Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2003, 17:16
grandmommy
grandmommy is offline
daar ben ik het nou helemaal mee eens. alsof het mij een worst kan schelen wat elke inwoner met een etnische afkomst draagt hier in holland, kom op zeg, Boeien!
Oud 25-11-2003, 17:18
Starry
Starry is offline
LoL, maar iedereen reageert wel op deze topic
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:25
grandmommy
grandmommy is offline
ja da's waar.
Oud 25-11-2003, 18:12
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 25-11-2003 @ 09:48:
Meisjes kopen veel kleding om er 'gewaagd' en 'origineel' uit te zien.

bron: www.nu.nl www.fok.nl

Dat mag toch helemaal niet van Allah?
Oud 25-11-2003, 18:19
grandmommy
grandmommy is offline
hmm, in feite is dat helemaal niet zo'n foute post. je hebt gelijk
Oud 25-11-2003, 21:44
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
telluriet schreef op 25-11-2003 @ 19:12:
Dat mag toch helemaal niet van Allah?
Klopt.

Net als dat het pronken met jezelf, indirect met merkkleding, ook niet mag.

Maar daar gaat het hier nu niet om.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:00
Verwijderd
Ach, het valt wel vaker op dat bepaalde sociale klassen hun gebrek aan aanzien en inhoud moeten compenseren met materialistische dingen. Zo lopen Nederlandse kampers ook altijd met Versace-truitjes met van die geblokte V-halzen en lopen Marokkanen inderdaad altijd met patserige kleding van merken als Prada, Gucci enz. Parels voor de zwijnen gooien natuurlijk. Het neemt een onevenredig grote hap uit hun budget.

Hetzelfde geldt overigens ook voor Nederlandse jongeren die hun complete maandbudget besteden aan het tunen van hun Golf GTI. Zo'n auto is hun status, je kunt namelijk niet echt zeggen dat ze op enig ander gebied iets waard zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 10:24
Optima
Optima is offline
al draagt een aap een gouden ring.....
Oud 26-11-2003, 10:39
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Hm ze kleden zich duur..

En lelijk.
Oud 26-11-2003, 14:14
Divina Flor
Divina Flor is offline
Dat Marokkanen zich zo duur kleden was me nog nooit opgevallen. Maar ik ken eigenlijk ook geen Marokkaanse mensen en ik kom ze ook niet tegen (ik vraag me eigenlijk af of ik ze van Turken etc. kan onderscheiden )
Citaat:
nare man schreef op 26-11-2003 @ 10:00:
Hetzelfde geldt overigens ook voor Nederlandse jongeren die hun complete maandbudget besteden aan het tunen van hun Golf GTI. Zo'n auto is hun status, je kunt namelijk niet echt zeggen dat ze op enig ander gebied iets waard zijn.
Dat soort types zie ik nou wel rondcrossen met hun Golfje.. En dan vaak van die kala hoofden met een petje op en hele harde trance-muziek (waarvan je buiten de auto dus alleen de beat hoort).
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:38
grandmommy
grandmommy is offline
nou, dan haal ik mijn kleren toch liever bij de tweedehands, dan er mijn hele maandsalaris aan uit te geven. die mensen hebben echt totaal geen eigen gevoel voor smaak, ze moeten iets echt alleen maar hebben omdat er versace ofzo op staat. bij mij zit er ook zo'n jongen in de klas, draagt alleen maar puma en g-sus en weet ik veel wat voor merken, en het ziet er echt niet uit, al die grote merkemblemen enzo
Oud 26-11-2003, 16:51
De Pastoor.
De Pastoor. is offline
ze proberen het wel!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:56
grandmommy
grandmommy is offline
wat proberen ze wel?
Oud 26-11-2003, 17:04
Divina Flor
Divina Flor is offline
er goed uit te zien?

grote merken op kleding vind ik sowieso niet mooi(hele rug ofzo, zie je wel bij fila/tommy en nog meer), maakt niet uit wat voor merk het is
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 17:12
grandmommy
grandmommy is offline
daar knap ik zo ongelofelijk op af bij een jongen.. hij mag dan heel leuk en knap en weet ik veel wat zijn, als hij ook maar een beetje te groot fila of nika, of g-sus of whatever op zijn kleding heeft is het exit boy. maarja, ik loop weer te raaskallen want ik val uberhaupt niet op die types.
Oud 26-11-2003, 17:18
snoodaard
snoodaard is offline
Ik zou het niet weten, het enige wat wij hebben zijn sjaal dragende molukkers met gebleekte broeken. En nu het winter is, blijven ze nog eens binnen ook . Weg leedvermaak.
Oud 26-11-2003, 17:27
grandmommy
grandmommy is offline
molukkers zijn over het algemeen subtiel goed gekleed, tenminste bij mij op school. niet echt zichtbare merkjes, maar wel zo modebewust dat je denkt dat ze homosexueel zijn
Oud 26-11-2003, 17:47
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Charisma schreef op 25-11-2003 @ 10:18:
boeie.
Oud 26-11-2003, 18:26
Synonym
Synonym is offline
Uiterlijke status is binnen de fijnmazige cultuur belangrijker dan innerlijke status zoals in de grofmazige cultuur.

Aldus mijn reader van Sociale Vaardigheden
Oud 26-11-2003, 18:29
Verwijderd
Ik vraag me dus ook af of ze dat zelf beweren of dat het echt bewezen is.

Wat wel jammer is dat ze zoveel geld schijnen uitgeven en ze zich nog steeds niet weten te kleden (ok er zijn uitzonderingen)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 18:35
Playerboy_1986
Playerboy_1986 is offline
Jullie zitten allemaal op verkeerd. De meeste marokanen leven van een uitkering en wonen in achterstandswijken. Maar vandaar komt het geld niet. Bijna alle, in ieder geval heleboel marokanen doen naast dit ook andere soort werk. Zoals drugs en andere illegale handel. Daar verdienen ze hun geld en kunnen ze al deze spullen kopen. En vraag niet hoe ik hieraan kom. Ik woon in een wijk vol met marokanen, ik zie hoe ze leven. Als je een fiets voor de deur plaats, dan mag je zeker zijn dat hij na enkele minuten weg is. Dagelijks worden er gestolen spullen aangeboden, van pc's tot kleding. En daar maken ze winst van!!

En kopen die duren shit!! Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze het kopen, want nepmerk kleding is op dit moment onder de marokanen heel erg populair. Je krijgt al een evisu voor 50 euro, de winkelwaarde is 280 euro, niet een beetje raar.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 18:50
grandmommy
grandmommy is offline
je neemt me de woorden uit mijn mond
Oud 26-11-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Playerboy_1986 schreef op 26-11-2003 @ 19:35:
Jullie zitten allemaal op verkeerd. De meeste marokanen leven van een uitkering en wonen in achterstandswijken. Maar vandaar komt het geld niet. Bijna alle, in ieder geval heleboel marokanen doen naast dit ook andere soort werk. Zoals drugs en andere illegale handel. Daar verdienen ze hun geld en kunnen ze al deze spullen kopen. En vraag niet hoe ik hieraan kom. Ik woon in een wijk vol met marokanen, ik zie hoe ze leven. Als je een fiets voor de deur plaats, dan mag je zeker zijn dat hij na enkele minuten weg is. Dagelijks worden er gestolen spullen aangeboden, van pc's tot kleding. En daar maken ze winst van!!

En kopen die duren shit!! Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze het kopen, want nepmerk kleding is op dit moment onder de marokanen heel erg populair. Je krijgt al een evisu voor 50 euro, de winkelwaarde is 280 euro, niet een beetje raar.
Alle marokkanen jatten?? Ik hoop dat alle marrokanen eens bij jou aan de deur staan.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:10
grandmommy
grandmommy is offline
inderdaad, niet ALLE marokanen. maar sommigen wel. duh, nederlanders ook.

sjezus, ik ben echt de lompste forummer op scholieren.com
Oud 26-11-2003, 19:13
Playerboy_1986
Playerboy_1986 is offline
ik zei geen alle, BIJNA alle. Ze mogen komen, ik geef ze allemaal een trap onder hun hol.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:18
grandmommy
grandmommy is offline
jezus, jij bent ook niet ecvht vriendelijk... laat me raden, je drinkt breezers en je luistert trance?
Oud 26-11-2003, 19:19
Otis
Otis is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 26-11-2003 @ 20:18:
jezus, jij bent ook niet ecvht vriendelijk... laat me raden, je drinkt breezers en je luistert trance?
terwijl hij een streepblousje draagt?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:21
grandmommy
grandmommy is offline
oh my god, een hooligankakker? tjeempie...
Oud 26-11-2003, 19:31
Verwijderd
Hij heeft 3 posts en plaatst zo'n verhaal.... dan neem je hem toch niet serieus?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 20:04
grandmommy
grandmommy is offline
tsja, daar kwam ik pas achter toen ik ging kijken wat voor foto's zo'n stom iemand dan heeft... heeftie niet maar dat terzijde.

@meneer playerboy_1986: doe eens effe normaal man! enne, dure voor shit schrijf je zonder N aan het einde
Oud 26-11-2003, 20:35
BBEM
BBEM is offline
kopen ze voor zoveel geld kleren of ritselen ze voor zoveel geld per maand kleding ?
Oud 26-11-2003, 21:36
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 26-11-2003 @ 15:14:
Dat Marokkanen zich zo duur kleden was me nog nooit opgevallen. Maar ik ken eigenlijk ook geen Marokkaanse mensen en ik kom ze ook niet tegen (ik vraag me eigenlijk af of ik ze van Turken etc. kan onderscheiden )

Sorry offtopic maar ben jij nog nooit een Marokkaan tegengekomen?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 22:22
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 26-11-2003 @ 20:10:
sjezus, ik ben echt de lompste forummer op scholieren.com
Ik heb erger gezien hoor.
Oud 27-11-2003, 08:18
Charisma
Charisma is offline
*Zucht* Ik had me nog zo voorgenomen niet op dit ding te reageren. Okey je hebt marokanen die stelen, dealen whatever. En tuurlijk willen ze er steelo bijlopen, maar wie doet dat niet tegenwoordig? Zodra je buiten komt zie je bijna iedereen in één of andere funky iets lopen altow/kakker/fashionwhore alsof ze allemaal een clip gaan opnemen Heeft niemand hier de neiging om te zeggen: Ze hebben gewoon gelogen in die enquete . Als ze lopen met Gucci shades, prada pata's, Louis Vuitton tassen, Evisu spullen....dan moeten ze toch ook even erbij zeggen dat die dingen echt zijn en dat ze er werkelijk veel voor hebben betaald? Maar hoe gaan ze dat doen dan? Ze hebben toch geen geld voor die dingen? 95% van die dingen is namaak. Als je naar Turkye gaat kan je voor 300E Versace kleding ter waarde van ik weet niet hoeveel duizend euris kopen, nep of gewoon gestolen maakt niet uit. Zo ook in Latijnsamerikaanse landen, afrika, oost-europese landen...hell zelfs in Nederland. En als het de oppervlakkigen (ik heb het hier absoluut niet over marokanen) toch alleen maar om het merkje gaat en ze hebben connecties... ik bedoel maar. Even om een misverstand uit de wereld te hepen. Als er een volk bestaat dat kei en keihard werkt voor hun centen dan zijn het de marokanen wel. In steden waar veel allochtonen wonen, werken ook heel veel allochtonen (dit gaat niet meer over marokanen alleen). En dus dat er een bepaalde groep alles verpest en ze een slechte naam bezorgen, de hele allochtone gemeenschap zijn niet een stelletje dieven, oplichters, dealers whatever. Het klopt wel dat de meesten walgelijk matrealistisch zijn, maar dat hebben ze zeker niet van hun ouders geerfd. Weetje wel hoe die erbij lopen dat zijn meestal gewoon heel eenvoudige mensen die keihard werken voor hun centjes. Het is een jongeren-ding. Ze volgen een trend, hebben geld er niet voor en kopen nep. t is simpol. Die hele industrie die beslist wat hip is (zitten vast in de vs) zoals: hip hop, hummers, bling bling, escalades, bitches, gucci, dolce, Lagerfeld, Karan whatever... ze vergen teveel van alle kids op de wereld. Beverly Hills kids die het kunnen betalen omdat pappie en mammie heel belangrijke mensjes zijn zitten alleen, daar in Berverly...De rest gaat dus aan easy money als ze erbij willen horen of aan neppe shit. En iedereen die zoveel kritiek heeft op die trend...hippie's, grunge, rock'n roll hell zelfs altoheid en goffik is een vrucht van ze. Alles waait over van de VS...en allochtonen in Nederland lopen eeuwen voorop met trends, omdat zij er om geven en (het is gewoon de waarheid) De autochtone kids vinden ze stoer (of ze hebben er geen boodschap aan en worden "zichzelf"), maar hebben geen connecties en meestal beter geschoolde en dus beter verdienende ouders, zij kopen het wel Tenzij ze white trash zijn ofzo want dat heb je natuurlijk ook....minstens een miljoen ofzo.

OMFG, door en door slecht geschreven...ik heb nog nooit zo erg gegeneraliseerd volgens mij of de Nederlandse taal zo erg verkracht
Oud 27-11-2003, 08:35
Verwijderd
In de marokaanse cultuur is het heel belangrijk om te laten zien dat je het "gemaakt" hebt of dat je veel geld hebt. Die kleren is gewoon iets voor die jongeren om status te verwerven. Op oudere leeftijd ben je daar ook helemaal de man als je in een net pak kan lopen en in een bmw kan rijden
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 08:37
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
ThAcOw schreef op 27-11-2003 @ 09:35:
In de marokaanse cultuur is het heel belangrijk om te laten zien dat je het "gemaakt" hebt of dat je veel geld hebt. Die kleren is gewoon iets voor die jongeren om status te verwerven. Op oudere leeftijd ben je daar ook helemaal de man als je in een net pak kan lopen en in een bmw kan rijden
Het is allemaal uiterlijke schijn inderdaad, maar hoe zie je het dan dat de Nederlandse jeugd ook ongelofelijk veel merkkleding bezit?
Oud 27-11-2003, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 27-11-2003 @ 09:37:
Het is allemaal uiterlijke schijn inderdaad, maar hoe zie je het dan dat de Nederlandse jeugd ook ongelofelijk veel merkkleding bezit?
We kunnen natuurlijk niet achterblijven he

Ik denk dat dat onder nederlandse jeugd ook wel zo is, alleen dat het hier niet zo heel zwaar weegt. Je wil echt niet weten hoe dat bij marokanen onderling gaat
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 08:42
Optima
Optima is offline
dan geven we naast de inburgeringscursus toch ook gewoon een paar lesjes: anti-materialisme en pro-intellectualisme?
Oud 27-11-2003, 09:03
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
ThAcOw schreef op 27-11-2003 @ 09:41:
Ik denk dat dat onder nederlandse jeugd ook wel zo is, alleen dat het hier niet zo heel zwaar weegt. Je wil echt niet weten hoe dat bij marokanen onderling gaat
Het hangt er ook vanaf met wat voor soort mensen je omgaat
Oud 27-11-2003, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 27-11-2003 @ 10:03:
Het hangt er ook vanaf met wat voor soort mensen je omgaat
Doel je daarmee op mij, of op autochtonen in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 13:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Charisma schreef op 27-11-2003 @ 09:18:
Die hele industrie die beslist wat hip is (zitten vast in de vs) zoals: hip hop, hummers, bling bling, escalades, bitches, gucci, dolce, Lagerfeld, Karan whatever... ze vergen teveel van alle kids op de wereld. Beverly Hills kids die het kunnen betalen omdat pappie en mammie heel belangrijke mensjes zijn zitten alleen, daar in Berverly...De rest gaat dus aan easy money als ze erbij willen horen of aan neppe shit.
Je kan gewoon beter al die randdebielen die daar achteraan lopen tegen de muur zetten en afschieten.
Gaan ze ook niet zo snel voortplanten, en dan komen er misschien weer wat meer intelligente mensen op deze wereld.

Laatst gewijzigd op 27-11-2003 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 13:45
Otis
Otis is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 27-11-2003 @ 14:21:
Je kan gewoon beter al die randdebiele die daar achteraan lopen tegen de muur zetten en afschieten.
Gaan ze ook niet zo snel voortplanten, en dan komen er misschien weer wat meer intelligente mensen op deze wereld.
inderdaad joh...

''heey jij draagt veels te dure kleding.. gatverdamme! Weet je wat? Ik schiet je wel ff neer.Hebben we dat ook weer opgelost ''

Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:45
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
ach ja en hoeveel van die kleding is nep??
ik heb genoeg gucci tasjes, enz enz ... die niet te onderscheiden zijn van echt dus tja....
Oud 28-11-2003, 17:36
Mysterons
Mysterons is offline
Een vriendin van me, geen marokkaans meisje maar wel allochtoon, draagt heel veel prada en miss sixty en g-sus enz, maar of het is geleend, of het is nep (uit turkije ofzo). Ze zegt tegen iedereen dat het echt is en ze voelt zich echt heel stoer, maar ik vind het een beetje zielig om kleren te lenen of nep te kopen voor het merkje.
Oud 28-11-2003, 20:21
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
Mysterons schreef op 28-11-2003 @ 18:36:
Een vriendin van me, geen marokkaans meisje maar wel allochtoon, draagt heel veel prada en miss sixty en g-sus enz, maar of het is geleend, of het is nep (uit turkije ofzo). Ze zegt tegen iedereen dat het echt is en ze voelt zich echt heel stoer, maar ik vind het een beetje zielig om kleren te lenen of nep te kopen voor het merkje.
sorry maar als je in tr op vakantie gaat zie je alleen maar merk kleding op de markt, waarom zo je niet kopen?? je hebt een mooi topje voor 3 euro waarom zou je dan 20 euro hier in nl gaan uitgeven??
Oud 28-11-2003, 21:37
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
ThAcOw schreef op 27-11-2003 @ 11:01:
Doel je daarmee op mij, of op autochtonen in het algemeen?
Aangezien ik jou nooit buiten scholieren.com ben tegen gekomen kan je er vanuit gaan dat het niet persoonlijk bedoelt is.
Oud 29-11-2003, 12:09
ESCO
ESCO is offline
I vind het wel mee vallen, moet je naar de kassen dorpen gaan in een weekend geven ze 200 Euro uit soms meer, niet allemaal maar wel veel.
Reageren

Regels voor berichten