Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() met je andere standpunten heb je 100% gelijk.
||
Citaat:
oh hardcore is cool dus ik word sxe want dat hoort erbij! het kan toch moeilijk zo zijn dat zooooveel mensen in die scene heel toevallig zoveel van hardcore houden en ook achter die hele sxe gedachte staan. je hoeft toch niet sxe te zijn om van bepaalde muziek te houden of van bepaalde muziek te houden om sxe te zijn.... kijk ik hou van hiphop maar ik blow niet [en drink ook bijna niet] bij hiphop is het gepast om de hele dag stoned te zijn lijkt het wel, maar je moet toch gewoon je eigen standpunten kunnen houden, anders vind ik je behoorlijk zwak en zielig.
Laatst gewijzigd op 31-12-2003 om 12:31. |
![]() |
||
Citaat:
on-topic: de topicstarter heeft gewoon een punt ergens vind ik. ik merk zelf veel dat mensen die niets voor een scene doen (behalve gewoon shows bezoeken soms) vaker shit talken dan mensne die wel iets doen (bands, zines, events opzetten) maar die hele imago-war is gewoon iets wat bij de hedendaagse hardcore scene hoort denk ik. dat is extra erg geworden sinds er dingen zijn veranderd: internet, grotere reikwijdte van shows, mensen hebben meer geld voor records etc.
|
Over dat weinig doen heeft ie zeerzeker een punt. Daar ben ik t 100% mee eens. De hardcore scene draait op kids die zelf iets doen. De een doet een band, de ander brengt die band uit, weer een ander organiseert de showtjes voor die band en weer een ander schrijft reviews/interviews in z'n blaadje. Daarom mag er best wat meer gedaan worden om t nog gezonder en beter te maken.
Met dat imagogedoe heb ik weinig te maken. Ik ben een nobody in de "scene" en dat vind ik prima en dat wil ik ook zo houden. Tuurlijk zijn er kids die heel erg met imago bezig zijn en sommige kids die denken te bepalen wat hardcore is. Maar men moet dat niet gaan verwarren met gewoon een beetje ouwehoeren tegen elkaar zo van: " Duidelijk niet hardcore" en dat soort uitspraken. Dat is gewoon een lolletje. Er is zoveel diversiteit in de scene en iedereen die dat niet kan zien is gewoon stekeblind. En verder vind ik t helemaal niet zo slecht gesteld met hardcore. Laatste tijd toch weer aardig wat nieuwe bandjes in de benelux en shows die gewoon goed losgaan. En t word alleen maar beter denk ik. De nieuwe garde staat te trappelen met bands, zines, labels etc etc. Posi up! ![]()
|
Verwijderd
|
ach ik zet af en toe een hardcore cdtje op, ga naar wat showtjes. Ben niet hardcore, loop hier ook niet te verkondigen dat ik dat ben en wat wel en niet hc is.
Maar soms krijg je zowat het gevoel dat je niet naar hardcore mag luisteren en naar de shows mag gaan als je niet de juiste platen in huis hebt, de hardste (ebay)shirts van oldschool bands hebt, alles weet over welke bands dit en dat hebben gedaan voor 'the scene'... etc. maarja, zit er verder niet mee, ik lees af en toe wat mee in topics over welke os- hc bands goed zouden zijn en dan check ik die. Maar heb niet de behoefte om elke must-knowband te kennen om er maar bij te horen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Soms is wat discussie wel goed en verfrissend, nietwaar?
Overigens wil ik hierbij nog duidelijk maken dat ik absoluut niet pretendeer/claim 'hardcore' te zijn. Het is wel grotendeels de muziek die ik luister, ja zelfs een groot deel van mijn leven, maar de scene is voor mij een ver-van-m'n-bed-show. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en bovendien bitchen die gasten niet zoveel.
|
maar goed :
ik vind dat newday wel een beetje gelijk heeft mensen moeten niet zeiken dat er te hard gedans word op shows als ze er niet van houden moeten ze maar naar een frans bauwer consert gaan ( ik heb niks tegen fransje ) , en idd ik heb ook een hekal aan al die gasten die denken dat ze Mr.Hardcore zijn .. ik pik aardig wat showtjes mee , ik speel in 2 hc bands en dat vind ik gewoon leuk en zo moet het ook blijven , minder gezeik in de scene zou al heel wat oplossen |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Ja om nog even een positieve wending aan dit topic te geven, zou iemand het moeten veranderen in een "Wat doe jij zoal voor je (lokale)scene"-topic!
np: Gorilla Biscuits - start today ![]()
||
Citaat:
Bij HC shows irriteer ik me soms wel aan dat mensen te veel stil staan, maar ach bij de goeie bands gaat het toch meestal wel los.. Gewoon gezellig mee doen.. Boeie of je sXe bent of niet, ik voel me soms in de minderheid als stoner, maar fuck we zijn d''r allemaal om een band te zien en een gezellige tijd te hebben.. Meestal spot ik ook met trueheid enzo ![]() Maja deze post heeft verder niet echt veel waarde ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar dat je wel into hardcore moet zijn omjezelf sxe te noemen... omdat dat gewoon met elkaar is verbonden anders is mijn oma ook edge de niet edge kids hebben de meerderheid hoor!!!
||
Citaat:
|
|