Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij nou van abortus?
Ik ben voor abortus. Iedereen moet zelf weten of ze haar kind wil houden of niet. 93 53.14%
Ik ben tegen abortus in 'normale' omstandigheden, maar vind wel dat er uitzonderingen gemaakt moeten kunnen worden. 49 28.00%
Ik ben tegen aborus en vind dat het verboden moet worden. 6 3.43%
Geen mening, het hangt af van de situatie. 27 15.43%
Aantal stemmers: 175. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 11:21
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Lientjeuh schreef op 28-10-2003 @ 12:04:
Ik ben eigenlijk tegen abortus, in de meeste gevallen wel te verstaan. Ik vind dat dat kind toch ook al leeft en als je het dan laat weghalen is dat ook een vorm van moord! Je beslist toch niet zomaar over iemand ander zijn leven! En ook een gehandicapt kind heeft recht om te leven! Sorry, dat wou ik even kwijt!
de anticonceptiepil kan dan ook een vorm van moord zijn want als de eicel bevrucht is en hij wordt dan pas afgestoten dan vermoord je eigelijk ook je kind (je zuigt em er dan niet uit maar je brengt hem om het leven met hormonen)

ik vindt zelf dat het mag todat het kind echt ook levend blijft als het eruit is gehaald
Oud 28-10-2003, 11:26
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 28-10-2003 @ 11:21:
de anticonceptiepil kan dan ook een vorm van moord zijn want als de eicel bevrucht is en hij wordt dan pas afgestoten dan vermoord je eigelijk ook je kind (je zuigt em er dan niet uit maar je brengt hem om het leven met hormonen)
zo werkt de pil niet hoor lieve schat Een spiraaltje werkt wel zo.
Oud 28-10-2003, 11:38
Verwijderd
Ik ben voor. Liever een kindje minder dan een ongelukkig kindje erbij.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 11:50
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Qimm schreef op 28-10-2003 @ 12:26:
zo werkt de pil niet hoor lieve schat Een spiraaltje werkt wel zo.
ok timmer me er niet op vast maar ik heb gelezen dat een pil op 4manieren werkt
1 er kom geen eicel vrij
2 baarmoeder + eileiders worden ponteogankelijker voor de zaadcellen
3 ?
4 zje slijmvlies wordt taaien en dus kan de bevruchte eicel (als het tot zover wel gelukt is) zich niet innestelen

ik doelde dus op werking 4

ik snap wel dat de pil er eigelijk voor zorgt dat er geen eicel vrijkomt maar in de praktijk kan het zijn dat het wel eens een keer gebeurt en dan wordt het zo opgevangen

EDIT: maar ok een spiraaltje was een beter voorbeeld geweest
Oud 28-10-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 28-10-2003 @ 12:50:
ok timmer me er niet op vast maar ik heb gelezen dat een pil op 4manieren werkt
1 er kom geen eicel vrij
2 baarmoeder + eileiders worden ponteogankelijker voor de zaadcellen
3 ?
4 zje slijmvlies wordt taaien en dus kan de bevruchte eicel (als het tot zover wel gelukt is) zich niet innestelen

ik doelde dus op werking 4

ik snap wel dat de pil er eigelijk voor zorgt dat er geen eicel vrijkomt maar in de praktijk kan het zijn dat het wel eens een keer gebeurt en dan wordt het zo opgevangen

EDIT: maar ok een spiraaltje was een beter voorbeeld geweest
Dat heb ik ook zo geleerd bij biologie, als de eerste 3 stappen mislukken, dan vangt de 4de het op.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik ben voor abortus. stel nou dat iemand het kind móet krijgen maar het helemaal niet wilt? dan krijgt het kind waarschijnlijk niet genoeg liefde mee en dat is óók niet goed. een kind laten adopteren vind ik ook zielig. en een kind merkt toch helemaal niets van een abortus??
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 13:03
Lientjeuh
Lientjeuh is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 28-10-2003 @ 13:12:
ik ben voor abortus. stel nou dat iemand het kind móet krijgen maar het helemaal niet wilt? dan krijgt het kind waarschijnlijk niet genoeg liefde mee en dat is óók niet goed. een kind laten adopteren vind ik ook zielig. en een kind merkt toch helemaal niets van een abortus??
Je hebt wel gelijk, maar op dat moment beslis je dat dan wel, maar later kan je er toch spijt van krijgen hé en dan is het te laat! En er is toch niets tegen adoptie? Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en voor hen is het dan toch een goede mogelijkheid een kind te adopteren.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Lientjeuh schreef op 28-10-2003 @ 14:03:
Je hebt wel gelijk, maar op dat moment beslis je dat dan wel, maar later kan je er toch spijt van krijgen hé en dan is het te laat! En er is toch niets tegen adoptie? Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en voor hen is het dan toch een goede mogelijkheid een kind te adopteren.
Van adoptie kan je net zo goed spijt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-10-2003 @ 14:07:
Van adoptie kan je net zo goed spijt krijgen.
Precies, en ik denk dat een jong meisje dat met school moet stoppen en daardoor nooit echt een baan krijgt, omdat ze zo zwanger was, vaker spijt krijgt dan datzelfde meisje dat abortus laat plegen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 08:31
marij
marij is offline
beetje kortzichtige mensjes hier hoor.. Heel veel zijn er voor abortus... De helft van de jonge meisjes die abortus laten plegen hebben gesext zonder voorbehoedsmiddelen.. goh laten we dan maar voor de makkelijke weg kiezen... een keer een abortus gehad goh een 2de of 3de of eventueel 4de keer kan ook wel..
Sex dan niet...
Ik ben zelf zwaar tegen abortus, ik heb een niet geplant kindje maar wel erg gewenst maar als ik abortus had laten doen dan had ik spijt gekregen en hoe vaak hoor je wel niet verhalen van mensen die jong abortus hebben laten doen en jaren later spijt hebben of geen kinderen meer kunnen krijgen...
En ja adoptie hoe denk je dat t is om over 20 jaar te weten dat er een kind van je ergens rondloopt.. denk je dat dat makkelijk is om te weten...
Ik vind zelf dat als je sext je de gevolgen moet dragen.. dus ben je zwanger, eigen fout... klinkt lomp maar had dan niet gesext of voor voorbehoedsmiddelen gekozen.. maar dat schijnt voor jonge meisjes nog wel is moeilijk te zijn...
Bij verkrachting vind ik t een heel ander verhaal.. en bij een gehandicapt kind ja dat is ieder zn eigen keuze maar wat als je 5 keer zwanger raakt van een gehandicapt kind laat je t dan 5 keer weghalen... dat is toch ook niet eerlijk...
sorry voor mn iets wat lange verhaal maar vind dat veel mensen niet helemaal beseffen dat een abortus ook niet altijd alles is hoor....
Maar ja kies maar voor de makkelijke weg, erg zwak......
groetjes marij
Oud 29-10-2003, 08:55
ekki
ekki is offline
Citaat:
marij schreef op 29-10-2003 @ 09:31:
Ik ben zelf zwaar tegen abortus, ik heb een niet geplant kindje maar wel erg gewenst maar als ik abortus had laten doen dan had ik spijt gekregen en hoe vaak hoor je wel niet verhalen van mensen die jong abortus hebben laten doen en jaren later spijt hebben of geen kinderen meer kunnen krijgen...
Ja, dat is inderdaad het risico. Ik denk dat je om die reden ook HEEL GOED over abortus moet nadenken.

Citaat:
En ja adoptie hoe denk je dat t is om over 20 jaar te weten dat er een kind van je ergens rondloopt.. denk je dat dat makkelijk is om te weten...
Dat weet je al die 20 jaar lang, hoor. Dat is niet ineens dat je erachter komt dat je nog een kind hebt, dat draag je die 20 jaar wel mee. En daar heb je dan zelf voor gekozen. Ik denk dat het niet makkelijk is, maar als je dan bedenkt wat voor leven je zo'n kind zou hebben gegeven, denk ik dat je wel blij kan zijn dat het nu een betere opvoeding en jeugd heeft gehad (hopelijk dan maar).

Citaat:
Ik vind zelf dat als je sext je de gevolgen moet dragen.. dus ben je zwanger, eigen fout... klinkt lomp maar had dan niet gesext of voor voorbehoedsmiddelen gekozen.. maar dat schijnt voor jonge meisjes nog wel is moeilijk te zijn...
Ik vind het wel jammer dat je niet reageer op hoe het voor het kind is. Kan het kind worden opgevoed? Zal het wel een goed leven kunnen leiden, of kan het niet gelukkig zijn omdat het geen liefde krijgt? Kan het kind sowieso wel onderhouden worden, of moet het 2 dagen in z'n eigen poepluier liggen omdat er geen geld is voor luiers? Want ik zei dit zo ongeveer ook, maar ik denk dat het kind later nog meer last van de gevolgen van de 'fout' van zijn ouders zal hebben dan de ouders zelf. Dus... reactie?

Citaat:
sorry voor mn iets wat lange verhaal maar vind dat veel mensen niet helemaal beseffen dat een abortus ook niet altijd alles is hoor....
groetjes marij
Abortus is niet makkelijk. Denk je dat die mensen die abortus hebben gepleegd er niet nog nachten van wakker liggen of er dagenlang aan denken? Denk je dat het zo simpel is zomaar zoiets weg te laten halen? Ik denk het niet en ik heb ook veel verhalen gehoord dat dat ontzettend moeilijk is.
Oud 29-10-2003, 09:13
marij
marij is offline
mn reactie.. ik heb t zelf de eerste maanden ook niet breed gehad maar er zijn genoeg uitkeringen en belastingteruggaves die je kan krijgen en er is altijd kinderbijslag nog.. Je moet ook gewoon proiriteiten gaan stellen wat is belangrijker, nieuwe kleding omdat je persee met de mode wil mee lopen of eten voor je kind... en ga zo maar door... Een kind onderhouden is duur maar t valt ook wel mee als je t met handigheid doet.. Alleenstaande moeders bijv.. moeten t redden van een bijstandsuitkering maar die redden t toch ook ookal moeten ze wel alle touwtjes aan elkaar knopen...

en over adoptie, je weet idd dat er al 20 jaar een kind van je rondloopt maar wat als je je kind terug wilt.. dat gaat niet zo makkelijk... En wat moet een kind er dan wel niet van vinden.. eerst afgestaan worden, dan horen dat je een andere moeder hebt... Leuk om te weten dat je moeder je heeft afgestaan...

Oja nog ff dit.. ongewenst hoeft nog niet te betekenen dat je een kind geen liefde kan geven.. ken genoeg meiden die ongewenst zwanger waren maar toen hun kleine er was wel gewoon de liefde voor t kind hadden..
groetjes marij
Oud 29-10-2003, 09:26
ekki
ekki is offline
Citaat:
marij schreef op 29-10-2003 @ 10:13:
mn reactie.. ik heb t zelf de eerste maanden ook niet breed gehad maar er zijn genoeg uitkeringen en belastingteruggaves die je kan krijgen en er is altijd kinderbijslag nog.. Je moet ook gewoon proiriteiten gaan stellen wat is belangrijker, nieuwe kleding omdat je persee met de mode wil mee lopen of eten voor je kind... en ga zo maar door... Een kind onderhouden is duur maar t valt ook wel mee als je t met handigheid doet.. Alleenstaande moeders bijv.. moeten t redden van een bijstandsuitkering maar die redden t toch ook ookal moeten ze wel alle touwtjes aan elkaar knopen...
Tsja, ik weet niet hoor, vorig jaar kon ik nog niet eens voor mezelf zorgen, laat staan voor een kind. Ik heb zelf bijna droog brood gegeten, vaak rood gestaan, ik denk niet dat ik het had gered enzo.

Citaat:
en over adoptie, je weet idd dat er al 20 jaar een kind van je rondloopt maar wat als je je kind terug wilt.. dat gaat niet zo makkelijk... En wat moet een kind er dan wel niet van vinden.. eerst afgestaan worden, dan horen dat je een andere moeder hebt... Leuk om te weten dat je moeder je heeft afgestaan...
Ja, maar misschien uiteindelijk ook wel fijn om te weten dat je anders misschien wel een hele slechte jeugd had gehad en dat je moeder toch het beste voor je heeft gekozen.
En je kind terug willen: dat zou wel HEEL dom zijn en dat kan dus niet. Moet je ook niet proberen, je beseft dan heus wel dat dat niet meer je eigen kind is.

Citaat:
Oja nog ff dit.. ongewenst hoeft nog niet te betekenen dat je een kind geen liefde kan geven.. ken genoeg meiden die ongewenst zwanger waren maar toen hun kleine er was wel gewoon de liefde voor t kind hadden..
groetjes marij
Nee, maar misschien weet je van tevoren al dat je zo 'n kind nooit genoeg liefde kan geven... als je al van tevoren 'boos' bent op dat kind, enz.

Nouja, laat ook maar.
Oud 29-10-2003, 09:31
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-10-2003 @ 12:38:
Ik ben voor. Liever een kindje minder dan een ongelukkig kindje erbij.
Maar dan ga je er al meteen vanuit dat het kind ongelukkig word.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 10:37
marij
marij is offline
ik denk zelf dat dit een eindeloze discussie kan zijn... Je hebt altijd mensen voor en tegen abortus... maar ik vind t niet goed om er van uit te gaan beter geen kindje dan een ongelukkig kindje.. dus omdat mijn kind niet geplant was is t ongelukkig.. beetje oneerlijk om te zeggen toch..
groetjes marij
Oud 29-10-2003, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-10-2003 @ 10:31:
Maar dan ga je er al meteen vanuit dat het kind ongelukkig word.
Wanneer een meisje dat kind echt niet wil, maak je mij niet wijs dat het een gelukkig kind kan worden. Ik ben zelf opgegroeid in een gezin zonder veel geld, m'n ouders moesten echt de eindjes aan elkaar knopen. En dat zou ik mijn kinderen gewoon niet aan willen doen... mijn moeder achteraf gezien ook niet; ze was handig in het opvoeden, maar doordat we thuis niet genoeg geld hadden, ontstonden er ook snel irritaties waardoor de sfeer niet echt goed was.
Als ik kan kiezen tussen een kind krijgen op een moment dat het maar net kan, of dat kind niet krijgen en eerst wat verder leven en meer een bedje spreiden voor een kindje, dan koos ik zéker dat laatste. Dan heb ik mijn kind veel meer te bieden.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
marij schreef op 29-10-2003 @ 11:37:
ik denk zelf dat dit een eindeloze discussie kan zijn... Je hebt altijd mensen voor en tegen abortus... maar ik vind t niet goed om er van uit te gaan beter geen kindje dan een ongelukkig kindje.. dus omdat mijn kind niet geplant was is t ongelukkig.. beetje oneerlijk om te zeggen toch..
groetjes marij
Dat zeg ik niet. Je hebt ongeplande kinderen die gewenst zijn, maar ook ongeplande kinderen die óngewenst zijn.
Je maakt mij niet wijs dat wanneer een ongewenst kindje opgroeid bij haar ouders, je een gelukkig kindje krijgt. Maar wanneer je plotseling zwanger blijkt te zijn en je wíl het kindje, dan is het gewenst.

Ik neem aan dat mensen die een kindje wíllen op dat moment geen abortus zullen plegen. Dus vandaar ben ik voor; ik heb liever dat mensen die géén kindje willen abortus plegen dan het kindje houden en een ongelukkig mens vormen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 13:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
marij schreef op 29-10-2003 @ 10:37:
ik denk zelf dat dit een eindeloze discussie kan zijn...
correctie, dit ís een eindeloze discussie
Oud 29-10-2003, 13:34
Verwijderd
Citaat:
beetje kortzichtige mensjes hier hoor.. Heel veel zijn er voor abortus... De helft van de jonge meisjes die abortus laten plegen hebben gesext zonder voorbehoedsmiddelen.. goh laten we dan maar voor de makkelijke weg kiezen... een keer een abortus gehad goh een 2de of 3de of eventueel 4de keer kan ook wel..
Sex dan niet...

(...)

De enige hier die zwak doet ben jij. Je neemt namelijk niet de moeite om je even in een ander te verplaatsen. Er zijn ook mensen wier leven zich echt niet laat rijmen met het krijgen van een ongewenst kind. Moeten die meisjes hun studie, hun carrière en hun ambities dan maar laten varen omdat ze ongewenst zwanger zijn geraakt?

Het is gewoon een afweging. Soms kun je in je leven gewoon geen kind gebruiken en ik zie niet in waarom je dan het leven van een ongeboren vrucht boven je eigen leven zou moeten stellen.

Een abortus is emotioneel ontzettend ingrijpend, net als het constateren van een ongewenste zwangerschap overigens. Het is echt geen beslissing die je zomaar even neemt. Zo doe jij het nu wel voorkomen, met je praatjes over de 'makkelijke weg'. Een meisje dat abortus laat plegen zegt echt niet zomaar even aan de keukentafel 'oh, ik heb niet zo'n zin in dat kind, zullen we vanmiddag ff langs de abortuskliniek?'. Met jouw uitspraak doe je mensen die wel een abortus hebben gehad, gruwelijk te kort. Die uitspraak getuigt dan ook van niet bijzonder veel inlevingsvermogen.

Er zijn ook mensen die voor zichzelf kiezen. Ik weet niet wat voor opleiding jij doet of wat jouw toekomstplannen zijn, maar er zijn genoeg ambitieuze meisjes voor wie abortus eigenlijk de enige uitweg is.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 13:51
sexylexy
sexylexy is offline
ik ben voor abortus heb ik gestemd, je moet vrij zijn een kind te nemen of niet. het is zeker goed bij tienermoeders om abortus te plegen als het kind ongewenst is.
Oud 29-10-2003, 20:02
marij
marij is offline
wie zegt dat ik de moeite niet neem me in andere te verplaatsen.. en dat je je opleiding of ambities moet laten varen omdat je zwanger bent is ook onzin..
Jij zegt dus inprincipe een meisje/vrouw met een kind heeft geen kans meer op een goeie ambiteuze toekomst.. dat is net zo zwak als dat jij vind dat ik wel niet ben..
dus ben je zwanger dan is je toekomst ook weg..
wat ik zelf doe doet er hier toch niet toe... wie weet studeer ik wel gewoon iets.. of idd heb ik mn toekomst vergooit door thuisblijfmama te zijn...

maar meiden ga gerust je gang.. neuk onveilig, laat abortus plegen en ga voor de meest ideale toekomst...
dat is dus wat jij eigenlijk zegt nare man....
Oud 29-10-2003, 21:17
ekki
ekki is offline
Citaat:
marij schreef op 29-10-2003 @ 21:02:
maar meiden ga gerust je gang.. neuk onveilig, laat abortus plegen en ga voor de meest ideale toekomst...
hier ben ik het niet mee eens.
Oud 29-10-2003, 21:32
thunder110
thunder110 is offline
Ik ben voor abortus. Ik zie het verwijderen van een foetus niet als moord, en dat is in wezen het verschil tussen de voor- en tegenstanders.
Oud 30-10-2003, 00:03
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
maar meiden ga gerust je gang.. neuk onveilig
Ja want alleen zó kun je zwanger raken .
Je kan de pil een keer vergeten, je kan die 1 op de miljoen (ofzo) zjin die tóch zwanger wordt met de pil, het condoom kan scheuren of afglijden. Ja eigen schuld dikke bult (letterlijk en figuurlijk )
Oud 30-10-2003, 02:43
Verwijderd
Je kunt ook zo denken heh, het hele punt van seks was eigenlijk jezelf voortplanten. Wil je dan niet, dan heb je geen seks. Tadaaa....

*zucht* dit is een doelloze discussie!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Sex dan niet...
Bij verkrachting vind ik t een heel ander verhaal.. en bij een gehandicapt kind ja dat is ieder zn eigen keuze maar wat als je 5 keer zwanger raakt van een gehandicapt kind laat je t dan 5 keer weghalen... dat is toch ook niet eerlijk...
groetjes marij
Ik geloof dat de meeste mensen hier VOOR abortus zijn omdat ze vinden dat iedereen vrij is die keuze voor zichzelf te maken.

Waarom zou abortus plegen de makkelijke weg zijn? Daar moet je toch goed over na denken?
Abortus plegen is toch helemaal geen makkelijke beslissing, dus is het ook niet de makkelijke weg.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 08:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 30-10-2003 @ 03:43:
Je kunt ook zo denken heh, het hele punt van seks was eigenlijk jezelf voortplanten. Wil je dan niet, dan heb je geen seks. Tadaaa....

*zucht* dit is een doelloze discussie!
Seks is meer dan jezelf voortplanten, niet alleen bij mensen maar ook bij dieren. Zo zijn er talrijke dieren die vrijen voor hun plezier. En ook homoseksualiteit komt onder de meest intelligente dieren voor.

Als je seks enkel als voortplanting ziet, verwerp je een deel van je menselijkheid.
Oud 30-10-2003, 09:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat abortus onder de wet toegestaan is, zit een filosofie achter. Want nadat de foetus als 'levend' beschouwd wordt door de wet, heeft het rechten. Dan mag je dus geen abortus meer doen, tenzij dit om medische redenen geadviseerd wordt.

Een foetus wordt als levend beschouwd nadat de eerste hersenactiviteit waargenomen is. Daarvoor is het in feite een plant, passief leven, net als gesteente wat kristaliseerd.

Ik dacht dat de eerste hersenaktiviteit 3 maanden na de bevruchting plaatsvond, na die datum mag je dus geen abortus meer doen. In dit licht denk ik dus niet dat je kunt spreken van moord; want iets wat niet leeft kun je niet doden.

Sommige - vaak religieuze - mensen stellen echter dat je iets vernietigt wat de potentie had om een levend wezen te worden. Maar dan zijn we allemaal massamoordenaars, want bij een Man heeft elke spermacel de potentie een levend wezen te worden; dat die kans onbenut blijft, is dus hetzelfde als een foetus die wordt afgebroken; het enige verschil is dat het in een later stadium plaatsvindt. Ook bij vrouwen valt deze vergelijking te maken.

Mijn standpunt hieromtrent is dus vóór, maar dat betekent niet dat het ongeboren kind geen rechten heeft, integendeel.
Oud 30-10-2003, 09:20
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-10-2003 @ 10:05:
Ik dacht dat de eerste hersenaktiviteit 3 maanden na de bevruchting plaatsvond, na die datum mag je dus geen abortus meer doen. In dit licht denk ik dus niet dat je kunt spreken van moord; want iets wat niet leeft kun je niet doden.
Je mag abortus plegen tot 22 weken...
dan ruim 4.5 maanden je bent dan al over helft.

Je kind kan licht en donker waarnemen, kan geluiden van buiten de baarmoeder horen.
is gezichtuitdrukkingen aan het oefenen, zuigt op de vingertjes en met een beetje geluk, voel je je kind al bewegen

en nog iets... begon het leven niet bij celdeling? het opnemen en uitscheiden van zuurstof en voedingsstoffen??
Oud 30-10-2003, 09:31
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Hey hier ff mijn mening!
Stel je loopt in een parkje (of ergens anders)en je wordt onliefdevol verkr8 door een ranzig vies mannetje.
Wat dan (voor degenen die tegen abo zijn)
Denk er nog ns ff over na..
Zou jou moeder willen zijn van zo'n kind (van het enge mannetje)
denk nog maar s na!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 09:33
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Citaat:
P33N schreef op 30-10-2003 @ 10:31:
Hey hier ff mijn mening!
Stel je loopt in een parkje (of ergens anders)en je wordt onliefdevol verkr8 door een ranzig vies mannetje.
Wat dan (voor degenen die tegen abo zijn)
Denk er nog ns ff over na..
Zou jou moeder willen zijn van zo'n kind (van het enge mannetje)
denk nog maar s na!
Das toch een heel ander verhaal dan dat je gewoon geen voorbehoedsmiddelen gebruikt
Oud 30-10-2003, 09:35
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
ja ok maar stel dat !!
Sommige gelovigen zijn eg vaag bezig,
Het geen wat hun vergeten is het leven voor de dood
En huhjn zouden tog ook geen kind van zon man willen
als er een god was zou die dat heus niet willenn!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 09:40
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
maar dan heb je het ook over een groep

ik moet er zelf neit aan denken om zwanger te zijn van een verkrachter. dan zou ik ook kiezen voor abortus.

Maar om nou abortus als anticonceptie te gaan gebruiken vind ik niet kunnen.
Oud 30-10-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
marij schreef op 29-10-2003 @ 21:02:
wie zegt dat ik de moeite niet neem me in andere te verplaatsen.. en dat je je opleiding of ambities moet laten varen omdat je zwanger bent is ook onzin..
Jij zegt dus inprincipe een meisje/vrouw met een kind heeft geen kans meer op een goeie ambiteuze toekomst.. dat is net zo zwak als dat jij vind dat ik wel niet ben..
dus ben je zwanger dan is je toekomst ook weg..
Nee, ik zeg niet dat elk meisje dat een kind krijgt op jeugdige leeftijd helemaal geen kans meer heeft op een succesvolle toekomst, ik zeg alleen dat die kans wel behoorlijk groot is.

Het gebeurt gewoon. Als jij een leuk studentenleven hebt, je bent nog jong, je neemt nog volop kennis in je op en ineens krijg je een kindje, dan wordt dat andere gewoon heel erg moeilijk gemaakt. Je moet namelijk voor dat kind zorgen, je moet het opvoeden. Dan heb je gewoon veel minder tijd om aan je studie, je vrienden en je algemene ontwikkeling te wijden. Natuurlijk kun je dat kind bij je moeder of je oma dumpen, maar dat getuigt ook van groot egoïsme. Jij maakt het toch? Dat voed jij het ook op.

Citaat:
wat ik zelf doe doet er hier toch niet toe... wie weet studeer ik wel gewoon iets.. of idd heb ik mn toekomst vergooit door thuisblijfmama te zijn...
Kan best, maar ontken dan niet de stelling dat ambitieuze meisjes die een druk leven hebben in het kader van een studie, een kind er gewoon heel slecht bij kunnen gebruiken, tenzij je zelf echt uit de eerste hand weet waar je over praat, i.e. zelf full-time je kind opvoedt en ook nog eens een studie geneeskunde o.i.d. er naast doet.

Citaat:
Is het nou echt zo moeilijk om een beetje na te denken? For God's sake, dit is pas de ondergang van de wereld - mensen die zo zwart/wit denken als jij.

Ik zeg niet dat 'alle meiden onveilig moeten neuken en maar lekker abortus moeten plegen'. Het enige wat ik beweer is dat er situaties denkbaar zijn waarin er eigenlijk geen andere uitweg is dan abortus en dat in die gevallen abortus zeker wel te rechtvaardigen valt. Zoals ik al zei, is het een afweging. Natuurlijk pleit ik niet voor het links en rechts weghalen van babies, waar je dat vandaan haalt is me een raadsel.

Het enige wat ik probeer, is aan te geven dat de beslissing en de discussie een stuk genuanceerder en ingewikkelder liggen dan 'je pleegt een moord' ofzoiets. Maar veel mensen willen dat niet inzien, die varen liever blind op éen of andere ongegronde overtuiging. Nadenken is natuurlijk ook best zwaar.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:05
Donald Duck
Donald Duck is offline
Voor mij zit er niet echt een optie tussen. Als je als meisje bijvoorbeeld wordt verkracht en je raakt dan zwanger, dan kan je toch nooit echt van dat kind houden. of wel?

Regels voor berichten