Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2003, 21:04
Unexplained
Unexplained is offline
Vroegâh had ik een Sparta Met. Erg hip. Ding ging ongeveer 25 á 30 kilometer per uur.
Oud 23-12-2003, 21:08
mR
mR is offline
Citaat:
Co schreef op 23-12-2003 @ 20:25:
Bromfiets, voorzien van gele markeerplaat of stickers aan voorzijde, maximum snelheid 45 km/u, in bebouwde kom maximaal 30 km/u.
Vraag me dan toch af waarom ik voor m'n certificaat moest leren dat ik buiten bebouwde kom 40 mag ...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 23-12-2003 @ 20:25:
Bromfiets, voorzien van gele markeerplaat of stickers aan voorzijde, maximum snelheid 45 km/u, in bebouwde kom maximaal 30 km/u.
Een bromfiets mag maximaal 45 kunnen en moet maximaal daarvoor gefabriceerd zijn; een brommobiel dito maar die mag ook 45 (een brommobiel is een brommer op 4 wielen). Een bromfiets mag echt maar 40 buiten en 30 binnen de bebouwde kom.

(en Co, max snelheid is niet hetzelfde als max toegestane snelheid, zoals je in Nederland ook op de snelweg wel ondervindt)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 11:31
Co
Co is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 24-12-2003 @ 10:45:
Een bromfiets mag maximaal 45 kunnen en moet maximaal daarvoor gefabriceerd zijn; een brommobiel dito maar die mag ook 45 (een brommobiel is een brommer op 4 wielen). Een bromfiets mag echt maar 40 buiten en 30 binnen de bebouwde kom.
Heb net even nagekeken in mij theorieboekje, en tot mijn verbazing is de maximum toegestane snelheid per bromfiets is inderdaad 40 km/h

Dus ik geeft toe (met pijn in mn hart), ook aan mR, dat ik fout zat
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 11:32
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
Co schreef op 24-12-2003 @ 12:31:
Heb net even nagekeken in mij theorieboekje, en tot mijn verbazing is de maximum toegestane snelheid per bromfiets is inderdaad 40 km/h

Dus ik geeft toe (met pijn in mn hart), ook aan mR, dat ik fout zat
Hmm, vroeger was het 40 binnen de bebouwde kom en 50 daarbuiten. Sinds wanneer is dat veranderd dan? Weet jij dat toevallig? Met vroeger bedoel ik dus 3 jaar geleden.
Oud 24-12-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Tandpasta schreef op 24-12-2003 @ 12:32:
Hmm, vroeger was het 40 binnen de bebouwde kom en 50 daarbuiten. Sinds wanneer is dat veranderd dan? Weet jij dat toevallig? Met vroeger bedoel ik dus 3 jaar geleden.
Vroegâh
Ik denk overigens sinds de belachelijke scooters-op-de-weg-regel.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 13:01
mR
mR is offline
Citaat:
Vroeger moest de scooter nog op het fietspad.
Nu 'we' op de openbare weg moeten, is de maximum snelheid naar 30 ingesteld voor de scooterrijders.

En dat is nou de oerhollandse logica ...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 14:01
Go
Go is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 19-12-2003 @ 14:56:
Nou, een snelheid van boven de 30 km/u houd ik ongeveer tien seconden vol, dus de kans dat er iets misgaat is vrij klein.
Je kan ook nog over de kop vliegen . Maar als jij op een racefiets fietst ga je echt wel wat harder. 40, 45 km/h moet toch wel lukken (en dan over de kop slaan!! ).
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 14:03
Verwijderd
gwn RijSkillz hebben
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 15:53
Co
Co is offline
Citaat:
Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat PCRodent redelijk dicht bij de waarheid zit
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 16:45
Verwijderd
Die vammij gaat 65 ofzo.

Ik heb mn scooter om mee naar school te rijden (20km ong).
Als-ie dan 45 gaat, dan is met de bus gaan sneller.
Maar de bussen sluiten niet zo lekker aan hier, *blaat*.

Hij gaat dus 65, omdat ik anders te lang onderweg ben, vind ik.

En en en, ik hoef bijna nooit een noodstop te maken, maar die keren dat ik het wel moest, is het wel goedgegaan.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 12:26
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 19-12-2003 @ 20:18:
snorfiets is precies hetzelfde als een bromfiets, alleen is snor verder begrenst en heeft 25cc ipv 50cc
en je topic titel luidt toch echt [Voor de scooterrijders] Vertel mij nu eens....
Onzin. Een Ciao, Citta of welke snorfiets dan ook (of snorbrommer, tis net hoe je het wil noemen), heeft standaard 50cc. Alleen over een spartamet weet ik het niet.. dat zou best wel eens minder dan 50cc kunnen zijn.

Maar om even ontopic te gaan.. 'k Heb een Citta, kan ongeveer 60, en m'n remmen zijn daarop afgesteld.
Oud 26-12-2003, 21:00
Verwijderd
Mijne gaat 60 en ik kan op tijd stoppen. Behalve als het vriest dan
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:57
Verwijderd
ik ben ook wel eens tegen een auto op geknald met een snelheid van 5 km/u, alleen ik had schade.

de vrouwlijke bestuurder van de auto schoot op de rem omdat er iemand van rechts kwam. het had geregend en ik verwachtte dat niet. dus ik remde vol en gleed een stukje door .
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 19-12-2003 @ 14:53:
Hoe hard fiets je dan en sta je nog op tijd stil als je een noodstop moet maken?
ik heb de gewoonte om hard in de 3 bij een stoplicht aan te komen fietsen, en pas de laatste 2 meter te remmen.

2 weken geleden merkte ik toen pas dat het érg glad was.

"shit.....ijs"
*FLUBBER!*
*vanwege fijn getweakte (volgens sommigen: ziekelijke) reflexen niet gevallen, nouja, sprong beetje op en belandde op mijn voeten*
fiets schoof helemaal over de weg door en donderde verderop de greppel in, kon ik hem daar ook nog ff uitvissen

was wel leuk gezicht toen ik gewoon stond na die schuiver, jongen naast em zat echt zo te kijken van: "wtf!?"
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 14:13
Counterfeit
Counterfeit is offline
de mijne gaat ongeveer 95 paar zielige begrenzers dr uit gehaald zo gefixt k heb geen eens opvoerspullen gekocht.
dat je 30 binnen en 40 buiten de bebouwde kom mag rijden is gewoon een trieste snelheid en nog gevaarlijk ook, ze moeten gewoon die wet veranderen zodat dat gezeik met die zogenaamde constructiesnelheid niet meer gebruikt gaat worden

k had trouwens ook een brommer die 65 ging toen ik 15 was die had geen remmen en toen ben ik een keer de bosjes in gereden sta je vrij snel stil

Laatst gewijzigd op 01-01-2004 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Blink182 schreef op 01-01-2004 @ 15:13:
de mijne gaat ongeveer 95 paar zielige begrenzers dr uit gehaald zo gefixt k heb geen eens opvoerspullen gekocht.
dat je 30 binnen en 40 buiten de bebouwde kom mag rijden is gewoon een trieste snelheid en nog gevaarlijk ook, ze moeten gewoon die wet veranderen zodat dat gezeik met die zogenaamde constructiesnelheid niet meer gebruikt gaat worden

k had trouwens ook een brommer die 65 ging toen ik 15 was die had geen remmen en toen ben ik een keer de bosjes in gereden sta je vrij snel stil
Nu je het zegt: je hebt helemaal gelijk.
30/40 is inderdaad een belachelijke snelheid. Als iedereen gewoon zo goed en verantwoordelijk reed als jij zouden er geen ongelukken meer gebeuren, toch?

Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:48
Counterfeit
Counterfeit is offline
precies
Oud 02-01-2004, 19:00
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
mR schreef op 23-12-2003 @ 19:50:
Auto's rijden gewoon harder op de openbare weg dan een standaard scooter kan bijhouden.
Daarom opgevoerd (alleen onbegrensd, 70km/u op teller/65 km/u dus).

Noodstop met topsnelheid moet wel lukken, weet alleen niet hoelang m'n remweg dan zal zijn
alleen auto's hebben veel betere remmen.
Oud 02-01-2004, 22:15
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 01-01-2004 @ 15:56:
Nu je het zegt: je hebt helemaal gelijk.
30/40 is inderdaad een belachelijke snelheid. Als iedereen gewoon zo goed en verantwoordelijk reed als jij zouden er geen ongelukken meer gebeuren, toch?

hij heeft wel een punt. 30 is ECHT gevaarlijk voor scooter, ik kan het weten want heb 4jaar scooter gereden.
Vooral op dunne wegen rijden de autos rakeling langs je. Ik had een keer een vrachtwagen achter me en ik reed met opzet 30km/u. Die chaffeur werd dus helemaal agrressief want hij kon me niet passeren en bleef hele tijd toeteren en uitdagend gas geven en vlak achter me remmen. Ik bleef gewoon de hele weg me slakkengang rijden en die hele stoet autos maar toeteren.
maarja als scooterrijder heb je op dunne wegen ongeveer 1 meter breedte om in te balanceren tussen geparkeerde autos rechts en met 70 voorbij razende autos links. 10cm naar rechts en plaf, weg auto spiegel. Of nog leuker als er een busbaan rechts van je is, 10 cm naar rechts en plaf geschept door een bus.
Oud 02-01-2004, 22:45
Verwijderd
Ook met 40 of 50 ben je een gevaar op de weg tussen de auto's als bromfietser, en dan nog voornamelijk voor jezelf. Automobilisten rijden namelijk niet graag achter fietsers en bromfietsers (en lesauto's ) en dan gaan ze eng en gevaarlijk doen. Brommers en scooters horen gewoon op het fiets/bromfietspad, met 40 km/h imo. En dus niet harder, want dan gaan er fietsers dood.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:27
Counterfeit
Counterfeit is offline
als scooters op het wegdek mogen rijden met 50 ipv 30 gaat dat hartstike goed, ik heb er zelf genoeg ervaring mee want ik rij nooit 30 dat is gewoon gevaarlijk al die auto's die je dan afsnijden. als de automobilisten en scooterrijders zich dan aan die 50 km houden is er niks aan de hand.
Reageren

Regels voor berichten