Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik (en de rest van de kinderen uit de buurt) waren altijd bang voor het pokkenwijf, zoals we haar noemde. Het verhaal ging dat als je daar een bal in de tuin schopte ze ze doorsneed. Opzich was die angst niet echt onterecht, want toen ik een bal in haar struiken zocht kwam ze gillend aanlopen: "dit is mijn gebied, oprotten".
Toen was ik nog banger. Ik ben ook een tijdje bang geweest voor een man die in hetzelfde rijtje als het pokkenwijf woonde, omdat ik een keer lavendel uit zijn tuin had geplukt (omdat m'n zus geslaagd was voor d'r verkeersexamen geloof ik) en toen ging hij heel boos op het raam kloppen. Ik heb daar heel lang niet meer voorbij durven lopen.
|
Verwijderd
|
Ik was bang voor 'stoere' jongens van een jaar of 13, het soort dat dingen naar je gaat roepen, en nu vind ik die erg grappig.
En vlakbij huis was een meertje met hele steile wanden waar je niet meer uit zou kunnen komen als je erin zat, en mijn ouders hadden mij verteld dat er een monster in het meertje zat, en toen durfde ik niet meer in de buurt te komen. Ik ging namelijk altijd pootjebaden overal, en ze wouden niet dat ik dat ook in dat meertje ging doen, dat was te gevaarlijk. Zo ook is er een stroom vlakbij mijn huis met hele steile wanden, en daar was een sluis in, en mijn ouders hadden gezegd dat er een ronddraaiend mes in die sluis was. Dus daar durfde ik ook niet meer in, al schaatste ik er wel gewoon op in de winter. |
![]() |
|
Iets heel doms...
![]() Oh, en ik was bang voor het toilet, maar dat kwam door een liedje van mijn vader over een billenbijter onder de wc-bril... ![]() Ik ben nu nog steeds bang voor slangen trouwens; ik zat laatst om mijn moeder te gillen in de woonkamer toen die slang in Roadtrip in de hand van Tom Green beet... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
We hadden een keer een feestje met de familie bij mijn oma thuis en ik zat in de schuur toen mijn oma deze van buiten af op slot deed. Ik zat daar in het donker en aan het schreeuwen, totdat ze me na vijf minuten ein-de-lijk hoorde. Ik was echt bang...
En een andere keer zaten mijn buurmeisje en ik vast in het kapelletje hier in het dorp. 'Kijk, deze deur kun je dichtdoen zonder dat 'ie op slot gaat.' Klik. En wij proberen te duwen, maar hij ging niet meer open. En na een aantal minuten kwam de 'beheerder' ons bevrijden en wat bleek, de deur was gewoon open... ![]()
|
Ik zag op straat een blikje cola staan, ik pakte het natuurlijk op en begon het blikje leeg te drinken. Mijn moeder pakte het af en zei dat ik dood kon gaan net als sneeuwwitje, ik was natuurlijk ernstig geschroken
![]() Daarnaast ben ik met een aantal andere kinderen van de scouting meegegaan met een gestoorde zwerver. We waren in een onbekend bos. En ik vond het uber spannend ![]() |
![]() |
|
toen ik een jaar of 6 was hebben mijn oudere broer en zus me een 'ranzig' sinterklaas liedje geleerd, en me aangemoedigt dit voor de sinterklaas op school te gaan zingen... dus ik zing:
daar hoog in de bergen daar woont sinterklaas jodele hi jodeli ha jodeli ho daar smeert hij zijn reet af met zwitserse kaas jodele hi jodeli ha jodeli ho en die sinterklaas bij ons moest zo hard lachen dat ie t niet in kon houden ![]()
|
|