Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2003, 19:49
Go
Go is offline
Citaat:
Parallel schreef op 07-12-2003 @ 18:09:
En hoe gaat de kleine heten?
Emma Maria Juliana

gok ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2003, 19:51
Gatara
Gatara is offline
Julia vind ik niet verkeerd overigens en t is een beetje zoals Juliana
Oud 07-12-2003, 20:21
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Isa schreef op 07-12-2003 @ 20:22:
onze minister president is al goed zat
Zeg nou zelf, als jij de keuze had:

of

Keuze snel gemaakt toch?
Oud 07-12-2003, 20:38
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 07-12-2003 @ 18:19:
Het waren maar 3 generaties hoor: Wilhelmina, Juliana en Beatrix.

Nu komt er weer een man op de troon Wimlex dus.
toen Willem III stierf was Wilhelmina te jong om koningin te worden, dus nam haar moeder, Emma, voor haar waar. Ergo: vier generaties
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 21:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik hou van het koningshuis

Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 21:13
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
MarkB schreef op 07-12-2003 @ 22:08:
Ik hou van het koningshuis

Ik niet

Oud 07-12-2003, 21:42
grandmommy
grandmommy is offline
ik denk dat de baby Louisa Elisabeth amelia lucia johanna maria emma frederica zorreguita-van oranje gaat heten. of zoiets dergelijks.
Oud 07-12-2003, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 07-12-2003 @ 21:21:
Zeg nou zelf, als jij de keuze had:

[afbeelding]

of

[afbeelding]

Keuze snel gemaakt toch?
Dit vind ik een overtuigend argument

Maar, waarom is dit topic nog open? Het gaat helemaal nergens over
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 22:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-12-2003 @ 23:47:

Maar, waarom is dit topic nog open? Het gaat helemaal nergens over
omdat een groot deel van t gepeupel nu eenmaal nog steeds in t mooie sprookje van koning en koningin gelooft. en discussieren hierover doe je maar in beleidszaken. niet hier.
Oud 07-12-2003, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-12-2003 @ 23:53:
omdat een groot deel van t gepeupel nu eenmaal nog steeds in t mooie sprookje van koning en koningin gelooft. en discussieren hierover doe je maar in beleidszaken. niet hier.
Is het niet jou taak als forumbaas om zulke onzinnige topics te sluiten, ookal worden ze niet op beleidszaken gemeld

Vind het meer iets voor de kantine
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 23:13
Verwijderd
I think huzzahs are in order
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 07:41
Machiavelli
Machiavelli is offline
Hoe gaat het kind heten? Margarita Mabel ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 07:49
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-12-2003 @ 08:41:
Hoe gaat het kind heten? Margarita Mabel ofzo?
Hehe, lijkt me leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 07:53
NN
NN is offline
Als het mijn kind was zou ik haar adviseren niet meer mee te willen doen aan de Nederlandse poppenkast.

Het is toch te gek voor woorden, het hele land staat op de kop, alleen voor de geboorte van een baby.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 07:56
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik hoop dat het blaag republikeins wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 08:02
NN
NN is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-12-2003 @ 08:56:
Ik ook.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 09:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ja, daar zit ik ook nog steeds op te wachten, dat een van hen eindelijk zelf inziet wat voor poppenkast het is, en dat we net zo goed zonder kunnen.
Oud 08-12-2003, 09:07
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik word er trouwens ook helemaal ziek van hoe dit het nieuws weer domineert. Er is zo ongeveer geen fatsoenlijk nieuws meer te lezen op de voorpagina's, en gisteren weer eens de hele programmering omgegooit, gelukkig had ik Guzman opgenomen, bah.
Oud 08-12-2003, 09:15
Gatara
Gatara is offline
maar we krijgen wel beschuit met muisjes
Oud 08-12-2003, 09:22
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-12-2003 @ 10:15:
maar we krijgen wel beschuit met muisjes
Wie krijgt waar beschuit met muisjes?
Oud 08-12-2003, 10:01
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 08-12-2003 @ 10:22:
Wie krijgt waar beschuit met muisjes?
wij bij de albert heijn
Oud 08-12-2003, 10:31
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Jammer dat ze op Willem-Alexander lijkt. Voor de rest ben ik echt dolgelukkig met onze prinses.

Ik gok op Emma Maria Beatrix Juliana.

Dan zie je dat meisje en dan, hup, weg republikeinse principes.

Laatst gewijzigd op 08-12-2003 om 10:35.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 10:41
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
NN schreef op 08-12-2003 @ 08:53:
Het is toch te gek voor woorden, het hele land staat op de kop, alleen voor de geboorte van een baby.
Totaal niet mee eens op maarliefst twee punten in één zin. Ten eerste staat het land niet op z'n kop. De kranten worden alleen wat dikker, de programmering van zenders wordt wat aangepast, hier en daar zie je wat meer vlaggen dan gewoonlijk en er luiden wat meer klokken, dan staat het land bij jou wel erg snel op z'n kop. Ten tweede gebeurt zoiets slechts één keer in de 30 jaar en wordt 'deze wolk' ons gezicht over pakweg 35 jaar, dus vind je het echt zo gek?

Citaat:
waaromniet? schreef:
Ik word er trouwens ook helemaal ziek van hoe dit het nieuws weer domineert. Er is zo ongeveer geen fatsoenlijk nieuws meer te lezen op de voorpagina's, en gisteren weer eens de hele programmering omgegooit, gelukkig had ik Guzman opgenomen, bah.
Dat je dit geen 'fatsoenlijk nieuws' noemt en je hier 'helemaal ziek' van wordt kan ik totaal niet bij. Dit gebeurt zo zelden en toch ga jij je hier nog zo over opwinden. De kranten zijn extra dik juist om nog plaats te maken voor ander nieuws. Dat je niet eens om dit soort nieuws blij kunt wezen vind ik erg spijtig voor je, maar dit soort gemiemel slaat echt nergens op.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 11:10
Severus
Severus is offline
Leuk, straks weer een koningin (maar als die op de troon komt, ben ik al stokoud ). Ik gok dat ze haar Emma gaan noemen, naar de moeder van Koningin Wilhelmina. Wat betreft de verdere voornamen, hier zijn mijn gokjes:

- Emma Wilhelmina Juliana Beatrix

- Emma Wilhelmina Georgina Clausina/Klazina

- Emma Wilhelmina Maria Georgina Beatrix Claus

Zoiets, denk ik. Ik hoop dat vandaag al bekend wordt hoe 't kleintje gaat heten...

Groetjes,

Ripper
Oud 08-12-2003, 11:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 08-12-2003 @ 11:41:
Dat je dit geen 'fatsoenlijk nieuws' noemt en je hier 'helemaal ziek' van wordt kan ik totaal niet bij. Dit gebeurt zo zelden en toch ga jij je hier nog zo over opwinden. De kranten zijn extra dik juist om nog plaats te maken voor ander nieuws. Dat je niet eens om dit soort nieuws blij kunt wezen vind ik erg spijtig voor je, maar dit soort gemiemel slaat echt nergens op.
Wat een gewauwel. Er zijn zoveel dingen die zelden gebeuren, dat alleen maakt iets niet de moeite waard. Ik heb ook maar een keer m'n middelbare school diploma gehaald blablabla. Sommige kranten zijn misschien extra dik,zou kunnen, ja. Maar wie betaald daarvoor, de lezer toch zeker zelf. Ik wou dat ik niet "verplicht" was voor dit soort nonsens te betalen als ik gewoon de krant wil lezen.

En wat een onzin, waarom zou ik hier blij mee zijn? Ik vind baby's lelijk, ken de ouders niet, noch verdere familie. Medelijden met het kind heb ik wel.
Oud 08-12-2003, 11:22
Sannetje
Sannetje is offline
wat ik niet snap, is waarom ze nou nog geen naam hebben...ze weten toch al 9 maanden dat dat kind er aankomt?
Oud 08-12-2003, 11:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 08-12-2003 @ 12:22:
wat ik niet snap, is waarom ze nou nog geen naam hebben...ze weten toch al 9 maanden dat dat kind er aankomt?
ze willen t spannend houden
Oud 08-12-2003, 11:33
Verwijderd
Wat een zuig topic
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 11:36
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 08-12-2003 @ 12:13:
Wat een gewauwel. Er zijn zoveel dingen die zelden gebeuren, dat alleen maakt iets niet de moeite waard. Ik heb ook maar een keer m'n middelbare school diploma gehaald blablabla. Sommige kranten zijn misschien extra dik,zou kunnen, ja. Maar wie betaald daarvoor, de lezer toch zeker zelf. Ik wou dat ik niet "verplicht" was voor dit soort nonsens te betalen als ik gewoon de krant wil lezen.

En wat een onzin, waarom zou ik hier blij mee zijn? Ik vind baby's lelijk, ken de ouders niet, noch verdere familie. Medelijden met het kind heb ik wel.
Een reden om hier blij mee te zijn, is dat het voortbestaan van onze monarchie zo ook voor de toekomst gegarandeeerd is. Het belang van het voortbestaan van de monarchie lijkt me wel duidelijk. Het is een Nederlandse traditie geworden om een koningshuis te hebben, een van de weinige dingen die de Nederlanders nog bindt. Bovendien is de functie van de koningin uitermate geschikt voor het onderhouden van buitenlandse betrekkingen.

Natuurlijk zitten er voor het kind nadelen aan de rol van erfprinses. Ze zal in haar jeugd minder vrijheid en meer druk van journalisten ondervinden dan andere kinderen. Dit stoomt haar echter ook klaar voor haar toekomstige rol als onze koningin.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:06
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 08-12-2003 @ 12:13:

Om met je laatste vraag te beginnen, daar hoef ik geen antwoord op te geven, aangezien ik geen zin heb in een zinlose monarchie vs. republiek-discussie. Ik zei trouwens niet eens dat je blij moest zijn, ik vind het gewoon jammer voor je dat ik nu blij ben en jij alleen maar moet mopperen over kranten waarvan je ineens meer pagina's om moet slaan.

Ik wilde niet beweren dat dingen die zelden gebeuren de moeite waard zijn, maar bedoelde dat je de komende 30 jaar waarschijnlijk geen last meer van geboren kroon-prinsen danwel kroon-prinsessen zult hebben, dus kun je hier niet één dagje iig een beetje begrip hiervoor opbrengen?

Wat de kranten betreft, wil je beweren dat dit het enige nieuws is dat jou kennelijk niet interesseert? Er staat elke dag zoveel nonsense in de krant waar je ook voor moet betalen. Dat is nou eenmaal het nadeel aan kranten, altijd zo geweest, dus kan ik niet begrijpen waarom je voor die paar extra centen zo moeilijk zou doen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 08-12-2003 @ 12:36:
Een reden om hier blij mee te zijn, is dat het voortbestaan van onze monarchie zo ook voor de toekomst gegarandeeerd is.
Laat mij dat nou helemaal niet vrolijk ofzo maken.
Oud 08-12-2003, 12:08
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
NN schreef op 08-12-2003 @ 08:53:
Als het mijn kind was zou ik haar adviseren niet meer mee te willen doen aan de Nederlandse poppenkast.

Oud 08-12-2003, 12:11
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 08-12-2003 @ 13:06:
Om met je laatste vraag te beginnen, daar hoef ik geen antwoord op te geven, aangezien ik geen zin heb in een zinlose monarchie vs. republiek-discussie. Ik zei trouwens niet eens dat je blij moest zijn, ik vind het gewoon jammer voor je dat ik nu blij ben en jij alleen maar moet mopperen over kranten waarvan je ineens meer pagina's om moet slaan.

Ik wilde niet beweren dat dingen die zelden gebeuren de moeite waard zijn, maar bedoelde dat je de komende 30 jaar waarschijnlijk geen last meer van geboren kroon-prinsen danwel kroon-prinsessen zult hebben, dus kun je hier niet één dagje iig een beetje begrip hiervoor opbrengen?

Wat de kranten betreft, wil je beweren dat dit het enige nieuws is dat jou kennelijk niet interesseert? Er staat elke dag zoveel nonsense in de krant waar je ook voor moet betalen. Dat is nou eenmaal het nadeel aan kranten, altijd zo geweest, dus kan ik niet begrijpen waarom je voor die paar extra centen zo moeilijk zou doen.
Nou, er zullen nog wel een aantal van die koters geboren worden, hoewel dat natuurlijk niet de eerste in de lijn na Willempje zijn zitten ze er nog altijd in.... En nee, dat kan ik niet, net zoals die oranje gekte. Ik vind het vervelend dat dat soort dingen worden opgedrongen in onze hedendaagse cultuur (zo jammer dat het NL elftal het gehaald heeft ).
Oud 08-12-2003, 12:31
Verwijderd
Juist doordat er zoveel kritiek/gezeik over het koningshuis is, ís het zo'n grote 'hype'. Je kan echt niet zomaar onze monarchie afschaffen, face it.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:39
Verwijderd
Naam prinsesje lijkt uitgelekt via site koninklijk huis

Uitgegeven: 8 december 2003 13:03
Laatst gewijzigd: 8 december 2003 13:19
AMSTERDAM - Hoewel prins Willem-Alexander pas dinsdagochtend bij de aangifte de naam van zijn kind wereldkundig wil maken, lijkt de naam van het prinsesje al te zijn uitgelekt. Dankzij een controle van zogeheten IP-adressen op de officiële site van het koninklijk huis komt de naam Catharina Amalia bovendrijven.

Als je het IP-adres voor de site www.koninklijkhuis.nl opvraagt krijg je een bepaald IP-adres (193.78.30.30).

Als je vervolgens opvraagt voor welke sites dit IP-adres nog meer wordt gebruikt, dan verschijnt een interessante lijst van namen. De site www.catharina-amalia.nl/ is sinds 7 december geregistreerd op naam van de Stichting Sigillis Regiis Praesidio. Deze stichting is in het leven geroepen om de Oranjes te beschermen tegen commerciële uitbuiting.

van nu.nl
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:41
naam onbekend
naam onbekend is offline
OMG, koningin Katrien
Oud 08-12-2003, 12:42
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-12-2003 @ 08:56:
En dan?

Dan mag ze er niets over zeggen, want ze is onschendbaar. En als ze er iets over zou zeggen krijg de opvolger van JP problemen. Dus al is ze republikeins, ze moet haar mond houden.

Je hebt er dus niets aan

maar het idee van een republikeinse koningin vind ik op zich wel grappig
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:47
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
maria schreef op 08-12-2003 @ 13:39:

AMSTERDAM - Hoewel prins Willem-Alexander pas dinsdagochtend bij de aangifte de naam van zijn kind wereldkundig wil maken, lijkt de naam van het prinsesje al te zijn uitgelekt. Dankzij een controle van zogeheten IP-adressen op de officiële site van het koninklijk huis komt de naam Catharina Amalia bovendrijven.

Als je het IP-adres voor de site www.koninklijkhuis.nl opvraagt krijg je een bepaald IP-adres (193.78.30.30).

Als je vervolgens opvraagt voor welke sites dit IP-adres nog meer wordt gebruikt, dan verschijnt een interessante lijst van namen. De site www.catharina-amalia.nl/ is sinds 7 december geregistreerd op naam van de Stichting Sigillis Regiis Praesidio. Deze stichting is in het leven geroepen om de Oranjes te beschermen tegen commerciële uitbuiting.

van nu.nl
Hm
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:53
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
maria schreef op 08-12-2003 @ 13:39:

van nu.nl
dacht ik net iets interessants hebben te melden..
Oud 08-12-2003, 13:21
Laen
Laen is offline
Als je de link www.catharina-amalia.nl/ invoert zoek ie eerst daarnaar. Dan gaat ie over naar www.koninklijkhuis.nl en zonder die geopend te hebben springt ie vanzelf naar de link http://www.koninklijkhuis.nl/gebeurt...geboorte1.html

Vervolgens: "de pagina kan niet worden weergegeven"

Dus het is eigenlijk duidelijk toch?! Of.. is het een publiciteitsstunt om de media op het verkeerde been te zetten? Kan ook nog!
Oud 08-12-2003, 13:26
Verwijderd
Dinsdag doet Willem-Alexander aangifte van de geboorte van zijn dochtertje in Den Haag. Dat meldt de RVD. (bron: www.anp.nl)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:26
Verwijderd
het is heel goed mogelijk dat het een stunt is...schijnt al vaker gebeurd te zijn rond deze geboorte...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 08-12-2003 @ 13:11:
vind het vervelend dat dat soort dingen worden opgedrongen in onze hedendaagse cultuur (zo jammer dat het NL elftal het gehaald heeft ).
Ik ook

Hopelijk bekeerd ze zich later tot de Islam, en trouwt ze met een marrokaan en laat haar aanspraak op de troon vallen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:31
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-12-2003 @ 14:28:
Ik ook

Hopelijk bekeerd ze zich later tot de Islam, en trouwt ze met een marrokaan en laat haar aanspraak op de troon vallen
Hopelijk luistert ze naar zichzelf als het er op aankomt om de troon al dan niet te aanvaarden, maakt ze daarin een zelfstandige beslissing en laat zich niet leiden door wat anderen haar vertellen. Verder hoop ik dat het een zelfstandige vrouw wordt, die niet zal vallen voor onderdrukkers, dus geen Marrokaan en ook niet zo iemand als waar haar overgrootmoeder en betovergrootmoeder op zijn gevallen.

Laatst gewijzigd op 08-12-2003 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:54
Verwijderd
Oranje boven Oranje boven, lang leve de republiek
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:55
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Een zondagskind
Oud 08-12-2003, 14:23
Verwijderd
een echte oranje

sorry...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:25
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
maria schreef op 08-12-2003 @ 15:23:
een echte oranje

[afbeelding]

sorry...
Photoshop de gexte
Oud 08-12-2003, 14:26
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Citaat:
maria schreef op 08-12-2003 @ 14:26:
het is heel goed mogelijk dat het een stunt is...schijnt al vaker gebeurd te zijn rond deze geboorte...
ik hoop het want vind dit echt een ***naam, noem het maar emma, sophie of julia
Reageren

Regels voor berichten