Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2002, 20:33
mar87
mar87 is offline
In de 1e heb ik wel 'ns gespijbeld. gewono omda'k geen zin in les had ofzo, ben nooit gepakt, en eigenlijk vond ik 't ook maar weing aan dat spijbelen. 'k doe 't nu ook nooit meer. Waarom zou k ook. ('k zit nu in 3e)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2002, 21:06
miss Elise
miss Elise is offline
ik spijbel wel vaak voor toetsen, kan ik nog ff leren.
En soms spijbel ik bijvoorbeeld bij een sportdag, of een andere dag waar je eigenlijk toch niks aan heb.
Als ik super moe ben blijf ik de eerste 2 uur lekker in mn nest liggen.
ikke denke dat ik zon 5 uur per maand spijbel ofzo. Tot nu toe heb ik dr nog niks van gehoord
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 14:23
seann
seann is offline
heel heel heel soms sla ik een onzinnig uurtje over zoals mentoruur, lichamelijke opvoeding of tekenen.

ik moest 1 keer een uurtje nakomen, meestal komt die conrector niet naar me toe omdat hij weet dat ik met er altijd wel uitlul!!

Wij hebben trouwens een nieuwe regel 4 uur in 10 dagen spijbelen=leerplichtamtenaar.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 15:05
ThaChiCkA
ThaChiCkA is offline
SpijBeLen??!

Ik spijbel echt vaak.. zoals deze week ook.. ben nog geen 1 dag naar school geweest..
dat is eigenlijk begonnen sinds dat ik weet dat ik toch blijf zitte..
duzz nu heb ik zoiets van waarom zou ik naar school gaan.. saaie lessen.. alleen maar gezeik van leraren.. als ik ook lekker thuis kan blijven 8er de computer zitten en beetje muziek luisteren.. en beetje lopen te klote met vrienden...

En bij mij op school zijn ze nou ook weer niet echt streng.. je lever een briefje in.. en het izz goed...
En als je keertje briefje vergeten ben in te leveren belt de conrector .. en vraagt waar je was zeg je dat je briefje heb ingeleverd en het iz goed.. en je hoort er niks meer van!!
echt relaxt gewoon...

Ik zit duzz nu in 4 havo 2de fase duzz je heb zo ie zo al veel uren vrij!! volgend jaar zal het spijbelen vast wel minder zijn..
maar sinds ik op deze school zit heb ik al abnormaal veel gespijbelt!!!
Oud 26-05-2002, 21:16
freggelfreak
freggelfreak is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

dit n.a.v. mijn geweldige, mislukte spijbelactie van afgelopen donderdag... ik dacht dat ik het 4e uur vrij had, dus had tegen mijn vriend gezegd dat ie naar mijn huis moest komen. bleek dus dat ik geen uitval had, maar ik kon niet meer tegen mijn vriend zeggen dat hij niet meer kon komen, dus ik ging mezelf ziekmelden. spijbel, spijbel, kom ik mijn afdelingsleider tegen in de friettent... hij: 'je hebt me bedonderd'
wat doet jou afdelingsleider het 4e uur in een friettent? en maar klagen dat leraren het zo zwaar hebben anyway, ik ben niet zo'n fanatieke leerling. vakken die ik niet boeiend vind bezocht ik dan ook niet (ook geschorst, maar das een detail) nix mis met spijbelen denk ik zo. bij mij werd ongeveer maar 5% opgemerkt (misschien vonden ze het wel goed als ik er niet was )
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 21:56
RenT
RenT is offline
Ik was er in íeder geval alle nuttige lessen.....

dus dat kan iets over me school zeggen .
Oud 26-05-2002, 22:40
Burkel
Burkel is offline
Het valt me op hoe weinig er gespijbeld wordt volgens de berichten. Ik heb ook wel gespijbeld (ga soms 3 weken niet naar duits ) Maar je moet je gewoon voor je zelf afwegen welke vakken je wel en niet kan missen.....dan is spijbelen af en toe echt niet zo erg hoor. Je moet het natuurlijk niet te erg maken, en zorgen dat je geen belangrijke dingen mist. Maar sommige lessen zijn zo nutteloos!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 11:55
vixen
vixen is offline
ik spijbel egt te veel. meestal bij vakken die k toch wel kan, engels, frans, nederlands, ckv, gym. ik ben (gelukkig) nog nooit gepakt.

leuke spijbelervaringen..tja..alleen dat k n super coole dag heb gehad toen k die dag had gespijbeld en met n vriend naar a-dam was gegaan.
Oud 27-05-2002, 13:34
sXe
sXe is offline
1e klas spijbelde ik niet
2de klas spijbelde ik 1 keer in de 2 weken ofso
3de klas heb ik het hele jaar 'gespijbeld'

Waarom? geen zin, het niet op kunne brengen om te gaan. de ik-heb-toch-geen-huiswerk-gemaakt-dus-waarom-wel-naar-de-les-gaan metaliteit. Zijn zoveel redenen.
Oud 27-05-2002, 20:49
sunnevot
sunnevot is offline
niet vaak
Oud 28-05-2002, 14:08
QuietNoise
QuietNoise is offline
ik spijbel echt veels te veel...
van de 36 lesuren die ik heb in een week, ga ik er misschien 9... sommige dagen kom ik helemaal niet in de les.. zit in de mediatheek of buiten in t zonnetje..
de leraren enzo weten t wel.. maar ze doen er niks aan. is je eigen verantwoordelijkheid..
neej ik doe geen hbo ofzo, zit nog in 4 havo... volgend jaar nog een keer.. maar das dan ook wel echt mn eigen schuld..
Oud 28-05-2002, 17:52
123456789
123456789 is offline
natuurlijk spijbel ik en natuurlijk heb ik een fantstisch smoesje.
ga gewoon naar je leraar toe waar je weg was gebleven en zeg op je zieligst dat je dacht dat je vrij had en da je nu egt niet weet wat je moet doen en voilá je mag weer weg, ik ten minste wel...
Oud 30-05-2002, 18:06
Verwijderd
eigenlijk nog nooit gedaan.. , braaff van mij he?? wordt er wel uitgestuurd maar das geen spijbelen. niet duss
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 17:59
#JumpDaFuckUp!#
#JumpDaFuckUp!# is offline
Ik spijbel gewoon veeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeel gewoon niet normaal, meeste eerste twee uren van de dag ben ik er niet en soms meerdere dagen achter elkaar. Ook dat ik gewoon tussendoor lekker wegga of eerder. Ik ben gemiddeld de 1 kwart van alle uren per week weg, gewoon omdat school me niet boeit, maar daar moet verandering in komen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
#JumpDaFuckUp!# schreef:
Ik spijbel gewoon veeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeel gewoon niet normaal, meeste eerste twee uren van de dag ben ik er niet en soms meerdere dagen achter elkaar. Ook dat ik gewoon tussendoor lekker wegga of eerder. Ik ben gemiddeld de 1 kwart van alle uren per week weg, gewoon omdat school me niet boeit, maar daar moet verandering in komen.
Op je 16e loopt je leerplicht toch af?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 15:28
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik spijbel (bijna) nooit, maar mis wel vaak gym ( heb ik de eerste 2 uur ) maar dat is met toestemming van mams

Verder zijn onze lessen meestal niet supersaai, en wordt het vrij streng gecontroleerd. Ik heb 1 keer 2 uurtjes moeten nakomen, maar toen mocht ik gewoon iternetten ( forummen )
Oud 04-06-2002, 12:34
vixen
vixen is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
spijbelen! spijbel jij veel?
yupz, like.. 8 uur in de week ofozw... misschien meer

heb je interessante spijbelervaringen?
uhmz... neej nie echt maar meestal doe ik wel leuke dingen als ik skip.. niet echt heel interessant

bij welk vak spijbel je vaak?
uhmz.... economie en ckv en.. naja boeit eiglijk nie zzoveel eiglijk alles behalve wiskunde ANW en maatschappijleer

waarom spijbel je?
omdat ik school klote vind en wel wat beters kan verzinnen dan mn tijd daar verdoen (vooral nou ik toch blijf zitten)

hoe praat je jezelf er onder uit? of doe je dat niet?
meestal zeg ik dat ik dacht dat het een z-uur was ofzow of het oude vertrouwde naar de dokter gebeuren... offf... naja de laatste tijd gaat het gewoon totaal klote met me en das ook wel een goeie smoes... poor poor me
Oud 10-06-2002, 16:31
Built to last
Built to last is offline
1e en 2e jaar heel veel. 3e en 4e jaar nauwelijks aangezien ik maar 3 dagen les had. en tsja, ik zit er vrijwillig maar dat snappen de leraren blijkbaar niet echt...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 12:56
Verwijderd
Mwah het valt wel mee bij mij... wel eens dat ik een dagje thuis blijf... of een uurtje skip omdat het slecht uitkomt ofzo.. ohw en tijdens kwt ga ik altijd wel eerder weg... maar dat is toch nutteloos...

Dit jaar schreef ik steeds een briefje (ben 18 dus dan mag dat)

"Wegens persoonlijke omstandigheden kon ik maandag 14 april het 7e t/m het 10e uur niet aanwezig zijn. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd"

*blaat*
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 20:07
Verwijderd
'k spijbel eigenlijk bijna nooit, omdat als je spijbelt, je zeker genaaid word. We hebben zo'n briefjessysteem, dat de leraar aan het begin van de les opschrijft wie er wel en niet zijn, en dat dan dmv briefjes doorgeeft aan de administator. 'k heb wel eens gespijbeld, dat was vooral omdat ik er echt geen zin meer inhad (vooral het laatste uur is populair op dit gebied ). En ja, ik kon twee uur nakomen.

Lau
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef:
Mwah het valt wel mee bij mij... wel eens dat ik een dagje thuis blijf... of een uurtje skip omdat het slecht uitkomt ofzo.. ohw en tijdens kwt ga ik altijd wel eerder weg... maar dat is toch nutteloos...

Dit jaar schreef ik steeds een briefje (ben 18 dus dan mag dat)

"Wegens persoonlijke omstandigheden kon ik maandag 14 april het 7e t/m het 10e uur niet aanwezig zijn. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd"

*blaat*
10de uren?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:

10de uren?
als je uren even lang duren als bij ons op school (50 minuten) zit je wel heel lang op school! tot 6 uur ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:07
dromerke
dromerke is offline
Ik spijbel nooit
Oud 28-06-2002, 14:09
Meliss@17
Meliss@17 is offline
ik heb vorig jaar haast alle gymlessen gespijbelt...heb maar 1 keer meegedaan
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 19:01
yvonnaah
yvonnaah is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
spijbelen! spijbel jij veel? heb je interessante spijbelervaringen? bij welk vak spijbel je vaak? waarom spijbel je? hoe praat je jezelf er onder uit? of doe je dat niet?

dit n.a.v. mijn geweldige, mislukte spijbelactie van afgelopen donderdag... ik dacht dat ik het 4e uur vrij had, dus had tegen mijn vriend gezegd dat ie naar mijn huis moest komen. bleek dus dat ik geen uitval had, maar ik kon niet meer tegen mijn vriend zeggen dat hij niet meer kon komen, dus ik ging mezelf ziekmelden. spijbel, spijbel, kom ik mijn afdelingsleider tegen in de friettent... hij: 'je hebt me bedonderd'
oepsssss.................

maar ik spijbel eik best vaak! kep echt geen zin om naar al die lessen te gaan terwijl ik ook iets leuks kan gaan doen ofzo!! maar meestal deed ik het zo dat als ik een afspraak had dat ik eerder naar huis ging dan dat ik eik moest en dan weer veeeeeeeeeeel later trug kwam! heb eik nooit problemen gehad met spijbelen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 19:00
gangstah_girl
gangstah_girl is offline
ey,

ik spijbel sow vaak en waarom??? ja omdat ik geen zin heb in school mischien?????!!!!!! en trouwens et is toch mijn probleem of ik wel of niet kom???

=XxXxX=

lil_gangstah_girl@hotmail.com

Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:

als je uren even lang duren als bij ons op school (50 minuten) zit je wel heel lang op school! tot 6 uur ofzo
Nee een lesuur is 40 minuten bij ons
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 23:37
Quintus
Quintus is offline
In de tweede en derde heb ik niet een uur gym gehad Twee jaar heb ik dat weten te omzeilen, helaas had ik in de vierde geen smoes meer waarmee je nooit hoefde te komen

Verder mocht ik legaal uren spijbelen Toen ik in Nederland op school zat ben ik nooit naar Engels en Duits geweest omdat ik in die landen met die talen opgevoed, ik sprak de taal beter dan de docenten... En kon de proefwerken dus ook wel zonder in de les te zitten Zat eigenlijk altijd te klieren als ik er wel was, dus de les ging beter zonder mij

(Eigenlijk moest ik dan iets aan m'n huiswerk doen, maar op school kon ik écht niet werken en dat ging ook veel sneller als ik dat thuis deed..... )
Oud 11-07-2002, 19:35
alpha
alpha is offline
Ik heb dit jaar voor het eerst gespijbelt. Voor ANW. (Zegt genoeg, toch?) Maar we hadden dat op vrijdag het laatste uur en daarvoor een tussenuur. En zowiezo stelt ANW niks voor en doe je nooit iets zinnigs, maar wanneer ze hele lessen gaan besteden aan presentaties van medeleerlingen die ZOOOO SAAAAAAI zijn .......
Iedereen haalt hun teksten gewoon letterlijk van internet en je mocht het ook nog voorlezen... Dan gaat het dan over het immuunsysteem of iets anders saais en dan gebruiken ze allemaal woorden die ze nog nooit gelezen hebben en dus niet weten hoe ze het moeten uitspreken en dat is zo vermoeiend! Ik word al weer moe als ik het hier vertel.
Maar goed, dat is dus de eerste keer dat ik gespijbelt heb, nou ja het uur wat ik zowat het hele jaar gespijbelt heb... Er kwam op vrijdag ook nooit iemand, we zaten dan met z'n 5en in de klas ofzo. Iedereen meldde zich altijd ziek, eigenlijk best dom dat die sectoradjuncten dat niet doorhadden!
Reageren

Regels voor berichten