Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 19:10
Jamezy
Jamezy is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 28-10-2003 @ 18:57:
en dat bepaal jij?? Sorry maar daar heb ik mijn ouders voor. En dr zijn genoeg uitgaansgelegenheden waar je geen 16 hoeft te zijn dus lul niet zo dom.
Precies; en om die reden schenken ze daar ook geen alcohol, omdat 15jarigen geen alcohol horen te drinken

Neem anders een wodka puur ja, kun je nog lachen

*of een Goldstrike, sla je in één keer achterover *
Oud 29-10-2003, 09:03
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Jamezy schreef op 28-10-2003 @ 20:10:
Precies; en om die reden schenken ze daar ook geen alcohol, omdat 15jarigen geen alcohol horen te drinken

Ze schenken t wel..
Oud 29-10-2003, 10:02
Verwijderd
Sinds wanneer kun je aan een drankje zien of er alcohol inzit?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 10:06
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Zeik niet tegen dat meisje. Natuurlijk wil ze uitgaan en drinken. Dat hoort er toch bij ?! Ik weet niet wat jullie voor mensen zijn, maar het lijkt me dat jullie dat ook deden op die leeftijd Ik ging op me 14e naar de discotheek, en toen was ik eindelijk 16, wilde ik alleen nog maar naar de 18+ avonden, zo gaat dat toch gewoon

Vodka-cola trouwens Staafje eruit halen en evt rietje, en vodka ruik je ook niet
Oud 29-10-2003, 10:07
Bikinie-meisje
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2003 @ 11:02:
Sinds wanneer kun je aan een drankje zien of er alcohol inzit?
In een wijnglas schenken ze geen sinas, dus ik denk iets in die richting ?
Oud 29-10-2003, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 29-10-2003 @ 11:07:
In een wijnglas schenken ze geen sinas, dus ik denk iets in die richting ?
Er zijn genoeg kroegen waarin je wijn krijgt in gewone glazen in plaats van een fatsoenlijke kelk. Ook zijn er genoeg kroegen waar je bier in de meest vage glazen krijgt...ergste wat ik ooit heb gehad: plastic bekertjes van het WK van jaaaaren terug
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 20:43
Lolita
Lolita is offline
Citaat:
en dat bepaal jij?? Sorry maar daar heb ik mijn ouders voor. En dr zijn genoeg uitgaansgelegenheden waar je geen 16 hoeft te zijn dus lul niet zo dom.
Jou ouders hebben helemaal niets te zeggen over het feit of jij alcohol mag drinken of niet. Thuis ja dan kunnen ze het je geven. Maar zelfs als je samen met je ouders in een kroeg zit en zij zeggen dat je alcohol mag en je drinkt dat in hun bijzijn op dan nog is de cafe-eigenaar strafbaar. Het is nou eenmaal wettelijk bepaald. Maar goed als jij er fijn voor wilt zorgen dat andere mensen hun baan kwijt raken dan ben je natuurlijk volwassen genoeg om dat voor hun te beslissen. of zit ik er nou heel ver naast.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 21:48
Verwijderd
Dat zie je toch wel trouwens. Wodka-Jus zit een roerstaafje in (meestal ten minste) en ijsklontjes (soms), in gewoon jus d' orange niet.

Tja gewoon uitgaan naar een relaxtere kroeg zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 21:52
thunder110
thunder110 is offline
Of gewoon voordrinken. Wat is daar mis mee? Waarom moet je per se daar wat drinken?
Tenzij je gewoon plezier uit het stiekem nuttigen van alcoholische drankjes haalt.
Oud 29-10-2003, 22:14
Bikinie-meisje
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2003 @ 13:10:
Er zijn genoeg kroegen waarin je wijn krijgt in gewone glazen in plaats van een fatsoenlijke kelk. Ook zijn er genoeg kroegen waar je bier in de meest vage glazen krijgt...ergste wat ik ooit heb gehad: plastic bekertjes van het WK van jaaaaren terug
Ja ik vind het dus vreselijk als ik een lekker wijntje bestel en geen wijnglas krijg (tegenwoordig zijn die mini sapglaasjes het helemaal voor sangria en wijn ). Bij iemand thuis kreeg ik wijn in een koffiemok ?! Nee dat hoeft niet voor mij Dan kan ik het nog redelijk uitstaan als het zo'n kleine is, maar het liefste heb ik zo'n grote met lange steel Maargoed, met schuimfeesten of openlucht-dingetjes krijg je bier uit plastic en dan ben ik ook meteen weg, ik drink niet uit plastic
Oud 29-10-2003, 22:20
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 29-10-2003 @ 11:06:
Zeik niet tegen dat meisje. Natuurlijk wil ze uitgaan en drinken. Dat hoort er toch bij ?! Ik weet niet wat jullie voor mensen zijn, maar het lijkt me dat jullie dat ook deden op die leeftijd
Nee, deed ik niet... en nog steeds niet eigenlijk ... enige alcoholische dranken die ik nu bestel, zijn bestemd voor die 15 jarigen die mij daarvoor vragen
Oud 29-10-2003, 22:55
Bikinie-meisje
Citaat:
Pletterprater schreef op 29-10-2003 @ 23:20:
Nee, deed ik niet... en nog steeds niet eigenlijk ... enige alcoholische dranken die ik nu bestel, zijn bestemd voor die 15 jarigen die mij daarvoor vragen
Nou dan krijg jij het moeilijk als je de middenleeftijd bereikt
Oud 30-10-2003, 22:40
Basia
Basia is offline
och ik ging op mn 15e ook wel uit. stelde niet echt veel voor maar dat terzijde. en ik dronk toen ook wel alcohol ja. om erbij te horen ?? WAARbij ??

maar tips...sorry heb ik niet
Oud 31-10-2003, 10:30
mandarijn
mandarijn is offline
die mensen die jou geen drank geven willen je het best geven, maar ze doen het niet omdat het niet mag.
als ze jou een biertje geven, zijn ze strafbaar: kunnen ze een flinke boete krijgen of als het vaker voor komt: de tent sluiten... zodat jij er niet meer heen kan over een paar maandje en wel legaal bier mag drinken
Oud 31-10-2003, 16:07
duifeltje
duifeltje is offline
btw. als je toch niet aangeschoten wil raken, waarom wil je dan wel per-see alcohol drinken, het is niet lekker want je kan net zo goed limonade nemen als breezer (denk ik dan)
Oud 31-10-2003, 17:14
p-chez
p-chez is offline
Maffe kroeg kom je. De meeste tenten die ik ken schenken iedereen gewoon. Die hebben meer iets van 'zo veel mogelijk verkopen'. En negeren al dat soort wetten.

Al eens gedacht om een andere kroeg op te zoeken?
Oud 01-11-2003, 13:55
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
p-chez schreef op 31-10-2003 @ 18:14:
Maffe kroeg kom je. De meeste tenten die ik ken schenken iedereen gewoon. Die hebben meer iets van 'zo veel mogelijk verkopen'. En negeren al dat soort wetten.

Al eens gedacht om een andere kroeg op te zoeken?

nee maar laatst was dr politie.. zullen ze wel verwacht hebben

(niet dat die politie ook maar IETS uitvoerde, ze stonden daar maar een beetje dom te lullen terwijl het er veel te vol was, minderjarigen alcohol dronken en er vechtpartijen aan de gang waren)

misschien nu ze geweest zijn dat ze nu weer iets soepeler worden.
Oud 02-11-2003, 01:07
Verwijderd
Citaat:
en dat bepaal jij?? Sorry maar daar heb ik mijn ouders voor. En dr zijn genoeg uitgaansgelegenheden waar je geen 16 hoeft te zijn dus lul niet zo dom. En dat ik naar dat soort uitgaansgelegenheden ga betekent niet dat de gemiddelde leeftijd daar 14 is.
Het is nog altijd aan de overheid om dat te bepalen, niet aan jouw ouders. Bovendien is het voordat je 16 bent nog steeds illegaal om te drinken, ook dát is niet aan jouw ouders.

Om even on-topic te blijven: Alcohol ruik je meestal wel, je kunt het ook proeven door een klein slokje te nemen. Je moet trouwens weten wat je drinkt vóórdat je het opdrinkt, stel je voor dat iemand er pilletjes in heeft gedaan ofzo .

Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 01:12.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 23:06
Verwijderd
ik denk dat de meeste wel gelijk hebben wat betreft boetes etc
ik werk zelf in een supermarkt en daar mag ik ook geen alcohol meegeven aan kinderen onder de 16 jaar doe ik dat wel dan kan het bedrijf een grote boete krijgen en dat betekend waarschijnlijk ook het einde van mijn baan.

dus waarom drink je niet gewoon ergens anders bijvoorbeeld thuis en als je daar uitgaat gewoon iets zonder alcohol. je bent neem ik aan bijna 16 dan heb je nog meer dan genoeg tijd om alcohol te drinken.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 29-10-2003 @ 11:06:
Zeik niet tegen dat meisje. Natuurlijk wil ze uitgaan en drinken. Dat hoort er toch bij ?! Ik weet niet wat jullie voor mensen zijn, maar het lijkt me dat jullie dat ook deden op die leeftijd Ik ging op me 14e naar de discotheek, en toen was ik eindelijk 16, wilde ik alleen nog maar naar de 18+ avonden, zo gaat dat toch gewoon

Vodka-cola trouwens Staafje eruit halen en evt rietje, en vodka ruik je ook niet
precies ik ging ook op m'n 15de uit en waarschijnlijk jullie ook wel (sommige natuurlijk niet) en dan drink je gewoon alcohol omdat je het lekker vind of weet ik veel wat. Ik snap niet dat jullie er zo moeilijk over doen omdat je zeker nu zelf oud ben en alles mag en kan, maar op die leeftijd wil je ook wel es iets anders, leuks en spannends. En na een aantal alcoholise drankjes hoef je echt niet dronken of erg aangeschoten te zijn.

vodka-cola
vodka-cassis
vodka-bitter lemon
7-up met bessenjenefer (lijkt op cassis)
juice-triple sec
vodka-juice
baco
apfelkorn (appelsap? haha)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 22:54
larph
larph is offline
drink gewoon Jaeger.. das t beste
Oud 11-11-2003, 05:54
MUTS123
MUTS123 is offline
Gezellig......snel en stiekem je illegale drankje op moeten drinken
Oud 11-11-2003, 10:50
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 11-11-2003 @ 06:54:
Gezellig......snel en stiekem je illegale drankje op moeten drinken
Ja, idd...
Oud 11-11-2003, 11:07
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 29-10-2003 @ 23:14:
Ja ik vind het dus vreselijk als ik een lekker wijntje bestel en geen wijnglas krijg

@ Topicstarter,

Koop op de locatie cola, en neem zelf zo'n heerlijk cliché RVS flesje met drank mee. Doe maar Ketel I jenever (of een ander die uit ZN komt)
Oud 11-11-2003, 11:16
qghp
qghp is offline
wat een hoop domme opmerkingen in deze topic ....

daleentjuh> Het feit dat je ouders voor je moeten beslissen of je alcohol kan/mag drinken of niet zegt denk ik wel genoeg over hoe volwassen je wel niet bent.

Duifeltje> leuk dat je mee wil doen aan disscusies over drank maar er bestaat meer dan bacardi breezer.

basia > waarbij? bij de mensen die de leeftijdsgrens voor het legaal drinken van alcohol gepasseerd zijn natuurlijk, had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt mij?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:49
iluvlondon
iluvlondon is offline
smirnoff dinges
Oud 21-11-2003, 12:17
Verwijderd
Je moet niet lopen zeuren als je gepakt wordt bij iets wat je helemaal niet mag doen.
Je bent nog geen 16, dus horeca-zaken mogen aan jou geen alcohol houdende dranken verkopen, ook niet indirect. Dat staat in de wet
Vind je het erg raar dat je er dan uitgezet wordt? Als er gecontroleerd wordt door politie/andere overheids instantie en er wordt gezien dat in de zaak minderjarigen aan de alcohol zitten, dan kan dat bedrijf een flinke boete krijgen.

Als je echt zo graag wilt drinken, vraag dan je ouders om iets. (Al weet ik niet of dat wel mag.)
Anders drink je maar fris. Net zo lekker.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:25
Devil_in_pink
Devil_in_pink is offline
bacardi+7up of sinas of cola

apfelkorn+appelsap

bessen+cassis

het ging hier toch om de tips, jullie dwalen een beetje af...
Oud 30-11-2003, 19:40
BananaSplit
BananaSplit is offline
In RedBull-wodka zit alcohol, maar je ziet t niet
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:07
meh?
meh? is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 26-10-2003 @ 20:17:
nee je moet of een rode of een zwarte stempel op je rechterhand hebben en die iederen keer laten zien als je drinken haalt, dat moet iedereen, maakt niet uit hoe oud je dr uiziet.. Overdrukken wil niet want dan is de stempel te wazig en als je een nieuwe stempel wilt moet je je weer legitimeren.
das dikke peg hebbe.. gelukkig waar ik ga is dat niet zo

dus onder de 16 mag je niks drinken
Oud 01-12-2003, 17:40
A*
A* is offline
In ranja kan je ook niet zien dat er alcohol in zit.
Oh wacht, dr zit ook geen alcohol in.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 11:41
neok
neok is offline
bende kinders,als onze lieve meid nu wil drinken,laat haar dan en stop met je zo te bemoeien...zeikers
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 13:22
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
Skoolboy schreef op 30-11-2003 @ 20:40:
In RedBull-wodka zit alcohol, maar je ziet t niet
goh echt waar? ik dacht dat er in wodka geen alcohol zat

sorry, maar je geeft ook wel het meest domme antwoord dat er bestaat
Oud 07-12-2003, 12:38
qghp
qghp is offline
Citaat:
pipikind schreef op 01-12-2003 @ 18:07:

dus onder de 16 mag je niks drinken

Doe verdomme niet zo verschrikkelijk achterlijk!
De overheid is miljoenen per jaar kwijt aan anti drank campanges die gericht zijn op zulke domme schapen als jij, doe dan in elk geval net alsof je het begrijpt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten