Advertentie | |
|
![]() |
||
Antwoorden dus.
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
1. Psychiaters en rechters kunnen beter dan de gemiddelde mens
zien of iemand liegt dan wel de waarheid spreekt. ik denk dat de gemiddelde mens dat intuitief net zo goed kan, maar het minder snel zal zeggen. Aan kleine dingen kan je het merken; zweethandjes, nervositeit, naar linkerbovenhoek kijken, weg kijken, snel praten etc. Maar een psychiater kan er voor getraind zijn. Ik weet niet of rechters dat in hun opleiding mee krijgen... zou raar zijn want je moet de waarheid spreken voor de rechter, de rechter mag toch niet op basis van zweethanden oid bepalen dat je liegt? Vrouwe Justitia is toch blind? nou ja dat geheel terzijde 2. Bij het zoeken naar een partner, zoeken mensen eerder iemand die complementair is (tegenpolen trekken elkaar aan) dan iemand die gelijk is (soort zoekt soort) . mensen zoeken complementair, dat vergroot de overlevingskans van hun kroost (evolutionair gezien dan) 3. Mooie mensen worden vaker vrijgesproken voor overtredingen dan lelijke mensen . waar 4. Mensen met een negatief zelfbeeld, hebben een meer realistische kijk op zichzelf . niet waar, een onrealistische want ze maken zichzelf slechter dan ze zijn 5. Weduwen/ weduwnaars die veel met anderen praten over hun verlies, zijn op lange termijn meestal beter af dan hen die er weinig of niet met anderen over praten . waar, verbetert verwerkingsproces 6. Wanneer je in een restaurant spiegels ophangt, gaan mensen netter eten . waar, je gaat steeds meer opjezelf en je ranzige eetmanieren letten 7. Als mensen verklaringen moeten geven voor hun eigen gedrag, zijn zij eerder geneigd het in eigenschappen te zoeken (“ik ben nou eenmaal zo iemand die…”) dan in kenmerken van de situatie (“het kwam omdat in dit geval….”) . uit mijn eigen ervaring denk ik dat mensen liever een ander of iets anders de schuld geven dan zichzelf dus niet waar 8. Negatieve informatie over een persoon weegt in het vormen van een totaalindruk zwaarder dan positieve informatie.Waar, heb ik zelf ook last van bij het ontmoeten van mensen Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 17:00. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had gedacht dat dat niet waar was. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik was meer nieuwsgierignaar de wetenschappelijke verklaring. Ikzelf dacht nl. dat het niet waar was, omdat vanuit een evolutionair perspectief het interessant zou zijn om diversiteit te creëeren. Immers, hoe meer diversiteit, hoe groter de overlevingskans van de soort. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zat er over te twijfelen bij het invullen...maar het leek me toch vrij sterk. In ieder geval als ik naar de mensen die ik ken kijk, die een negatief zelfbeeld hebben. Die lijken er juist volledig naast te zitten. Ze denken dat alles aan ze slecht is en dat ze niets goed kunnen doen, lelijk zijn, dom zijn etc. Terwijl dat helemaal niet zo is en alleen komt uit onzekerheid. Hoe zit dat nou? Heb je met een positief zelfbeeld dan ook een minder realistische kijk op jezelf? (zou een vrij logische redenering zijn, maar ook dat lijkt me vrij sterk..)
|
@ -=[ruelF]=-
De gedachte hierachter is dat een te positief zelfbeeld goed is voor je, dat blijkt ook wel uit het feit dat depressieve mensen (die dus een realistisch zelfbeeld hebben) vaker een neerslachtig humeur hebben, vaker suicidale neigingen hebben, minder sociale contacten etc. Ons te positieve zelfbeeld bevordert dus het voortbestaan van individuen en de soort als geheel |
![]() |
|
![]() |
1 waar
2 niet waar 3 waar 4 niet waar 5 waar 6 waar 7 niet waar 8 waar nu even checken.... 4 en 1 fout 1 kan inderdaad, maar zij zijn er toch op getraind? 4 snap ik ook niet echt.. men beweert juist altijd dat depressieve mensen helemaal verkeerd naar zichzelf kijken ---> allemaal sprookjes die ze ons vertellen om ons beter te voelen dus ![]()
||
Citaat:
Scatterheart, kun je misschien uitleggen waarom 4 waar is? |
![]() |
||
Citaat:
![]() 4.: Mensen denken veel te positief over zichzelf. Negatieve denkers komen veel dichter bij hoe ze eigenlijk zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
met 1 zinnetje kun je je er zo niet vanaf maken ![]() staat er in dat boek wel een verklaring/ onderzoeksresultaten? Hoe kun je nou zomaar stellen dat de gemiddelde positieve denker een minder realistich zelfbeeld heeft dan de gemiddelde negatieve denker.. ![]() vraag me af hoe ze dit bewezen hebben ![]()
||
Citaat:
zoals ik overigens ook al eerder zei: De gedachte hierachter is dat een te positief zelfbeeld goed is voor je, dat blijkt ook wel uit het feit dat depressieve mensen (die dus een realistisch zelfbeeld hebben) vaker een neerslachtig humeur hebben, vaker suicidale neigingen hebben, minder sociale contacten etc. Ons te positieve zelfbeeld bevordert dus het voortbestaan van individuen en de soort als geheel. Overigens ben ik nog wel benieuwd naar de verklaring van 2 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dus??
||
![]() |
Citaat:
Maar omdat een te postief zelfbeeld goed is voor de evolutie, betekent het dat mensen met een negatief zelfbeeld realistischer zijn? hoe bepaal je nou wat realitischER is? hoe meet je dat? hoe kan iemand dan wel objectief oordelen? ik ben nog niet overtuigd ![]()
|
Leuk leuk leuk!
![]() 1. Psychiaters en rechters kunnen beter dan de gemiddelde mens zien of iemand liegt dan wel de waarheid spreekt. Goed. (omdat psychiaters enzo meer weten van gezichtstrekken die je verraden). Alhoewel je de gemiddelde mens niet moet onderschatten. 2. Bij het zoeken naar een partner, zoeken mensen eerder iemand die complementair is (tegenpolen trekken elkaar aan) dan iemand die gelijk is (soort zoekt soort). Fout. In theorie goed, in praktijk fout . ![]() 3. Mooie mensen worden vaker vrijgesproken voor overtredingen dan lelijke mensen . ach goed. 4. Mensen met een negatief zelfbeeld, hebben een meer realistische kijk op zichzelf . FOUT! 5. Weduwen/ weduwnaars die veel met anderen praten over hun verlies, zijn op lange termijn meestal beter af dan hen die er weinig of niet met anderen over praten . Goed 6. Wanneer je in een restaurant spiegels ophangt, gaan mensen netter eten . Haha ik denk goed 7. Als mensen verklaringen moeten geven voor hun eigen gedrag, zijn zij eerder geneigd het in eigenschappen te zoeken (“ik ben nou eenmaal zo iemand die…”) dan in kenmerken van de situatie (“het kwam omdat in dit geval….”) . Fout (??) 8. Negatieve informatie over een persoon weegt in het vormen van een totaalindruk zwaarder dan positieve informatie. [/B][/QUOTE] Hmm, goed. ![]()
||
Citaat:
![]() En ik ga niet alle toelichtingen over typen, heb wel wat beters te doen. Als je er echt zo in geinteresseerd bent ga je zelf maar op zoek.
||
![]() |
Citaat:
![]() lekker aardig kom jij over zeg.. ![]() maarja jij opent een forum, er reageren wat mensen, die vragen om een toelichting van jouw standpunt (je kan het immers als jouw standpunt beschouwen) en jij vind het vervolgens te veel werk om een fatsoenlijk antwoord te geven.. dat moet je natuurlijk zelf weten, maar je kunt iemand anders toch niet verwijten dat diegene geinteresseerd is? en dat doet dan psychologie ![]() (ik wacht met smart op jouw reactie, als je het tenminste niet te veel moeite vindt om je reactie over te tikken ![]() iig vindt ik het een uiterst merkwaardige reactie van jouw kant. En zonder fatsoenlijke toelichting, vertrouw ik lekker op mijn eigen antwoorden ![]()
|||
![]() |
Citaat:
maar oke..ik geeft toe dat vooral de eerste twee zinnen iets te persoonlijk zijn .. op de man spelen zegmaar ![]() sorry..maar ik kan het niet uitstaan dat de persoon in kwestie iemand anders veroordeeld omdat diegene om info vraagt ![]() Citaat:
![]() bij mij lokt het een tegenaanval uit.. een soort van alergische reactie en aangezien ik net van het aan-wie-irriteer-jij-je-topic vandaan kwam (waarop ik zei me niet zo snel te irriteren aan personen ![]() Maar een beetje offtopic is het wel toch wacht ik nog steeds op een reactie van scatterheart zelf, zo te zien kan die zich namelijk prima verweren ps. is er op letteren niet een interessant voorstel gedaan wat betreft flamen? ![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik snap best dat je antwoord wil ed, maar je kan het ook op een andere manier vragen. En het is nog altijd aan Scatterheart zelf of ze wil reageren of niet. ![]() De discussie over flames ed hoort hier niet, btw, maar goed.
||
Citaat:
Ik studeer trouwens geen psychologie en ik verwijt niemand wat, ik heb het alleen druk zat. Ik opende het topic trouwens puur omdat het eerste al een succesje was, en aangezien ik ook de goede antwoorden heb gepost dacht ik zo dat dat al leuk zat was.
|
![]() |
ik blijf toch nog even off-topic
forum/ topic ---> je hoeft daar toch niet zo kritisch op te reageren! ![]() mensen van de tweede fase worden nou eenmaal geacht nieuwsgierig te zijn en zich af te vragen waarom iets zo is ![]() en aangezien de tweede fase zo'n groot succes is, zijn velen geinteresseerd in meer dan alleen een goed antwoord ![]() altijd blijven lachen ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ontopic: wat is het gemiddelde van de scores bij zulke toetsen op je studie? edit: stukje van de quote weggelaten ter verduidelijking ![]() Laatst gewijzigd op 19-11-2003 om 09:19. |
![]() |
||
Citaat:
Bij 3 weet ik trouwens wel iets. What is beautiful is good bias. Mensen schatten mooie mensen positiever in en behandelen ze vriendelijker. Ze vinden mooie mensen slimmer, eerlijker, vriendelijker en leuker. Tegelijkertijd worden mooie mensen met veel vriendelijkheid behandeld door die benadering. Ze leren zo vriedelijk te zijn doordat anderen dat ook tegen hen zijn. Self-fulfilling prophecy heet dat. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() maar ook nog even ontopic: 40% met een voldoende is niet echt veel he.. toch? En (sorry als je dat allang verteld hebt) welke studie volg je dan eigenlijk wel? (niet als lullige toon gebruikt, maar aangezien ik eerst in de veronderstelling was dat je ook daadwerkelijk eerste jaars psychologiestudente was)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
psychologie-onderzoek voor mijn afstuderen isjitar | 2 | 28-04-2015 19:56 | |
De Kantine |
Help mij afstuderen! isjitar | 0 | 28-04-2015 15:11 | |
Seksualiteit |
jongerenenquette: praten over seks Sensedb | 13 | 19-02-2009 21:42 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Webklas: sociaal gedrag van robots webklas | 8 | 27-10-2005 22:43 | |
Psychologie |
Vragenlijst bij (deel)studie Psycholgie. Scatterheart | 83 | 09-11-2003 13:07 | |
Psychologie |
Psychologie studeren en niet zo sterk in je schoenen staan Anne | 84 | 01-06-2003 20:30 |