Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dus ik geeft toe (met pijn in mn hart), ook aan mR, dat ik fout zat ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk overigens sinds de belachelijke scooters-op-de-weg-regel. |
![]() |
||
Citaat:
Nu 'we' op de openbare weg moeten, is de maximum snelheid naar 30 ingesteld voor de scooterrijders. En dat is nou de oerhollandse logica ... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Die vammij gaat 65 ofzo.
Ik heb mn scooter om mee naar school te rijden (20km ong). Als-ie dan 45 gaat, dan is met de bus gaan sneller. Maar de bussen sluiten niet zo lekker aan hier, *blaat*. Hij gaat dus 65, omdat ik anders te lang onderweg ben, vind ik. ![]() En en en, ik hoef bijna nooit een noodstop te maken, maar die keren dat ik het wel moest, is het wel goedgegaan. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar om even ontopic te gaan.. 'k Heb een Citta, kan ongeveer 60, en m'n remmen zijn daarop afgesteld.
|
Verwijderd
|
ik ben ook wel eens tegen een auto op geknald met een snelheid van 5 km/u, alleen ik had schade.
de vrouwlijke bestuurder van de auto schoot op de rem omdat er iemand van rechts kwam. het had geregend en ik verwachtte dat niet. dus ik remde vol en gleed een stukje door ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 weken geleden merkte ik toen pas dat het érg glad was. "shit.....ijs" *FLUBBER!* *vanwege fijn getweakte (volgens sommigen: ziekelijke) reflexen niet gevallen, nouja, sprong beetje op en belandde op mijn voeten* fiets schoof helemaal over de weg door en donderde verderop de greppel in, kon ik hem daar ook nog ff uitvissen ![]() was wel leuk gezicht toen ik gewoon stond na die schuiver, jongen naast em zat echt zo te kijken van: "wtf!?" |
![]() |
|
de mijne gaat ongeveer 95 paar zielige begrenzers dr uit gehaald zo gefixt k heb geen eens opvoerspullen gekocht.
dat je 30 binnen en 40 buiten de bebouwde kom mag rijden is gewoon een trieste snelheid en nog gevaarlijk ook, ze moeten gewoon die wet veranderen zodat dat gezeik met die zogenaamde constructiesnelheid niet meer gebruikt gaat worden k had trouwens ook een brommer die 65 ging toen ik 15 was die had geen remmen en toen ben ik een keer de bosjes in gereden sta je vrij snel stil ![]()
Laatst gewijzigd op 01-01-2004 om 14:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
30/40 is inderdaad een belachelijke snelheid. Als iedereen gewoon zo goed en verantwoordelijk reed als jij zouden er geen ongelukken meer gebeuren, toch? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Vooral op dunne wegen rijden de autos rakeling langs je. Ik had een keer een vrachtwagen achter me en ik reed met opzet 30km/u. Die chaffeur werd dus helemaal agrressief want hij kon me niet passeren en bleef hele tijd toeteren en uitdagend gas geven en vlak achter me remmen. Ik bleef gewoon de hele weg me slakkengang rijden ![]() maarja als scooterrijder heb je op dunne wegen ongeveer 1 meter breedte om in te balanceren tussen geparkeerde autos rechts en met 70 voorbij razende autos links. 10cm naar rechts en plaf, weg auto spiegel. Of nog leuker als er een busbaan rechts van je is, 10 cm naar rechts en plaf geschept door een bus.
|
Verwijderd
|
Ook met 40 of 50 ben je een gevaar op de weg tussen de auto's als bromfietser, en dan nog voornamelijk voor jezelf. Automobilisten rijden namelijk niet graag achter fietsers en bromfietsers (en lesauto's
![]() |
![]() |
|
als scooters op het wegdek mogen rijden met 50 ipv 30 gaat dat hartstike goed, ik heb er zelf genoeg ervaring mee want ik rij nooit 30 dat is gewoon gevaarlijk al die auto's die je dan afsnijden. als de automobilisten en scooterrijders zich dan aan die 50 km houden is er niks aan de hand.
|
![]() |
|
|