Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 31-12-2003 @ 11:20:
wat een linkse relschopper is die Gauloises toch hé

wat een bengel
linkse FORUM relschopper

In het echt ben ik een nerd
Advertentie
Oud 31-12-2003, 10:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vind het een beetje vreemd dat iemand zich op z'n 28ste aanmeld op een forum voor scholieren. Of hij is blijven hangen in z'n schooltijd of hij is pedofiel.
Oud 31-12-2003, 10:50
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
Noekie schreef op 31-12-2003 @ 11:35:
Ik vind het een beetje vreemd dat iemand zich op z'n 28ste aanmeld op een forum voor scholieren. Of hij is blijven hangen in z'n schooltijd of hij is pedofiel.
Gezien de zinsopbouw en grammatica is het het eerste.
Maargoed, dat soort mensen heb je in elke 'scene' (ik krijg rillingen van dat woord) wel. Laat dat soort mensen zich maar lekker druk maken over de verloedering van hun eigen wereldje, dan is de rest wel gewoon gelukkig
Oud 31-12-2003, 12:14
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 31-12-2003 @ 03:10:
-ik vind het een beetje te toevallig dat bijna iedereen die sxe is in de hardcore scene zit.
sxe is gerelateerd tot hardcore, anders is mijn oma ook straight edge natuurlijk... straight edge is een commitment. een oath naar jezelf... die jezelf kan breken, maar dan blijf je een loser meneer new day! haal eerst de kaasschaaf maar over je rug baasje

met je andere standpunten heb je 100% gelijk.
Oud 31-12-2003, 12:15
funest
funest is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 31-12-2003 @ 07:07:
haha
wat naar voor je.

idd.
size = 666?
Oud 31-12-2003, 12:25
Fog
Fog is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 31-12-2003 @ 13:14:
sxe is gerelateerd tot hardcore, anders is mijn oma ook straight edge natuurlijk... straight edge is een commitment. een oath naar jezelf... die jezelf kan breken, maar dan blijf je een loser meneer new day! haal eerst de kaasschaaf maar over je rug baasje

met je andere standpunten heb je 100% gelijk.
ja dan vind ik t al helamaal onzin.

oh hardcore is cool dus ik word sxe want dat hoort erbij!
het kan toch moeilijk zo zijn dat zooooveel mensen in die scene heel toevallig zoveel van hardcore houden en ook achter die hele sxe gedachte staan.
je hoeft toch niet sxe te zijn om van bepaalde muziek te houden of van bepaalde muziek te houden om sxe te zijn....

kijk ik hou van hiphop maar ik blow niet [en drink ook bijna niet] bij hiphop is het gepast om de hele dag stoned te zijn lijkt het wel, maar je moet toch gewoon je eigen standpunten kunnen houden, anders vind ik je behoorlijk zwak en zielig.

Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 12:31.
Oud 31-12-2003, 12:41
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 31-12-2003 @ 13:25:
..
er zijn meer mensen die niet sXe zijn in hardcore dan wel heb ik het idee (in ieder geval in mijn omgeving)

on-topic:
de topicstarter heeft gewoon een punt ergens vind ik.
ik merk zelf veel dat mensen die niets voor een scene doen (behalve gewoon shows bezoeken soms) vaker shit talken dan mensne die wel iets doen (bands, zines, events opzetten)

maar die hele imago-war is gewoon iets wat bij de hedendaagse hardcore scene hoort denk ik. dat is extra erg geworden sinds er dingen zijn veranderd: internet, grotere reikwijdte van shows, mensen hebben meer geld voor records etc.
Oud 31-12-2003, 12:48
DeadNation
DeadNation is offline
Over dat weinig doen heeft ie zeerzeker een punt. Daar ben ik t 100% mee eens. De hardcore scene draait op kids die zelf iets doen. De een doet een band, de ander brengt die band uit, weer een ander organiseert de showtjes voor die band en weer een ander schrijft reviews/interviews in z'n blaadje. Daarom mag er best wat meer gedaan worden om t nog gezonder en beter te maken.

Met dat imagogedoe heb ik weinig te maken. Ik ben een nobody in de "scene" en dat vind ik prima en dat wil ik ook zo houden. Tuurlijk zijn er kids die heel erg met imago bezig zijn en sommige kids die denken te bepalen wat hardcore is. Maar men moet dat niet gaan verwarren met gewoon een beetje ouwehoeren tegen elkaar zo van: " Duidelijk niet hardcore" en dat soort uitspraken. Dat is gewoon een lolletje. Er is zoveel diversiteit in de scene en iedereen die dat niet kan zien is gewoon stekeblind.

En verder vind ik t helemaal niet zo slecht gesteld met hardcore. Laatste tijd toch weer aardig wat nieuwe bandjes in de benelux en shows die gewoon goed losgaan. En t word alleen maar beter denk ik. De nieuwe garde staat te trappelen met bands, zines, labels etc etc.

Posi up!
Oud 31-12-2003, 13:09
Verwijderd
ach ik zet af en toe een hardcore cdtje op, ga naar wat showtjes. Ben niet hardcore, loop hier ook niet te verkondigen dat ik dat ben en wat wel en niet hc is.
Maar soms krijg je zowat het gevoel dat je niet naar hardcore mag luisteren en naar de shows mag gaan als je niet de juiste platen in huis hebt, de hardste (ebay)shirts van oldschool bands hebt, alles weet over welke bands dit en dat hebben gedaan voor 'the scene'...
etc.

maarja, zit er verder niet mee, ik lees af en toe wat mee in topics over welke os- hc bands goed zouden zijn en dan check ik die. Maar heb niet de behoefte om elke must-knowband te kennen om er maar bij te horen.
Oud 31-12-2003, 14:03
skarhead
skarhead is offline
die gast heeft gelijk toch...
eerst volgende showtje in de GVH moeten OOK de ebayshirtjeslui gewoon hun ding doen.. en dan niet met armen over elkaar aan de zijkant staan omdat hun ebayshirtje niet kapot mag.
Oud 31-12-2003, 14:06
Carn
Carn is offline
wat een slap geouwehoer
Oud 31-12-2003, 14:07
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
skarhead schreef op 31-12-2003 @ 15:03:
eerst volgende showtje in de GVH moeten OOK de ebayshirtjeslui gewoon hun ding doen.. en dan niet met armen over elkaar aan de zijkant staan omdat hun ebayshirtje niet kapot mag.
Je hoeft echt niet 24/7 de moshking uit te hangen hoor... iedereen geniet er op zijn eigen manier van, als je maar niet gaat zeiken over klappen krijgen als je vooraan staat...
Oud 31-12-2003, 14:09
skarhead
skarhead is offline
het gaat er niet om 24/7 de moshking uit te hangen.. maar gwoon die ebayshirtjes niet naar showtjes aan. haha dan heb je al veel minder kans op gezeur dat je shirtje kapot is.
Oud 31-12-2003, 14:14
DeadNation
DeadNation is offline
Waar de fuck komt dat vandaan dat er zoveel kids met "ebayshirts" zouden zijn? Lichtelijk overdreven hoor.
Oud 31-12-2003, 14:25
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik ben nu trouwens een " fuck you letter " aan het schrijven over de verpaupering van de nu-metal scene.
Oud 31-12-2003, 14:27
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 31-12-2003 @ 15:25:
ik ben nu trouwens een " fuck you letter " aan het schrijven over de verpaupering van de nu-metal scene.

Oud 31-12-2003, 14:40
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 31-12-2003 @ 15:14:
Waar de fuck komt dat vandaan dat er zoveel kids met "ebayshirts" zouden zijn? Lichtelijk overdreven hoor.
zoals je al zei dat is gewoon een (humoristisch geprobeerde) overdrijving van de werkelijkheid
Oud 31-12-2003, 14:47
Verwijderd
Ik heb trouwens nog nooit een reactie gezien van iemand die 'vond dat mensen hard dansen' hier op het forum. En uberhaupt amper mensen die écht pretenderen hardcore te zijn or whatsoever.

Verder: wat daphne zegt.
Oud 31-12-2003, 14:49
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Tolchok schreef op 31-12-2003 @ 15:40:
zoals je al zei dat is gewoon een (humoristisch geprobeerde) overdrijving van de werkelijkheid
Ik zei dit, omdat Fjodor er ook al over begon.
Oud 31-12-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 31-12-2003 @ 15:25:
Iets wat al slecht is kan niet verpauperen hoor
Oud 31-12-2003, 14:54
TimoBasso
TimoBasso is offline
Citaat:
Carn schreef op 31-12-2003 @ 15:06:
wat een slap geouwehoer
you made a point..
Oud 31-12-2003, 14:56
PieterB
PieterB is offline
hardcore is all about bitching (nowadays)
Oud 31-12-2003, 14:58
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 31-12-2003 @ 15:56:
hardcore is all about bitching (nowadays)
Citaat:
Tolchok schreef op 31-12-2003 @ 13:41:

maar die hele imago-war is gewoon iets wat bij de hedendaagse hardcore scene hoort denk ik.
eigenlijk wel ja
Oud 31-12-2003, 15:12
Verwijderd
Soms is wat discussie wel goed en verfrissend, nietwaar?

Overigens wil ik hierbij nog duidelijk maken dat ik absoluut niet pretendeer/claim 'hardcore' te zijn. Het is wel grotendeels de muziek die ik luister, ja zelfs een groot deel van mijn leven, maar de scene is voor mij een ver-van-m'n-bed-show.
Oud 31-12-2003, 15:16
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
wouszer schreef op 31-12-2003 @ 16:12:
Soms is wat discussie wel goed en verfrissend, nietwaar?

Overigens wil ik hierbij nog duidelijk maken dat ik absoluut niet pretendeer/claim 'hardcore' te zijn. Het is wel grotendeels de muziek die ik luister, ja zelfs een groot deel van mijn leven, maar de scene is voor mij een ver-van-m'n-bed-show.
Er is niet echt 1 scene... je hebt allerelei locale scene's.. in amsterdam is er ook niet echt sprake van een echte scene, daar zit overigens wel verandering in aan te komen...
Oud 31-12-2003, 15:16
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Glow schreef op 31-12-2003 @ 15:47:
Ik heb trouwens nog nooit een reactie gezien van iemand die 'vond dat mensen hard dansen
Zijn wel degelijk een aantal discussies over geweest...
Oud 31-12-2003, 15:17
Rioto
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 31-12-2003 @ 00:06:
ja baasje ik was laatst 2x in den haag, ik heb je niet gezien man
Ik neem aan dat je die Uppercut show bedoelde en dominator /among the living ? tja kwam helaas ff wat tussen maar goed in het nieuwe jaar Reprezent!
Oud 31-12-2003, 15:17
funest
funest is offline
grmbl, het woord 'kids' komt met echt de strot uit
wat een schijt woord
Oud 31-12-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 31-12-2003 @ 16:16:
Er is niet echt 1 scene... je hebt allerelei locale scene's.. in amsterdam is er ook niet echt sprake van een echte scene, daar zit overigens wel verandering in aan te komen...
Zijn 'jullie' niet bang dat shows dan worden overspoeld door alto's/punkers die met de boodschap/muziek niet veel te maken (willen) hebben?
Oud 31-12-2003, 15:21
PieterB
PieterB is offline
Citaat:
wouszer schreef op 31-12-2003 @ 16:18:
Zijn 'jullie' niet bang dat shows dan worden overspoeld door alto's/punkers die met de boodschap/muziek niet veel te maken (willen) hebben?
ik vind het alleen maar goed als er ook altos en punkers komen, daar zitten gewoon potentiele nieuwe "members " tussen...
en bovendien bitchen die gasten niet zoveel.
Oud 31-12-2003, 15:22
Rioto
maar goed :

ik vind dat newday wel een beetje gelijk heeft
mensen moeten niet zeiken dat er te hard gedans word op shows als ze er niet van houden moeten ze maar naar een frans bauwer consert gaan ( ik heb niks tegen fransje ) ,
en idd ik heb ook een hekal aan al die gasten die denken dat ze Mr.Hardcore zijn .. ik pik aardig wat showtjes mee , ik speel in 2 hc bands en dat vind ik gewoon leuk en zo moet het ook blijven , minder gezeik in de scene zou al heel wat oplossen
Oud 31-12-2003, 15:24
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
wouszer schreef op 31-12-2003 @ 16:18:
Naa dat valt eigelijk wel mee... Tis toch voornamelijk volk dat alwel into hardcore is dat naar shows komt, en alto'tjes e.d. kunnen door de sfeer te proeven idd bekeerd worden zoals killer al zei... ik bedoel ik was ook ooit een kornkid
Oud 31-12-2003, 15:27
Verwijderd
Klinkt naar hoogtijd voor N.S.Emo
Oud 31-12-2003, 15:30
strafcorner
strafcorner is offline
np: GCF - on the streets saving the scene from the forces off evil

Oud 31-12-2003, 15:50
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Maypole schreef op 31-12-2003 @ 16:22:
maar goed :

ik vind dat newday wel een beetje gelijk heeft
mensen moeten niet zeiken dat er te hard gedans word op shows als ze er niet van houden moeten ze maar naar een frans bauwer consert gaan ( ik heb niks tegen fransje ) ,
en idd ik heb ook een hekal aan al die gasten die denken dat ze Mr.Hardcore zijn .. ik pik aardig wat showtjes mee , ik speel in 2 hc bands en dat vind ik gewoon leuk en zo moet het ook blijven , minder gezeik in de scene zou al heel wat oplossen
Voor een deel heeft hij zeker gelijk. Ik vind dat t met dat harde dansen wel meevalt overigens. Ik denk alleen dat je het "Mr. Hardcore zijn" niet moet verwarren met kids (speciaal voor AM haha) die gewoon gepassioneerd zijn over hc en een duidelijke mening hebben over bepaalde zaken. Last time i checked was t hebben van een mening nog iets wat bij hc hoorde, vandaar. En verder heb je gelijk over minder gezeik in de scene. Absoluut.
Oud 31-12-2003, 15:56
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Ja om nog even een positieve wending aan dit topic te geven, zou iemand het moeten veranderen in een "Wat doe jij zoal voor je (lokale)scene"-topic!
np: Gorilla Biscuits - start today
Oud 31-12-2003, 16:18
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
Carn schreef op 31-12-2003 @ 15:06:
wat een slap geouwehoer
Duidelijk..
Bij HC shows irriteer ik me soms wel aan dat mensen te veel stil staan, maar ach bij de goeie bands gaat het toch meestal wel los..
Gewoon gezellig mee doen..
Boeie of je sXe bent of niet, ik voel me soms in de minderheid als stoner, maar fuck we zijn d''r allemaal om een band te zien en een gezellige tijd te hebben..
Meestal spot ik ook met trueheid enzo ..

Maja deze post heeft verder niet echt veel waarde ..
Oud 31-12-2003, 16:21
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 31-12-2003 @ 16:21:

en bovendien bitchen die gasten niet zoveel.
die bitchen tenminste niet over elkaar zoals mensen in hardcore dat doen, maar over mensen die anders dan hen zijn
Oud 31-12-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Bruce schreef op 31-12-2003 @ 17:18:
Duidelijk..
Bij HC shows irriteer ik me soms wel aan dat mensen te veel stil staan, maar ach bij de goeie bands gaat het toch meestal wel los..
Gewoon gezellig mee doen..
Boeie of je sXe bent of niet, ik voel me soms in de minderheid als stoner, maar fuck we zijn d''r allemaal om een band te zien en een gezellige tijd te hebben..
Meestal spot ik ook met trueheid enzo ..

Maja deze post heeft verder niet echt veel waarde ..
Als die stilstaanden zich ook amuseren is toch alles dik in orde
Oud 31-12-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 31-12-2003 @ 16:16:
Zijn wel degelijk een aantal discussies over geweest...
Dan zal ik dat wel gemist hebben
Oud 31-12-2003, 17:18
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-12-2003 @ 18:07:
Als die stilstaanden zich ook amuseren is toch alles dik in orde
Zolang het voor maar los gaat ..
Oud 31-12-2003, 17:30
MikeyMo
MikeyMo is offline
ach...je kan het in het normale leven niet vinden, en daardoor gha je je druk maken en de stoere uithangen op een forum voor SCHOLIEREN. Beetje triest..
Oud 31-12-2003, 17:50
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 31-12-2003 @ 13:25:
ja dan vind ik t al helamaal onzin.

oh hardcore is cool dus ik word sxe want dat hoort erbij!
het kan toch moeilijk zo zijn dat zooooveel mensen in die scene heel toevallig zoveel van hardcore houden en ook achter die hele sxe gedachte staan.
je hoeft toch niet sxe te zijn om van bepaalde muziek te houden of van bepaalde muziek te houden om sxe te zijn....

kijk ik hou van hiphop maar ik blow niet [en drink ook bijna niet] bij hiphop is het gepast om de hele dag stoned te zijn lijkt het wel, maar je moet toch gewoon je eigen standpunten kunnen houden, anders vind ik je behoorlijk zwak en zielig.
ik bedoel niet dat je sxe moet zijn omdat je hardcore bent.

maar dat je wel into hardcore moet zijn omjezelf sxe te noemen... omdat dat gewoon met elkaar is verbonden anders is mijn oma ook edge

de niet edge kids hebben de meerderheid hoor!!!
Oud 31-12-2003, 17:51
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
skarhead schreef op 31-12-2003 @ 15:03:
pffff alsof ik stilsta bij vette bands!!!
Oud 31-12-2003, 17:56
Smell
Smell is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 31-12-2003 @ 18:51:
pffff alsof ik stilsta bij vette bands!!!
ja
Oud 31-12-2003, 18:19
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Smell schreef op 31-12-2003 @ 18:56:
ja
no way, ik danste ZELFS bij the apers!
Oud 31-12-2003, 18:30
Jules
Jules is offline
Tja. Tis wat hè allemaal
Oud 31-12-2003, 18:31
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Sooz schreef op 31-12-2003 @ 19:30:
Tja. Tis wat hè allemaal
ik kan zo goed dansen meisje!
Oud 31-12-2003, 18:32
Verwijderd
pimp fo live yo
Oud 01-01-2004, 12:01
Gwen.
Gwen. is offline
Leuk zo'n fuck de regels letter die de regels even formuleert.

Regels voor berichten