Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
nare man heeft gelijk; een president is duurder dan het hele koningshuis, zo hoorde ik vanmiddag tijdens een debat (stelling:"Nederland moet een republiek worden").
![]() Na dat debat van ongeveer een kwartier en een nabeschouwing van verschillende docenten aangehoord te hebben, ben ik vóór de monarchie, omdat dit minder geld kost en voor veel mensen nog een bepaalde culturele en ceremoniele waarde heeft (daarbij moet je naast het doorknippen van lintjes ook aan bijvoorbeeld koninginnedag denken!). |
![]() |
||
Citaat:
we kunnen toch gewoon de situatie laten zoals het nu is, alleen het koningshuis schrappen. Gewoon een minister-president houden. En als er iets besloten moet worden: meeste stemmen gelden. Welke waarde voegt een president/koning dan toe? de handtekening? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik zou me er absoluut niet tegen gaan verzetten.
![]() Ik wil dat Limburg dan direct ook een land wordt, inplaats van een provincie. Wij hebben nooit echt bij Nederland gehoord, en dat zullen we ook nooit. Samen met Belgisch Limburg worden we een mooi land, zoals Luxemburg! ![]()
|
![]() |
LEVE DE REPUBLIEK!
Ik zou echt verschrikkelijk blij zijn! Maar nu even serieus. Sorry nare man, normaal ben ik het vaak met je eens, maar deze keer dus niet. Voordat je gaat schreeuwen dat een mening niet onderbouwd is, onderbouw je eigen mening is. Ik zal in ieder geval mijn mening even onderbouwen. Premier Een premier is democratisch gekozen. En die hoeft echt niet vele miljoenen te kosten, in tegenstelling tot de uitkering van de leden van het koninklijk huis (en dat dan nog exclusief kosten personeel, transport, eten en onderhoud paleizen). Zijn adviseurs hoeven ook echt geen miljoenen te kosten. President (een republiek zonder premier als vervanger voor monarchie) Ik denk dat we misschien niet eens een premier als vervanger nodig hebben. De minister van buitenlandse zaken zou net zo goed naar Thailand kunnen gaan als de koningin. Republiek Het wijzigen van het staatsbestel en nieuwe wetten zal wat kosten, maar dat is eenmalig. Tevens is een republiek modern, een monarchie is iets uit de middeleeuwen en flink achterlijk. Monarchie Het kost te veel geld. De oranjes krijgen een voorkeursbehandeling, wat dacht je van de snelle integratie-procedure van Maxima? Beatrix die op koninginnedag maar even met een helikopter naar de steden vliegt die bezocht moeten worden? Het fotoverbod voor het huissie van A. en M.? Ze voegen niets toe, behalve dat ze als ondemocratisch orgaan een veto hebben en invloed in de formatie? Een troonrede voorlezen die door de MP is geschreven? Van mij mag de pracht en praal van prinsjesdag blijven, maar dan met de MP in de koets. P.S.: perseus, vertel dan maar eens waar je dat onderzoek vandaan hebt gehaald.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Margarita uit beschuldigingen op tv Cameo | 91 | 07-03-2003 10:50 |