Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 13:03
Thomas
Thomas is offline
1. Onwaar.

2. Waar.

3. Waar.

4. Waar.

5. Waar.

6. Waar.

7. Waar.

8. Waar.

Hmm, dubieuze vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2003, 14:31
Scatterheart
Scatterheart is offline
Antwoorden dus.

Citaat:
Scatterheart schreef op 06-11-2003 @ 10:12:
Jaja, ik zit nu in blok twee en dit was blok 1. Nieuw vragenlijstje dus. Zet over een week de antwoorden er wel bij, ga het dus niet weer individueel nakijken.

Dus, waar/niet waar?

1. Psychiaters en rechters kunnen beter dan de gemiddelde mens
zien of iemand liegt dan wel de waarheid spreekt.

NIET WAAR.

2. Bij het zoeken naar een partner, zoeken mensen eerder iemand die complementair is (tegenpolen trekken elkaar aan) dan
iemand die gelijk is (soort zoekt soort) .

NIET WAAR.

3. Mooie mensen worden vaker vrijgesproken voor overtredingen dan lelijke mensen.

WAAR.

4. Mensen met een negatief zelfbeeld, hebben een meer realistiche kijk op zichzelf.

WAAR.

5. Weduwen/ weduwnaars die veel met anderen praten over hun verlies, zijn op lange termijn meestal beter af dan hen die er weinig of niet met anderen over praten.

WAAR.

6. Wanneer je in een restaurant spiegels ophangt, gaan mensen netter eten.

WAAR.

7. Als mensen verklaringen moeten geven voor hun eigen gedrag, zijn zij eerder geneigd het in eigenschappen te zoeken (“ik ben nou eenmaal zo iemand die…”) dan in kenmerken van de situatie (“het kwam omdat in dit geval….”) .

NIET WAAR.

8. Negatieve informatie over een persoon weegt in het vormen van een totaalindruk zwaarder dan positieve informatie.

WAAR.
Oud 09-11-2003, 14:51
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
maar 2 foutjes...
beter als de de vorige keer lol
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 15:10
Nona
Nona is offline
Eéntje fout, mijn mama zal trots zijn.
Oud 09-11-2003, 15:18
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 09-11-2003 @ 15:31:
2. Bij het zoeken naar een partner, zoeken mensen eerder iemand die complementair is (tegenpolen trekken elkaar aan) dan
iemand die gelijk is (soort zoekt soort) .

NIET WAAR.
even uit nieuwsgierigheid:
Wat is hier de verklaring van?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:01
Nona
Nona is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 09-11-2003 @ 16:18:
even uit nieuwsgierigheid:
Wat is hier de verklaring van?
Mensen zoeken gewoon al snel iemand met dezelfde eigenschappen en interesses. Waarom weet ik niet precies, maar ik vermoed dat het met begrip van de ander te maken heeft en het feit dat mensen hun zelfbeeld beschermen en zo een positief beeld van hun eigen eigenschappen houden (en dus ook die eigenschappen van een ander).
Oud 09-11-2003, 16:55
Verwijderd
zien of iemand liegt dan wel de waarheid spreekt. ik denk dat de gemiddelde mens dat intuitief net zo goed kan, maar het minder snel zal zeggen. Aan kleine dingen kan je het merken; zweethandjes, nervositeit, naar linkerbovenhoek kijken, weg kijken, snel praten etc. Maar een psychiater kan er voor getraind zijn. Ik weet niet of rechters dat in hun opleiding mee krijgen... zou raar zijn want je moet de waarheid spreken voor de rechter, de rechter mag toch niet op basis van zweethanden oid bepalen dat je liegt? Vrouwe Justitia is toch blind? nou ja dat geheel terzijde

2. Bij het zoeken naar een partner, zoeken mensen eerder iemand die complementair is (tegenpolen trekken elkaar aan) dan iemand die gelijk is (soort zoekt soort) . mensen zoeken complementair, dat vergroot de overlevingskans van hun kroost (evolutionair gezien dan)

3. Mooie mensen worden vaker vrijgesproken voor overtredingen dan lelijke mensen . waar

4. Mensen met een negatief zelfbeeld, hebben een meer realistische kijk op zichzelf . niet waar, een onrealistische want ze maken zichzelf slechter dan ze zijn

5. Weduwen/ weduwnaars die veel met anderen praten over hun verlies, zijn op lange termijn meestal beter af dan hen die er weinig of niet met anderen over praten . waar, verbetert verwerkingsproces

6. Wanneer je in een restaurant spiegels ophangt, gaan mensen netter eten . waar, je gaat steeds meer opjezelf en je ranzige eetmanieren letten

7. Als mensen verklaringen moeten geven voor hun eigen gedrag, zijn zij eerder geneigd het in eigenschappen te zoeken (“ik ben nou eenmaal zo iemand die…”) dan in kenmerken van de situatie (“het kwam omdat in dit geval….”) . uit mijn eigen ervaring denk ik dat mensen liever een ander of iets anders de schuld geven dan zichzelf dus niet waar

8. Negatieve informatie over een persoon weegt in het vormen van een totaalindruk zwaarder dan positieve informatie.Waar, heb ik zelf ook last van bij het ontmoeten van mensen

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2003 @ 15:55:
1. niet waar
2. niet waar
3. waar
4. niet waar
5. waar
6. waar
7. niet waar
8. waar

Ben wel benieuwd wat ik er van gemaakt heb
een foutje maar, alleen 4: Mensen met een negatief zelfbeeld, hebben een meer realistiche kijk op zichzelf.

Ik had gedacht dat dat niet waar was.
Oud 09-11-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Acey schreef op 09-11-2003 @ 17:55:
blabla bla [/B]
wat dom zeg.... helemaal niet gezien dat de antwoorden er al stonden

ok... dan heb ik er ook wel een

Acey's hebben altijd weinig geduld en kijken nooit goed uit hun doppen waar
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:00
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-11-2003 @ 17:01:
Mensen zoeken gewoon al snel iemand met dezelfde eigenschappen en interesses. Waarom weet ik niet precies, maar ik vermoed dat het met begrip van de ander te maken heeft en het feit dat mensen hun zelfbeeld beschermen en zo een positief beeld van hun eigen eigenschappen houden (en dus ook die eigenschappen van een ander).
op een tentamen zou ik met zo'n antwoord weinig punten scoren

Ik was meer nieuwsgierignaar de wetenschappelijke verklaring. Ikzelf dacht nl. dat het niet waar was, omdat vanuit een evolutionair perspectief het interessant zou zijn om diversiteit te creëeren. Immers, hoe meer diversiteit, hoe groter de overlevingskans van de soort.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:10
Verwijderd
1 fout
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 08:01
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 09-11-2003 @ 15:31:
Antwoorden dus.

4. Mensen met een negatief zelfbeeld, hebben een meer realistiche kijk op zichzelf.

WAAR.
Dat antwoord verbaast me wel eigenlijk.

Ik zat er over te twijfelen bij het invullen...maar het leek me toch vrij sterk. In ieder geval als ik naar de mensen die ik ken kijk, die een negatief zelfbeeld hebben. Die lijken er juist volledig naast te zitten. Ze denken dat alles aan ze slecht is en dat ze niets goed kunnen doen, lelijk zijn, dom zijn etc. Terwijl dat helemaal niet zo is en alleen komt uit onzekerheid.

Hoe zit dat nou?

Heb je met een positief zelfbeeld dan ook een minder realistische kijk op jezelf? (zou een vrij logische redenering zijn, maar ook dat lijkt me vrij sterk..)
Oud 10-11-2003, 12:23
martijn1985
martijn1985 is offline
@ -=[ruelF]=-

De gedachte hierachter is dat een te positief zelfbeeld goed is voor je, dat blijkt ook wel uit het feit dat depressieve mensen (die dus een realistisch zelfbeeld hebben) vaker een neerslachtig humeur hebben, vaker suicidale neigingen hebben, minder sociale contacten etc. Ons te positieve zelfbeeld bevordert dus het voortbestaan van individuen en de soort als geheel
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 19:15
Freestyler*
Freestyler* is offline
1 waar
2 niet waar
3 waar
4 niet waar
5 waar
6 waar
7 niet waar
8 waar

nu even checken....
4 en 1 fout
1 kan inderdaad, maar zij zijn er toch op getraind?
4 snap ik ook niet echt.. men beweert juist altijd dat depressieve mensen helemaal verkeerd naar zichzelf kijken ---> allemaal sprookjes die ze ons vertellen om ons beter te voelen dus
Oud 13-11-2003, 19:55
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Grr, wel vier fouten. Van 2 denk ik nu: dat ik dat toen niet bedacht had zeg.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:25
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-11-2003 @ 17:58:
een foutje maar, alleen 4: Mensen met een negatief zelfbeeld, hebben een meer realistiche kijk op zichzelf.

Ik had gedacht dat dat niet waar was.
Same here, 1 fout, vraag 4...
Scatterheart, kun je misschien uitleggen waarom 4 waar is?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
Mogen we ook de wonderbaarlijke verklaringen voor deze zogenaamde waarheden?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 07:37
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 13-11-2003 @ 21:54:
Mogen we ook de wonderbaarlijke verklaringen voor deze zogenaamde waarheden?
Koop het boek Social Psychologu van Sharon S. Brehm. Of stel concrete vragen.

4.: Mensen denken veel te positief over zichzelf. Negatieve denkers komen veel dichter bij hoe ze eigenlijk zijn.
Oud 14-11-2003, 07:44
Envy
Envy is offline
1. niet waar

2. niet waar

3. waar

4.niet waar

5. waar

6. waar

7. niet waar

8. waar
Oud 14-11-2003, 07:46
Envy
Envy is offline
eentje fout
Oud 14-11-2003, 11:07
Verwijderd
ohw beter, alleen 7 fout
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 11:32
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 06-11-2003 @ 10:12:
Jaja, ik zit nu in blok twee en dit was blok 1. Nieuw vragenlijstje dus. Zet over een week de antwoorden er wel bij, ga het dus niet weer individueel nakijken.

Dus, waar/niet waar?

Ik denk dat iedereen het van nature kan in enige mate, de een beter dan de ander (onbewust daar de signalen voor oppikken die wijzen op liegen etc.).....psychiaters en rechters hebben er ook nog eens voor geleerd zodat ze weten hoe iemand zich gedraagt als ie liegt etc., het zal dus inderdaad wel voorkomen dat zij het beter kunnen zien dan een 'ander' mens....dit hoeft echter lang niet altijd......er zullen altijd psychiaters en rechters blijven die niet zo goed zijn in het oppikken van signalen en zich makkelijk laten beinvloeden door een leugenaar etc, terwijl er ook mensen zijn die er niet voor hebben geleerd maar van nature goed zijn in het oppikken van deze signalen en psyschisch zich niet zo snel laten beinvloeden onbewust.
Of het waar is, tja dat ligt er dus maar net aan.

2. Bij het zoeken naar een partner, zoeken mensen eerder iemand die complementair is (tegenpolen trekken elkaar aan) dan iemand die gelijk is (soort zoekt soort) .

Niet waar. Ik denk dat het ongeveer gelijk ligt. De ene mens zoekt continu tegenpolen, de ander continu een gelijke. En soms wisselt het ook in iemands leven; heb je eerst een complementaire relatie en daarna een gelijke relatie of omgekeerd.
Soms heb je eerst een relatie met een 'gelijk' iemand....maar loop je vast in een sleur....en dan kom je op je werk ofzo iemand tegen die je enorm aantrekt, ook al is ie heel anders dan jij....maar hij daagt je uit...en dan ga je daar een hele spannende affaire mee aan.....

3. Mooie mensen worden vaker vrijgesproken voor overtredingen dan lelijke mensen .

Ik denk dat dat wel zo is, maar ik denk ook dat er nog andere factoren in meespelen: de mate waarin je manipulatief de ander kunt beonvloeden bijv. (vleien, overredingskracht, spontaniteit etc.....als je vrolijk kijkt maar wel in je onderdanige positie blijft en niet gelijk of boven aan de rechter probeert te staan heb je een goede kans om vrijgesproken te worden, in tegenstelling tot iemand die de rechter gaat uitdagen of die meteen schuld bekent ofzo)

4. Mensen met een negatief zelfbeeld, hebben een meer realistische kijk op zichzelf .

Hoeft niet. soms heb je onterecht een negatief zelfbeeld. soms hebben positieve mensen onterecht een positief zelfbeeld.
Maar ik denk wel dat negatieve mensen iets realistischer zijn ja.

5. Weduwen/ weduwnaars die veel met anderen praten over hun verlies, zijn op lange termijn meestal beter af dan hen die er weinig of niet met anderen over praten .

Ja, dat denk ik wel...anders krop je het zo op lijkt me. Maar echt continu erover praten is ook weer niet goed denk ik....je moet niet alleen met mensen praten (hierover) maar ook dingen ONDERNEMEN met andere mensen.

6. Wanneer je in een restaurant spiegels ophangt, gaan mensen netter eten .

Hehe, als je daar de mogelijkheden voor hebt (niet motorisch gestoord bent en dus niet netter KAN eten) dan wel denk ik.

7. Als mensen verklaringen moeten geven voor hun eigen gedrag, zijn zij eerder geneigd het in eigenschappen te zoeken (“ik ben nou eenmaal zo iemand die…”) dan in kenmerken van de situatie (“het kwam omdat in dit geval….”) .

Nee, dat ligt aan de persoon. De een schuift alles op zichzelf, de ander schuift alles op zijn omgeving.

8. Negatieve informatie over een persoon weegt in het vormen van een totaalindruk zwaarder dan positieve informatie.

Ja, denk het wel. Het overschaduwt al gauw de positieve dingen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 12:35
Thomas
Thomas is offline
2.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 14:21
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
4.: Mensen denken veel te positief over zichzelf. Negatieve denkers komen veel dichter bij hoe ze eigenlijk zijn.
sorry...maar ik vind het grote onzin als je het zo stelt
met 1 zinnetje kun je je er zo niet vanaf maken
staat er in dat boek wel een verklaring/ onderzoeksresultaten?

Hoe kun je nou zomaar stellen dat de gemiddelde positieve denker een minder realistich zelfbeeld heeft dan de gemiddelde negatieve denker..

vraag me af hoe ze dit bewezen hebben
Oud 14-11-2003, 16:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Alleen vraag 4 fout, nou dat vind ik best goed van mezelf. *geeft schouderklopje*
Oud 14-11-2003, 21:34
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
dat antwoord van 4 vind ik nogal irritant. Ik ben dus veel stommer en vervelender en minder en slechter en en dan ik zelf denk? :bah:
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 11:16
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 14-11-2003 @ 15:21:
sorry...maar ik vind het grote onzin als je het zo stelt
met 1 zinnetje kun je je er zo niet vanaf maken
staat er in dat boek wel een verklaring/ onderzoeksresultaten?

Hoe kun je nou zomaar stellen dat de gemiddelde positieve denker een minder realistich zelfbeeld heeft dan de gemiddelde negatieve denker..

vraag me af hoe ze dit bewezen hebben
Mag ik ook een verklaring geven? Ik ben een eerstejaars psychologie aan de Uni in groningen.

zoals ik overigens ook al eerder zei:

De gedachte hierachter is dat een te positief zelfbeeld goed is voor je, dat blijkt ook wel uit het feit dat depressieve mensen (die dus een realistisch zelfbeeld hebben) vaker een neerslachtig humeur hebben, vaker suicidale neigingen hebben, minder sociale contacten etc. Ons te positieve zelfbeeld bevordert dus het voortbestaan van individuen en de soort als geheel.

Overigens ben ik nog wel benieuwd naar de verklaring van 2
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 15-11-2003 @ 12:16:

Overigens ben ik nog wel benieuwd naar de verklaring van 2
Ik heb dat gelezen geloof ik in een boek over sociale psychologie (ik studeer ook psychologie). Als ik er aan denk zal ik komende week eens kijken of ik het nog kan vinden
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 16:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 14-11-2003 @ 08:37:
Koop het boek Social Psychologu van Sharon S. Brehm. Of stel concrete vragen.
Ik neem aan dat, wanneer je vragen voor je neus geschoteld krijgt, dat je de antwoorden ook met toelichting bespreekt. Die toelichting, daar vroeg ik om. Concreet genoeg lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 15:16
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
zoals ik overigens ook al eerder zei:

De gedachte hierachter is dat een te positief zelfbeeld goed is voor je, dat blijkt ook wel uit het feit dat depressieve mensen (die dus een realistisch zelfbeeld hebben) vaker een neerslachtig humeur hebben, vaker suicidale neigingen hebben, minder sociale contacten etc. Ons te positieve zelfbeeld bevordert dus het voortbestaan van individuen en de soort als geheel.
uhm ja..
dus??
Oud 16-11-2003, 18:14
Verwijderd
maar 1 fout , vraag 1

overigens, ik zag dat 5803 ze allemaal goed heeft !
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 20:48
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 16-11-2003 @ 16:16:
uhm ja..
dus??
dus dat is de verklaring dat de meeste mensen een te positief zelfbeeld hebben (vanuit een evolutionair perspectief gezien, dan)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 13:50
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
dus dat is de verklaring dat de meeste mensen een te positief zelfbeeld hebben (vanuit een evolutionair perspectief gezien, dan)
aha..nu snap ik de achterliggende gedachte tenminste..
Maar omdat een te postief zelfbeeld goed is voor de evolutie, betekent het dat mensen met een negatief zelfbeeld realistischer zijn?

hoe bepaal je nou wat realitischER is?
hoe meet je dat? hoe kan iemand dan wel objectief oordelen?

ik ben nog niet overtuigd
Oud 17-11-2003, 15:14
Fleur
Fleur is offline
^ ik ook niet..
Ik heb er nog steeds mijn vraagtekens bij.

Vind alleen de juiste antwoorden ook niet echt bevredigend, zou er graag een duidelijke uitleg bij zien.
Oud 18-11-2003, 14:25
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
hmm 3 fout,

maar das nie eerlijk , vraag 4 had ik fout omdat negatief zelfbeeld heb.
Oud 18-11-2003, 15:15
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Leuk leuk leuk!

Goed. (omdat psychiaters enzo meer weten van gezichtstrekken die je verraden). Alhoewel je de gemiddelde mens niet moet onderschatten.

2. Bij het zoeken naar een partner, zoeken mensen eerder iemand die complementair is (tegenpolen trekken elkaar aan) dan iemand die gelijk is (soort zoekt soort).
Fout. In theorie goed, in praktijk fout . (ha)

3. Mooie mensen worden vaker vrijgesproken voor overtredingen dan lelijke mensen .
ach goed.

4. Mensen met een negatief zelfbeeld, hebben een meer realistische kijk op zichzelf .
FOUT!

5. Weduwen/ weduwnaars die veel met anderen praten over hun verlies, zijn op lange termijn meestal beter af dan hen die er weinig of niet met anderen over praten .
Goed

6. Wanneer je in een restaurant spiegels ophangt, gaan mensen netter eten .
Haha ik denk goed

Fout (??)

8. Negatieve informatie over een persoon weegt in het vormen van een totaalindruk zwaarder dan positieve informatie. [/B][/QUOTE]
Hmm, goed.
Oud 18-11-2003, 15:20
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 15-11-2003 @ 17:48:
Ik neem aan dat, wanneer je vragen voor je neus geschoteld krijgt, dat je de antwoorden ook met toelichting bespreekt. Die toelichting, daar vroeg ik om. Concreet genoeg lijkt me.
Nee dus.

En ik ga niet alle toelichtingen over typen, heb wel wat beters te doen. Als je er echt zo in geinteresseerd bent ga je zelf maar op zoek.
Oud 18-11-2003, 15:57
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Nee dus.

En ik ga niet alle toelichtingen over typen, heb wel wat beters te doen. Als je er echt zo in geinteresseerd bent ga je zelf maar op zoek.
zo..nu weet ik weer iemand voor het-erger-jij-je-ook-zo-aan- bepaalde-forummers-topic

lekker aardig kom jij over zeg..
maarja
jij opent een forum, er reageren wat mensen, die vragen om een toelichting van jouw standpunt (je kan het immers als jouw standpunt beschouwen) en jij vind het vervolgens te veel werk om een fatsoenlijk antwoord te geven.. dat moet je natuurlijk zelf weten, maar je kunt iemand anders toch niet verwijten dat diegene geinteresseerd is?

en dat doet dan psychologie
(ik wacht met smart op jouw reactie, als je het tenminste niet te veel moeite vindt om je reactie over te tikken )

iig vindt ik het een uiterst merkwaardige reactie van jouw kant.
En zonder fatsoenlijke toelichting, vertrouw ik lekker op mijn eigen antwoorden
Oud 18-11-2003, 16:21
Nona
Nona is offline
ImeZ, als je flames uit wilt lokken ga je maar lekker ergens anders heen.
Oud 18-11-2003, 20:07
Verwijderd
aan de starter van dit topic......

zit jij toevallig op de Vrije Universiteit??

1 waar
2 waar
3 waar
4 niet waar
5 waar
6 waar
7 niet waar
8 waar
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:12
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
ImeZ, als je flames uit wilt lokken ga je maar lekker ergens anders heen.
flames? ..sorry..ik weet niet precies wat het is
maar oke..ik geeft toe dat vooral de eerste twee zinnen iets te persoonlijk zijn .. op de man spelen zegmaar
sorry..maar ik kan het niet uitstaan dat de persoon in kwestie iemand anders veroordeeld omdat diegene om info vraagt

Citaat:
die hele toon al puke!
bij mij lokt het een tegenaanval uit.. een soort van alergische reactie
en aangezien ik net van het aan-wie-irriteer-jij-je-topic vandaan kwam (waarop ik zei me niet zo snel te irriteren aan personen ), kon ik het niet laten er een opmerking over te maken

Maar een beetje offtopic is het wel
toch wacht ik nog steeds op een reactie van scatterheart zelf, zo te zien kan die zich namelijk prima verweren

ps. is er op letteren niet een interessant voorstel gedaan wat betreft flamen? .. ik zal er eens een kijkje gaan nemen
Oud 18-11-2003, 20:24
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 18-11-2003 @ 21:12:
flames? ..sorry..ik weet niet precies wat het is
Ruzies. Vervelende opmerkingen lokken vervelende opmerkingen uit, wat weer leidt tot flames. (een topic vol vervelende opmerkingen

Citaat:
die hele toon al puke!
bij mij lokt het een tegenaanval uit.. een soort van alergische reactie
Maar zoals jij reageerde, kan het ook allergische reacties uitlokken...

Ik snap best dat je antwoord wil ed, maar je kan het ook op een andere manier vragen. En het is nog altijd aan Scatterheart zelf of ze wil reageren of niet.

De discussie over flames ed hoort hier niet, btw, maar goed.
Oud 18-11-2003, 20:53
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 18-11-2003 @ 16:57:
zo..nu weet ik weer iemand voor het-erger-jij-je-ook-zo-aan- bepaalde-forummers-topic

lekker aardig kom jij over zeg..
maarja
jij opent een forum, er reageren wat mensen, die vragen om een toelichting van jouw standpunt (je kan het immers als jouw standpunt beschouwen) en jij vind het vervolgens te veel werk om een fatsoenlijk antwoord te geven.. dat moet je natuurlijk zelf weten, maar je kunt iemand anders toch niet verwijten dat diegene geinteresseerd is?

en dat doet dan psychologie
(ik wacht met smart op jouw reactie, als je het tenminste niet te veel moeite vindt om je reactie over te tikken )

iig vindt ik het een uiterst merkwaardige reactie van jouw kant.
En zonder fatsoenlijke toelichting, vertrouw ik lekker op mijn eigen antwoorden
Nou, ik open geen forum maar een topic en ik ben normaal gezien best aardig. Ik heb alleen geen zin om mijn hele boek over te typen nog om dit topic geheel bij te houden. Voor vragen mag je me altijd PMen, dan leg ik een bepaalde vraag met liefde en plezier uit.

Ik studeer trouwens geen psychologie en ik verwijt niemand wat, ik heb het alleen druk zat.

Ik opende het topic trouwens puur omdat het eerste al een succesje was, en aangezien ik ook de goede antwoorden heb gepost dacht ik zo dat dat al leuk zat was.
Oud 18-11-2003, 20:54
Scatterheart
Scatterheart is offline
+ Dank aan de lieve FBtjes. En nu ontopic.
Oud 19-11-2003, 08:08
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik blijf toch nog even off-topic
forum/ topic ---> je hoeft daar toch niet zo kritisch op te reageren! .. Maarja, ik was gewoon wat geirriteerd, wat volgens mij wel terecht was, maar ik had het inderdaad niet zo moeten verwoorden

mensen van de tweede fase worden nou eenmaal geacht nieuwsgierig te zijn en zich af te vragen waarom iets zo is
en aangezien de tweede fase zo'n groot succes is, zijn velen geinteresseerd in meer dan alleen een goed antwoord

altijd blijven lachen
Oud 19-11-2003, 09:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 19-11-2003 @ 09:08:

mensen van de tweede fase worden nou eenmaal geacht nieuwsgierig te zijn en zich af te vragen waarom iets zo is
en aangezien de tweede fase zo'n groot succes is, zijn velen geinteresseerd in meer dan alleen een goed antwoord

altijd blijven lachen
lol wat een onzin, volgens mij moet je minder tijd aan ckv besteden daar leer je ook lulverhalen ophangen

ontopic: wat is het gemiddelde van de scores bij zulke toetsen op je studie?

edit: stukje van de quote weggelaten ter verduidelijking

Laatst gewijzigd op 19-11-2003 om 09:19.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 09:16
Scatterheart
Scatterheart is offline
40% haalt een 5.5 of hoger.
Oud 19-11-2003, 09:41
Careless
Careless is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 19-11-2003 @ 09:08:
en aangezien de tweede fase zo'n groot succes is
*proest*

Bij 3 weet ik trouwens wel iets. What is beautiful is good bias. Mensen schatten mooie mensen positiever in en behandelen ze vriendelijker. Ze vinden mooie mensen slimmer, eerlijker, vriendelijker en leuker.
Tegelijkertijd worden mooie mensen met veel vriendelijkheid behandeld door die benadering. Ze leren zo vriedelijk te zijn doordat anderen dat ook tegen hen zijn. Self-fulfilling prophecy heet dat.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:00
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
lol wat een onzin, volgens mij moet je minder tijd aan ckv besteden daar leer je ook lulverhalen ophangen
dat is een gave.. vindt geen oorzaak in het volgen van ckv-lessen hoor Maar, het kwam wel goed van pas bij ckv

Citaat:
*proest*
missie voltooid

maar ook nog even ontopic: 40% met een voldoende is niet echt veel he.. toch? En (sorry als je dat allang verteld hebt) welke studie volg je dan eigenlijk wel? (niet als lullige toon gebruikt, maar aangezien ik eerst in de veronderstelling was dat je ook daadwerkelijk eerste jaars psychologiestudente was)
Oud 19-11-2003, 21:31
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik ben eerstejaars TCW aan de UT in Enschede. Toegepaste Communicatie Wetenschap. Met stuk of drie vakken die ik volg van psychologie.
Reageren

Regels voor berichten