Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2003, 20:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
igfy schreef op 31-10-2003 @ 19:57:
hmm... kun je geen vwo oude stijl meer doen, dan hoef je geen profielwerkstuk te maken?

verder kun je geloof ik na HBO-v na een test instromen in het 4e jaar geneeskunde.. dan ben je niet veel tijd kwijt.
Ja, over 6 maanden zijn de laatste examens oude stijl.
Als ik dat zou doen zou ik maar 5 vakken hoeven te doen (2 heb ik al), en het zou véél minder kosten.
Maar hoe ga ik ooit 5 vakken VWO in minder dan 6 maanden doen? Dat is gewoon onmogelijk.

Maaarrrrrr, ik heb inmiddels een alternatief.

Over een half jaar kan ik 6 examens nieuwe stijl doen. Dan doe ik het algemene deel (dus Frans 1, Duits 1, ANW, Geschiedenis-GD en Maatschappijleer-GD) en Informatica. En over anderhalf jaar doe ik Wiskunde B-1, Natuurkunde 1, Scheikunde 1, en Biologie 1-2.

Van m'n zus mag ik geld lenen voor de examens over een half jaar.

En als ik over anderhalf jaar (dan ben ik 19) m'n volledige VWO-diploma (profiel NG) heb, ga ik een jaar hard bezig met bio-medische vakken.

En dan... de SUMMA-opleiding!
http://www.onderwijsinstituut.umcutr...id=375&id=1574

'In september 2003 is aan de Universiteit Utrecht een verkorte, vierjarige geneeskundeopleiding naast de bestaande zesjarige medische opleiding gestart.
De SUMMA-opleiding is korter dan de ‘normale’ artsopleiding. Van de kandidaten wordt dan ook verwacht dat zij kunnen voldoen aan aanzienlijk hogere ingangseisen dan het VWO, vooral ten aanzien van voor de artsopleiding relevante biomedische basiskennis. Er zijn daarom een toelatingsexamen en enkele andere selectieprocedures.'

WOW. Dat is dus precies wat ik zoek!
Advertentie
Oud 31-10-2003, 20:40
Verwijderd
5 examens oude stijl zijn minder goed te doen dan 6 examens nieuwe stijl? Mja, ben ik het niet echt mee eens eigenlijk...

En sorry dat ik het zeg, maar je bent natuurlijk erg ambitieus, heel goed enzo... maar denk je niet dat je een beetje hoog aan het grijpen bent? (mja, zo komt het een beetje op me over )
Oud 31-10-2003, 21:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-10-2003 @ 21:40:
5 examens oude stijl zijn minder goed te doen dan 6 examens nieuwe stijl? Mja, ben ik het niet echt mee eens eigenlijk...

En sorry dat ik het zeg, maar je bent natuurlijk erg ambitieus, heel goed enzo... maar denk je niet dat je een beetje hoog aan het grijpen bent? (mja, zo komt het een beetje op me over )
Die examens oude stijl zouden volledige examens zijn, dus echt oude-stijl volle vakken.
Als ik nieuwe stijl doe, doe ik over een half jaar alleen vakken uit het 'gemeenschappelijk deel'. Voor Duits-1 hoef ik niets te doen, voor Frans-1 niet veel, voor Maatschappijleer-1 niets, voor Geschiedenis-1 vrijwel niets, voor ANW weinig.

Trouwens, m'n MSN-nick is nu:

Daniël - Ambitieus? Wat is dat? says:

Oud 31-10-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 30-10-2003 @ 10:33:
No offence, maar je hebt nog geen enkele opleiding afgemaakt, waarom zouden je ouders dan het vertrouwen moeten hebben dat het nu wel lukt? Omdat je het zo graag wilt? Maar dat wilde je met deze opleidingen toch ook?
inderdaad. En dan wil je ook nog eens een moeilijkere geneeskunde opleiding gaan doen? Van wat ik zo allemaal van je lees, al je 'problemen' en weet ik het wat... dat gaat je nooit lukken! Maak eerst nou maar eens je mbo af, als dát je lukt, kun je altijd nog verder zien.

Maar dit zal wel weer aan dovemansoren gericht zijn. Je bent gewoon te koppig om iets anders dan je eigen wil te erkennen, en je hebt een veel te moeilijk plan in je hoofd waar je met alleen willen niet komt.

En hoe moeten wij je nou helpen, als je zelf niet eens naar ons advies luistert?
Oud 01-11-2003, 01:28
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
veel succes stuur me een kaartje als je arts bent
Oud 01-11-2003, 07:04
Verwijderd
fleet. 5 vakken oude stijl kan best

Ik weet niet waar je geeindigt met die vakken maar het kan wel. Mn broer (Iwein op het forum) heeft het ook gedaan. Hij deed 9 vakken geloof ik, en dan ook nog eens niet de makkelijkste. En probeerde dan ook nog eens over te slaan. 5 en 6 vwo deed hij in 1 keer (bij sommige vakken had hij wel al een deel van 5vwo af maar dannog). Hij is dan wel heel slim maar dannog.

Maarja, aan de andere kant. Zoals al gezegd is, je maakt nooit wat af. Ik betwijfel het dus of je het zou kunnen (kost ook behoorlijk wat discipline hoor). En anders is dit gewoon weer een opleiding die niet gelukt is.
Oud 01-11-2003, 14:12
floortje1985
floortje1985 is offline
Hey, ik lees meestal alle topics, maar reageer niet. dus voor jullie ben ik een onbekende, waar toch weet ik al veel dingen over jullei>Fleet.
De vorige keer dat ik nl. een topic las, "wilde"je graag een andere ziekte hebben. Ik vraag me met dat gegeven, dat je uberhaupt een (psychische) ziekte hebt. Of je uberhaupt wel in aanmerking komt voor het hoogste onderwijs dat er is, namelijk geneeskunde. De meest voordehandliggende doorstroming is vanaf het VWO, dat jij ik denk je Mavo met succes hebt afgerond verteld wel over jou dat jij in eerste instantie niet in aanmerking kwam voor de Universiteit.

Ik zeg voor de goede orde niet, dat iemand met een MAVo diploma geen Universitaire studie mag doen, maar ik zeg wel, dat het me onverstandig lijkt, als je blijkbaar je eigen leven niet op orde hebt. om jezelf in het diepe te gooien.

Mijn advies is dan ook, maak echt eerst je opleiding nu af. Dan heb je iets. Want wat doe je als je veel geld hebt geleend, en wordt uitgeloot voor geneeskunde (en reeel, die kans zit er dik in).

Maar succes in elk geval, en het is een goede eigenschap om je idealen na te streven, maar je moet wel grenzen kennen
Oud 01-11-2003, 16:51
Sithan
Sithan is offline
A. Welke garantie heb je dat je wordt ingeloot.
B. Wie geeft je ouders de garantie dat je mocht je ingeloot worden, niet na een jaar erachter komt dat het niks was. En ze weer een jaar voor noppes hebben betaald.
C. Wie zegt dat je het uberhaupt aankan, als je nu niet eens motivatie kan opbrengen voor het voltooien van je mbo opleiding.
D. Waarom leen je niet, als je echt zo ambitieus bent, ipv te vertrouwen op de poen van je ouders. De IB-groep is niet voor niets in het leven geroepen met hun studiefinanciering.

E. Heb je enig idee van de benodigde tijd voor een universitaire Geneeskunde-opleiding als je nu niet eens tijd hebt om te werken?

F. Wat is nu werkelijk je ideaal of wisselt dat soms per jaar
Oud 01-11-2003, 18:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb geen MAVO gedaan, maar een paar jaar VWO.
Twee deelcertificaten gehaald (Nederlands en Engels) op 16-jarige leeftijd.
Daar moest ik mee stoppen.

Ach, ik ben al bezig aan m'n profielwerkstuk.
Onderwerp is immunologie.

Hoog gegrepen? Nee, laag gegrepen.

Ik verveel me kapot met gewone VWO-stof. Laat staan MBO.

Dat maakt het voor mij persoonlijk ook behoorlijk irritant dat bepaalde mensen continu twijfelen aan mijn intellectuele vermogens. Nee, ik heb dat VWO niet afgemaakt. Ja, dat had ik kunnen doen. Makkelijk!

Maar ik heb het niet gedaan, en dat was fout!
Ik had er anderhalf jaar geleden gewoon mee door moeten gaan, dan had ik nu (of over een half jaar) een volledig VWO-diploma in handen gehad!
Maar, voorbij is voorbij. Ik kan de tijd niet terugdraaien.

Dus de enige oplossing is verder gaan.

Waar ben ik? Hier! Wat ga ik doen? VWO, zelfstudie in biomedische vakken, en dan Geneeskunde of SUMMA!

*ziet de toekomst heel even positief*
Oud 01-11-2003, 18:07
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-11-2003 @ 19:04:

Hoog gegrepen? Nee, laag gegrepen.

Ik verveel me kapot met gewone VWO-stof. Laat staan MBO.
jah, hoor, je bent heel slim...
haal eerst je diploma maar..
Oud 01-11-2003, 18:09
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Sithan schreef op 01-11-2003 @ 17:51:
A. Welke garantie heb je dat je wordt ingeloot.
B. Wie geeft je ouders de garantie dat je mocht je ingeloot worden, niet na een jaar erachter komt dat het niks was. En ze weer een jaar voor noppes hebben betaald.
C. Wie zegt dat je het uberhaupt aankan, als je nu niet eens motivatie kan opbrengen voor het voltooien van je mbo opleiding.
D. Waarom leen je niet, als je echt zo ambitieus bent, ipv te vertrouwen op de poen van je ouders. De IB-groep is niet voor niets in het leven geroepen met hun studiefinanciering.

E. Heb je enig idee van de benodigde tijd voor een universitaire Geneeskunde-opleiding als je nu niet eens tijd hebt om te werken?

F. Wat is nu werkelijk je ideaal of wisselt dat soms per jaar
A. Op een loting heb ik natuurlijk geen invloed, maar ik denk dat ik bij deelname aan een decentrale selectie-procedure een redelijk goede kans maak.
B. Ik.
C. Ik heb inderdaad weinig motivatie voor het MBO. Waarom zou ik? Het brengt me nergens heen, ik heb er niets aan, en ik ga er toch mee stoppen. Conclusie: ik kan me beter concentreren op nuttiger zaken.
D. Waar lenen, als 17-jarige?
E. Ja, ik verwacht dat het vooral stampen en begrijpen is, en dat ik er redelijk veel tijd voor nodig zal hebben, maar niet zo heel erg veel.
F. Nee, dit wil ik al 7 jaar.
Oud 01-11-2003, 18:41
Verwijderd
Ik vind het heel goed van je enzo, maar ik zie je er áltijd over posten... terwijl je ondertussen niet echt veel verder bent gekomen, of wel soms? Voor mij moet je je nu echt gaan bewijzen.
Oud 01-11-2003, 19:00
Verwijderd
In de maatschappij moet je dingen laten zien...met alleen 'ik verveel me op het vwo/mbo', 'ik wil...', 'ik ben ontzettend slim' kom je nergens, mensen willen papiertjes zien. Zonder zo'n papiertje zul je ook niet snel toegelaten worden op een opleiding als geneeskunde, denk ik.
Oud 01-11-2003, 19:41
Balance
Balance is offline
Waarom reageer je nou niet op posts als die van Ikedea en Bloempjuh? Ik ben het namelijk volkomen met hen eens.

Bovendien vraag ik me af waarom je niet 5 vakken Oude Stijl kan doen. Jij bent toch zo fantastisch, geweldig, slim.. noem maar op?
Dan kan je toch ook 5 vakken Oude Stijl doen?
Nee, daarvoor in de plaats 6 vakken Nieuwe Stijl. Jij onderschat echt een hoop hoor. Waarom zou je voor maatschappijleer en geschiedenis bijvoorbeeld amper hoeven te leren? Dat jij misschien goed bent in die vakken (daar ga ik dan maar vanuit als je zoiets zegt) betekent het niet dat je er niets aan hoeft te doen. Man, wat kan iemand blind zijn.

En jij bent toch té sociaal volgens jou? Denk je dat je dan geschikt bent als dokter? Je moet namelijk als dokter enige afstand kunnen houden van je patienten om niet te betrokken te raken. Hoe ga je dat doen als je té sociaal bent?
Oud 01-11-2003, 20:48
bloffan
bloffan is offline
6 nieuwe stijl vakken verspreid over 2 jaar is veel beter te doen dan 5 oude stijl vakken in 1 jaar (2004 is laatste mogelijkheid oude stijl). Niet alleen omdat het dan in 2 jaar kan, maar ook omdat je voor veel van de nieuwe stijl vakken bijna niets hoeft te doen, zoals FA al zegt. Natuurlijk hangt dit helemaal van jezelf af, maar ik denk dat FA wel redelijk weet waar hij goed in is en niet.

Zelf ben ik inmiddels geslaagd voor vwo em hebt al die jaren vrijwel niets gedaan, behalve voor wiskunde. Bij de overige vakken was het gewoon een kwestie van een keer doorlezen. Voor frans 1 en duits 1 heb ik NIETS gedaan en heb ik 2 achten. Voor maatschappijleer een keertje heel snel doorlezen (soms niet eens alles) en ik had een zeven , voor geschiedenis 1 ook doorlezen (soms ook niet alles) had ik een zes, voor anw ook alleen maar even doorlezen en ik had een zeven. En dit was niet omdat het een makkelijke/slechte school was.
Voor andere mensen is het juist precies andersom, die hoeven voor wiskunde/natuurkunde/scheikunde bijna niets te doen en kunnen gewoon geen frans 1 en duits 1 bv.
Oud 01-11-2003, 23:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
bloffan schreef op 01-11-2003 @ 21:48:
6 nieuwe stijl vakken verspreid over 2 jaar is veel beter te doen dan 5 oude stijl vakken in 1 jaar (2004 is laatste mogelijkheid oude stijl). Niet alleen omdat het dan in 2 jaar kan, maar ook omdat je voor veel van de nieuwe stijl vakken bijna niets hoeft te doen, zoals FA al zegt. Natuurlijk hangt dit helemaal van jezelf af, maar ik denk dat FA wel redelijk weet waar hij goed in is en niet.

Zelf ben ik inmiddels geslaagd voor vwo em hebt al die jaren vrijwel niets gedaan, behalve voor wiskunde. Bij de overige vakken was het gewoon een kwestie van een keer doorlezen. Voor frans 1 en duits 1 heb ik NIETS gedaan en heb ik 2 achten. Voor maatschappijleer een keertje heel snel doorlezen (soms niet eens alles) en ik had een zeven , voor geschiedenis 1 ook doorlezen (soms ook niet alles) had ik een zes, voor anw ook alleen maar even doorlezen en ik had een zeven. En dit was niet omdat het een makkelijke/slechte school was.
Voor andere mensen is het juist precies andersom, die hoeven voor wiskunde/natuurkunde/scheikunde bijna niets te doen en kunnen gewoon geen frans 1 en duits 1 bv.
zijn plan is niet om 6 vakken in 2 jaar te doen. Zijn plan is om binnen een half jaar 6 vakken te doen (het algemene deel + informatica) en het jaar erop wiskundeb1, natuurkunde1, scheikunde1 en biologie1,2.
10 vakken in anderhalf jaar dus.

en ik denk dat FA zichzelf nogal overschat. Hij heeft zijn vwo niet afgerond, hij heeft zijn MBO niet afgerond, maar zou wel in zijn eentje 10 vakken in anderhalf jaar kunnen doen?
En weet je hoe moeilijk thuisstudie is. Dat is niet hetzelfde als les hebben op school en dingen alleen nog maar een keertje door hoeven kijken (vraag maar na aan Andijvie).
Ik ben het wel met je eens dat het voor ieder persoon anders is hoeveel moeite je er mee hebt, maar ik snap heel goed dat FA's ouders hier niet in mee gaan.
Oud 02-11-2003, 06:55
Verwijderd
'Al' twee vakken van het vwo op je zestiende is ook niet echt heel speciaal, er zijn mensen die op hun 16e het hele vwo af hebben gerond en ook genoeg mensen die dat op hun 17e doen. Laat nou eerst maar eens wat zien en ga daarna pas weer switchen. Want je doet nu al zo lang dingen, je maakt alleen niks af.
Oud 02-11-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-11-2003 @ 19:04:
1. Ik heb geen MAVO gedaan, maar een paar jaar VWO.
Twee deelcertificaten gehaald (Nederlands en Engels) op 16-jarige leeftijd.
Daar moest ik mee stoppen.

2. Hoog gegrepen? Nee, laag gegrepen. Ik verveel me kapot met gewone VWO-stof. Laat staan MBO.

3. Dat maakt het voor mij persoonlijk ook behoorlijk irritant dat bepaalde mensen continu twijfelen aan mijn intellectuele vermogens. Nee, ik heb dat VWO niet afgemaakt. Ja, dat had ik kunnen doen. Makkelijk!

4. Maar ik heb het niet gedaan, en dat was fout!
Ik had er anderhalf jaar geleden gewoon mee door moeten gaan, dan had ik nu (of over een half jaar) een volledig VWO-diploma in handen gehad!
1. Jij bent echt ongelooflijk. Dóé dan ook gewoon vwo, WAAROM ben je er mee gestopt?
2. Yeah, right. Je hebt nog niks laten zien, je vind van jezelf dat je ontzettend intelligent bent, maar ondertussen heb je én geen mbo-diploma, én geen vwo diploma... Waarom zouden wij je moeten geloven als je zegt dat je het vwo makkelijk had kunnen doen? Het is niet makkelijk! Vwo is niet voor niets de 'hoogste' vooropleiding, je hebt er discipline, veel wil en heel veel tijd voor nodig. Met alleen zeggen dat je het 'makkelijk' kan doen kóm je er niet! Snap dat nou eens!
3. Vind je dat echt raar, dat men hier zo langzamerhand aan je intellectuele vermogens twijfelt? Als je zo slim bent, heb je ons toch niet nodig om jouw problemen op te lossen?
4. WAAROM heb je dan nog geen vwo gedaan? Dan had je (net als ik) dit jaar in de examenklas gezeten, en was je volgend jaar kunnen gaan studeren.
Oud 02-11-2003, 12:35
Nona
Nona is offline
Fleetje, even serieus. Waarom ben je in Godsnaam gestopt met je VWO??? Als je zegt dat je het kan...
Oud 02-11-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 02-11-2003 @ 13:35:
Fleetje, even serieus. Waarom ben je in Godsnaam gestopt met je VWO??? Als je zegt dat je het kan...
Dat vroeg ik me ookal af ...
Oud 02-11-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2003 @ 13:42:
Dat vroeg ik me ookal af ...
So did I. (althans, daar kwam mn post op neer, zeg maar.)
Oud 02-11-2003, 14:14
Ertensoep
Ertensoep is offline
Je hebt je vwo opleiding niet afgemaakt, maar je had het gemakkelijk gekunt. Dat kan een paar redenen hebben, de meest voor de hand liggende reden is dat je gewoon lui bent. (kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen, maar dit is (in mijn ogen) nou eenmaal het meest waarschijnlijke).
Je hebt in een paar jaar tijd een aardige rij opleidingen gedaan terwiijl je wist dat je eigenlijk geneeskunde wilde doen (en dat je daar (echtwaar! ) vwo voor nodig hebt), maar toch weiger je gewoon naar school te gaan en examen te gaan doen. Het lijkt erop dat je er dus ook niet zo goed in bent om de juiste beslissingen (op het juiste moment) maken.
Niet lullig bedoelt ofzo, maar zo'n arts zou ik echt niet naast mijn ziekenhuisbed hoeven hebben hoor...

Als ik ergens een heel grote denkfout heb gemaakt dan hoor ik het wel...
Oud 02-11-2003, 14:55
A3aan
A3aan is offline
FA heeft toch ook ergens in dit psychologie gedeelte ergens gepost (2 week terug ofzo) dat ze bij een stel psychiaters loopt, en dat ze het daar niet mee eens was (ofzoiets).

Maar laten ze je toe bij geneeskunde als je bij een psychiater loopt, en er ook al een aantal hebt versleten?

Want tegenwoordig kijken ze niet alleen meer na je cijfers van je eindlijst, maar ook naar hoe je bent als persoon en of je geschikt bent als dokter.

En ben je geschikt voor dokter als je een psychologische stoornis onder de leden hebt?

(niet ter afkraking bedoelt, vraag het me alleen af )
Oud 02-11-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
A3aan schreef op 02-11-2003 @ 15:55:
FA heeft toch ook ergens in dit psychologie gedeelte ergens gepost (2 week terug ofzo) dat ze bij een stel psychiaters loopt, en dat ze het daar niet mee eens was (ofzoiets).

Maar laten ze je toe bij geneeskunde als je bij een psychiater loopt, en er ook al een aantal hebt versleten?

Want tegenwoordig kijken ze niet alleen meer na je cijfers van je eindlijst, maar ook naar hoe je bent als persoon en of je geschikt bent als dokter.

En ben je geschikt voor dokter als je een psychologische stoornis onder de leden hebt?

(niet ter afkraking bedoelt, vraag het me alleen af )
Het is geloof ik hij ipv een zij.

Ik geloof het wel.

Je kan dan best geschikt zijn als dokter, ookal heb je een psychologische stoornis. Het ligt er maar net aan af wat je hebt en hoe je er mee omgaat.
Maarja zie de reactie van Ertensoep. Als je geen beslissingen kan maken en daarbij blijven (en langer dan een weekje) betwijfel ik of je wel een goede dokter kan worden. En ook gezien de manier waarop je nu met kritiek omgaat betwijfel ik het. Ik heb het niet alleen over dit topic, maar ik doel ook over eerdere topics van je.
Oud 02-11-2003, 16:06
JCL
JCL is offline
het is misschien al gezegd maar ik heb niet alles door gelezen.

Wat kan jou dat ene jaartje HBO schelen? Daarna ga je toch lekker met de P(ropebuise) naar de uni??

Maar een ding begrijp ik niet zo goed. Waarom die je VMBO / MAVO als je naar de UNI (denkt te kunnen) gaat? Had je dan niet beter eerder de juiste keuzes kunnen maken?

:EDIT:

Ik heb ff wat meer topic door gelezen, ik lig helemaal dubbel!!

Wat een super arrogant mens ben jij zeg, jezus. Echt. als je toch makkelijk VWO kan dan DOE je het toch ook??? Kun je ook ff motiveren / beargumenteren waarom je in godsnaam met het VWO bent gekapt?????? En nu maar spijt hebben. Als je het "makkelijk" kan, dan houd dat dus in dat je in de les eigelijk NIET hoeft op te letten en dat je even je tentames maakt zonder te leren. Dit is makkelijk kunnen.

Dan ga je MBO doen, "zo makkelijk" WAAROM DOE JE HET DAN?! dan ben je toch zelf ook zo dom bezig.

Sorry hoor, ik wil je niet afzeiken maar als je zelf niet de verantwoordelijkheid kunt nemen voor je eigen studie dan denk je wel ARTS te kunnen worden?!?!?! Nou echt waar, ik hoef je niet naast mijn bed te hebben, laat staan dat van mijn kinderen.

Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 16:12.
Oud 02-11-2003, 16:17
JCL
JCL is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 02-11-2003 @ 17:13:
Idd. Je wilt al 7 jaar arts worden zeg je. Ik geloof dat je 18 bent, dat is dus sinds je 11e. Sinds je naar de middelbare school gaat dus. Ik weet toevallig dat je ook verschillende middelbare scholen langs geswitchet bent, want nergens ging het goed. Waarom was dat? En waarom denk je dat als je de middelbare school niet eens af kunt maken, je dat wel met een universitaire studie kunt?

Je argument dat je je veel meer interesseert voor die universitaire studie valt weg, als je echt zo intelligent bent (En zelfs als je totaal niet intelligent bent) weet je dat VWO met het juiste vakkenpakket en goede cijfers, de kortste manier naar een universitaire opleiding is.

Misschien moet je eens accepteren dat het allemaal niet lukt zoals jij het wilt, en gewoon eens afmaken waar je mee bezig bent, ook al vind je dat minder leuk. Mensen nemen je niet meer serieus als je 3 middelbare scholen en weet ik hoeveel verschillende opleidingen gehad hebt. Niet alleen je ouders niet, ook de mensen op de universiteit niet.
yep, mee eens (wij zitten wel op 1 lijn). Als je toch niet eens jezelf kunt pushen tot het afmaken van je VWO, wat MOET je dan op de uni. Zal ik je eens wat vertellen. Een vriend van mij (broer) doet tandheelkunde, die moet 's ochtend hoe vroeg zijn bed uit, dat zie ik jou om een of andere rede ook NIET doen!
Oud 02-11-2003, 21:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
JCL schreef op 02-11-2003 @ 17:17:
yep, mee eens (wij zitten wel op 1 lijn). Als je toch niet eens jezelf kunt pushen tot het afmaken van je VWO, wat MOET je dan op de uni. Zal ik je eens wat vertellen. Een vriend van mij (broer) doet tandheelkunde, die moet 's ochtend hoe vroeg zijn bed uit, dat zie ik jou om een of andere rede ook NIET doen!
Nog vroeger dan 5:05?
Oud 02-11-2003, 22:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-11-2003 @ 13:35:
4 jaar:
Peuterspeelzaal zegt dat ik 'anders' ben, verder dan andere kinderen.
5/6 jaar:
Basisscholen weten niet wat ze met me moeten omdat ik te slim was, te snel alles af had en daardoor de les 'verstoorde'.
5-6-7-8 jaar:
Allerlei basisscholen gehad die me niet in een hogere klas wilden plaatsen, waardoor het telkens fout ging. Wat moest ik met die rare kleuters om me heen?
8 jaar:
Hersenkneuzing gehad op school, ongeval. Zat toen in groep 6.
9 jaar:
Thuis de basisschool afgemaakt.
10 jaar:
Scholen hier vonden me te jong, uiteindelijk elke dag 280 km op reis naar een school in Voorburg, gewone 1e klas.
11 jaar:
Voorburg was te ver, overgestapt naar Deventer, gymnasium.
12 jaar:
Opnieuw erg ziek (oorproblemen), maanden thuis gezeten, veel gemist, gestopt met school in Deventer (er lag vloerbedekking).
13-14 jaar:
Tijdje in Arnhem TVWO gedaan, ging niet zo geweldig.
15-16 jaar:
Thuis gezeten en schriftelijk aan VWO gewerkt.
16-17 jaar:
Jaartje MBO-zeevaart gedaan.
17- jaar:
Gestopt met zeevaart omdat het te technisch was. Begonnen met MBO-verpleegkunde.

En toen:
Vermeend drugsgebruik en zelfs drugshandel
Ouders beschuldigd van kindermishandeling en incest
Raad van de Kinderbescherming
HALT-bureau
Kinderrechter
Ondertoezichtstelling

Dat speelde van m'n 12e tot m'n 15e. Met als gevolg dat ik geen school binnenkwam. Stel je eens voor: met een gezinsvoogd van het HALT-bureau naar een school (voor VWO) en daar vragen om toelating! Ze lachen je keihard uit!

Twee jaar geleden nog naar vier gewone VWO-scholen in Zutphen geweest.
Het unanieme advies: 'bij ons hoor je niet'.
En van één school: 'hier heb je het telefoonnummer van een hele goede school voor speciaal onderwijs op VBO-niveau, die is hier 20 kilometer vandaan, maar ze kunnen je elke dag met een taxibusje ophalen!'.

Mocht de Vrije School De IJssel aan de Baudartiusstraat in Zutphen ooit in vlammen opgaan, dan zal ik erheen gaan en staan juichen en de brandsticher feliciteren en bedanken!
Oud 02-11-2003, 22:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 02-11-2003 @ 23:01:
Twee jaar geleden nog naar vier gewone VWO-scholen in Zutphen geweest.
Het unanieme advies: 'bij ons hoor je niet'.
En van één school: 'hier heb je het telefoonnummer van een hele goede school voor speciaal onderwijs op VBO-niveau, die is hier 20 kilometer vandaan, maar ze kunnen je elke dag met een taxibusje ophalen!'.
zegt 't feit dat ze jou geschikt achter voor 't vbo en NIET voor het vwo je dan niks?

en je geeft aan dat je eigenlijk maar heel weinig ervaring hebt met leren. je hebt op de basisschool nooit hoeven leren omdat je zogezegd te slim zou zijn en door problemen thuis nooit verder geleerd. Meestal hebben kinderen die nooit hebben geleerd te leren, op latere leeftijd een probleem wanneer blijkt dat ze toch moeten leren.
Zeevaart is je niet gelukt omdat het te technisch was, verpleegdkunde zit je nog maar in het eerste jaar.
Hoe weet jij dan dat je echt zo goed kan leren? Je hebt dat nog nooit echt hoeven doen, zo te zien. Dus hoe kan jij nou zeggen dat het allemaal zo makkelijk voor je is. Je bent nooit verder gekomen dan Nederlands en Engels, dus je weet uberhaupt niet wat al die andere vakken inhouden!
Oud 02-11-2003, 22:52
Verwijderd
Echt slim ben je niet, je weet al 7 jaar dat je arts wil worden maar toch ga je de zeevaartschool doen? , is niet persoonlijk hoor maar bij jou ligt het altijd aan iemand anders. (leer je eigen beperkingen eens onder ogen te zien)

Ik denk dat jij best geschikt kan zijn voor een universitaire studie maar niet voor een studie waarbij je goede sociale vaardigheden nodig hebt.
Oud 02-11-2003, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 02-11-2003 @ 23:01:
En toen:
Vermeend drugsgebruik en zelfs drugshandel
Ouders beschuldigd van kindermishandeling en incest
Raad van de Kinderbescherming
HALT-bureau
Kinderrechter
Ondertoezichtstelling
Leuk verzonnen, maar persoonlijk denk ik dat er een steekje bij je los zit
Oud 03-11-2003, 07:49
Verwijderd
Misschien kun je ipv je te fixeren op 'anders zijn' en jezelf zielig te vinden, je energie beter gebruiken om jezelf te accepteren en bewijzen dat je 'zo slim bent' (dus: een diploma halen), lijkt me nuttiger. Bewijs nou eerst maar eens dat je zo slim, sociaal, enz bent als je zegt te zijn, dingen zeggen kan iedereen.
Oud 03-11-2003, 08:32
Chimera
Chimera is offline
FF de leek-psycholoog uithangend lijkt het vooral alsof Fleet gewoon heel erg aandacht tekort komt.
Oud 03-11-2003, 08:47
Elky
Elky is offline
Als je ouders je deze opleiding niet gunnen, en jij deze opleiding erg graag wilt doen, moet je misschien zelf gaan sparen voor het geld, dit klinkt belachelijk, maar het is wel een richting naar zelfstandigheid en eigen verantwoordelijking.
zoiets zal je wel geestelijk sterk maken, omdat je je eigen weg neemt.
Je moet het tenslotte allemaal zelf doen, wat wij doen is in dit geval onbelangrijk.
Oud 03-11-2003, 10:12
Linda
Linda is offline
Vind je het gek dat je van je ouders geen vwo zou mogen doen?
Het geld hebben ze er niet voor! En dat is te begrijpen ook. Je doet al een opleiding (MBO-V) en nou wil je daar naast nog eens VWO gaan doen. Waar moeten ze dat van betalen?
Zo breed hebben ze het niet.

En wat ik gehoord heb gunnen ze je het wel, maar ontbreekt het geld voor de examens. En na mijn weten had je moeder daar ook wat voor geregeld. Dus doe niet zo negatief over je ouders, ze hebben het beste met je voort! Je moet ze niet steeds in een negatief daglicht plaatsen.

En het verwondert me eigenlijk dat ze nog steeds vertrouwen in je hebben. Had ik een ouder van je geweest dan had ik je eerst het MBO af laten maken, en dan verder wel gezien.
Mja... Gelukkig ben ik je ouders niet
Oud 03-11-2003, 10:49
Eend
Eend is offline
Citaat:
L!M schreef op 03-11-2003 @ 11:12:
Het geld hebben ze er niet voor! En dat is te begrijpen ook. Je doet al een opleiding (MBO-V) en nou wil je daar naast nog eens VWO gaan doen. Waar moeten ze dat van betalen?

En wat ik gehoord heb gunnen ze je het wel, maar ontbreekt het geld voor de examens. En na mijn weten had je moeder daar ook wat voor geregeld. Dus doe niet zo negatief over je ouders, ze hebben het beste met je voort! Je moet ze niet steeds in een negatief daglicht plaatsen.

En het verwondert me eigenlijk dat ze nog steeds vertrouwen in je hebben. Had ik een ouder van je geweest dan had ik je eerst het MBO af laten maken, en dan verder wel gezien.
AMEN.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens
Oud 03-11-2003, 13:28
Verwijderd
Als ik die ouders was had ik fleet op een internaat geschopt, of naar het leger gestuurd
Oud 03-11-2003, 15:25
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Iemand wel eens "Kees de jongen" gelezen?
Bovendien kan fleet er ook aan beginnen, sinds de vwo tweede fase 12 boeken moeten lezen. Maar wees dankbaar, vorig jaar waren het er 24.
Oud 03-11-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 03-11-2003 @ 14:48:
Ik liet dit gister aan mijn moeder lezen... 'Woont die jongen nog thuis?' Ja. 'Laat 'm daar blij om wezen'.
't is en blijft hun kind
Oud 03-11-2003, 15:58
A3aan
A3aan is offline
FA gaat totaal niet in op kritiek, opvallend
Oud 03-11-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
A3aan schreef op 03-11-2003 @ 16:58:
FA gaat totaal niet in op kritiek, opvallend
nogal ja. Misschien denkt ie dat als hij dat doet, dat hij dan erkend dat hij fout zit. Het zou eens tijd worden, want in die zogenaamde intelligentie van hem geloof ik echt niet meer
Oud 03-11-2003, 19:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 03-11-2003 @ 00:47:
Leuk verzonnen, maar persoonlijk denk ik dat er een steekje bij je los zit

Dat is dan geheel wederzijds.

Waarom zou ik liegen?

Het is heel simpel hoor.
Iemand belt de kinderbescherming en zegt dat 'ie conrector van een school is, en dat een van z'n leerlingen drugs gebruikt en dat hij denkt dat het kind door de ouders mishandeld wordt, omdat het kind altijd zo stil is op school.
De kinderbescherming stuurt de zaak naar justitie, de ouders krijgen een oproep om voor de kinderrechter te verschijnen, en hup, je gaat met een gezinsvoogd naar huis.
Oud 03-11-2003, 19:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-11-2003 @ 17:11:
nogal ja. Misschien denkt ie dat als hij dat doet, dat hij dan erkend dat hij fout zit. Het zou eens tijd worden, want in die zogenaamde intelligentie van hem geloof ik echt niet meer
Misschien wel omdat ik intelligent genoeg ben om te beseffen dat erop in gaan alleen maar meer ruzie uitlokt hier?
Oud 03-11-2003, 19:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 03-11-2003 @ 16:25:
Iemand wel eens "Kees de jongen" gelezen?
Bovendien kan fleet er ook aan beginnen, sinds de vwo tweede fase 12 boeken moeten lezen. Maar wees dankbaar, vorig jaar waren het er 24.
Nee, het waren er 25.
Dat heb ik dus al gedaan, en gehaald, Nederlands en Engels.

De vakken zijn het probleem niet.

Ik kan zonder enig probleem Duits-1, Maatschappijleer-1 en Geschiedenis-1 doen. Met een paar weekjes goed leren ook Frans-1 en ANW. Dan heb ik het algemene deel al.
Biologie-12 lukt me in een paar maanden (daar ben ik nu mee bezig), maar Wiskunde-B-1, Natuurkunde-1 en Scheikunde-1 vind ik een stuk moeilijker.

Kijk, dat hele VWO stelt echt niets meer voor, nu die vakken allemaal zo uitgedund zijn. Echt, het is niet moeilijk.

Je moet alleen wel het geld hebben om al die boeken en examens te betalen...
Oud 03-11-2003, 19:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-11-2003 @ 23:52:
Echt slim ben je niet, je weet al 7 jaar dat je arts wil worden maar toch ga je de zeevaartschool doen? , is niet persoonlijk hoor maar bij jou ligt het altijd aan iemand anders. (leer je eigen beperkingen eens onder ogen te zien)

Ik denk dat jij best geschikt kan zijn voor een universitaire studie maar niet voor een studie waarbij je goede sociale vaardigheden nodig hebt.
Ik heb twee grote interesses: zeevaart en de medische wetenschap.

Vorig jaar koos ik overhaast voor zeevaart, en dat was geen fout. Ik vond het heel interessant, best leuk, en had er graag mee door willen gaan. Maar het kon niet, ik ben zelf gestopt omdat de technische vakken me te zwaar waren.

Ik wil dus even graag zeevaart als geneeskunde doen.
Oud 03-11-2003, 19:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
L!M schreef op 03-11-2003 @ 11:12:

Het financiële probleem is al min of meer opgelost: ik mag geld lenen van m'n zus, dat betaal ik volgend jaar terug.

Nu ziet het er dus al wel beter uit.

Eigenlijk heeft dit topic dan ook weinig zin meer... Geloof niet dat nog tot iets nuttigs kan leiden.
Oud 03-11-2003, 21:02
Grooveline
Grooveline is offline
Knul, je doet me denken aan een gast die bij mij in de klas zat. Die was net zoals jou 'super slim' (haha not, eerder arrogant) kreeg extra bijles omdat hij te goed was, heeft klassen overgeslagen (waardoor hij geestelijk achterstond), leek om de 2 maanden zijn vakkenpakket/vervolgopleiding te veranderen, liep konstant te liegen over van alles en nog wat etc etc. Guess what? na een tijdje nam niemand hem meer serieus. Hij is aan het eind van het jaar echt KEI hard op zn muil gegaan, en is blijven zitten met alleen maar onvoldoendes. Het gerucht ging zelfs dat hij een zelfmoord poging had gedaan. Die gast zit nu nog steeds met de gebakken peren, niemand neemt hem serieus (de school niet, zn klasgenoten niet en zijn ouders ook niet) heeft geen vrienden en is zwaar depri.

Moraal van het verhaal; verwacht niet te veel van jezelf, dat gaat alleen maar tegen jou in werken. Be realistic... wake up and smell the coffee! Kortom, haal dat bord voor je kop weg en ga eens na denken en kijken wat je echt kunt, en ga dat doen. Neem een stapje terrug en ga iets doen wat misschien wel makkelijker is maar jou ook een soort basis kan geven. Dan gaan mensen je ook serieus nemen!

Oh ja, plz change ur attitude!
Oud 03-11-2003, 21:04
A3aan
A3aan is offline
Had je dat wel verwacht dan?
Oud 03-11-2003, 22:02
nofi
nofi is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-11-2003 @ 20:07:
Nee, het waren er 25.
Dat heb ik dus al gedaan, en gehaald, Nederlands en Engels.

De vakken zijn het probleem niet.

Ik kan zonder enig probleem Duits-1, Maatschappijleer-1 en Geschiedenis-1 doen. Met een paar weekjes goed leren ook Frans-1 en ANW. Dan heb ik het algemene deel al.
Biologie-12 lukt me in een paar maanden (daar ben ik nu mee bezig), maar Wiskunde-B-1, Natuurkunde-1 en Scheikunde-1 vind ik een stuk moeilijker.

Kijk, dat hele VWO stelt echt niets meer voor, nu die vakken allemaal zo uitgedund zijn. Echt, het is niet moeilijk.

Je moet alleen wel het geld hebben om al die boeken en examens te betalen...
ok, ik heb nu dit topic een beetje gevolgd. Met het hele verhaal waarom je gestopt bent wordt er al wat meer duidelijk. Ik geloof best dat je heel wat mee hebt gemaakt in je leven maar van je verhaal klopt niet echt heel veel denk ik persoonlijk. (daar jij erg slim meent te zijn zul je met me eens moeten zijn dat voor een buitenstaander je verhaal niet heel erg aannemenlijk is.) Ik was elf toen ik van de basisschool kwam (klas 6, 7 en 8 in 2 jaar gedaan). En elke school waar ik toen ben wezen kijken wilde me zelf graag hebben, juist voor redelijk begaafde leerlingen (al hoewel ik dat niet van me zelf vindt.. ik ken mensen die velemalen beter kunnen leren dan ik (en het was dat een vriendje van me op de basisschool ook voor deze verkorting ging anders had ik het misschien niet eens gedaan, maar dat staat los hiervan)). Scholen gaan geen nee verkopen aan leerlingen omdat ze vermeend te jong zijn...

Verder weet ik niet of je profiel nog klopt maar de laatste keer dat ik keek lag voorburg echt geen 280 kilometer van zutphen. De helft komt dichter in de buurt denk ik.

Dat geeft volgens mij ook een beetje de strekking van je verhaal weer. Hier en daar spreek je je zelf steeds kleine beetjes tegen. Ook in het verhaaltje hier boven. Je vindt dat het vwo niets voorsteld maar vervolgens vindt je scheikunde1 natuurkunde 1 en wiskunde b wel moeilijk.

Als je echt zo slim bent als je zegt zou ik gewoon eens met je begeleider afspreken dat je een iq-test (of enig ander leer-vermogen test middel doet). Dat is inieder geval een bewijs dat je het niet allemaal verzint, en tevens iets waar je bij een school mee aan kan komen. (! nu ik het zo zeg) Openbare-scholen zijn verplicht je aan te nemen dus stap gewoon eens op een vwo-school af ergens en ga proberen wat er mogelijk is. Je zal hoogstwaarschijnlijk een test moeten doen van enige vorm maar ze moeten je aannemen! (mits je natuurlijk voldoende scoorde op je cito maar daar je al vwo hebt gedaan is dat geen probleem).

Verder heeft doorgaan met dit gezeur van je echt geen nut. Als je ze slim ebnt als je zegt zie je dat het geen nut heeft om er eindeloos over te praten maar kan je beter wat nuttigs gaan doen. Bel eens met een sociaalwerker en zorg dat je leven weer een beetje op de rails komt. Staats-exame is een mooi ding voor bouwvakkers in de 40 die toch iets aan hun intelect willen doen, maar als 17 jarige hoor jij op school! tussen andere mensen, als jij straks arts bent heb je sociaalevaardigheden net zo hard nodig als je intiligentie, dat kan je niet leren.

-nofi

no offence maar dit ga ik nog even inkoppen
Citaat:
Waarom zou ik liegen?

Het is heel simpel hoor.
Iemand belt de kinderbescherming en zegt dat 'ie conrector van een school is, en dat een van z'n leerlingen drugs gebruikt en dat hij denkt dat het kind door de ouders mishandeld wordt, omdat het kind altijd zo stil is op school.
De kinderbescherming stuurt de zaak naar justitie, de ouders krijgen een oproep om voor de kinderrechter te verschijnen, en hup, je gaat met een gezinsvoogd naar huis.
waarom zou iemand bellen En die gene mag dat heus nog wel even een keer tegen een rechter gaan vertellen dan. Zo als jij het verteld werkt ons rechtssysteem gelukkig niet. Door dit soort verhalen te vertellen gelooft iedereen je alleen maar minder. Ik zie dat je een probleem hebt. Het probleem is alleen iets anders dan je ons doet denken, je effect; aandacht is wel het zelfde, maar je lost je probleem er niet mee op.

-sterkte

Laatst gewijzigd op 03-11-2003 om 22:05.
Oud 03-11-2003, 22:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nofi schreef op 03-11-2003 @ 23:02:
ok, ik heb nu dit topic een beetje gevolgd. Met het hele verhaal waarom je gestopt bent wordt er al wat meer duidelijk. Ik geloof best dat je heel wat mee hebt gemaakt in je leven maar van je verhaal klopt niet echt heel veel denk ik persoonlijk. (daar jij erg slim meent te zijn zul je met me eens moeten zijn dat voor een buitenstaander je verhaal niet heel erg aannemenlijk is.) Ik was elf toen ik van de basisschool kwam (klas 6, 7 en 8 in 2 jaar gedaan). En elke school waar ik toen ben wezen kijken wilde me zelf graag hebben, juist voor redelijk begaafde leerlingen (al hoewel ik dat niet van me zelf vindt.. ik ken mensen die velemalen beter kunnen leren dan ik (en het was dat een vriendje van me op de basisschool ook voor deze verkorting ging anders had ik het misschien niet eens gedaan, maar dat staat los hiervan)). Scholen gaan geen nee verkopen aan leerlingen omdat ze vermeend te jong zijn...

Hier willen ze je niet graag hebben.
Citaat:
Verder weet ik niet of je profiel nog klopt maar de laatste keer dat ik keek lag voorburg echt geen 280 kilometer van zutphen. De helft komt dichter in de buurt denk ik.
Moest ook nog terug naar huis. 140 + 140 = 280.
Citaat:
Dat geeft volgens mij ook een beetje de strekking van je verhaal weer. Hier en daar spreek je je zelf steeds kleine beetjes tegen. Ook in het verhaaltje hier boven. Je vindt dat het vwo niets voorsteld maar vervolgens vindt je scheikunde1 natuurkunde 1 en wiskunde b wel moeilijk.

Die vakken vind ik moeilijk omdat ik een lichte vorm van dyscalculie heb.
Citaat:
Als je echt zo slim bent als je zegt zou ik gewoon eens met je begeleider afspreken dat je een iq-test (of enig ander leer-vermogen test middel doet). Dat is inieder geval een bewijs dat je het niet allemaal verzint, en tevens iets waar je bij een school mee aan kan komen. (! nu ik het zo zeg) Openbare-scholen zijn verplicht je aan te nemen dus stap gewoon eens op een vwo-school af ergens en ga proberen wat er mogelijk is. Je zal hoogstwaarschijnlijk een test moeten doen van enige vorm maar ze moeten je aannemen! (mits je natuurlijk voldoende scoorde op je cito maar daar je al vwo hebt gedaan is dat geen probleem).
Dit is het Oosten, scholen houden zich hier niet aan regels. We zijn met de onderwijsinspectie in overleg geweest, de scholen moeten me inderdaad accepteren, maar dat doen ze niet. En de inspectie kan geen sancties opleggen. Enige manier zou zijn naar de rechter stappen en toelating afdwingen; dat zou waarschijnlijk wel lukken, maar wat voor leven zou ik daar hebben dan?
Citaat:
Verder heeft doorgaan met dit gezeur van je echt geen nut. Als je ze slim ebnt als je zegt zie je dat het geen nut heeft om er eindeloos over te praten maar kan je beter wat nuttigs gaan doen. Bel eens met een sociaalwerker en zorg dat je leven weer een beetje op de rails komt. Staats-exame is een mooi ding voor bouwvakkers in de 40 die toch iets aan hun intelect willen doen, maar als 17 jarige hoor jij op school! tussen andere mensen, als jij straks arts bent heb je sociaalevaardigheden net zo hard nodig als je intiligentie, dat kan je niet leren.

Tja, als de school mij toelaat vind ik het best.
Probleem: dat doen ze niet.
Citaat:
-nofi

no offence maar dit ga ik nog even inkoppen

waarom zou iemand bellen En die gene mag dat heus nog wel even een keer tegen een rechter gaan vertellen dan. Zo als jij het verteld werkt ons rechtssysteem gelukkig niet. Door dit soort verhalen te vertellen gelooft iedereen je alleen maar minder. Ik zie dat je een probleem hebt. Het probleem is alleen iets anders dan je ons doet denken, je effect; aandacht is wel het zelfde, maar je lost je probleem er niet mee op.

-sterkte
Waarom, dat moet je de betreffende conrector op het Alexander Hegius Lyceum (tegenwoordig Etty Hillesum Lyceum) in Deventer aan Het Vlier 1 gaan vertellen.

En ons rechtssysteem werkt helaas wel zo.

Laatst gewijzigd op 04-11-2003 om 08:41.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten