Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 12:08
ekki
ekki is offline
2 jaar geleden zat ik op heb VWO en hij op het MBO (nadat hij eerst 3 jaar vwo en toen 1 jaar havo had gedaan ofzoiets). Nu zitten we allebei op het HBO. Ik voel me natuurlijk wel beter, omdat ik naar de universiteit mag en hij niet (), maar ik vind het niet zo heel storend dat er een verschil in niveau is. Zo te merken hebben zijn ouders ook een groot verschil in niveau, maar dat gaat ook al jaren (27) goed.

Je moet je natuurlijk wel een beetje in elkaar kunnen inleven en goed met elkaar kunnen praten. Dat lijkt me vrij belangrijk.
Oud 07-11-2003, 12:11
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 07-11-2003 @ 13:08:
Ik voel me natuurlijk wel beter, omdat ik naar de universiteit mag en hij niet ()
Als hij z'n p heeft, mag hij ook naar de universiteit.
(En anders iig als ie z'n hbo-diploma heeft. )
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 12:16
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 13:11:
Als hij z'n p heeft, mag hij ook naar de universiteit.
(En anders iig als ie z'n hbo-diploma heeft. )
hmm (shit ik kan me niet meer beter voelen ), maar ik kon al op een veel jongere leeftijd naar de universiteit.

hmm, dit komt helemaal niet meer geloofwaardig over.

leve de
Oud 07-11-2003, 13:23
Verwijderd
ik heb wel relaties gehad met mensen die een lager schoolniveau hadden dan ik.

bij mij ging 't nooit echt goed. maar dat ligt ook aan de persoon natuurlijk, en aan de situatie. met die personen had ik altijd het gevoel dat ik binnen 20 minuten met ze was 'uitgepraat'. of dat ze niet dezelfde dingen van het leven verwachtten...

maar er zijn vast heel veel situaties denkbaar waarbij het wel werkt
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 15:00
deesje84
deesje84 is offline
ik heb een vriend, hij doet mbo, ik universiteit. ik vind meer dat je' t verschil wel merkt qua zijn vrienden en mijn vrienden... als hij met zijn beste vriend is bijv. dan hebben ze soms zo'n kinderachtige humor(vind ik dan maar weet niet of dat nou aan mbo of aan hemzelf ligt)... en ook die meiden bij hem op z'n studie, lopen beetje achter hem aan enzo. nouja niet mijn mensen gewoon, niet omdat ze niet aardig zijn, maar waar ze het over hebben, hun humor enz. en soms gebruik ik woorden waarvan hij niet eens weet wat ze beteken das wel vervelend of van die spelfouten.. (maar das persoonlijk dat ik me daar soms aan irriteer) maar op zich denk ik wel dat 't zeker goed kan gaat met niveauverschil...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 16:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
deesje84 schreef op 07-11-2003 @ 16:00:
(maar das persoonlijk dat ik me daar soms aan irriteer)
het irriteert je, of je ergert je eraan
Oud 07-11-2003, 16:39
Verwijderd
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, liefde gaat (meestal, denk ik) dieper dan iemands opleiding. Ik doe vwo, mijn vriend doet havo en het gaat nog steeds goed (nou is dat ook niet zo'n heel groot verschil, maar toch)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 16:50
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
Elky schreef op 06-11-2003 @ 08:24:
Ik zelf doe MBO en daarvoor heb ik mavo gedaan, zij doet VWO.
Nou is mij vraag, of dat snel fout zou gaan.
Ps:We hebben nog niks, maar het zit wel in beurt.
als dit jou kennis van de nederlandse taal is

zie ik het somber in
Oud 07-11-2003, 16:57
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 07-11-2003 @ 17:50:
als dit jouw kennis van de nederlandse taal is

zie ik het somber in
hmhm
Oud 07-11-2003, 20:40
Verwijderd
Ik denk dat het al eerder gezegd is in dit topic maar het hangt niet van je school af maar eerder van hoe hoog je eigen niveau is. Ik vind schoolniveau namelijk geen maatstaaf aangezien iemand die ivbo doet wel bijv heel goed in muziek kan zijn.

Ook hangt het heel erg af van welke diepgang je wilt en of je iets geeft om slim zijn.

Een voorbeeld:

Een vriendin van mij heeft Vwo-niveau en haar vriend VBO. Toch zijn ze al bijna 2 jaar samen en het gaat prima. Want zowel zij als hij geven niet echt iets om diepgang. Ze sluiten elkaar goed aan en that's it.

Zelf heb ik wel een vriend van ongeveer hetzelfde niveau. Wij vullen elkaar ook aan en zo leren we van elkaar. Ook kunnen we heel diep gaan in gesprekken maar dat is omdat we dat allebei leuk vinden. We hebben trouwens evengoed wel eens een ouwehoer-bui zeg maar

Maarre, dat verschil kan dus echt wel goed gaan hoor...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 12:34
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 07-11-2003 @ 17:57:
hmhm
das nieuwe spelling
Oud 08-11-2003, 13:41
Verwijderd
Het kan wel, zolang je maar op het zelfde niveau zit. Ik zou op zich een beetje twijfelen over mbo, maar ik weet uit ervaring dat er wel intelligente mensen op kúnnen zitten
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 14:03
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2003 @ 11:21:

Ontopic, ik moet er niet aan denken iets te hebben met iemand die niet studeert of zeer binnenkort gaat studeren (we hebben het hier over serieuze relaties). Niet alleen omdat ik verwacht dat zoals gezegd hier de gesprekken niet zo diepgaand zullen zijn als ik verwacht, maar ook omdat het een verschil is in instelling.
Dit is op z'n zachtst gezegd kortzichtig te noemen. Alhoewel je eerlijkheid/duidelijkheid dan wel weer te prijzen is.

Ik krijg altijd braakneigingen bij dit soort discussies. Als je iemand van vergelijkbaar niveau zoekt ben je zelf je grootste vriend. En dat klopt ook, want je bent egoïstisch als je zo denkt.
Oud 08-11-2003, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 08-11-2003 @ 15:03:
Dit is op z'n zachtst gezegd kortzichtig te noemen. Alhoewel je eerlijkheid/duidelijkheid dan wel weer te prijzen is.

Ik krijg altijd braakneigingen bij dit soort discussies. Als je iemand van vergelijkbaar niveau zoekt ben je zelf je grootste vriend. En dat klopt ook, want je bent egoïstisch als je zo denkt.
Dat laatste vind ik dan weer onzin... natuurlijk wil je iemand van ongeveer je eigen niveau (ik bedoel dan alleen niet school niveau, maar intelligentie niveau). Ik vind praten met mensen die dommer dan mij zijn verschrikkelijk vermoeiend, terwijl het bij uberintelligente mensen mij zenuwachtig maakt...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 14:37
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Morgan schreef op 08-11-2003 @ 15:12:
Dat laatste vind ik dan weer onzin... natuurlijk wil je iemand van ongeveer je eigen niveau (ik bedoel dan alleen niet school niveau, maar intelligentie niveau). Ik vind praten met mensen die dommer dan mij zijn verschrikkelijk vermoeiend, terwijl het bij uberintelligente mensen mij zenuwachtig maakt...
Wat is ongeveer je eigen niveau Ik zou echt niet weten hoe ik dat bij iemand zou moeten bepalen

Het kan altijd fout gaan vanwege verschillende redenen, maar om nou specifiek intelligentie eruit te halen. Iig als je elkaar echt heel leuk vindt, dump je hem/haar echt niet vanwege school of intelligentie niveau lijkt mij
Oud 08-11-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 08-11-2003 @ 15:37:
Wat is ongeveer je eigen niveau Ik zou echt niet weten hoe ik dat bij iemand zou moeten bepalen
Nou, dat merk je vanzelf wel, als je iemand irritant vindt is-ie dommer en als diegene jou zenuwachtig maakt is-ie slimmer
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 14:46
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
het is ook niet dat dat met een getalletje bepaald kan worden.

Je kunt echter wel merken als iemand op een lager niveau zit dan jij, of een hoger niveau. Das gewoon een kwestie van gevoel.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 15:26
Verwijderd
Iedereen op het forum is hier wel super volwassen he . En heeft altijd zo te lezen super diepgaande gesprekken waar je echt slim moet zijn. OP het vwo leer je zoiets niet hoor. En bij gesprekken komt meer EQ aan te pas dan IQ lijkt mij. Een luisterd oor is bv al heel fijn en daar hoef je nou niet echt slim voor te zijn. Tja als je nou niet echt logisch kan na denken en geen algemene kennis hebt oke maar alsof je na een gesprek merkt welke opleiding die persoon in kwestie heeft. Als je WO doet dan ga je echt niet ineens dure woorden gebruiken 9 van de 10 keer vinden mensen het stoer. Het slaat vaak nergens op en je kan ook wel gewoon praten, het is natuurlijk af en toe wel handig om te weten. Maar mensen maak je hier toch niet zo druk om en ga gewoon lekker leven.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 15:43
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-11-2003 @ 15:41:
Nou, dat merk je vanzelf wel, als je iemand irritant vindt is-ie dommer en als diegene jou zenuwachtig maakt is-ie slimmer
Dat moeten dan wel extreem grote verschillen zijn, wil dat opvallen

En dan nog dit geldt natuurlijk voor alles. Maar op andere vlakken kan dat verschil verkleint worden. (als je dat al zou willen)

Citaat:
het is ook niet dat dat met een getalletje bepaald kan worden.

Je kunt echter wel merken als iemand op een lager niveau zit dan jij, of een hoger niveau. Das gewoon een kwestie van gevoel.

Dat gevoel zal toch ergens op gebaseerd moeten worden

Voor de rest ben ik het ook wel eens met Syphon. Het hoeft totaal geen probleem te vormen. Je kan op veel verschillende manieren van iemand houden

Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 15:49
sas_andrea
sas_andrea is offline
ikzelf heb er op korte termijn niet zo'n moeite mee, maar wanneer ik t over moeilijkere dingen zou hebben in verband met mn werk en hij snapt er totaal niks van maar doet ook geen moeite om t te snappen, ja... dan zou t bij mij wel fout gaan.
Oud 08-11-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:

Het kan altijd fout gaan vanwege verschillende redenen, maar om nou specifiek intelligentie eruit te halen. Iig als je elkaar echt heel leuk vindt, dump je hem/haar echt niet vanwege school of intelligentie niveau lijkt mij
Als iemand je kan volgen, je humor begrijpt en de dingen waar je je mee bezig houdt, als je er fatsoenlijke gesprekken mee kunt voeren, als hij/zij je logica volgt en jij zijn/haar logica kan volgen...
Ik zou nooit iemand heel erg leuk kunnen vinden als hij niet zou begrijpen waar ik het over had.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 08-11-2003 @ 16:26:
Iedereen op het forum is hier wel super volwassen he . En heeft altijd zo te lezen super diepgaande gesprekken waar je echt slim moet zijn. OP het vwo leer je zoiets niet hoor. En bij gesprekken komt meer EQ aan te pas dan IQ lijkt mij. Een luisterd oor is bv al heel fijn en daar hoef je nou niet echt slim voor te zijn. Tja als je nou niet echt logisch kan na denken en geen algemene kennis hebt oke maar alsof je na een gesprek merkt welke opleiding die persoon in kwestie heeft. Als je WO doet dan ga je echt niet ineens dure woorden gebruiken 9 van de 10 keer vinden mensen het stoer. Het slaat vaak nergens op en je kan ook wel gewoon praten, het is natuurlijk af en toe wel handig om te weten. Maar mensen maak je hier toch niet zo druk om en ga gewoon lekker leven.
Nou kijk, het is meer van - op mbo niveau is iemand van mijn niveau zeldzaam, op havo heb je er iets meer en op vwo nog iets meer.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:57
Cinamon
Cinamon is offline
Ik denk dat niveau op een gegeven moment wel in de weg staat.. Dan ergert de een zich denk ik sooner or later aan de ander en dan gaat het snel bergafwaarts. Geloof me.
Het grappige is, ik doe zelf vwo. Ik heb nog nooit iemand leuk gevonden die dat zelf ook niet deed.
En dat was niet met opzet. Hoewel ik, om eerlijk te zijn, toch niet zo gauw op iemand zal afstappen die op het VMBO zit.. Dat heeft puur met het 'image' te maken wat zij in mijn stad hebben.
En geloof me, dat is laag. And I'm not the kind of girl who'd stoop low. Nee, I need quality and quantity..
Who doesn't?
Oud 08-11-2003, 18:34
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ow, tuurlijk wel.
ik zit nu op havo, ik ben een lui vwo-kindje, en mn laatste vriendje doet mavo en is een keer blijven zitten.
schoolniveau was iig niet ons probleem.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 20:26
Fantôme
Fantôme is offline
mijn vriend heeft mavo gedaan en toen MBO, niet afgemaakt, en naar de marine gegaan (nee, niet omdat hij geen zin meer had in school, heeft zo zijn redenen)

ik zit zelf in havo5.
misschien geen heel groot verschil ofzo, mja...
het gaat al (al?!!) 1 jaar en 5 mnd goed nu

xxx
Oud 09-11-2003, 12:16
Big Brother
Big Brother is offline
in eerste instantie boeit het me niets, maar als ze echt een dom wicht schijnt te zijn kan ik daar niet mee leven, intelligentie is toch wel belangrijk voor een normale conversatie zeg maar
Oud 09-11-2003, 12:19
Loezzel
Loezzel is offline
Schoolniveau is zo iets oppervlakkigs, het gaat om het niveau dat een persoon in het dagelijkse leven heeft (en niet alleen op school).
Ik heb VWO gedaan, zit nu op een HBO. Mijn vriend heeft Mavo gedaan en heeft zijn MBO niet eens afgemaakt (jah oké, hij heeft wel een diploma, hij is twee jaar eerder uitgestroomd).
In het dagelijkse leven zitten we op hetzelfde niveau: ik kan fatsoenlijk met hem praten, hij is niet een of ander dom kind, ik kan met hem lachen, huilen, serieus zijn, melig zijn, noem maar op.
Dus kijk niet naar het schoolniveau, maar kijk gewoon of je goed met elkaar kunt communiceren: dat is het belangrijkste.
Oud 09-11-2003, 19:22
twinkling
twinkling is offline
Ja.
Oud 10-11-2003, 12:50
Divina Flor
Divina Flor is offline
Het kan wel goed gaan.
Dan moeten er wel genoeg andere gemeenschappelijke dingen zijn.
Bovendien is de ene vmbo'er totaal anders dan de andere. En dit is net zo bij vwo. Intelligentie wordt dan ook niet alleen bepaald door schoolniveau (voornamelijk goed kunnen leren), maar door veel meer aspecten.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 22:43
Verwijderd
natuurlijk ligt het niet alleen aan schoolniveau alleen maar ik had nog niet zo lang een vriend en ik was superblij met hem, hij deed mbo ik wo en dat maakte mij geen bal uit maar toen maakte hij het uit. Ik heb sterk het gevoel dat hij dacht niet tegen mij op te kunnen en dat hij zich daardoor bezwaard voelde..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 07:12
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Mijn vriend en doen/deden allebei Vwo... maar wij zijn echt zeer bedreven in het houden van slappe onzinnige gesprekken voeren...

Het kan goed gaan, het kan ook stuk lopen op het verschil in opleidingsniveau,,, Misschien ligt het er wel aan of je vriendin heel graag uren over politiek en andere "intelligente" dingen praat waar jij niet over wil/kan meepraten
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 10:43
guitarplayer17
guitarplayer17 is offline
zoals al eerder gezegd is, is er echt wel een verschil tussen intelligentie en slim zijn. Een vroeger klasgenootje doet nu VWO gymnasium, maar eigenlijk is ze zo dom. Wel slim in de boeken dan, maar over the real life hoef je dr nix te vragen. Mijn beste vriendin heeft Mavo gedaan terwijl zij wel weer erg slim is. Naja en over vriendjes gesproken, Ik zal er niemand op afwijzen, maar ik heb een vriend gehad (9 maanden) die Mavo heeft gedaan. Maar toch op de een of andere manier, tsja hoe zeg je dat...zo naief...en zijn intresses lagen ook niet zo breed. Daar heb ik me in de laatste maanden aan geergerd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten