Advertentie | |
|
![]() |
|
Zelf heb ik C&M met in het vrije deel Latijn en economie 1 en ben daar heel tevreden mee, het gaat goed en ik kan ermee gaan doen wat ik wil (Nederlands). In de vierde heb ik eerst een half jaar de 'natuurstroom' gedaan waarna je of N&G of N&T kon kiezen, maar dit ging niet goed (wiskunde B...). C&M wordt misschien vaak als gemakkelijker gezien (door mij iig), maar daartegenover staat dat je veel meer werkstukken moet maken dan met enig ander profiel.
Als ik jou was en je kunt dus alles, zou ik N&G kiezen met economie en Latijn, met de natuurprofielen kun je nu eenmaal de meeste richtingen op...
||
Citaat:
Wat mij zo tegenhoud aan dat N&G is dat woordje Gezondheid... Ik weet zeker dat ik geen arts ofzo wil worden en ik weet ook wel dat dat niet het enige is wat je er meek kan doen, maar toch.
|||
Citaat:
Maar 't lijkt me een beetje onlogisch. Mensen met na en sk hebben ook superveel huiswerk. Citaat:
Dan zou je ook een ander profiel kunnen doen en er biologie en natuurkunde bij kunnen kiezen ofzo. Maar N&G is idd wel voornamelijk bedoeld voor medische studies. Of als de vakken van N&G je verder wel aanspreken dan neem je dat profiel met ec en een taal. Dan kun je ook nog werkelijk alle kanten uit!
|
Ik zit dan niet op vwo, maar havo.
Ik heb het profiel Cultuur en Maatschappij, ik heb dat niet gekozen omdat iedereen dat het makkelijkste profiel vind. Geen één profiel is het makkelijkst denk ik, want het is net waar je goed in bent en wat bij je past. Ik heb C&M gekozen, omdat ik graag iets met talen wilden. En daar zit al een hele taal in. Ook wilde ik absoluut geen natuurkunde en geen wiskunde B. Ik heb nu wiskunde A1 en 2 en economie 1. Omdat muziek mij ook erg leuk leek en omdat dit aansluit op mijn intresses heb ik voor Cultuur en Maarschappij gekozen!
||
Citaat:
Maarja, ik denk eigenlijk dat ik latijn laat vallen, want ik snap er geen fck meer van ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
NG is er om ervoor te zorgen dat er meer meisjes de betarichting opgaan. Het bevat o.a. minder natuur en wiskunde. Veel wiskunde van het NT profiel zou meisjes afschrikken, dus hebben ze ook een minder diehard profiel gemaakt. Als je moet kiezen tussen NT en NG moet je over het volgende nadenken (denk ik): * Ben ik goed in beta-vakken? (kies NT, heelvak is vaak makkelijker dan deelvak en bereidt je ook nog eens beter voor op een eventueel technische studie) * Wil ik ook biologie? (wat ook voor verschillende niet-medische studies nodig is en wat je ook een bepaalde manier van denken aanleert, maar wat wel lastig kan zijn voor sommige mensen) (kies dan biologie NT of NG maakt dan niet uit) Persoonlijk denk ik dat je het best NT met bio 1,2 kunt kiezen, zodat je als je merkt dat het je niet lukt altijd nog over kunt stappen op NT. (maar vraag wel ff na of je dat op jouw school makkelijk kunt regelen) Laat je niet teveel leiden door de namen van de profielen... Kijk gewoon naar de vakken en weeg dat af bij wat je kan en wat je wil....
|
![]() |
Nouja... weet niet wat je er nog aan hebt, er is al zoveel gezegd, maar goed. Blink zelf niet in de profielvakken uit, en ben ook enrgens ehel slecht in, dus dat was vooral kiezen op awt ik leuk vond. Nouja, wat ik leuk vind, maakt niet zoveel uit voor het profiel. Er is heel veel dat niet boeiend is, maar ja, je zult er wel 3 jaar mee verder moeten. Ik heb E&M gekozen met beeldende vorming (=kunsthistorie+tekenen) , omdat ik daarmee de meeste keuzes had voor mn vervolgopleiding. Ik wil wss iets doen in de sociale richting, niets technisch. Dat was voor mij de meest logische basis. Als ik later Frans of Duits wil, kan ik dat altijd bijspijkeren. Een cursus is zo gedaan. Voor NT zou de wiskunde mij te moeilijk worden, en ik wil niets in de gezondheid doen, dus waarom N&G? Het natuurkundige wat ik later het meest zou gebruiken, krijg je ook met anw. Beetje afwegen bij mij dus.
Als je 8-en staat voor exacte vakken, zou ik voor de NT gaan. De belangrijskte van de talen enzo krijgt iedereen toch verplicht mee in het algemeen deel (fa1, du1, en natuurlijk engels, daarnaast ook gs). Stop er bio bij, en je hebt een uitgebreide N&G, aardrijkskunde en bij E&M. N&T is echt de breedste basis, ze proberen bij mij op school ook alle slimme kinderen daar te stoppen. N&G is toch meer gezondheid, of de dierenwereld. E&M is voor 't socialere, psychologie, rechten, sociale wetenschappen, journalisitiek. Wiskunde is ook iets uitdagender dan bij C&M, die echt talengericht is, voornamelijk bedoeld voor toekomstige tolken en dergelijke. Echt voornamelijk talen. Wat het aantal uren betreft maakt het niet zoveel uit, in het begin heb je met E&M minder, maar ze pakken je later terug, dus jah...Succes met je keuze, en wat je ook doet: GEEN profiel kiezen omdat je vrienden die hebben!! Klassen worden meestal toch niet ingedeeld op profiel ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit in VWO 6 met IB en ik heb N&T met Economie 1,2 gekozen.
Bijna alle technische studies eisen het Natuur&Techniek profiel, terwijl alle economische studie EC1,2 eisen. Ik wilde of iets economisch doen, of iets technisch, en heb daarom zo breed mogelijk gekozen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
ik wil na 5havo naar vwo maar met een ander profiel? niekwever | 7 | 29-05-2016 11:50 | |
Algemene schoolzaken |
Verkeerd profiel? koekoekjex | 1 | 27-12-2015 18:49 | |
Algemene schoolzaken |
CM profiel, wat kun je er precies mee? Viickie | 31 | 27-01-2011 18:41 | |
Studeren |
Profiel kiezen Emma2812 | 16 | 21-01-2009 08:20 | |
Algemene schoolzaken |
Deelcertificaten N&G profiel halen Verwijderd | 13 | 14-07-2006 16:26 | |
Software & Hardware |
[windows] Zwervende <-> lokale profielen Tofke_H | 2 | 29-07-2003 08:53 |