Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2003, 15:46
Joël
Joël is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-11-2003 @ 11:54:
dus de massa neemt toe als de massa toeneemt...
Nee, dat was dus een foutje. De massa neemt toe als de snelheid toeneemt.

Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-11-2003 @ 11:54:
feit blijft dat dit dus allemaal theorie is.
Dat is het geval bij alles wat 'wetenschap' heet.
Oud 09-11-2003, 01:35
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rakshasa schreef op 08-11-2003 @ 00:18:
Nee, ik ben niet geinteresseerd in weer een opsomming van theoretische wetenschappelijk poespas. Dat hebben we nu wel 100x gezien.
Sorry hoor, maar als je geen zin hebt in een serieus debat dan flikker ik dit dicht. In dit soort arrogantie heb ik helemaal geen zin.
Oud 09-11-2003, 01:38
Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 09-11-2003 @ 02:35:
Sorry hoor, maar als je geen zin hebt in een serieus debat dan flikker ik dit dicht. In dit soort arrogantie heb ik helemaal geen zin.
Blablabla. Als je niet snapt wat ik bedoel mag je 't zeggen hoor. Hoef je niet de authoritaire zweep boven te halen. Ik zal het nog even voor je uitspellen: dit topic wat ik heb geopend, heb ik niét (afwijzend!) bedoeld als zoveelste discussietopic over vage tijdtheorieen. Het was daarentegen bedoeld om een andere kijk op de wereld te bespreken.
Oud 09-11-2003, 10:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 09-11-2003 @ 02:35:
Sorry hoor, maar als je geen zin hebt in een serieus debat dan flikker ik dit dicht.
Freedom of speech at all costs jaja

In dit soort arrogantie heb ik helemaal geen zin. [/B][/QUOTE]

look who's talking
Oud 09-11-2003, 13:58
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Joël schreef op 08-11-2003 @ 16:46:
Dat is het geval bij alles wat 'wetenschap' heet. [/B]
point taken.
toch is niet alle wetenschap puur theorie, maar ik begrijp wat je bedoelt.

even aan de TS : dus een 'andere kijk op de wereld' heeft dan opeens niks meer met de werkelijkheid te maken ?
en aan Isa : wat heeft dit in godsnaam met vrijheid van meningsuiting te maken ? de ts vraagt toch om onze mening, om dan uiteindelijk te zeggen dat onze mening te rationeel is om het eigen vage gezwam te ondersteunen. Dat komt dus, doordat we het er niet mee eens zijn.

beste forumbaas, waarom is deze nog open ?
Oud 09-11-2003, 15:36
Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-11-2003 @ 14:58:
even aan de TS : dus een 'andere kijk op de wereld' heeft dan opeens niks meer met de werkelijkheid te maken ?
en aan Isa : wat heeft dit in godsnaam met vrijheid van meningsuiting te maken ? de ts vraagt toch om onze mening, om dan uiteindelijk te zeggen dat onze mening te rationeel is om het eigen vage gezwam te ondersteunen. Dat komt dus, doordat we het er niet mee eens zijn.

beste forumbaas, waarom is deze nog open ?
Precies, ik vraag om een mening over hetgeen ik vertelde. Natuurlijk is wetenschap een hele belangrijke basis voor ons leven, maar waar ik dus niet op uit was, was een discussie over massa en snelheid en gewicht etc die, laat ik het nog maar eens benadrukken, al honderden keren aan bod is gekomen. Dus in zoverre: nee.

En hang aub niet de vieze slijmbal uit.
Oud 09-11-2003, 15:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rakshasa schreef op 09-11-2003 @ 16:36:
Precies, ik vraag om een mening over hetgeen ik vertelde. Natuurlijk is wetenschap een hele belangrijke basis voor ons leven, maar waar ik dus niet op uit was, was een discussie over massa en snelheid en gewicht etc die, laat ik het nog maar eens benadrukken, al honderden keren aan bod is gekomen. Dus in zoverre: nee.

En hang aub niet de vieze slijmbal uit.
(kwist niet dat ik als een slijmbal overkom...)
Zou je misschien even uit kunnen leggen hoe je een mening kunt hebben zonder die te onderbouwen, en wat voor zin die mening dat precies moet hebben ?
als jij iets vind, dan is het logisch dat je probeert te begrijpen waarom je dat dan vind.

(ik vind pepermuntjes lekker -> dat komt door de frisse smaak van de pepermuntjes)
(ik vind mijn opleiding nogal duur -> dat komt doordat andere dingen minder duur zijn, mijn portemonnee bijna leeg is en mijn opleiding niet biedt wat ik graag zou willen)

ik vind die pleiaden-theorie onzin, omdat tijdreizen (in mijn ogen) onmogelijk is, omdat er geen bewijs voor leven op een ster is, omdat de zeven zusters geen dampkring hebben, omdat ik de bweegredenen van deze pleiadiers niet zou begrijpen, omdat die pleiadiers zich niet publiekelijk hebben geopenbaard maar maar aan één persoon, omdat er mensen zijn die goed verdienen aan deze boeken...

nu jij weer.
Oud 09-11-2003, 15:52
Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-11-2003 @ 16:44:
ik vind die pleiaden-theorie onzin, omdat tijdreizen (in mijn ogen) onmogelijk is, omdat er geen bewijs voor leven op een ster is, omdat de zeven zusters geen dampkring hebben, omdat ik de bweegredenen van deze pleiadiers niet zou begrijpen, omdat die pleiadiers zich niet publiekelijk hebben geopenbaard maar maar aan één persoon, omdat er mensen zijn die goed verdienen aan deze boeken...
Hmm. Dit kan heel goed, ik neem het ook totaal niet allemaal voor 'granted'. Maar dit is nou precies wat ik beoogde met mijn post. Dat àls je wel in de wetenschap gelooft, maar ook geinteresseerd bent in andere invalshoeken. En precies wat je zegt, al die dingen kun je, lijkt mij, pas écht vinden als je het boek uit hebt gelezen. Dàn kun je zeggen van 'wat een crap' óf 'wow, daar zit iets in'. Dan is het nog de vraag of je het wílt lezen of dat je er niet voor openstaat. En dàt moet je zelf bepalen.
Oud 09-11-2003, 19:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rakshasa schreef op 09-11-2003 @ 02:38:
Blablabla. Als je niet snapt wat ik bedoel mag je 't zeggen hoor. Hoef je niet de authoritaire zweep boven te halen. Ik zal het nog even voor je uitspellen: dit topic wat ik heb geopend, heb ik niét (afwijzend!) bedoeld als zoveelste discussietopic over vage tijdtheorieen. Het was daarentegen bedoeld om een andere kijk op de wereld te bespreken.
Maar ik krijg nu de indruk dat je die helemaal niet wilt bespreken. Zodra iemand er iets tegenin brengt, zeg jij "ik heb geen zin om dit te bespreken". Zo werkt dat natuurlijk niet.

Citaat:
Isa schreef:
Freedom of speech at all costs jaja
Dit is een privé-forum, niet publieke ruimte. Daar heeft vrijheid van meningsuiting dus niets mee te maken.
Oud 10-11-2003, 11:44
Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 09-11-2003 @ 20:03:
Maar ik krijg nu de indruk dat je die helemaal niet wilt bespreken. Zodra iemand er iets tegenin brengt, zeg jij "ik heb geen zin om dit te bespreken". Zo werkt dat natuurlijk niet.
Om maar een populaire term te gebruiken: off-topic. Niet direct, dat snap ik wel, maar het is niet wat ik beoogde. Anders search ik wel naar een thread vol met tijdtheorieen enzo.
Oud 10-11-2003, 14:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rakshasa schreef op 10-11-2003 @ 12:44:
Om maar een populaire term te gebruiken: off-topic. Niet direct, dat snap ik wel, maar het is niet wat ik beoogde. Anders search ik wel naar een thread vol met tijdtheorieen enzo.
alsjeblieft, verlos mij uit mijn onwetendheid, en leg mij uit hoe jij in godsnaam seriues een discussie aan wil gaan met deze houding.
Oud 10-11-2003, 18:11
Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-11-2003 @ 15:37:
alsjeblieft, verlos mij uit mijn onwetendheid, en leg mij uit hoe jij in godsnaam seriues een discussie aan wil gaan met deze houding.
Allemachtig, zo moeilijk is het toch niet? Ik wil geen discussie over tijdreizen. Come to think of it, gooi hier àlsjeblieft een slotje op. Zoek 't maar uit.
Oud 10-11-2003, 19:23
Gatara
Gatara is offline
Op verzoek van de originele poster komt hier een slotje op.

Regels voor berichten