Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Het is trouwens geen verbod op knoflook maar wanneer je naar de moskee gaat wordt het wel afgeraden van te voren van deze welriekende kruiden te eten. Wel zo prettig als je met z'n allen in een dichte ruimte zit ![]()
||
Citaat:
![]() Maar serieus, ik zie ik dat NR niet zo'n succes worden. Bijna allemaal uitgekauwde thema's en Michiel Smit is niet zo charismatisch als Fortuyn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zou je kunnen uitleggen wat je "gewoon klote"vindt aan de multiculturele samenleving, afgezien van je op vooroordelen gebaseerde antipathie tegen de islamitische cultuur? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Het Nederland met de grenzen die we nu kennen? Of het Koninkrijk der Nederlanden (incl. de Antillen dus)? En waarom deze grenzen? Waarom horen daar onze mede Nederlandssprekende mensen de Vlamingen niet bij, bijvoorbeeld? Citaat:
Vele generaties terug kende het Koninkrijk de Nederlanden anders andere grenzen. Tel je dat ook mee in je "je mag hier burger zijn"? En hoeveel generaties moet je terug gaan? Betekent dat dat ik; kind van twee allochtonen (om 1 van hun ouders in het buiteland zijn geboren (1 Duitsland en 1 Italie)), geen recht van spreken zou hebben in het land omdat mijn ouders en hun ouders toevallig geen 100% kaaskoppen zijn; terwijl ik hier (in het Koninkrijk der Nederlanden zoals de grenzen waren in 1980) wel geboren en getogen ben? Citaat:
|
![]() |
Iemand vroeg mij wat ik klote vond aan de multiculturele samenleving. Nou ik ben nationalistisch en vind het dus vervelend als er een andere cultuur(in ons geval de islamitische cultuur) onze cultuur verdringt dan wel aantast.
Ik ben geen kortzichtig figuur die zegt dat iedereen die niet onze cultuur heeft moet opzouten. Ten eerste vind ik dat fout en ten tweede is dat nooit te verwezelijken. Ik vind de Islam een bedreiging voor onze cultuur omdat onze westerse(Nederlandse cultuur) daardoor verwatert. Ik wil niet dat mijn evt. kinderen over 30 jaar het suikerfeest mee vieren. Hou het maar bij Sinterklaas denk ik dan. In Nederland hoort de Nederlandse cultuur en in Marokko de Marokkaanse, in Duitsland de Duitse enz. We hebben allemaal een plek op de wereld gekregen. Gaat het kut op die plek dan gaan de rijke westerse landen geld pompen in die landen en laten die mensen daar de boel opbouwen. IEDEREEN BLIJ. Multiculturele samenleving is geen verrijking, het is een verarming want er worden culturen samengevoegd, dus ze verdwijnen dus 1+1=1 dat is geen verrijking. Volnat
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Algebra, almanak, alcohol, cijfer, gitaar, suiker, etc.. allemaal arabische woorden ![]() heel veel van ons eten is gebaseerd op de Arabische keuken: gehaktballen in auberginesaus, bijvoorbeeld en sommige ingredienten zijn uit de Arabische wereld naar hier gekomen, zoals rijst, spinazie, aubergines, abrikozen en citroenen. verder brachten de arabieren ons technische snufjes als het kompas en de voorlopers van onze latere zeekaarten. En dankzij de Arabieren kwam Europa ook weer in aanraking met de oude Grieken. Documenten van hen die wij om de 1 of andere reden afvallig zijn geweest, maar die de Arabieren nog bezaten. En zodoende kwamen we weer in aanraking met teksten van Euclides, Ptolemaeus, Hippocrates en Aristoteles. Verder namen we van de Arabieren uit Indie afkomstige cijfers over.. je weet wel,.. 1, 2, 3, 4, 5 etc.. En de Arabische wiskunde Al Jabr hielp ons algebra en de algoritmus. Verder kregen we veel invloed vanuit de Arabische wereld op het gebied van de geneeskunde. Tsja, hadden we maar geen kruistochten moeten houden ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() [/QUOTE]
||
Citaat:
Verder waren er heel wat bekende invloedrijke joodse mensen zoals, Marx, Freud, Einstein. woorden die we overgenomen hebben: mokum, mesjogge, joetje, mazzel, etc. eten dat ons europees eten beinvloedde. En dat allemaal dankzij portugese, duitse en oost-europese joden die hun gebruiken en geloofsuitingen meenamen naar Nederland van toen zij vluchtelingen waren.
|
Verwijderd
|
Ik vind wel dat sommige mensen een beetje te hard hun best doen om de invloed van de islamitische cultuur op de Nederlandse cultuur goed te praten of te nuanceren. Hun omgang met en opvatting over de vrouw, het islamitische personen-, familie- en erfrecht, de in veel islamitische culturen aanwezige eer- en wraakgevoelens e.d. zijn naar mijn mening invloeden die op geen enkele manier, hoe afgezwakt ook, een plaatsje kunnen vinden in de Nederlandse cultuur op dit moment. Die moeten hard worden aangepakt en met wortel en tak worden uitgeroeid.
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-11-2003 om 09:11. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2) Extreme elementen worden nooit overgenomen. Ik ga echt niet mijn kinderen uithuwelijken hoor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() wij willen soms altijd wel de smartass spelen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
De kerkvaders van het christendom kwamen via de midrasj in aanraking met het jodendom. Citaat:
Het hoeft geen beslissesnde factor te zijn om van enige invloed te zijn. Bepaalde waarden en normen die je meekrijgt als jood zou wel van invloed kunnen zijn op je bijdrage aan de maatschappij; maar hoeft niet doorslaggevend te zijn. Citaat:
Verlichte joden ![]() Citaat:
Mesjogge wel ![]() Citaat:
![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Met andere woorden, ik ben ervan overtuigd dat eerwraak voortvloeit uit in de islam vastliggende opvattingen, maar dan wel in combinatie met toevallig dát volk of díe volkeren die er hun eigen draai aan geven. Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Simpel: je opgebouwde levensvisie en de manier waarop je vormgegeven bent (in figuurlijke zin) is ontstaan vanuit onder andere je joodse cultuur. Citaat:
Dat kun je niet beoordelen. In hoeverre was het vieren van chanukah van invloed op je leven? In hoeverre is het vieren van kerst van invloed op je leven? Citaat:
heus wel meer, maar geen zin om dat allemaal op te zoeken. Pak de vreemde woordentolk maar erbij (zie je welke culturen invloed hebben gehad op onze nederlandse taal). Citaat:
||
Citaat:
Yay, vrouwenbesnijdenis is niet iets typisch islamitisch in die landen. Er zijn ook christenen die dat doen. Lijkt me dus vanuit de al bestaande traditionele cultuur voortkomen waarin ze even een religieus plaatje aan vastgeplakt hebben. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Dat hangt af wat je onder zijn burgers verstaat. Sommige mensen vinden dat burgers zijn, alle mensen die op enig moment in een land wonen. Andere menen dat het niet te maken heeft met geografische scheiding maar met ras/cultuur en dergelijke. Hitler had echt het beste voor met de Duitsers, hij wilde Lebensraum creeëren voor het ras dat hij superieur vond. In die zin wilde hij het land wel teruggeven aan de burgers, sterker nog hij wilde het land béter maken voor de burgers. Het probleem was alleen dat hij een paar miljoen joden meende te moeten uitroeien om dat doel te bereiken, en daar schoot hij nogal door in.
|
![]() |
||
Citaat:
En vroeger heette het gewoon bloedwraak. De Germanen pasten al bloedwraak toe. En die waren niet islamitisch ![]()
|
Verwijderd
|
Maar dat is iets fundamenteel anders. Veel zigeunerculturen kennen ook bloedwraak, wanneer een lid van een familie vermoord is. Dat moet dan gewroken worden. Maar eerwraak verschilt daarvan, in die zin dat het om de eer van de vrouw draait (daar had ik het hier even over). Namus, de eer van de vrouw, bepaalt direct de eer van de man. De eer van de man is geschonden als de eer van de vrouw geschonden is, en niet alleen van hem, maar van zijn hele familie.
Dat is het verwerpelijke ervan - de vrouw wordt in een systeem van eerwraak gezien als een soort risicofactor. Als er iets mee mis gaat, is de hele familie de pineut. Daarom zijn ze ook zo panisch met betrekking tot maagdelijkheid etc. De oude Germanen en ook sommige huidige niet-islamitische culturen pasten en passen bloedwraak toe, maar alleen wanneer een ander gedood was. Niet om het enkele feit dat een meisje toevallig een vriendje heeft. Dat is het belachelijke van de islamitische benadering van eer. En nog iets. De oude Germanen pasten ook een vorm van wraak toe, echter op andere gronden. Wat heeft dat te maken met het feit dat islamitische eerwraak ook verwerpelijk is? Het feit dat het éen ook fout is, wil toch niet zeggen dat het andere dus goed is? |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet zomaar uit het niets komt. Bloedwraak bestond al, dat hebben ze een beetje aangepast, malloten die wat smeuige details uit de koran daarbij halen (vaak dingen uit de context trekkend), de meute gek maken, en hup. eerwraak is een feit. (het zal niet zo letterlijk gelopen zijn, maar dat vind ik logischer dan domweg de islam de schuld te geven)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als de Germanen net zo krampachtig aan hun cultuur zouden hebben vastgehouden als jij wilt doen, zouden we hier helemaal geen Nederlandse cultuur hebben. Wat ik wel met je eens ben, is dat een oplossing van de asielzoekersproblematiek ligt in armoedebestrijding. Maar de huidige koers die het IMF en de Wereldbank varen zullen daar weinig aan bijdragen. Denk maar aan Argentinië. |
![]() |
|
Nieuw Rechts wil electronische enkelband (12-11-03)
Illegalen aan de band In Rotterdam zijn enorme aantallen illegalen, waardoor de stad het afvoerputje is van Nederland wat betreft asielzoekers en illegalen. In Rotterdam gaan stemmen op, onder andere die van wethouder van der Tak, om illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers in leegstaande asielzoekerscentra te plaatsen. Het alleen plaatsen van illegalen in asielzoekerscentra is natuurlijk geen waarborg is voor hun uiteindelijke vertrek uit Nederland, wat het doel moet zijn van alle acties van de overheid. In sommige Amerikaanse grensstaten wordt een enkelbandje al gebruikt om illegalen op te kunnen sporen. Ook kan door dit systeem de opsporing en lokalisering van uitgeprocedeerde asielzoekers vergemakkelijkt worden. Ook in België en het Verenigd Koninkrijk worden de mogelijkheden bestudeerd om asielzoekers en illegalen door middel van een niet-verwijderbaar enkelbandje onder elektronisch toezicht te stellen. Een dergelijke maatregel zal een afschrikeffect zal hebben, waardoor de toestroom van illegalen en asielzoekers naar Rotterdam zal verminderen. Ook is het een discreet systeem, waardoor er geen sprake is van stigmatisering van illegalen Michiel Smit, de fractieleider van Nieuw Rechts in de Rotterdamse gemeenteraad, zal een initiatiefvoorstel indienen om in de Algemeen Plaatselijke Verordening op te nemen dat in Rotterdam woonachtige asielzoekers en in Rotterdam opgepakte illegalen kunnen worden uitgerust met een enkelbandje, opdat ze goed te traceren zijn indien ze zijn uitgeprocedeerd en moeten worden uitgezet. http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1068630993.html ---------
|
Op zich denk ik dat zo'n enkelbandje geen slecht idee is. Al vind ik dat voor zo'n systeem op landelijk gebied besloten moet worden en dat de gemeente Rotterdam dat niet zomaar alleen kan beslissen. Het is misschien een lichte schending van de privacy, maar wat er nu gebeurt is onwenselijk. Allochtonen verdwijnen vaak in de illegaliteit en komen in de prostitutie terecht of worden dakloos en gaan bedelen. Die situatie is niet wenselijk. Niet voor Nederlanders en niet voor de illegaal. Die immers ook geen enkele aanspraak kan maken op medische voorzieningen etc.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|