Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dikke ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgende keer wat verder lezen dan mn neus lang is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je naar mijn mening die (natuurlijk aan de werkelijkheid absoluut geen recht doende en ongelooflijk ongenuanceerde) theorie doorvoert, kom je als vanzelf tot de conclusie dat 'links' naar zijn aard grondrechten meer beperkt dan rechts, om de eenvoudige reden dat een actief optredende overheid de burger nu eenmaal minder speelruimte laat. |
![]() |
||
Citaat:
|
Dat Hitler zoveel aanhang kreeg in Duitsland kwam echt niet alleen maar door dat boek. Duitsland was heel arm toen, terwijl veel Joden daar wel rijk waren, er was veel ontevredenheid en op dat moment grijpt Hitler zn kans en belooft gouden bergen. Dat was de reden dat Hitler zoveel aanhang kreeg.
Als het boek nu vrij verkrijgbaar zou zijn gaan er echt niet opeens allerlei uitroeiingen van het andere ras plaatsvinden ofzo, ieder normaal mens die dat boek leest ziet in dat die Hitler niet helemaal goed was. En mensen die een psychise afwijking hebben hebben geen boek nodig om rare ideeen te krijgen. Zwakbegaafden kunnen dat boek niet eens lezen, veel te moelijk. Nazimensen die het boek echt per se zouden wilen lezen krijgen dat ook echt wel voor elkaar, omdat in andere landen het al wel vrij verkrijgbaar is en je het ook zo van internet halen. Kortom het moet gewoon vrij verkrijgbaar worden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
sorry voor het uppen maar het adres is :
http://www.stormfront.org/crusader/texts/mk/ om precies te zijn.. Veel plezier ermee allemaal.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is eenvoudig te vinden @ Freenet http://www.freenetproject.org
||
Citaat:
Natuurlijk lopen er altijd gekken rond, maar je mag toch aannemen dat mensen die Hitler als goede man of voorbeeld zien, het boek allang gelezen hebben. Bovendien zullen er ook mensen zijn die juist dankzij dit boek veel waakzamer worden als het gaat om racisme.
|
![]() |
Boek over Mein Kampf
http://www.geschiedenis.nl/examen/du/duitsland.htm#7 Wellicht interessanter omdat het kritisch naar het werk in kwestie kijkt. Er is ook een Nederlandse boek over Mein Kampf, deze was recent bij goedemorgennederland op in bespreking. Ik vraag me af of dat dezelfde is als de vertaling van deze uitgave.
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Ze schreven allebei (een) boek(en) ![]() - Ze waren allebei in opkomst in een tijd van economische neergang - Ze waren meester in het bespelen van het ''volk'' Ergo, het waren beiden populisten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik vind dat je t allemaal nogal overdrijft, maar dat had ik ook al gezegd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
niet dat ik no zo'n groot voorstander ben van pim, maar ik vind dat er een heel groot verschil zit tussen hem en hitler
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind wel dat Mein Kampf vrij verkrijgbaar moet zijn.
Ik zie het eigenlijk als een stukje interessante literatuur. Ik heb in Italië op van die avondmarkten ooit een oplage of 200 gezien liggen, helaas in het italiaans ander had ik heus een exemplaar meegenomen! Kostte toen nog iets van 10000 lires? Nou goed.. ![]()
|
Mein Kampf was beststeller in Nederland
Hitlers Mein Kampf was rond 1940 ook in Nederland een bestseller. De Nederlandse uitgave bereikte zes drukken met een uiteindelijke oplage van 110.000 exemplaren. Van elk verkocht boek kreeg Hitler 45 cent. Dat is uitgezocht door Gerard Groeneveld. Binnenkort verschijnt zijn 'Zwaard van de geest. Het bruine boek in Nederland 1921-1945'. Het Boekblad had vrijdag [23 maart 2001] een voorpublicatie. Weinig Nederlandse boekhandelaren negeerden het boek, gezien de grote vraag. Ook de Bijenkorf bood het boek volgens Groeneveld te koop aan. De eerste druk, die op 6 december 1939 in de winkels lag en drieduizend exemplaren telde, was dezelfde dag uitverkocht. Meer informatie: http://nu.nl/document?n=28349 |
![]() |
|
Verwijderd
|
En kun je ze dat kwalijk nemen? Naar mijn mening niet. Niet iedereen die het boek las voelde zich ook meteen aangetrokken tot de nazi-ideologie. Zelfs de mensen in Duitsland kun je naar mijn mening niet kwalijk nemen dat ze blindelings achter Hitler aanliepen.
De tijdsgeest was rijp ervoor, de maatschappelijke opvattingen en de onrust vormden de voedingsbodem. Een goed boek over de slaafsheid en onwetendheid waarmee mensen Hitler achterna liepen, is 'Hitlers gewillige beulen' van Daniël Goldhagen. |
![]() |
|
Ik vind dat het best vrij verkrijgbaar mag zijn, je leert er de gevoelens etc van Hitler door kennen, maar er zullen best erge dingen instaan. Ik ben er hard naar op zoek geweest samen met mijn neef, en nu heb ik hem op cd-rom en ik weet dat mijn oudachtertante een exemplaar van Mein Kampf heeft.
|
|