Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2004, 15:56
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 09-01-2004 @ 21:15:
Geen volledige bewusteloosheid zou dan op kunnen gaan voor gesprekken die de BDE-patient kan navertellen (als hij nog een beetje bij bewustzijn was kon hij immers nog dingen horen, dus gesprekken opvangen), maar hoe zit het dan met de dingen die hij heeft GEZIEN (en van bovenaf)? Hij had immers zijn ogen dicht....het blijkt vaak heel precies te kloppen wat zo iemand heeft gezien (die arts deed dit, die arts zei dat). En hoe kun je nou je eigen lichaam zien van bovenaf, met hoofd en al??

Deze mensen vertellen achteraf vaak ook dingen die ze hebben gezien, die ze simpelweg niet hebben kunnen weten: zoals iemand die zegt 'ik zag een rode schoen op het dak liggen', terwijl zijn lichaam gewoon op de operatietafel heeft gelegen en hij nooit op dat dak is geweest.
Als men later gaat kijken, vindt men inderdaad een rode schoen op het dak.

(Zijn geest is uit zijn lichaam getreden en zweefde steeds verder omhoog: eerst zag hij alles wat in de operatiekamer gebeurde: zijn eigen lichaam van bovenaf, de artsen (van bovenaf)...achteraf blijkt dit ook te kloppen....daarna zweeft de geest verder, boven het dak...daar ziet hij een schoentje op liggen...etc.)

*duurde even *

Niet iedereen die bewusteloos is heeft altijd de ogen dicht. Uittredingen bij BDE's zijn meestal dermate kort dat de uittreding vaak niet verder komt dan het plafond van de operatiezaal, als die al omhoog gaat. Kan ook gewoon rondlopen. Maar komt dan meestal ook niet veel verder dan de deur. Dus bewijs is er gewoonweg niet. Alleen ervaringen. Niet dat ik er niet in geloof, gut, heb ze zelf ook wel gehad, maar wat ik dus wil zeggen is dat er geen bewijs voor te leveren is, sceptice weten altijd wel weer iets te verzinnen waardoor alles wat lijkt op bewijs de grond in geboord wordt.
Oud 27-02-2004, 18:35
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mr.Anger schreef op 26-02-2004 @ 20:10:
Dat van die computer vind je niet slim?
Vind ik juist wel want wat doe je als je computer ook maar enigszins lijkt te crashen?
Juist, je harde schijf proberen te redden voordat die ook crashed.
En daarom gaat de geest uit het lichaam, omdat die niet samen met het lichaam (computer) wil crashen.
En als de geest ziet dat het lichaam (computer) weer goed functioneert dan gaat hij weer terug.
Logisch toch?
Nee want mn processor rent niet door de kamer als mn pc begint te crashen.
Je kunt een geest niet zien als een stoffelijk iets, whatever. Ik vergelijk het met een lichtstraal, het is er wel maar het kan niks.
Dus ZEKER niet waarnemen, je ogen zitten gewoon in je kop.

Regels voor berichten