Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 25-10-2003 @ 20:18:
Terugbekken, maar dat is niet iedereen gegeven, ik heb dat lange tijd ook niet gekund. Maar mijn beste verdediging was gewoon volkomen negeren: discman op (al was het alleen de oortjes in, maar geen muziek aan, zodat je t toch hoorde als ze je van achteren probeerden te besluipen, maar zo lijkt het of je er geen aandacht aan besteedt) en lezen. Ik liet overduidelijk merken dat ik ze volkomen oninteressant vond en mijn tijd en aandacht dus niet waard waren.

Wat ook es heeft geholpen is vechten, maar dat is niet aan te raden als je niet zeker bent dat je zult winnen . Maar ook dan kun je valsspelen... Heb het maar 2 keer echt hoeven doen, maar die gingen ook door tot op het bot, daar was nix anders meer aan te doen, met iemand praten had tot meer geleid en er verdwenen steeds meer dingen, de weinige vrienden die ik had werden ook opgesteukt. Eén heeft er de fout begaan zelf eerst een trap uit te delen. De ander had een keer te vaak me uitgedaagd.
Terugbekken. Het kan inderdaad werken, laten zien dat je ze goed duidelijk maakt dat je er niet blij mee bent en dat ze moeten opsodemieteren. Als het dan als geintje bedoeld zou zijn en ze je wél serieus nemen stopt het...
Negeren zal helpen bij mensen die pesten uit verveling, ze zullen zich immers meer vervelen.
En vechten. Ik ben er ongelooflijk tegen maar een keer heb ik wel iemand een trap moeten verkopen, een te harde als ik het achteraf bekijk. Hij probeerde telkens de stoel onder me uit te halen, ik was er zat van en gaf hem dus een schop. Gelukkig ben ik geen al te kleine jongen maar toch probeerde hij me nog te slaan... met zn tas wel te verstaan, hij haalt vol uit, raakt me... en hij heeft enkel zn houder (bovenaan zo'n tas) nog in zn handen Ze liepen daarna weg en daar stopte het met een klein groepje mee. Ik denk dat vechten een uiterste is en ook echt alleen zal werken bij mensen die je pesten omdat ze je als slap zien, het zou ook averechts kunnen werken...
Klinkt allemaal zo makkelijk maar de reden dat iemand je pest is niet echt makkelijk te achterhalen en kan je heel erg onzeker maken.. ook met "kleine pesterijtjes" want veel daarvan kunnen je langzaam opvreten van binnenuit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 15:18
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
MrOizo schreef op 25-10-2003 @ 21:45:
Hehe dat denk jij, (tot dat je iemand tegen komt die je 1keertje pest gelijk de pik op je hebt)
Ja, daarvoor moet het ook bij 1 keer blijven. Maar er zijn ook weer mensen die gepest worden en de pester iedere keer bewust opzoeken
Oud 26-10-2003, 15:30
Francine_Luyckx
Francine_Luyckx is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-10-2003 @ 21:17:
Wat denk jij dat pesters aanzet tot pesten?
Een bepaalde opvoeding, thuissituatie, stoer willen doen en wat denk ik vooral belangrijk is bij pesten als je wat ouder bent: vroeger zelf zijn gepest.
Reageren

Regels voor berichten