Ik probeer de afhankelijkheid zo veel mogelijk terug te dringen gewoon omdat ik het geen fijn gevoel vind.. Officieel hoef ik eigenlijk niks belangrijks zelf te betalen, woon thuis, studie en boeken betalen mn ouders, 2 paardrijlessen in de week, ziekefonds en kleding.. Alleen dingen als concerten, cds en dergelijke moet ik zelf betalen.. Maar eigenlijk betaal ik 90% van de kleding ook zelf.. Enigste wat ik nog terugvorder van mn ouders is een winterjas of schoenen..
Aan de andere kant ga ik misschien de afhankelijkheid weer verder opbouwen omdat ik hopelijk binnekort een paardje voor mezelf aanschaf en dan zullen mn ouders de aanschafkosten betalen en 100 euro per maand mee betalen. Voel ik me wel schuldig over maar het is wel echt een droom voor mij, die ik anders zeker 10 jaar zou moeten uitstellen totdat ik een baan, eigen woonplek, rijbewijs en dergelijke allemaal heb...
Ik wil niet rood staan, ik sta ook nooit rood, heb zelf een leuk saldo op mn spaarrekening opgebouwd en op mn gewone rekening kom ik eigenlijk ook nooit onder de 50 euro. Als het wel zo zou zijn door dure uitgaven, (maar die heb ik eigenlijk nooit) dan zou ik de aankoop gewoon uitstellen totdat mijn salaris weer binnen is..