Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moeten de sluiers verboden worden in Nederland?
Ja en óók een doekje over alleen je haar... 25 28.09%
Ja, maar je mag wel alléén je haar bedekken.. 20 22.47%
Alleen de Niqaab's. 6 6.74%
Nee 38 42.70%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 14:08
Tellurian
Tellurian is offline
Idd ik ben fanatiek anti geloof

En wat dan nog, ik zet hier mn mening neer, take it or leave it
Oud 18-10-2003, 14:13
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:08:
Idd ik ben fanatiek anti geloof
Dat doe je dan maar lekker thuis want ik wil daar niet mee geconfronteerd worden

Er zijn ook nog een aantal oude NEDERLANDSE vrouwtjes dat een hoofddoekje draagt. Moeten we die ook dwingen om met de tijd mee te gaan en een lekkere facelift te nemen, strak in een shakira-broek hijsen en aanpassen die handel, weg met die doek?
Oud 18-10-2003, 14:16
Tellurian
Tellurian is offline
Zeg ik dat? Ze mogen best met hun tijd mee gaan en die hoofdoek weg doen.

Vraagje, ben jij soms Moslim?
Oud 18-10-2003, 14:18
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:06:
Communist?

Wat ik probeer te zeggen is dat die moslim zich moeten aanpassen als ze hier komen, anders komen ze maar niet. Als een wester persoon naar Saudi Arabie gaat, verwacht men daar ook dat ze niet te veel 'vlees' laten zien?
Ahum, de islam is niet iets wat alleen in Saudi Arabië bestaat. En jij hebt het over "aanpassen als ze hier komen" maar er zijn genoeg moslims die hier geboren zijn, Nederlandse moslims dus. En dan heb je ook nog een groeiende groep "pure" Nederlanders die zich bekeren tot de islam. Moeten we die allemaal op het vliegtuig naar Saudi Arabië zetten omdat jij anti-religie bent?
Oud 18-10-2003, 14:18
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:16:
Zeg ik dat? Ze mogen best met hun tijd mee gaan en die hoofdoek weg doen.

Vraagje, ben jij soms Moslim?
Ja ik ben moslim, ik ben hier geboren en ik draag een hoofddoek. En nu?
Oud 18-10-2003, 14:20
Tellurian
Tellurian is offline
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 15:18:
Ahum, de islam is niet iets wat alleen in Saudi Arabië bestaat. En jij hebt het over "aanpassen als ze hier komen" maar er zijn genoeg moslims die hier geboren zijn, Nederlandse moslims dus. En dan heb je ook nog een groeiende groep "pure" Nederlanders die zich bekeren tot de islam. Moeten we die allemaal op het vliegtuig naar Saudi Arabië zetten omdat jij anti-religie bent?
Maakt mij niet uit wat voor moslim je bent of waar je van dan kotm, je hoort je aan te passen aan onze westerse cultuur

Laatst gewijzigd op 18-10-2003 om 14:24.
Oud 18-10-2003, 14:21
Tellurian
Tellurian is offline
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 15:18:
Ja ik ben moslim, ik ben hier geboren en ik draag een hoofddoek. En nu?
Vraagje, waarom draag je een hoofddoek, het hoeft niet eens volgens de islam
Oud 18-10-2003, 14:22
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:20:
Maakt mij niet uit wat voor moslim je bent of waar je van dan kotm, je hoort je aan te passen aan onze westerse cultuur als je hier komt
Je doet het weer...je wil het maar niet begrijpen hè.
Oud 18-10-2003, 14:24
Tellurian
Tellurian is offline
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 15:22:
Je doet het weer...je wil het maar niet begrijpen hè.
Ok dan, dan had ik dat een beetje verkeerd verwoord. Ik probeer te zeggen dat molsims where ever ze vandaan komen, zich moeten aanpassen aan de westerse cultuur, ook al zijn ze HIER geboren
Oud 18-10-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:20:
Maakt mij niet uit wat voor moslim je bent of waar je van dan kotm, je hoort je aan te passen aan onze westerse cultuur als je hier komt
Leg mij nu eens met fatsoenlijke (!) argumenten uit waarom het bedekken van het lichaam zich slecht zou verhouden tot de Nederlandse cultuur en waarom het derhalve verboden zou moeten zijn.
Oud 18-10-2003, 14:28
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:21:
Vraagje, waarom draag je een hoofddoek, het hoeft niet eens volgens de islam
Ik draag een hoofddoek omdat ik dat wil. Ik ga met jou geen discussie aan over of het wel of niet "hoeft volgens de islam" want zo te horen beschik je over te weinig kennis wat dat betreft. Ik probeer in ieder geval de voorschriften van de islam op te volgen en het bedekken van je haar, hals en boezem horen daar ook bij. Ik heb er geen behoefte aan om "bevrijd" te worden en mijn sluier af te gooien, want ik kies hier zelf voor en voel me hier prettig bij. Zou je er minder problemen mee hebben als ik het niet vanwegen mijn geloof draag maar om andere redenen?
Oud 18-10-2003, 14:32
Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Kortom, van mij mag je erbij lopen hoe je wil...
Oud 18-10-2003, 14:32
Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Want er is geen wet die dat soort dingen verbied
Oud 18-10-2003, 14:35
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-10-2003 @ 15:24:
Leg mij nu eens met fatsoenlijke (!) argumenten uit waarom het bedekken van het lichaam zich slecht zou verhouden tot de Nederlandse cultuur en waarom het derhalve verboden zou moeten zijn.
Ja dan wordt het stil natuurlijk...
Oud 18-10-2003, 14:39
Tellurian
Tellurian is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-10-2003 @ 15:24:
Nou sommige mensen kunnen zich bedreigd, of niet op hun gemak voelen als iemand hun hoofd/gezicht bedekt. Bovendien kan een hoofdoek in sommige situaties echt NIET (in een bank bv)

Ik ken landen (zelf moslimlanden) waar je geen hoodoek/sluier mag dragen in sommige openbare gebouwen
Oud 18-10-2003, 14:41
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:39:
Nou sommige mensen kunnen zich bedreigd, of niet op hun gemak voelen als iemand hun hoofd/gezicht bedekt. Bovendien kan een hoofdoek in sommige situaties echt NIET (in een bank bv)

Ik ken landen (zelf moslimlanden) waar je geen hoodoek/sluier mag dragen in sommige openbare gebouwen
Misschien voel ik me ook wel bedreigd als ik voetbalsupporters met hun sjaaltjes tegenkom. Misschien schrikt een kale kop mij ook wel af. Of een hoofd vol piercings. Of een onbloot bovenlijf vol tatoeages. dan zie ik niet in wat voor agressieve uitstraling een hoofddoek kan hebben maar goed, allemaal angst voor het onbekende.

En waarom kan een hoofddoek in een bank ECHT NIET? Neem je nu ineens een voorbeeld aan een aantal zogenaamde moslimlanden?
Oud 18-10-2003, 14:44
Tellurian
Tellurian is offline
Ooit eens in Malaysia geweest? Daar mogen hoofddoeken en sluiers niet in verband met indentificatie. het kwam vroeger wel eens voor dat mensen met sluiers en hoofddoeken de bank beroofden, en die konden niet getraceerd worden omdat niemand wist hoe ze er uit zagen
Oud 18-10-2003, 14:46
Tellurian
Tellurian is offline
Oh ja, en je staat zeker ook met hoofddoek en al in je paspoort?
Oud 18-10-2003, 14:47
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:44:
Ooit eens in Malaysia geweest? Daar mogen hoofddoeken en sluiers niet in verband met indentificatie. het kwam vroeger wel eens voor dat mensen met sluiers en hoofddoeken de bank beroofden, en die konden niet getraceerd worden omdat niemand wist hoe ze er uit zagen
Je gooit wel een heleboel door elkaar dus even voor de duidelijkheid: de hoofddoek bedekt alleen je haren en hals en een gezichtssluier (niqaab) je hele gezicht op de ogen na. Gebruik de juiste woorden of hou die wilde verhalen in het vervolg voor je want dit draagt weinig bij aan de discussie.

Je zei dat je tegen elke uiting van religie was dus leg nou inderdaadmaar eens uit wat voor schade een keppeltje, een kruisje of een hoofddoekje aan de nederlandse samenleving aanbrengt!
Oud 18-10-2003, 14:48
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:46:
Ja aan mijn haar zul je me toch niet herkennen aangezien ik buiten altijd een hoofddoek draag
Oud 18-10-2003, 14:49
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:44:
Dat is Malysie, en niet Nederland . Ik krijg overigens dat jij je meer stoort aan het feit dat er in nederland moslims, en joden zijn, en niet aan het doekje cq keppeltje zelf.
Oud 18-10-2003, 14:50
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 15:48:
Ja aan mijn haar zul je me toch niet herkennen aangezien ik buiten altijd een hoofddoek draag
Ik herken de meeste hoofddoekdragende meiden anders wel hoor, aan het kleurtje, of motiefje .
Oud 18-10-2003, 14:51
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 18-10-2003 @ 15:49:
Dat is Malysie, en niet Nederland . Ik krijg overigens dat jij je meer stoort aan het feit dat er in nederland moslims, en joden zijn, en niet aan het doekje cq keppeltje zelf.
Ja en zijn simpele gedachtengang beangstigd mij dus tenzij dit binnen de westerse cultuur en nederlandse samenleving past, moet hij gewoon verbannen worden niet waar?
Oud 18-10-2003, 14:51
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:46:
Maakt het jou wat uit hoe iemand in zijn/haar paspoort staat?
Dat zijn toch niet jouw zaken?
Oud 18-10-2003, 14:52
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 18-10-2003 @ 15:50:
Ik herken de meeste hoofddoekdragende meiden anders wel hoor, aan het kleurtje, of motiefje .
Ja en je hebt ook nog zoiets als het gezicht...maar goed, als we in elke hoofddoek-dragende vrouw een potentiele bankrover gaan zien, zijn we helemaal verloren.
Oud 18-10-2003, 14:53
Tellurian
Tellurian is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 18-10-2003 @ 15:49:
Ja so? Dat kan hier ook gebeuren. Ik stoor me niet aan moslims en joden, zolang ze maar niet te koop lopen met hun geloof
Oud 18-10-2003, 14:53
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 15:51:
Ja en zijn simpele gedachtengang beangstigd mij dus tenzij dit binnen de westerse cultuur en nederlandse samenleving past, moet hij gewoon verbannen worden niet waar?

Zoals hij zijn er meer. Ze lopen met tattoo's, piercings, voetbalshirtjes, de meisjes totaal respectloos meer naakt dan gekleed, en ergeren zich eraan dat iemand ff niet zo is.
Oud 18-10-2003, 14:54
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:53:
Ja so? Dat kan hier ook gebeuren. Ik stoor me niet aan moslims en joden, zolang ze maar niet te koop lopen met hun geloof
Als iemand doekje/keppeltje draagt, loopt hij/zij er toch niet mee te koop? Of zie ik dat nou verkeerd. Ok, je kunt zien welke geloof diegene aanhangt, maar is dat dan zo erg?
Oh ja natuurlijk want ze zijn niet zoals jij!
Oud 18-10-2003, 14:55
Tellurian
Tellurian is offline
Jezus waarom is het altijd zo dat als je een beetje anti moslim ben dat je gelijk word uitgemaakt voor racist
Oud 18-10-2003, 14:56
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:53:
Dat heeft niks te maken met "te koop lopen met hun geloof"!!! Het bedekken van je lichaam is iets wat met normen en waarden te maken heeft en iedereen gaat daar zover in als hij/zij zelf wil. Of die persoon nu gelovig is of niet. Anders kan ik ook wel gaan roepen dat je niet te koop moet gaan lopen met je lichaam want dat kan net zo storend zijn.
Oud 18-10-2003, 14:56
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:55:
Jezus waarom is het altijd zo dat als je een beetje anti moslim ben dat je gelijk word uitgemaakt voor racist

"een beetje anti-moslims", geef dan eens een INHOUDELIJKE reden waarom, en nee, het doekje telt niet als reden.
Oud 18-10-2003, 14:57
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:55:
Hahaha jij bent echt grappig...ookal is dit eigenlijk heel ernstig.

1. je bent nergens uit gemaakt voor racist
2. je geeft zelf aan "een beetje anti-moslim" te zijn

Dat zegt wel weer genoeg.
Oud 18-10-2003, 14:58
ellaversa
ellaversa is offline
verbieden ja. ik mag op mijn werk ook geen muts op of een petje en terwijl een moslimmeisje wel wat op haar hoofd mag.
Oud 18-10-2003, 14:59
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 15:57:
Hahaha jij bent echt grappig...ookal is dit eigenlijk heel ernstig.

1. je bent nergens uit gemaakt voor racist
2. je geeft zelf aan "een beetje anti-moslim" te zijn

Dat zegt wel weer genoeg.
en niet alleen anti islam, ook anti-joods, anti-alles...

waar onwetendheid toch al niet toe kan leiden
Oud 18-10-2003, 15:00
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 18-10-2003 @ 15:58:
verbieden ja. ik mag op mijn werk ook geen muts op of een petje en terwijl een moslimmeisje wel wat op haar hoofd mag.
Dus omdat jij geen muts op mag op de waarschijnlijk ijskoude werkvloer, vind je dat ze de moslims ook maar in de weg moeten zitten...lekker collegiaal. Begin dan gewoon een actie waarmee je pleit voor de muts ofzo.
Oud 18-10-2003, 15:00
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 18-10-2003 @ 15:58:
een mutsje of een petje is toch heel wat anders dan een doekje
Oud 18-10-2003, 15:01
Tellurian
Tellurian is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 18-10-2003 @ 15:59:
en niet alleen anti islam, ook anti-joods, anti-alles...

waar onwetendheid toch al niet toe kan leiden
anti geloof
Oud 18-10-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 15:41:
(...) allemaal angst voor het onbekende.
Sí, daar zit het hele probleem. Ik heb al vaker gezegd dat integratie van twee kanten moet komen, maar als de bereidheid er niet is om eens met een moslim te spreken moet je niet lopen zeiken dat je ze ''eng'' vindt.
Oud 18-10-2003, 15:05
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 16:01:
anti geloof
Nou wees er trots op jongen en blijf je lekker vasthouden aan die doordachte ideeën van je . Of ga eens wat dingen lezen en mensen ontmoeten die je kijk op de zaken wat kunnen verbreden zodat je je dagen niet meer ergerend aan doekjes en keppeltjes hoeft door te brengen. Het is voor je eigen bestwil hoor...
Oud 18-10-2003, 15:06
Tellurian
Tellurian is offline
Citaat:
Yousra schreef op 18-10-2003 @ 16:05:
Nou wees er trots op jongen en blijf je lekker vasthouden aan die doordachte ideeën van je . Of ga eens wat dingen lezen en mensen ontmoeten die je kijk op de zaken wat kunnen verbreden zodat je je dagen niet meer ergerend aan doekjes en keppeltjes hoeft door te brengen. Het is voor je eigen bestwil hoor...
zal ik doen

kusje
Oud 18-10-2003, 15:07
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik vind dat hoofddoekjes, sluiers en wat al niet meer niet verboden hoeven te worden zolang het geen belemmering vormt voor het uitoefenen van een functie.
Oud 18-10-2003, 15:12
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 18-10-2003 @ 13:59:
Als een vrouw een sluier draagt is gewoon contact onmogelijk.
Als je alleen twee ogen ziet, kun je niet normaal een gesprek voeren, want je ziet de gezichtsuitdrukkingen niet.
Dus jij vindt het gewoon dat een kleuterjuf met een niqaab loopt?
Dan zien die kleintjes alleen maar een doek, en niet hun lerares.
dat zei ik toch helemaal niet?? dan moet iemand voor haar beroep communiceren, dan kan zoiets natuurlijk niet; een kleuterjuf moet sowieso een representatief uiterlijk hebben; zo vind ik niet dat een juf een hanekam oid mag hebben, maar wel dat mensen zelf mogen bepalen of ze dat hebben of niet
Oud 18-10-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:06:
Communist?

Wat ik probeer te zeggen is dat die moslim zich moeten aanpassen als ze hier komen, anders komen ze maar niet. Als een wester persoon naar Saudi Arabie gaat, verwacht men daar ook dat ze niet te veel 'vlees' laten zien?

Wat heb ik nou met saudi arabie te maken?
Oud 18-10-2003, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 15:24:
Ok dan, dan had ik dat een beetje verkeerd verwoord. Ik probeer te zeggen dat molsims where ever ze vandaan komen, zich moeten aanpassen aan de westerse cultuur, ook al zijn ze HIER geboren
Jij bent ook niet echt aangepast. Tering nooit de grondwet gelezen? Zoals ik al eerder zei: communist
Oud 18-10-2003, 15:20
Isa
Isa is offline
van mij mag een kleuterjuf best een hanekam hebben.
Oud 18-10-2003, 15:31
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 18-10-2003 @ 16:19:
Jij bent ook niet echt aangepast. Tering nooit de grondwet gelezen? Zoals ik al eerder zei: communist
?? communist???
how about....big fat nazi

ik bedoel, ik geloof niet dat van die rechtse standpunten erg communistisch zijn
Oud 18-10-2003, 15:33
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 18-10-2003 @ 16:31:
Tuurlijk, kwas een beetje door de war, maar communisten zijn ook zwaar anti geloof enzo. Misschien een half bloedje
Oud 18-10-2003, 15:34
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
little nemo schreef op 18-10-2003 @ 16:31:
?? communist???

ik bedoel, ik geloof niet dat van die rechtse standpunten erg communistisch zijn
Zo rechts zijn die standpunten niet hoor.
Oud 18-10-2003, 15:39
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 18-10-2003 @ 16:34:
Zo rechts zijn die standpunten niet hoor.
vind je?? om mensen te verbieden hun geloof uit te oefenen?? ik ken geeneen westers land dat dat doet, alleen extremistische landen doen zoiets...scheiding van kerk en staat heet dat
Oud 18-10-2003, 15:40
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
little nemo schreef op 18-10-2003 @ 16:39:
vind je?? om mensen te verbieden hun geloof uit te oefenen?? ik ken geeneen westers land dat dat doet, alleen extremistische landen doen zoiets...scheiding van kerk en staat heet dat
Ja maar daarom is het niet meteen een rechts standpunt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten