Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2003, 12:03
HK66666
HK66666 is offline
Uitzonderingen die de regel bevestigen
(dat je niet op eens vrolijk wordt ofzo, dat zou tever gaan)
Oud 11-12-2003, 12:09
Verwijderd
Citaat:
machina82 schreef op 10-12-2003 @ 17:36:
*verhaal*
Ik vraag me idd ook erg af hoe dat onderzoek precies is uitgevoerd.. ben er wel benieuwd naar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 12:10
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
HK66666 schreef op 11-12-2003 @ 13:03:
Uitzonderingen die de regel bevestigen
(dat je niet op eens vrolijk wordt ofzo, dat zou tever gaan)
wat een heldere en bikkelharde analyse!
nu moet ik je wel aanwerven als shrink helaas.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 12:24
86dagreed
86dagreed is offline
Ik kan het woord depressie niet meer woorden. dat wordt te pas en te onpas gebruikt. 'hOe voel je je?' 'depressief, mijn vriendje /dinnetje'heeft het uitgemaakt.

ja idd. dan ben je meteen depressief. depressief is veel meer dan je even kut voelen.

goed.
mijn bijdrage.
Oud 11-12-2003, 13:48
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 11-12-2003 @ 13:10:
wat een heldere en bikkelharde analyse!
nu moet ik je wel aanwerven als shrink helaas.
Mwah, het id is dat mensen zich beter voelen na een sessie, dat kan ik natuurlijk niet garanderen
Oud 11-12-2003, 13:50
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 11-12-2003 @ 13:24:
Ik kan het woord depressie niet meer woorden. dat wordt te pas en te onpas gebruikt. 'hOe voel je je?' 'depressief, mijn vriendje /dinnetje'heeft het uitgemaakt.

ja idd. dan ben je meteen depressief. depressief is veel meer dan je even kut voelen.

goed.
mijn bijdrage.
U heeft een punt.
Je hebt verschillende gradaties in depressies. Van een simpel regenfront tot het richeltje van de 12e verdieping.
Oud 11-12-2003, 14:25
chaostar
chaostar is offline
Citaat:
Wat betreft agressie, regeloverschrijdend gedrag en alcohol- en druggebruik maakt Ter Bogt onderscheid in een brave en een wat lossere groep. Onder de brave groep vallen top-40 luisteraars, liefhebbers van klassieke muziek en rockfans. De hiphoppers, metalfans, de combinatie van metal- en rapliefhebbers en omnivoren behoren, volgens Ter Bogt, tot de wat lossere groep.
Dat het alcoholgebruik hoger is bij een metalfan dan bij een 'normale' muziekliefhebber was ik van op de hoogte (Bier! is het stopwoord), maar van dat hoge aggresiviteitsgehalte heb ik eigenlijk nooit iets gemerkt. Metalfestivals verlopen 9 van de 10 keer toch altijd heel vredig, zover ik weet. Misschien dat de onderzoeker het pitten als een vorm van agressiviteit ziet? (Misschien is het dat ook wel, maar dan zou ik het "positieve agressie" noemen.)
Oud 11-12-2003, 14:29
SolitarySaviour
SolitarySaviour is offline
Gaap .. nutteloze onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
chaostar schreef op 11-12-2003 @ 15:25:
Dat het alcoholgebruik hoger is bij een metalfan dan bij een 'normale' muziekliefhebber was ik van op de hoogte (Bier! is het stopwoord), maar van dat hoge aggresiviteitsgehalte heb ik eigenlijk nooit iets gemerkt. Metalfestivals verlopen 9 van de 10 keer toch altijd heel vredig, zover ik weet. Misschien dat de onderzoeker het pitten als een vorm van agressiviteit ziet? (Misschien is het dat ook wel, maar dan zou ik het "positieve agressie" noemen.)
Inderdaad. Er zijn ook veel vaker vechtpartijen in cafés met Top 40-muziek dan in cafés met Metal of een andere alternatieve stijl.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:36
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Vandaag in de Telegraaf...grote kop op de twee pagina; 'Zelfmoordneigingen Bij Metalfans'

Oud 11-12-2003, 16:37
Verwijderd
Telegraaf is gay.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:59
nishanthi
nishanthi is offline
Ik luister alleen maar metal. Ik ben al sinds me tiende jaar zowat elke dag deprisief ik haat bijna alles aan me zelf onder andere me huidskleur en afkomst(ben geadopteerd)en ik kraak ook alles af wat ik doe ook al vinden andere mensen het juist goedwat ik doe. Ik ben metal gaan luisteren sinds ik 15 of 16 was.
Het onderzoek klopt niet helemaal.

De gedachtens om me zelf te beschadigen of zo had ik op de basisschool al.

En alcohol en drugs daar doet ik niet aan.

Over me sociale leven: Die is vrij geisoleerd ik voel me meer prettig tussen een paar vrachtwagens dan tussen mensen. En ik zit liever achter me pc. En echt populair ben ik nooit geweest aangezien ik meer geintereseerd was in trucks en computers dan in de dingen waar normale mensen zich mee bezig houden. En ik heb weinig zelfvertrouwen wat ik vaak laat merken. En vrolijk ben ik nooit

Laatst gewijzigd op 11-12-2003 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 17:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 11-12-2003 @ 17:36:
Vandaag in de Telegraaf...grote kop op de twee pagina; 'Zelfmoordneigingen Bij Metalfans'

Hahaha, serieus?
Morgen even checken bij m'n ouders.

Maar goed, hoog tijd dat universiteiten hun faculteiten psychologie gaan afstoten. Je kunt overal wel een verband tussen vinden. Vooral als het gaat om niet bijzonder vastomlijnde begrippen zoals "depressie" en "muziekgenre".

EDIT: Nevermind, Ter Bogt is "bijzonder hoogleraar" bij Communicatiewetenschap aan de UvA. Dat verklaart een boel.
Oud 11-12-2003, 17:15
FaZ
FaZ is offline
In alternatieve kroegen = de sfeer gezelliger.

Waarom? Iedereen word gerespecteerd.
Oud 11-12-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
FaZ schreef op 11-12-2003 @ 18:15:
In alternatieve kroegen = de sfeer gezelliger.

Waarom? Iedereen word gerespecteerd.
Onzin, ik respecteer bijna niemand in het alternatieve café waar ik kom.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 17:20
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Ufke schreef op 11-12-2003 @ 18:17:
Nou, dan ben jij de uitzondering!
Oud 11-12-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
FaZ schreef op 11-12-2003 @ 18:20:
Nou, dan ben jij de uitzondering!
Yeah, ik ben de echte alto!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 18:15
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Ufke schreef op 11-12-2003 @ 18:17:
en terecht
Oud 11-12-2003, 19:01
Sirenie
Sirenie is offline
shit
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 19:23
Cheops
Cheops is offline
ja hoor van frans,britney,jamai en jim wordt ik altijd heel vrolijk..

rot toch op,dit ga je toch niet serieus nemen.. je bent depressief of niet dat heeft geen zak met de soort muziek te maken.. als je een bredere muzieksmaak hebt laat juist zien dat je voor dingen openstaat, en als je niet verder kijkt dan de top40 dan is dat toch een beetje star.. en starheid veroorzaakt ongelukkigheid, dus ik denk juist dat het andersom zit..
Oud 11-12-2003, 19:35
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Cheops schreef op 11-12-2003 @ 20:23:
ja hoor van frans,britney,jamai en jim wordt ik altijd heel vrolijk..

rot toch op,dit ga je toch niet serieus nemen.. je bent depressief of niet dat heeft geen zak met de soort muziek te maken.. als je een bredere muzieksmaak hebt laat juist zien dat je voor dingen openstaat, en als je niet verder kijkt dan de top40 dan is dat toch een beetje star.. en starheid veroorzaakt ongelukkigheid, dus ik denk juist dat het andersom zit..
nou, starheid veroorzaakt geen ongelukkigheid.
Mensen willen soms niet verder kijken en willen niet nadenken. die zijn gelukkig met hun beperkte wereldje waarin niets gebeurd en alles veilig is, omdat er continu de 'herhaling' is.

(Kierkegaard schreef daar ooit een mooi essay over)>
Oud 11-12-2003, 21:23
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 11-12-2003 @ 19:15:
en terecht
Ja toch? Stomme punkers af en toe.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:33
Sirenie
Sirenie is offline
Het is toch niet zo dat alle mensen die alleen naar top40muziek luisteren star zijn? Het kan toch ook gewoon de muziek zijn die je leuk vindt (als je hersenloos bent, of niet houdt van moeilijke dingen), toch?

Of ben ik er nu aan het intrappen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:34
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 11-12-2003 @ 22:33:
Het is toch niet zo dat alle mensen die alleen naar top40muziek luisteren star zijn? Het kan toch ook gewoon de muziek zijn die je leuk vindt (als je hersenloos bent, of niet houdt van moeilijke dingen), toch?

Of ben ik er nu aan het intrappen?
nee.

top 40 is trouwens breed
sepultura heeft er ooit ingestaan.

waar ik trouwens een enorme hekel aan heb zijn mensen die zeggen 'oh ik vind alles wel leuk'
'oh? wt vond je van de laatste marduk dan?"
Oud 11-12-2003, 21:45
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 11-12-2003 @ 22:34:
nee.

top 40 is trouwens breed
sepultura heeft er ooit ingestaan.

waar ik trouwens een enorme hekel aan heb zijn mensen die zeggen 'oh ik vind alles wel leuk'
'oh? wt vond je van de laatste marduk dan?"
Gelukkig, ik was al bang.
Ja, dat is wel zo, maar ik denk niet dat dat hier bedoeld wordt, maar dat denk jij ook niet denk ik. Ik denk ook niet dat iedereen die zegt dat hij van top 40 houdt, bedoelt dat hij dan ook van Sepultura en The Gathering (een blauwe maandag) houdt.
Ik zeg eigenlijk ook wel eens dat ik alles wel leuk vind, maar dan reken ik dingen die ik geen muziek vind natuurlijk niet mee, dus dat telt niet. Ik vind het eigenlijk wel moeilijk om te zeggen waar ik van houd, want dan kan ik wel leuke bands opnoemen, maar niemand die ze kent, daar schiet ik niks mee op, dan maar een beetje van alles.

Ontopic: Nee, ik heb niet alles gelezen, maar ik ben het er niet mee eens. Ik denk wel dat de meeste mensen die een brede muzieksmaak hebben op de een of de andere manier gevoeliger zijn, maar ja, wat is muziek. Ik kan nu wel vinden dat als je naar Tori Amos en Dark Tranquillity en A Perfect Circle en Lauryn Hill luistert, je gevoeliger bent, maar of dat ook geldt voor andere combinaties is maar weer de vraag.

Of jullie snappen wat ik bedoel, is ook nog maar de vraag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten