balkenende I was niet alleen zijn schuld maar een samenloop van omstandigheden en uiteindelijk kwam de druppel die de emmer deed overlopen.

Over z'n uiterlijk gesproken... alsof dat belangrijk is! Het gaat toch om politiek, niet om een modeshow? Als je naar buitenlandse politici kijkt dan zie je ook geen florisante types (ik noem een Blair, Schröder en een Bush). En JP heeft heus wel humor (kijk maar naar het spotje met Katja en Bridget) maar dit zijn gewoon geen tijden om de hele tijd grappig te doen want er valt weinig te lachen als het gaat om werkloosheid, belastingverhoging enz. Maar goed... dat is mijn mening.
Jij begrijpt het kennelijk niet zo goed
Oud 18-10-2003, 14:32
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 18-10-2003 @ 15:09:
Jij begrijpt het kennelijk niet zo goed
hihi
Oud 18-10-2003, 17:53
Verwijderd
Mijnheer Kaktus zegt...

NIET OK!!!!!

Maarem, geen zin om iets erover te typen luie bui, maar ik gok weet wel zeker dat nare man er iets goeds over heeft getypt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:28
Xymox
Xymox is offline
wahaha...sorry voor de knullige titel

Ik heb steeds de neiging om hem Peter Jan te noemen
Zal wal betrekking hebben met Peter Jan Renz
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 13:48
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Laten we Jan Peter Balkenende eens vergelijken met de premiers en andere regeringsleiders:

Silvio Berlusconi, die met zijn domme opmerkingen 'con ironia' heel Duitsland de kast opjaagt. Ook is hij zo corrupt als een Siciliaanse maffiabaas.

Gerhard Schroeder: Trouwt nu al voor de vierde of vijfde keer; voor de rest is hij niet in staat tot het volbrengen van zijn verkiezingsbeloften.

Verhofstadt: De meest sjaggerijnig ogende premier van de wereld

Tony Blair: liegt het hele land (bewust) voor met allemaal verhaaltjes van 'Irak kan ons binnen 24 uur aanvallen'. (voor de rest een uitstekende premier)

Poetin: heeft alle vrije media in het land opgedoekt en heeft een slepende oorlog in Tsjetjsenie.

George Bush: de man die dyslexie-achtige verschijnselen vertoont, nogal domme beslissingen neemt; verder maakt hij een potje van de staatsfinancien.

Misschien is Jan Peter Balkenende dan zo gek nog niet. Hij heeft dan misschien geen charisma maar hij heeft wel een uitstekend financieel beleid. Misschien moet hij gewoon nog wat ervaring opdoen.
Reageren

Regels voor berichten