Advertentie | |
|
![]() |
|
Heel mooi, maar wat is dan voor jou het doel van een relatie? In elke relatie ben je een beetje afhankelijk van elkaar. Als je twee verwoede individualisten naast elkaar zet kun je wel heel mooi samen onafhankelijk zijn, maar echt charmant is het niet.
Als ze echt op je gaat leunen en al je tijd opeist is dat iets heel anders. Ik weet niet, Nico past wel bij je.
|||
Citaat:
Nu ben ik geen fervent aanhanger van Maslow, maar in één ding heeft hij denk ik wel gelijk. Op het moment dat je in je eigen behoeften kunt voorzien, kun je een hoger niveau van zelfactualisatie bereiken. Het gevolg is een krachtige, stabiele en onafhankelijke peroonlijkheid. Zelfactualisatie houdt in dat je niet meer bezig bent met wat anderen vinden en doen, maar dat je zelf opzoek bent naar wat de mogelijkheden zijn. Een gepassioneerde zoektocht naar verborgen potentiëel. Wellicht ben ik een beetje narcistisch, dat ik mijzelf zoveel goeds gun. Het omgekeerde geldt ook: een vrouw met de verwachting dat ik haar meeneem naar de bioscoop, cadeautjes geeft, veel tijd aan ga besteden, financiëel ga onderhouden en/of goed over zichzelf laat voelen, is een vrouw met een onredelijk verwachtingspatroon. Niet omdat ik zo'n verschrikkelijke egoïst ben, maar omdat ik het haar gun dat ze in haar eigen behoeften kan voorzien om zodoende optimaal persoonlijk te groeien. Het is ook niet zo dat bovenstaande nooit voorkomt, maar het is geen vanzelfsprekendheid. En al helemaal niet met de gedachte "we hebben een relatie dus moeten we dingen voor elkaar doen". De emancipatie van de man. Het is even wennen. Citaat:
![]()
|
Ik vind het geen emancipatie van de man, ik vind het een hoop bombastisch gebazel. Ik weet prima wat Maslov beweerde en ik weet ook dat er maar heel weinig mensen waren die dat hoogste niveau hebben bereikt. Trek daaruit je conclusies.
En als jij er een apathie tegen hebt om je toekomstige vriendin eens een keertje mee naar de bioscoop te nemen of een keer haar eten te betalen dan mag je nog wel zo gezelfacutaliseerd zijn, ik wens je er veel succes mee.
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Nee, daar valt geen conclusie uit te trekken. Bovendien is Maslow's pseudo-wetenschappelijke theorie grotendeels goed voor de prullenbak. Citaat:
||
Citaat:
Ik wens je veel succes met iemand vinden die jou ook niet nodig heeft en er alleen voor je zal zijn als het leuk is. En ik hoop voor je dat ik er helemaal naast zit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ohja, Pim was het.
Ga toch fietsen met je verwachtingspatronen en je heel indrukwekkende betogen. Wacht maar eens tot je een serieuze relatie krijgt, die je niet na een paar maanden afkapt omdat het toch niet zo simpel en fijn rationeel was als je aanvankelijk dacht. Je kunt nu wel zo prachtig beweren dat je sec een vriendin wil die helemaal op zichzelf staat en jou voor niks nodig heeft. Je zult nog wel zien dat een klein beetje afhankelijkheid ook best zijn charmes heeft en dat je anders, inderdaad Pien, gewoon een lekker vrolijke seksrelatie moet aangaan waarbij je 't meisje op ieder moment waarop jij achter je pc wilt kruipen de deur uit kunt sturen met de boodschap; 'Ga jij eens even lekker onafhankelijk doen.'
|
Het gaat juist om het verwachtingspatroon. Ik wil iemand waar ik gegarandeerd van op aan kan als het erop aankomt. Niet iemand die me laat zakken juist als het moeilijk gaat. Dat vertrouwen, dat er iemand naast me staat, en zal blijven staan, dat maakt de relatie.
Toch een V dus... ![]() |
![]() |
|
ga anders ff offtopic ofzo..
als jullie willen discussieren, prima, maar dit is niet zo fijn voor de topicstarter, aangezien hij tips vroeg en niet jullie discussie. dus..moraal van het verhaal: start een nieuw topic voor jullie discussie.
|
Je hebt gewoon een andere kijk op relaties dan ik, dat kan en respecteer ik ook. Jouw uitleg van mijn visie komt niet eens in de buurt van de werkelijkheid, maar kennelijk vind je het leuk om dingen te overdrijven en uit het verband te trekken. Ik heb betere dingen te doen dan nóg een keer alles uitleggen.
Mocht je specifieke vragen hebben, kun je mij per E-mail of PM bereiken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar wat betreft het anders denken over het offtopic gaan van discussies, nee, zo dat ik er altijd al over, mits het een discussie blijft. Dom gechat daarentegen kan en kon me altijd al gestolen worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vraag voor meisjes Jordyqwerty | 13 | 20-08-2012 18:40 | |
Liefde & Relatie |
Gevoelige muziek New-Michael | 82 | 01-06-2004 21:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Voor een speciaal iemand Xico | 4 | 20-01-2004 09:53 | |
Liefde & Relatie |
Blauwe ogen? Lang? Knap? Aardig? Lief? blueeyes_jochie | 87 | 24-04-2003 19:50 | |
Liefde & Relatie |
wanhopen... Methuselah | 62 | 03-01-2003 20:49 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 |