Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Oke, een popidool is dus niet hetzelfde als een genie.
Bary Bays over Shawn Lane: "He was a genius, and I've never known another genius in my live. Shawn was as strong a musical personality as Hendrix or Jaco or Coltrane. A lot of people would see him play and go, "Wow, he's really fast," and I'd just think, "Man, that's not it at al." I mean, Shawn could heve been the world's greatest brain surgeon if he had decided to go that direction." Shawn was ongelofelijk, niet alleen op afstand de beste gitarist maar hij was een wandelende encyclopedie. Hij las bijvoorbeeld 3 a 4 boeken per dag. Goed artikel in het nederlands: http://www.tarsun.net/articles/gitar...interv_all.zip Scriabin die z'n sonata's beschrijft: They start in Sonata No. 6 Op. 62 "Mysterious, with Concentration. Strange, fleet. The Dream takes shape (clean, sweet, pure). More and more carried away with enchantment." Sonata No. 7 Op. 64 "White Mass" "With Sonorous mystery. Menacing. Like Lightning flashes." Sonata NO. 9 Op. 68 "Black Mass" "As if recounting a legend. With growing langour. Gently caressing, more and more intoxicated." Sontat NO. 10 Op. 70 "With veiled, intense ardor. Panting. With luminous élan" Dit, en de muziek zelf natuurlijk, bewijst dat hij muzikaal op een erg hoog niveau denkt. Vooral zijn assosiaties van tussen muziek en kleuren of andere grafische beelden zorgen hiervoor. Enorme genieen: Allan Holdsworth John Coltrane Miles Davis Charlie Parker Shawn Lane Frank Zappa Ustad Salamat Ali Khan Art Tatum Klassieke genieen: Alexander Scriabin J.S. Bach Wolfgang Amadeus Mozart Franz Liszt Ludwig van Beethoven Natuurlijk zijn bij allen ook allerlei opmerkingen te plaatsen, zoals bij Davis, Coltrane en Parker hun heroineverslaving (of andere verslaving). Davis en Liszt over hun relaties met vrouwen, Shawn Lane over z'n onwil te blijven leven, Frank Zappa om z'n smakeloosheid( ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of www.tarsun.net of www.shawnlane.com of www.noproblemhere.com |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die refused plaat is idd een geweldige cd.
||
Citaat:
![]() maar ik zal het nader verklaren Ik vind Davey's stem erg vet, en de teksten die davey havok op de laatste paar albums heeft geschreven vind ik echt mooi en poetisch. Ook vet vind ik dat AFI eerst een raggend hardcorebandje was en toen veranderde naar iets meer mystieks. Voor mij hoort ie bij het rijtje. ik vergeet btw nog mensen, maar die kan k even niet zo bedenken.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ontopic: Ihsahn (Emperor), Kerry King/Jeff Hanneman (Slayer), Trey Azagthoth (Morbid Angel), Shagrath (Dimmu Borgir), James Hetfield (Metallica), Steve Harris (Iron Maiden), Michael Angelo, Miles Davis, Dvorak, etc etc...
||
Citaat:
Qua Bep de zangeres zit dr net bij. Je commentaar begint een lamme vorm aan te nemen pik.
|
![]() |
Ohja, de drummer van Blink-182 is trouwens extreem briljant. Ik snap niet waarom je daar geen respect voor mag tonen. Verder de zanger van de weakerthans (ik ben even de naam kwijt) Devon Williams (osker / fingers cut megamachine)
De menschen van Blur de menschen van Pulp De menschen van Against TIme De menschen van Sellfish meh.
||
Citaat:
Afgezien van BLur en Pulp (wat zijn naam overigens eer aandoet) zijn dat belachelijk inputten. Against time en sellfish, geniaal? Kom nou. Muzikale genieen, dus niet mensen van.. 'ow, de drummer van Against time is een genie. Trent Reznor ook. Tja, zelfde niveau'. Kom nou. Ga grasmaaien
||
![]() |
Citaat:
Daarbij, als je in de winter het gras maait, zal het in de lente dood gaan, dus dat lijkt me een slecht plan.
|
|