|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij nou van abortus? | |||
Ik ben voor abortus. Iedereen moet zelf weten of ze haar kind wil houden of niet. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
93 | 53.14% |
Ik ben tegen abortus in 'normale' omstandigheden, maar vind wel dat er uitzonderingen gemaakt moeten kunnen worden. |
49 | 28.00% |
Ik ben tegen aborus en vind dat het verboden moet worden. |
6 | 3.43% |
Geen mening, het hangt af van de situatie. |
27 | 15.43% |
Aantal stemmers: 175. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
1 er kom geen eicel vrij 2 baarmoeder + eileiders worden ponteogankelijker voor de zaadcellen 3 ? 4 zje slijmvlies wordt taaien en dus kan de bevruchte eicel (als het tot zover wel gelukt is) zich niet innestelen ik doelde dus op werking 4 ik snap wel dat de pil er eigelijk voor zorgt dat er geen eicel vrijkomt maar in de praktijk kan het zijn dat het wel eens een keer gebeurt en dan wordt het zo opgevangen EDIT: maar ok een spiraaltje was een beter voorbeeld geweest ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
beetje kortzichtige mensjes hier hoor.. Heel veel zijn er voor abortus... De helft van de jonge meisjes die abortus laten plegen hebben gesext zonder voorbehoedsmiddelen.. goh laten we dan maar voor de makkelijke weg kiezen... een keer een abortus gehad goh een 2de of 3de of eventueel 4de keer kan ook wel..
Sex dan niet... Ik ben zelf zwaar tegen abortus, ik heb een niet geplant kindje maar wel erg gewenst maar als ik abortus had laten doen dan had ik spijt gekregen en hoe vaak hoor je wel niet verhalen van mensen die jong abortus hebben laten doen en jaren later spijt hebben of geen kinderen meer kunnen krijgen... En ja adoptie hoe denk je dat t is om over 20 jaar te weten dat er een kind van je ergens rondloopt.. denk je dat dat makkelijk is om te weten... Ik vind zelf dat als je sext je de gevolgen moet dragen.. dus ben je zwanger, eigen fout... klinkt lomp maar had dan niet gesext of voor voorbehoedsmiddelen gekozen.. maar dat schijnt voor jonge meisjes nog wel is moeilijk te zijn... Bij verkrachting vind ik t een heel ander verhaal.. en bij een gehandicapt kind ja dat is ieder zn eigen keuze maar wat als je 5 keer zwanger raakt van een gehandicapt kind laat je t dan 5 keer weghalen... dat is toch ook niet eerlijk... sorry voor mn iets wat lange verhaal maar vind dat veel mensen niet helemaal beseffen dat een abortus ook niet altijd alles is hoor.... Maar ja kies maar voor de makkelijke weg, erg zwak...... groetjes marij
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
mn reactie.. ik heb t zelf de eerste maanden ook niet breed gehad maar er zijn genoeg uitkeringen en belastingteruggaves die je kan krijgen en er is altijd kinderbijslag nog.. Je moet ook gewoon proiriteiten gaan stellen wat is belangrijker, nieuwe kleding omdat je persee met de mode wil mee lopen of eten voor je kind... en ga zo maar door... Een kind onderhouden is duur maar t valt ook wel mee als je t met handigheid doet.. Alleenstaande moeders bijv.. moeten t redden van een bijstandsuitkering maar die redden t toch ook ookal moeten ze wel alle touwtjes aan elkaar knopen...
en over adoptie, je weet idd dat er al 20 jaar een kind van je rondloopt maar wat als je je kind terug wilt.. dat gaat niet zo makkelijk... En wat moet een kind er dan wel niet van vinden.. eerst afgestaan worden, dan horen dat je een andere moeder hebt... Leuk om te weten dat je moeder je heeft afgestaan... Oja nog ff dit.. ongewenst hoeft nog niet te betekenen dat je een kind geen liefde kan geven.. ken genoeg meiden die ongewenst zwanger waren maar toen hun kleine er was wel gewoon de liefde voor t kind hadden.. groetjes marij
||||
Citaat:
Citaat:
En je kind terug willen: dat zou wel HEEL dom zijn en dat kan dus niet. Moet je ook niet proberen, je beseft dan heus wel dat dat niet meer je eigen kind is. Citaat:
Nouja, laat ook maar.
|
![]() |
ik denk zelf dat dit een eindeloze discussie kan zijn... Je hebt altijd mensen voor en tegen abortus... maar ik vind t niet goed om er van uit te gaan beter geen kindje dan een ongelukkig kindje.. dus omdat mijn kind niet geplant was is t ongelukkig.. beetje oneerlijk om te zeggen toch..
groetjes marij
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik kan kiezen tussen een kind krijgen op een moment dat het maar net kan, of dat kind niet krijgen en eerst wat verder leven en meer een bedje spreiden voor een kindje, dan koos ik zéker dat laatste. Dan heb ik mijn kind veel meer te bieden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je maakt mij niet wijs dat wanneer een ongewenst kindje opgroeid bij haar ouders, je een gelukkig kindje krijgt. Maar wanneer je plotseling zwanger blijkt te zijn en je wíl het kindje, dan is het gewenst. Ik neem aan dat mensen die een kindje wíllen op dat moment geen abortus zullen plegen. Dus vandaar ben ik voor; ik heb liever dat mensen die géén kindje willen abortus plegen dan het kindje houden en een ongelukkig mens vormen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is gewoon een afweging. Soms kun je in je leven gewoon geen kind gebruiken en ik zie niet in waarom je dan het leven van een ongeboren vrucht boven je eigen leven zou moeten stellen. Een abortus is emotioneel ontzettend ingrijpend, net als het constateren van een ongewenste zwangerschap overigens. Het is echt geen beslissing die je zomaar even neemt. Zo doe jij het nu wel voorkomen, met je praatjes over de 'makkelijke weg'. ![]() Er zijn ook mensen die voor zichzelf kiezen. Ik weet niet wat voor opleiding jij doet of wat jouw toekomstplannen zijn, maar er zijn genoeg ambitieuze meisjes voor wie abortus eigenlijk de enige uitweg is. |
![]() |
|
![]() |
wie zegt dat ik de moeite niet neem me in andere te verplaatsen.. en dat je je opleiding of ambities moet laten varen omdat je zwanger bent is ook onzin..
Jij zegt dus inprincipe een meisje/vrouw met een kind heeft geen kans meer op een goeie ambiteuze toekomst.. dat is net zo zwak als dat jij vind dat ik wel niet ben.. dus ben je zwanger dan is je toekomst ook weg.. wat ik zelf doe doet er hier toch niet toe... wie weet studeer ik wel gewoon iets.. of idd heb ik mn toekomst vergooit door thuisblijfmama te zijn... maar meiden ga gerust je gang.. neuk onveilig, laat abortus plegen en ga voor de meest ideale toekomst... dat is dus wat jij eigenlijk zegt nare man....
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Je kan de pil een keer vergeten, je kan die 1 op de miljoen (ofzo) zjin die tóch zwanger wordt met de pil, het condoom kan scheuren of afglijden. Ja eigen schuld dikke bult (letterlijk en figuurlijk ) ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou abortus plegen de makkelijke weg zijn? Daar moet je toch goed over na denken? Abortus plegen is toch helemaal geen makkelijke beslissing, dus is het ook niet de makkelijke weg. |
![]() |
||
Citaat:
Als je seks enkel als voortplanting ziet, verwerp je een deel van je menselijkheid.
|
Dat abortus onder de wet toegestaan is, zit een filosofie achter. Want nadat de foetus als 'levend' beschouwd wordt door de wet, heeft het rechten. Dan mag je dus geen abortus meer doen, tenzij dit om medische redenen geadviseerd wordt.
Een foetus wordt als levend beschouwd nadat de eerste hersenactiviteit waargenomen is. Daarvoor is het in feite een plant, passief leven, net als gesteente wat kristaliseerd. Ik dacht dat de eerste hersenaktiviteit 3 maanden na de bevruchting plaatsvond, na die datum mag je dus geen abortus meer doen. In dit licht denk ik dus niet dat je kunt spreken van moord; want iets wat niet leeft kun je niet doden. Sommige - vaak religieuze - mensen stellen echter dat je iets vernietigt wat de potentie had om een levend wezen te worden. Maar dan zijn we allemaal massamoordenaars, want bij een Man heeft elke spermacel de potentie een levend wezen te worden; dat die kans onbenut blijft, is dus hetzelfde als een foetus die wordt afgebroken; het enige verschil is dat het in een later stadium plaatsvindt. Ook bij vrouwen valt deze vergelijking te maken. Mijn standpunt hieromtrent is dus vóór, maar dat betekent niet dat het ongeboren kind geen rechten heeft, integendeel.
||
Citaat:
dan ruim 4.5 maanden je bent dan al over helft. Je kind kan licht en donker waarnemen, kan geluiden van buiten de baarmoeder horen. is gezichtuitdrukkingen aan het oefenen, zuigt op de vingertjes en met een beetje geluk, voel je je kind al bewegen en nog iets... begon het leven niet bij celdeling? het opnemen en uitscheiden van zuurstof en voedingsstoffen??
|
Hey hier ff mijn mening!
Stel je loopt in een parkje (of ergens anders)en je wordt onliefdevol verkr8 door een ranzig vies mannetje. Wat dan (voor degenen die tegen abo zijn) Denk er nog ns ff over na.. Zou jou moeder willen zijn van zo'n kind (van het enge mannetje) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gebeurt gewoon. Als jij een leuk studentenleven hebt, je bent nog jong, je neemt nog volop kennis in je op en ineens krijg je een kindje, dan wordt dat andere gewoon heel erg moeilijk gemaakt. Je moet namelijk voor dat kind zorgen, je moet het opvoeden. Dan heb je gewoon veel minder tijd om aan je studie, je vrienden en je algemene ontwikkeling te wijden. Natuurlijk kun je dat kind bij je moeder of je oma dumpen, maar dat getuigt ook van groot egoïsme. Jij maakt het toch? Dat voed jij het ook op. Citaat:
Citaat:
Ik zeg niet dat 'alle meiden onveilig moeten neuken en maar lekker abortus moeten plegen'. Het enige wat ik beweer is dat er situaties denkbaar zijn waarin er eigenlijk geen andere uitweg is dan abortus en dat in die gevallen abortus zeker wel te rechtvaardigen valt. Zoals ik al zei, is het een afweging. Natuurlijk pleit ik niet voor het links en rechts weghalen van babies, waar je dat vandaan haalt is me een raadsel. Het enige wat ik probeer, is aan te geven dat de beslissing en de discussie een stuk genuanceerder en ingewikkelder liggen dan 'je pleegt een moord' ofzoiets. Maar veel mensen willen dat niet inzien, die varen liever blind op éen of andere ongegronde overtuiging. Nadenken is natuurlijk ook best zwaar. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
abortus vragen fiederelsje | 19 | 25-05-2005 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortus op tv Saycheese | 41 | 07-04-2004 14:26 | |
De Kantine |
abortus esperanza | 93 | 12-03-2004 12:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 07:18 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus Latinangel | 24 | 09-08-2002 15:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus in geval van... X-je | 7 | 22-01-2002 17:38 |