Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
"Ik kan het me heel goed voorstellen dat een homoseksueel zich er niet prettig bij voelt als hij er constant mee geconfronteerd wordt dat zijn docent(e) een geloof aanhangt wat een grote haat tegen zijn seksuele voorkeur in zich draagt."
'grote haat'? Overdrijven is ook een vak... Er zijn netzogoed christenen of (atheïsten wil ik ze niet noemen omdat ze er nooit over nadenken) andere mensen die een hekel hebben aan homoseksuelen. Jouw 'grote haat' slaat op weinig. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pasgeleden hadden we eenzelfde discussie over het verbieden van het hoofddoekje voor leraren in Duitsland. De conclusie daarin was, dat een hoofddoekje niet noodzakelijk is voor de correcte belijdenis van het geloof. Dat het dus meer een politieke uiting is, of een vorm van klederdracht. Op basis daarvan kan je stellen dat heel veel hoofddoekdragers achter de aanslagen van Osama B.L. staan, of simpelweg een achterlijke mode volgen (vergelijkbaar met die toeristenvangende semi-vissersvrouwtjes in Volendam e.d.) In het eerste geval kan je het verbieden om dezelfde reden dat nazi-tekens ook verboden worden, het roept op tot geweld. In het tweede geval mogen ze enkel flink worden uitgelachen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar speciaal voor jou ![]() Iemand die zich verhullend kleedt hoeft niet fatsoenlijk te zijn en iemand die in een minirok rondloopt hoeft niet onfatsoenlijk te zijn. Moet dat er per sé bij gezegd worden? Het punt is dat als iemand uit fatsoen er voor kiest zich te bedekken, gelovig of niet, je dat niet hoeft te verbieden want er wordt op zich niets verkeerds mee uitgedragen. Dat jij daar homo-haat uit af kan leiden zit tussen jouw oortjes ben ik bang.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
happydeath en respect
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sorry, kwas even van mijn a propos af.... ![]() oja, hier de link van de vorige keer: http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=4 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 Een koe heeft vier poten. 2 Dit dier heeft vier poten. 3 Dit dier is een koe. Onderspecificatie van de koe, in ons geval de moslim(a). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Meneer El-Moumni is niet representatief voor de islam of voor de heersende gedachte onder moslims en al zeker niet voor de associatie die de hoofddoek van de moslimvrouw op hoort te roepen. Ik herinner me ook de uitspraken van MENEER RATELBAND over homoseksuelen en vrouwen. Mag ik vanaf nu de nederlander met homo-haat en vrouwen-haat associëren? Besef jij wel dat el-moumni door veel moslims als net zo'grote pipo als ratelband wordt beschouwd? En trouwens...Nova ![]()
||
![]() |
Citaat:
Daarbij ben ik zelf hooddoekdraagster en niet om de redenen die jij noemt. En ik weet ook dat jij je achterlijkheid in discussies niet opzij wil zetten dus heb ik jou weinig meer te melden.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of wacht, ik weet iets veel leukers als je je niet weet te gedragen: ik heb hier een koran in mijn handen, en bij elke poging van jou om mij te beldigen geef ik een roggel op dat heilige boek ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder zie ik niet in waarom er na zulke gevallen altijd meteen een moslim als vertegenwoordiger van de moslimgemeenschap op moet draven om zich te verantwoorden of te distantieren van dergelijke uitspraken. Ik heb ook niemand over ratelband gehoord. Ik wacht ook nog steeds op de eerste niet-moslim die verklaart dat moslims volwaardige normale mensen zijn ![]() Daarbij meet ik zoiets niet af aan iemands seksuele voorkeur.
||
Citaat:
Trouwens, even voor de duidelijkheid. Ik ben echt niet principieel anti-molims, maar deels wel anti-Islam. Daarmee bedoel ik dat ik moslims wel als volwaardige mensen zie, alleen sommige van hun religieuze idee-en niet deel. Verder ben ik ook tegen het katholicisme, rechtzinnig-protestantisme en enige andere religies. Ik neem zelf geen persoonlijke aanstoot aan hoofddoekjes, maar kan het me gewoon heel goed voorstellen dat anderen dat wel doen. Daarom vind ik dus dat scholen een eigen beleid daaromtrent moeten kunnen voeren, zodat er een zekere mate van keuzevrijheid bestaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar ik merk uit jou post dat je eigenlijk het afwijzende standpunt over homoseksuelen deelt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je zegt dat je een persoon wel los kunt zien van zijn/haar opvattingen maar je vindt tegelijkertijd dat je die opvatting aan de buitenkant af kunt lezen, zoals aan een hoofddoek en dat die persoon daar dus op afgewezen mag worden. Lekker tegenstrijdig.
||
![]() |
Citaat:
Laatste puntje, even snel editten; Laat die mensen er dan zelf aanstoot aan nemen en vermoei jezelf er toch niet mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je probeert op alle mogelijke manieren de discussie te ontwijken omdat je weet dat je die niet zal winnen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Isa? De naam is Yousra. En doe niet zo kinderachtig met je "jij begon". Er is geen sprake van een discussie en ik heb niks te winnen. Je komt hier aanzetten met een stelling die ik inderdaad achterlijk noem (dat jij je vereenzelvigt met je stelling moet je zelf weten) dus verwacht niet dat ik daar serieus op in ga.
||
Citaat:
Ach, over een keppel hebben ze nooit moeilijk gedaan en dat is toch echt een geloofsuiting.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar vooruit, laat ik er eens vanuit gaan dat je de stelling bedoelde, wat vind je er dan achterlijk aan? |
![]() |
||
Citaat:
En ik vind het erger als je niet van een docent weet wat voor een geloofsovertuiging of ideologische overtuiging heeft, dan wanneer je dat wel weet. Want als je het weet, kun je dat altijd in je achterhoofd houden en dat wat er gezegd is relativeren. Dat gaat moeilijk wanneer de geloofsovertuiging of ideologische overtuiging minder duidelijk is. Als bv. Gauloises voor de klas zou staan en alleen maar les zou geven in hoe mooi de sovjet unie was, maar verder heel neutraal overkwam, zou ik eerder beinvloed kunnen worden, dan wanneer Gauloises er openlijk vooruit komt sympathieen te beschikken voor de Sovjet Unie. Dan ga je de positieve opmerkingen over de Sovjet Unie relativeren. Gauloises: nu effe niet aangesproken voelen, he? ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook over ajakkes-shirtjes trouwens ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij stelt twee redenen waarom iemand een hoofddoek draagt en dat zijn mode en het goedkeuren van acties van osama bin laden. Leg eerst maar eens uit waar die achterlijke ideeën op gebaseerd zijn. Ik WEET dat het niet zo is, ik BEN er zo eentje en jij GIST maar wat en dan ook echt de meest onmogelijke dingen waar je uit kon kiezen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dit forum doet het vaker niet dan wel. ![]()
Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 14:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: