Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 11:38
Verwijderd
Dat heeft allemaal ook nog maar heel weinig met recht te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2003, 21:31
Elvira
Elvira is offline
Ok morgen is the big day, ik vraag me serieus af wat er gebeurd als ik niet kom. Ik ben bang dat de tegenpartij me straks gaat uitjoelen of uit gaat schelden, en ik kan begrijpen dat ze kwaad zijn, maar dan nog laat ik zoiets niet over me heen komen. En ik wil dingen niet erger maken. Anyway ik heb vorige week vrijdag met mijn advocaat gesproken en hij heeft gezegd dat de tegenpartij allemaal geen gordels droegen en dat die man is overleden aan iets met zijn hersens een fractuur ofzo, dus over die claims ga ik me zeker niet meer druk maken. Thnx iigf voor alle reacties en natuurlijk laat ik morgenochtend weten wat de rechter heeft beslist. Bij een rij ontzegging ga ik in hoger beroep.
Oud 04-11-2003, 21:52
Verwijderd
Nou, je bent niet verplicht te komen bij een strafproces, maar het is wel aan te raden. Je maakt natuurlijk sowieso een slechte indruk als je wegblijft. Verder kan het heel erg vervelend zijn, als achteraf blijkt dat de zaak niet echt gunstig voor jou uitpakt en je hebt niet de kans gehad jezelf te verdedigen. Dat is nogal naar. Ik zou dus wel gaan, hoe rottig het ook is dat je wordt uitgescholden. Gewoon terugschelden, zou ik doen

Sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 22:05
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Sterkte!

Verder heb ik niks te zeggen, ik weet hier echt niks van. Als ik dit allemaal lees en wat jullie allemaal weten ga ik weer twijfelen over mijn studiekeuze . Lijkt me echt geweldig om zo veel over recht te weten en dat bij heel uiteenlopende dingen te kunnen gebruiken
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 23:04
ekki
ekki is offline
Ik hoop dat je advocaat je geen valse hoop heeft gegeven. Een fractuur in z'n schedel en daaraan overleden? Dat zal dan wel komen omdat ie ergens tegenaan is geknald en wat mij betreft te hoge druk in z'n hersenen ofzo .

In ieder geval zou ik wel gaan! Al is het heel rot om een straf te krijgen, dat is natuurlijk zo. Maarja, anders krijg je het toch thuis gestuurd (ofzo), hoewel je het dan wel beter kunt opvangen.

Ik dacht trouwens dat je altijd bij een rechtzaak aanwezig moest zijn (of je advocaat), omdat de eis van de 'aanklager' anders gewoon 'geldig' zou worden verklaard, omdat jij of je advocaat niet op bent komen dagen.

Heb je erna trouwens geen contact meer met die mensen gezocht? En waarom niet als ik vragen mag? Ik denk dat ik het had gedaan, om dingen uit te leggen en voor mijn eigen verwerking. Ik had denk ik zulke mensen minstens een brief gestuurd (of krijg je het adres e.d. niet?), zodat ik er met ze over zou kunnen praten ofzo.
Oud 05-11-2003, 00:08
Verwijderd
Er is nog altijd een rechter die voor orde zorgt, dus ze zullen je heus niet uitjoelen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 00:20
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 05-11-2003 @ 00:04:
Ik hoop dat je advocaat je geen valse hoop heeft gegeven. Een fractuur in z'n schedel en daaraan overleden? Dat zal dan wel komen omdat ie ergens tegenaan is geknald en wat mij betreft te hoge druk in z'n hersenen ofzo .
Iemand met een zwakke plek (lichamelijke predispositie) zoals bijvoorbeeld een eierschedel, gaat natuurlijk makkelijker dood wanneer hem een ongeval overkomt. Dat wordt in de regel echter wel toegerekend aan de dader, ook al was het opzet daar niet op gericht.

Citaat:
Ik dacht trouwens dat je altijd bij een rechtzaak aanwezig moest zijn (of je advocaat), omdat de eis van de 'aanklager' anders gewoon 'geldig' zou worden verklaard, omdat jij of je advocaat niet op bent komen dagen.
Dat is bij een civiele procedure: als de gedaagde partij niet in het geding verschijnt, wordt de vordering van de eisende partij toegewezen nadat de rechter summier heeft onderzocht of de vordering gegrond is en deze hem niet bovenmatig toeschijnt.

Citaat:
Heb je erna trouwens geen contact meer met die mensen gezocht? En waarom niet als ik vragen mag? Ik denk dat ik het had gedaan, om dingen uit te leggen en voor mijn eigen verwerking. Ik had denk ik zulke mensen minstens een brief gestuurd (of krijg je het adres e.d. niet?), zodat ik er met ze over zou kunnen praten ofzo.
Dat hangt heel erg van de mensen af. Als het verstandige, normale mensen zijn, zou je dat hebben kunnen doen, maar er zijn ook van die op wraak beluste paupers die voor de rest van hun leven met wrok rondlopen. Hoe goed bedoeld ook, valt daar niet mee te praten.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 11:10
Elvira
Elvira is offline
Ok, nou het ging vrij gemakkelijk moet ik zeggen. De Officier heeft artikel 5 er nog bij gegooid, dus toen kregen we een schorsing van 5 minuten en daarna zijn we verder gegaan. Over 2 weken krijg ik de uitspraak, ik ga er niet heen ik hoor het dan telefonisch via mijn advocaat. Ze hebben 2 verschillende dingen geeist ivm met welk artikel 5 of 6, het is allemaal beetje langs me af gegaan. Iig 180 uur werkstraf, 3 mnd voorwaardelijk gevangenisstraf en een rij ontzegging van 3 jaar waarvan iets voorwaardelijk, dat was het geloof ik. Maar ik wacht nog 2 weekjes af.
Oud 05-11-2003, 11:47
Verwijderd
Een werkstraf valt op zich nog wel te overleven. Een rijontzegging van drie jaar waarvan éen onvoorwaardelijk zeker? Dat lijkt me net zoiets voor een zaak als dit. Je kunt er natuurlijk altijd tegen in hoger beroep gaan, maar het is de vraag of dat iets nieuws oplevert. Je advocaat zou even moeten kijken wat vergelijkbare zaken hebben opgeleverd voor wat betreft de rijontzegging, dan kun je je kansen een beetje inschatten.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 11:54
Elvira
Elvira is offline
Ja hij had de rechters wat doorgegeven JN of NJ en dan wat nummers over andere zaken. Eentje kreeg een man maar 2 wkn voorwaardelijk bijvoorbeeld. En die rij ontzegging is idd een jaar voorwaardelijk ofzo. Het is allemaal beetje langs me af gegaan, zoveel moeilijke woorden enzo. Naja en als dat niet doorkomt een boeten van 2000 euro en nog wat andere dingen.
Oud 22-11-2003, 15:40
Elvira
Elvira is offline
Okay, de rechter heeft me een boete van €2000,- gegeven, mag ik afbetalen in 10 termijnen. En ik heb een rij ontzegging van 12mnd, waarvan de laatste 4 voorwaardelijk zijn. In principe is het niet zo erg, ik kan ermee leven en ik begrijp het wel. MAAR ..... Ik vind dat ze wel eerder met die rij ontzegging hadden moeten komen, ipv me eerst nog een jaar na het ongeluk rond te laten rijden en het vervolgens pas af te pakken, maarja.
Oud 22-11-2003, 16:42
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
is het toch nog een beetje meegevallen dus??
gelukkig heb je geen gevangenisstraf joh!!!
sterkte ermee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten