Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar nogmaals, daar gaat het nu niet om. Het gaat er om of het geld goed besteed gaat worden.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wie zegt dat onze westerse waarden beter zijn, waarom mogen ze niet hun eigen waarden hebben ![]() Bah, imperialistische visie hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Amerika heeft een defensie budget van 385 miljard dollar. Dat is meer dan 50% van elke dollar belasting. Dan een beetje zonder toestemming van de Verenigde Naties Iraq aanvallen (wat natuurlijk voor de elite zeer winstgevend is, anders zou die oorlog niet gevoerd zijn) en dan een beetje aan de internationale gemeenschap geld vragen?
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Laat ik maar kort zonder overal op in te gaan zeggen dat ik niet van mening ben dat wij nze normen en waarden aan ze moeten opdringen, maar dat we ze zelf moeten laten bepalen wat goed is. Een feit is dat er onder Saddam al veel westerse normen en waarden waren zoals godsdienst vrijheid en het niet onderdrukken van vrouwen. Deze waarden liggen in zekere mate al besloten in de geest van de bevolking na al die jaren.
Over het geld dat naar Irak gaat wil ik alleen kwijt dat het me beter lijkt als we ze hun eigen land laten opbouwen zover dat mogelijk is en dat ze zelf mogen bepalen welke bedrijven hen daarbij helpen. Op veel gebieden hebben ze nieteens hulp van buitenlandse bedrijven nodig omdat ze zelf ook over een redelijke capaciteit beschikken die ze in staat stelt het zelf te doen met op sommige gebieden wat steun. Doordat men het ze zelf laat doen word het mogelijk zelf een economie op te bouwen en samen te werken met wie men wil. Wat ik zeer verdacht vind is dat de VS alle olie in handen houd, terwijl er genoeg olie bedrijven zijn mondiaal die graag in Irak zouden willen investeren, en daarmee de economie binnen Irak zeer zouden bevorderen mede omdat er daardoor meer concurrentie plaatsvind en Irak daarom niet al zijn olie onder de prijs aan bedrijven uit de VS moet verpatsen. Maar het leveren van hulp moet worden uitgesteld totdat de presidentsverkiezingen in de VS zijn geweest. Elke hulp in Irak zou ook hulp aan Bush zijn die de verkiezingen er rooskleuriger zouden doen uitzien voor hem. En een redelijk grote hoeveelheid landen zouden liever een verstandigere president willen zien. Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 22:42. |
![]() |
|||||
Citaat:
En bovendien, ze moeten niet één vrijheid hebben en de rest niet, ze hebben recht op het allemaal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wie heeft het een derde wereld land gemaakt, juist de VS die ervoor zorgde dat de sancties tegen Irak overeind bleven. En met die armoede viel best mee, Irak behoorde tot de betere 3e wereld landen. Ja, een werkende infrastructuur is nodig, en die kan Irak ook zelf grotendeels opbouwen. En waarom zouden geen bedrijven uit Azië het mogen doen, waarom moeten het bedrijven uit de VS zijn ? Daar word niet aan gewerkt, ze zouden wel gek zijn, die olie stellen ze veilig, hoe dan ook. Ik vind het ook wel begrijpelijk in zekere mate, maar het is niet goed te keuren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als America zonder onze toestemming Iraq aanvalt, zijn wij niet verantwoordelijk voor de schade die ze daar aandoen. |
![]() |
||
Citaat:
ow verder vind ik wel dat de vs beter kan verdwijnen ofzo en dat bush dood moet en alles, maar volgens jouw redenatie moet nederland meebetalen
|
Verwijderd
|
Ja, wij is idd een beetje krom. Door onze vriendjes politiek en onze steun zijn wij idd ook wel verantwoordelijk voor de dingen die er gedaan zijn. Maar het geld bedelen aan de internationale gemeenschap die er tegen was is onterecht. Landen die ertegen waren moeten zeker niet meebetalen (Duitsland, Frankrijk, etc.).
Wij horen ook wel wat geld te betalen omdat onze regering (wij niet) de oorlog lichtelijk heeft gesteunt. Maar mensen die vinden dat we moeten betalen omdat die mensen zo zielig zijn moeten toch echt nog eens na ga denken. |
![]() |
|||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 3 wereld landen kun je indelen naar mate van welvaart, en omdat het grootste gedeelte van de wereld uit 3e wereld landen bestaat moet je ook zeggen dat daarin zich grote welvaarts verschillen afspelen. Als je ze met ons vergelijkt dan zijn ze natuurlijk altijd arm, maar dat is ook een domme vergelijking. Ik kan het ook begrijpen, ze gaan hun eigen economie helpen ten koste van Irak. Ze hebben er wel wat aan, en ze zullen het in zekere mate wel doen, hoewel de olie verkoop altijd wel wat zal opleveren voor Irak. Ik ben het met Fuse eens dat de landen die zo nodig oorlog moesten voeren ook maar moeten betalen, Duitsland heeft zich ook 50 jaar lang rotbetaald ![]() Het is ook geen tonen van goede wil, maar dat hoort gewoon zo als je de oorlog begonnen bent. Verder help je niet alleen Irak maar ook bush, en daarom ben ik er eigenlijk voor om helemaal geen cent te geven. De enige manier om de VS te leren dat ze niet alles kunnen maken is simpelweg door ze te laten zitten met de shit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Sorry, maar dit vind ik heel naïef. Het belangrijkste in onze Westerse samenleving is geld, macht. (geld=macht). In Amerika hebben bedrijven heel erg veel macht. Een man als Bush is zeker niet de machtigste man op aarde. Bush is slechts een marionet (of het gezicht van democratie). En wie zegt dat de mensen die 'democratisch' gekozen zijn, niet dezelfde idealen nastreven als de indivuen en bedrijven die ze in macht kunnen brengen en houden? Voor een oorlog zijn wapens nodig als raketten, tanks, vliegtuigen (Lockheed Martin, etc.), Voertuigen (General Motors, etc.), Elektronica (General Electric), Brandstof (tientallen grote multi-nationals), etc. Laten dit nou stuk voor stuk enorm rijke, machtige bedrijven zijn. Grote, rijke, machtige, industrieële bedrijven zijn juist de bedrijven die baat hebben bij een oorlog. Tussen 1979 en de Golf Oorlog heeft Saddam voor een verhoging van de levensstandaard gezorgt. Het is heel logisch dat veel Irakezen de nieuwe gang van zaken (armoede) te danken hebben aan de westerse wereld, dit is namelijk ook zo. Dus alle sancties die wij Irak hebben opgelegd en bedoeld waren om Saddam zwakker te maken en uiteindelijk van de 'troon' te stoten, zorgen er uiteindelijk alleen maar voor dat Saddam gezien wordt als de 'vechter' tegen het westerse imperialisme. Maar dat weet niemand natuurlijk, en het feit dat niemand dit weet is geen toeval ('oh my god, it's a conspiracy!!!') Als we echt wat willen doen aan de onderdrukking van mensen, moeten we misschien eens wat minder consumeren, want op dit moment zijn er aan de andere kant van de wereld alleen al 18 miljoen chinezen non-stop aan het produceren voor de westerse wereld. En dat zijn geen goed betaalde baantjes van 9 tot 5, eerder slecht betaalde slavenarbeid waarbij meer dan 90 uur per week geen uitzondering is, waarbij (gedwongen) overwerk slecht of niet betaald wordt en waarbij 6 tot 12 chinezen in één klein éénsgezinswoninkje leven (lees: slapen en weinig eten). Dus denk maar eens eventjes na over moreel als je straks met je magnetron-opgewarmde maaltijd naar je breedbeeld tv gaat kijken... *No Offence BTW, ik was ff lekker op dreef* |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is media in het algemeen bijna nooit (mainstream media iig). Onafhankelijke media is zeldzaam |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tja, das vervelend dat je niet verder kijkt dan je neus lang is ![]() Tja, het volk van Irak heeft nooit om die oorlog gevraagd. Die was er ook wel, maar je vergeet dat de duitsers tot in de jaren 90 honderden miljarden terug hebben betaald ![]() Het is niet humaan, maar het zorgd er wel voor dat de VS misschien wat minder snel domme dingen doet, wat weer veel elende voor mensen in de toekomst voorkomt ![]() Laatst gewijzigd op 31-10-2003 om 16:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Officieel is hij de machtigste man op aarde. Maar ook hij wordt simpelweg bestuurd. Wel eens gehoord van de 'Iron Triangle'?. Kennedy bijv. deed niet wat hij moest doen, wat gebeurde daar ook al weer mee...? Hier volgt uit, dat juist die bedrijven met heel erg veel macht, baat hebben bij een oorlog. Bedrijven kunnen op tientallen manieren de regering beïnvloeden, dus zullen ze ook veel macht uitoefenen om die oorlog op gang te krijgen. Dat zal er vast wel in staan. Die sancties hebben Iraq straat- en straat arm gemaakt. De economie is verrot, de mensen zijn nog armer en er sterven zo'n 5000 kinderen per jaar. Feit, Feit en Feit. Je kan wel zeggen: In de rapport staat dit en dat. Bullshit, ook de VN is geen engeltje. De gehele Media wordt beheerst door bedrijven (het is simpelweg van bedrijven). Elite-media zoals de New York Times, NBC, CNN, etc. Grote bedrijven die gelinkt zijn naar, of eigendom zijn van, nog grotere bedrijven. Maar jij denkt niet dat die bedrijven de media in hun eigen voordeel zullen gebruiken? Als bijv. een journalist van een krant die gesponsord wordt door Shell, ontdenkt dat Shell in Noord-Oost Afrika gifstoffen dumpt in een rivier waaruit duizenden kindertjes drinken. Denk je nou echt dat die krant dat verhaal publiseerd? Willem Oltmans, ken je hem? Werd ontslagen en nergens meer aangenomen omdat ie schreef wat er ECHT in Indonesië gebeurde. Toevallig, dat zo'n goede journalist nergens meer aan werd genomen? Ooh, maar ik weet ook wel dat dat niet kan, onze hele maatschappij is er op gebaseerd. Dat was totaal niet wat ik met mijn post bedoelde. Het ging om het feit dat Amerika uit het 'moraal' Iraq aanviel, terwijl miljoenen andere onderdrukt worden in ons voordeel. Maakt het feit dat wij er van profiteren het goed? Hoeven we er dan niets aan te doen? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Wij zijn niet de aanstichters van de oorlog in Irak en ik vind het dan ook te gek voor woorden dat wij moeten meebetalen aan de kosten er van.
Afgezien daarvan mag Nederland m.i. wel voldoen aan humanitaire verplichtingen door geld te doneren aan zinvolle acties van bv. de VN, maar gezien de bezuinigingsgekte in ons land wel met mate. Anders wil Zalm nog weer meer bezuinigingen op zorg en onderwijs doorvoeren om zijn begroting rond te krijgen. |
![]() |
|
![]() |
Dat waren wij ja??? wat is daar mis mee. Wij waren ook 1 van de landen dat liep te janken over de rampen die hebben plaatsgevonden in de VS. Nu probeerd een staatsman een ramp te voorkomen en weten wij opeens nergens meer van. Ik vind het terecht dat onze ( miniscule ) troepen van de partij was. Daarom vind ik dat wij ook mee moeten betalen aan de kosten die er gemaakt zijn, VS doet het niet alleen voor zichzelf, maar ook voor ons.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
In Nederland zelfs misschien. Waarom dan? Nou wij lopen heel hard achter Amerika aan, zaaien overal ter wereld (vooral onder de moslimlanden, want zeg nou eerlijk, die zijn de as van al het kwaad, de oorzaak van de fileproblemen en van jou persoonlijke misere, net zoals de Joden in 1940) terreur en daardoor komen er vanzelf weer terroristen die het op ons gemunt hebben. Ik zeg niet dat we niks moeten doen tegen dictators, alleen niet op deze manier, want het werkt gewoon averechts. Kortom: als er straks een aanslag komt in Nederland dan krijgen van mij niet de moslims de schuld, maar mensen zoals jij. want jullie zijn (in mijn ogen) heel hard op weg het voor ons allemaal te verpesten. dus: ik hoop dat ik straks weg ben hier, als er een aanlag komt: alvast veel sterkte ermee.... want et gaat heel veel pijn doen, dat zal ik je beloven |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En de VS doet nooit iets voor anderen, tenzij het hun eigen belang dient. Verder hebben de meeste dictators toch niet genoeg capaciteiten om een doom scenario te voltrekken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
juist die ja...... Ohja: welk land heeft er ook alweer de meeste Nucleaire wapens? juist... En chemische wapens?... ohja ook dat land... enne biologisch? juist.. Ik weet niet waar jullie bang voor zijn hoor, maar het allergrootste monster maakt jullie bang voor spoken |
![]() |
||
Citaat:
ik heb te veel doom gespeeld ![]()
|
Verwijderd
|
Heeft iemand trouwens dat artikel over genetisch gemanipuleerde biologische wapens, die geproduceerd worden in de VS, gelezen.
![]() Het gaat daarbij om paddestoelen, griepvirussen en pokken die zo zijn gemanipuleerd dat ze veel sneller werken en er geen bekende tegen middelen voor zijn. Mochten deze biologische wapens in de natuur komen, dan zou men niets kunnen doen, en omdat het levend materiaal is kan het zich daar verder ontwikkelen en de wereld in een grote ramp storten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik hoop dat wij na een tijdperk Balkenende weer een goede premier krijgen die het durft met Frankrijk en Duitsland tegen de oorlogszuchtige VS-politiek in te gaan. Het zou me dan niets verbazen als wij dan ook op den duur behoren tot de "as van het kwaad". |
![]() |
||
Citaat:
De Nederlandse overheid laat idd een groot deel van haar onderdanen stikken met als belangrijkste exponent de groep hulpbehoevende bejaarden die in de tehuizen een behandeling ( of juist een gebrek daaraan) ondergaan die te vergelijken valt met die in sommige vroegere oostbloklanden. De JSF , Tomahawk-speeltjes en het peperdure vredesmachtje spelen prevaleren voor het welzijn van de eigen bevolking. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |