Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2003, 22:41
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 13-12-2003 @ 22:48:
het ging erom dat ik respect heb voor zulke mensen.
voor alternatieve mensen.
maar dan niet de groep die het draagt om zich af te zetten tegen de rest van de wereld, maar om mensen die het dragen omdat het mooi vinden, en het ze niet kan schelen dat het niet in het 'normale beeld' past.
Maar heb je dan ook respect voor iemand die zich geheel anders kleedt dan een alto, maar het wel mooi vind...want je doet nu net alsof het iets wonderbaarlijk goeds is dat zo iemand die kledingkeuze/smaak heeft...Terwijl het gewoon een smaak is, die net zoveel afwijkt van de gemiddelde persoon als die van een neonazi of een kamper of een zwerver of weet ik veel wat voor groep zich afwijkend kleedt en gedraagt...

Het gaat er toch helemaal niet om wat iemand draagt? Ze is toch precies dezelfde persoon als ze zich naar het gemiddelde zou kleden en dan verdient ze toch ook gewoon hetzelfde respect als nu? of hangt respect bij jou af van in hoeverre je wenst af te wijken van het normale beeld?
Oud 13-12-2003, 23:06
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Nieni schreef op 13-12-2003 @ 22:39:
Is dat leuk, dan?
Nee, waar zeg ik dat.
Ik bedoelde alleen, dat 'lelijk uit je ogen kijken', me heel moeilijk lijkt (hoe kan een mens nou lelijk kijken?). Behalve als je per ongeluk scheel keek, en dat ze daar een opmerking over maakten. Maar ik zou ze uitlachen omdat die opmerking nergens op slaat.

@ Pientjeuh : Ik zeg ook niet dat jij lage opmerkingen maakt? Ik vind het ook nergens op slaan hoor. Ik sta, bij wijze van spreke, aan jouw kant.

Wat ik me nog af vroeg. Gebeurt het vaker dat zo'n groep je uitscheldt?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 00:08
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
Pientjeuh schreef op 10-12-2003 @ 19:54:
Stel: je fietst op straat. Achter je fietst een grote groep mensen. Je staat stil bij een stoplicht en die groep achter je dus ook. De groep kijkt jou aan en begint meteen te schelden: VUILE ALTOOOOOOO, ALTOOS MOETEN WEG!! ALTOOS STINKEN!! Jesus, wat kijk jij lelijk uit je ogen!

Wat zou jij in dit geval doen en wat doet het met je?

Mij is dit dus overkomen en ik deed.. niets.. Ik fietste gewoon door en liet ze maar! En als je dan thuis komt, bedenk je je 100 dingen die je hád kunnen zeggen, maar niet zei omdat je bang was voor reacties. Dit doet mij echt wel wat! Ik ben nou eenmaal niet De Populairste en ben vroeger best gepest om hoe ik eruit zag (overbeet, beugel..). Ik vind dit echt vervelend! Hoe kom ik hier vanaf? Ik laat ik mezelf stoppen met mezelf minderwaardig te voelen als mensen me uitschelden. Wás ik eindelijk blij dat ik mezelf goed voelde, gaan mensen me uitschelden?

Of doe ik nu wel heel zielig?
zo vaak gebeurd en nu heel soms... ik begrijp het niet, mensen die je niet kent uitschelden.... het is nog nooit bij me op gekomen om dat te doen en kan het niet snappen!!!!
tegenwoordig kan het me weinig schelen en ben er ergens trots op dat ik anders ben, maar heb nog steeds dat ik te laat de reactie bedenk die ik terug zou moeten roepen.... maar die mensen zijn dus ook echt niet de moeite waard om uberhaupt tegen te praten
Oud 14-12-2003, 11:00
WARNING!
WARNING! is offline
Gewoon er boven staan.Jij bent niet zo laag als zij dus jij bent in feite ook meer waard dan zij
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 11:08
Verwijderd
FB kruimel heeft daar een hele mooie quote in haar sig staan......
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Orsino* schreef op 14-12-2003 @ 00:06:
*vat samen*
Wat ik me nog af vroeg. Gebeurt het vaker dat zo'n groep je uitscheldt?
Nee, tenminste: niet dagelijks ofzo... Maar ik hoor het wel vaker. Ook van anderen dat ze soms worden uitgescholden, omdat ze er toevallig anders uitzien.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 14:01
MissManson
MissManson is offline
this gewoon kinderachtig om iemand uit te schelden voor alto en alto is niet eens een scheld woord maar als ze dan ook nog zeggen dat je vies bent en lelijk en al tjah dat vinden hun laat ze lekker lullen jij weet wel beter joh!! probeer je er niets van aan te trekken mij noemen ze doorboorde alto alleen omdat ik piercings heb en van metal hou laat ze lekker lullen joh fuck it en het is goed als je er niet op in gaat doe dan gewoon alsof je ze niet ziet want het is erg kinderachtig van hun lekker makkelijk als je met een groep bent en dan iemand afzeiken fuck it
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 22:59
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sithan schreef op 13-12-2003 @ 23:41:
Maar heb je dan ook respect voor iemand die zich geheel anders kleedt dan een alto, maar het wel mooi vind...want je doet nu net alsof het iets wonderbaarlijk goeds is dat zo iemand die kledingkeuze/smaak heeft...Terwijl het gewoon een smaak is, die net zoveel afwijkt van de gemiddelde persoon als die van een neonazi of een kamper of een zwerver of weet ik veel wat voor groep zich afwijkend kleedt en gedraagt...

Het gaat er toch helemaal niet om wat iemand draagt? Ze is toch precies dezelfde persoon als ze zich naar het gemiddelde zou kleden en dan verdient ze toch ook gewoon hetzelfde respect als nu? of hangt respect bij jou af van in hoeverre je wenst af te wijken van het normale beeld?
je intepreteerd me (opzettelijk??) verkeerd.
ik heb respect voor mensen die hun manier van denken / voelen en smaak durven uiten en daarmee geen andere mensen (opzettelijk) kwetsen. ik heb dus geen respect voor neonazi's om maar een voorbeeld te noemen.

nog meer vragen mister?
Oud 18-12-2003, 09:42
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-12-2003 @ 23:59:
ik heb respect voor mensen die hun manier van denken / voelen en smaak durven uiten en daarmee geen andere mensen (opzettelijk) kwetsen.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ikzelf in ieder geval pas respect heb voor mensen door wat ze doen en niet wat ze durven te uiten al dan niet door anderen te kwetsen...
Oud 19-12-2003, 11:22
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 10-12-2003 @ 20:18:
Ja, ik dagdroom ook heel vaak over dat ik een pistool heb en als iemand me dan uitscheld dan mn pistool trek en hem heel cool door zn hoofd schiet... en dan heel relaxed wegloop..

Of is dat gek?
Nee, doe ik (helaas) ook met enige regelmaat...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 16:35
Yggdrasil
Yggdrasil is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 10-12-2003 @ 20:25:
Zeker Marrokaansje jongetjes..

Sorry... ik word weer te extreem
[antifa mode]Jij vuile fascist, ik eis nu onmiddelijk een ban voor deze nazi[/antifa mode]

Maar even alle gekheid op een stokje, gewoon negeren. Zo laat je zien dat je boven hen staat. En als jezelf een keer met een groep bent, en je ziet dan zo'n ettertje! dan tuig je 'm finaal af.
Oud 19-12-2003, 16:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Voor de meeste mensen is het de slimste oplossing. Minste kleerscheuren voor jezelf. Slechts enkelen hebben een te grote mond en krijgen daardoor klappen, of hebben geluk dat de groep vol schijterds zit. En nog een kleiner clubje mensen beheerst over enkele vechttechnieken, zodat die een aantal in het groepje is flink in mekaar beukt en de rest rent hard weg. Maar waarschijnlijk heb je, gezien jouw sitautie, het slimste gehandeld.

Ooit een grote brede gozer van 2 meter gezien met een leren jas, kort kapsel, en optioneel flink hakenkruis in zijn nek, die door zo'n groepje "aangesproken" wordt?

HEt heeft wel met je uiterlijk te maken, veel mensen zijn goede slachtoffers

Laatst gewijzigd op 19-12-2003 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 16:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Yggdrasil schreef op 19-12-2003 @ 17:35:
[antifa mode]Jij vuile fascist, ik eis nu onmiddelijk een ban voor deze nazi[/antifa mode]
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:54
Soowl
Soowl is offline
Citaat:
Stel: je fietst op straat. Achter je fietst een grote groep mensen. Je staat stil bij een stoplicht en die groep achter je dus ook. De groep kijkt jou aan en begint meteen te schelden: VUILE ALTOOOOOOO, ALTOOS MOETEN WEG!! ALTOOS STINKEN!! Jesus, wat kijk jij lelijk uit je ogen!

Mij is dit dus overkomen en ik deed.. niets.. Ik fietste gewoon door en liet ze maar! En als je dan thuis komt, bedenk je je 100 dingen die je hád kunnen zeggen, maar niet zei omdat je bang was voor reacties. Dit doet mij echt wel wat! Ik ben nou eenmaal niet De Populairste en ben vroeger best gepest om hoe ik eruit zag (overbeet, beugel..). Ik vind dit echt vervelend! Hoe kom ik hier vanaf? Ik laat ik mezelf stoppen met mezelf minderwaardig te voelen als mensen me uitschelden. Wás ik eindelijk blij dat ik mezelf goed voelde, gaan mensen me uitschelden?

vind je het niet leuk dan om 'alto' genoemd te worden? veel zogenaamde 'alto's' zeggen wel dat ze dan weer uitgescholden worden voor 'kutalto' en 'vieze stink hippie' (is me opgevallen), maar volgens mij valt dat best mee en is het een manier om te laten merken dat ze zichzelf nogal anders, oftewel 'alto' te noemen. ach over een paar jaar gaan ze wel inzien dat ze niet 'anders' of 'vaag' zijn door een wijde broek aan te trekken en de omgeving rond je ogen zwart te kleuren. (dit was over het algemeen bedoelt) enne als je uitgescholden wordt, gewoon medelijden met diegene hebben.
Oud 21-12-2003, 21:12
Roxann
Roxann is offline
ik zou net hetzelfde gedaan hebben, doorrijden en negeren.
ik heb nog niet zo lang ongeveer hetzelfde meegemaakt, al was het toen met een hele klas leerlingen die ik elke dag weer onder ogen moest komen. En ik had toen ook zoiets van negeren en dat houdt wel op.
Maar uiteindelijk bleek dat toch niet de juiste oplossing, na een tijdje ben ik dan assertiever gaan reageren en dat hielp wel.

Maar als je die mensen niet elke dag tegenkomt lijkt het mij toch het beste om ze gewoon te negeren.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 10-12-2003 @ 20:25:
Volgens mij ben ik geestelijk niet helemaal goed, als jullie dat nooit hebben...
Nee dat is niet gek.. er zijn wel meer mensen met zo'n zieke gang van geest.... *kijkt naar zichzelf*.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 13:47
Dennisss
Dennisss is offline
2X van m'n brommer geslagen, en ook al vaak zomaar uitgescholden... Wat kan je eraan doen? Niks... Dat ligt niet bij jou maar bij de mensen die het doen. Zij voelen zich een kwartiertje 'het' omdat ze iemand hebben durven uitschelden... Maar ja, sommige mensen halen daar hun geluk uit... Deze mensen komen vaak terecht bij de plantsoenendienst en kijken veel RTL4. In de vakantie werken ze graag aan hun moestuintje en carnaval is hét voor ze... Voelt ze zich al beter?
Oud 09-02-2004, 15:00
smilegirl
smilegirl is offline
ik zeg nix....lach ze in mezelf uit...
want wat ze zeggen zegt meer over hun en het niveau dat ze hebben....ze tonen geen respect
dan ben je gewoon dom
die mensen laat ik dan dus maar...jij weet wie,wat en hoe je bent...daar gaat het om
zelf maak ik dit niet zovaak mee...ben niet echt alto....wat ik wel ben geen id....doet 't er toe?
1x heb ik het wel meegemaakt 2 jaar geleden...mja...je zegt nix...ik bedenk me die dingen die ik al getypt heb.....maar idd eenmaal thuis denk je...had ik nou maar....
mja je schiet er nix meer op..
later bedenk ik dan...beter dat ik nix gezegt heb..ik verlaag me niet tot dat niveau
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:09
blacky
blacky is offline
Ik zou gewoon doorgefietst zijn en ze waarschijnlijk aangekeken hebben met een hoofd van wat ouwehoer je nou allemaal. Ik kan best begrijpen dat je er mee zit, omdat je zelf heel erg gepest bent, maar zeker als mensen je verder niet kennen of je ze toch nog nooit gezien hebt dan zou ik denken van laat maar lekker praten. Is misschien heel moeilijk, maar wel het beste en bovendien jij loopt er toch bij hoe jij je goed voelt en dat er dan altijd van die zielige personen zijn die daar, in groepen omdat ze in hun eentje niet durven, opmerkingen over moeten maken daarvan moet je je maar realiseren dat die mensen echt gigantisch triest zijn.
Oud 11-02-2004, 15:10
D-But
D-But is offline
Citaat:
blacky schreef op 09-02-2004 @ 21:09:
Ik zou gewoon doorgefietst zijn en ze waarschijnlijk aangekeken hebben met een hoofd van wat ouwehoer je nou allemaal. Ik kan best begrijpen dat je er mee zit, omdat je zelf heel erg gepest bent, maar zeker als mensen je verder niet kennen of je ze toch nog nooit gezien hebt dan zou ik denken van laat maar lekker praten. Is misschien heel moeilijk, maar wel het beste en bovendien jij loopt er toch bij hoe jij je goed voelt en dat er dan altijd van die zielige personen zijn die daar, in groepen omdat ze in hun eentje niet durven, opmerkingen over moeten maken daarvan moet je je maar realiseren dat die mensen echt gigantisch triest zijn.
Helemaal mee eens.. ...En je moet je realiseren dat de mensen die dit zeggen eigenlijk jaloers op je zijn...Omdat je bent wie je bent en dat accepteert...Ze proberen je naar beneden te halen, omdat ze zelf niet zichzelf zijn, en jij wel en daar zijn ze echt stinkend jaloers op...Duzz: blijf wie je bent, en trek je NIETS van ze aan..
Oud 12-02-2004, 13:27
lost-in-thought
lost-in-thought is offline
Citaat:

tjah dat is wel erg hoor. 'k heb het zelf ook gehad. maar ben toen ook door gefietst. ik was er heel onzeker door geworden.
maar nu ben ik er trots op en als ik ze weer tegen kom fiets ik gwn door. that's wat i've done
Oud 12-02-2004, 13:54
Verwijderd
Meestal negeer ik zulke dingen (krijg ook de meest achterlijke dingen naar mijn hoofd geslingerd, of ze praten achter mijn rug om zodat ik het net hoor), het doet me eigenlijk ook nix meer, ben het al vrij gewend. Als het te zielig is voor woorden, zal ik een minachtende blik werpen en eventueel beginnen lachen (bv, maar dat was geen schelden, maar in de plaatselijke discotheek sloeg iemand op mijn kont, ik heb me omgedraaid en echt minachtend gekeken wie zo belachelijk was, ik zag een groepje 16jarigen heel opvallend onopvallend staan te doen en toen ben ik in de lach geschoten... je had de teleurgestelde koppen moeten zien ). Als het echt belachelijke personen zijn die het bloed vanonder mijn nagels proberen te halen, zal ik mijn voor mij meest grove verwensing boven halen en die in hun richting werpen en verder niet meer naar omkijken.
Nl.: Krijg aids en sterf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten