Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 12:44
Verwijderd
Ja, de overheid moet tegenwoordig alle onzin vergoeden, laten we de belasting maar verhogen, dan hoeft de pil ook niet uit het pakket, de vraag is alleen, wanneer ben je goedkoper uit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2004, 14:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 31-12-2003 @ 14:52:
Overwegen is niet hetzelfde als stoppen. De titel is misleidend.

Die 20% van de vrouwen leggen precies de vinger op de zere plek: zij gebruiken de pil terwijl ze het niet nodig hebben. In de volksmond heet dit ook wel verspilling.
De pil heeft ook andere functies buiten het tegengaan van zwangerschap. Maar daar is ook weer andere (goedkopere) medicatie voor geloof ik, alleen wordt die in NL niet gebruikt.

Ik kan trouwens niet zeggen dat condooms echt goedkoper zijn dan een vriendin die de pil gebruikt, vooral bij langdurige vaste relaties! Daarnaast moest ik ook altijd de condooms kopen en betalen, maar dat mag ik dan weer niet als motivatie en argument gebruiken
Oud 05-01-2004, 17:13
Luego
Luego is offline
lost zich vanzelf wel op toch....
zijn ook andere vormen van anticonceptie. en als k dit zo lees is de pil niet zo heel erg duur om zelf te betalen.

en anders is t ook goed voot het niet-vergrijzen van nederland.

Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 17:50
Dikkie
Dikkie is offline
vrouwen toch, is die 30 euro per jaar nou echt niet te betalen ???
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:57
Unexplained
Unexplained is offline
Één van mijn klanten zit erg in de apotheekbusiness. Het viel hem op dat er heel veel vrouwen zijn die gestopt zijn met de pil, waarbij de 14-jarige dochter (tot 21 wordt het wél vergoed) op dezefde dag start met de pil. Hij meldt enkele tientallen van dergelijke gevallen.
Oud 05-01-2004, 19:26
Zaina
Zaina is offline
Lol.
Oud 06-01-2004, 13:54
Gimme more beer
Citaat:
Unexplained schreef op 05-01-2004 @ 19:57:
Één van mijn klanten zit erg in de apotheekbusiness. Het viel hem op dat er heel veel vrouwen zijn die gestopt zijn met de pil, waarbij de 14-jarige dochter (tot 21 wordt het wél vergoed) op dezefde dag start met de pil. Hij meldt enkele tientallen van dergelijke gevallen.
Zo werkt het toch? Er zijn honderden voorbeelden te noemen van zaken die op deze manier worden opgelost...
Oud 06-01-2004, 13:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-01-2004 @ 14:54:
Zo werkt het toch? Er zijn honderden voorbeelden te noemen van zaken die op deze manier worden opgelost...
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:47
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 31-12-2003 @ 19:35:
spiraalding?
Wordt ook niet vergoed. Alle anticonceptie (voor vrouwen) wordt niet meer vergoed, niet alleen de pil. Ook spiraaltje, prikpil, pleisterpil e.d worden niet meer vergoed...dus uitwijken is helaas niet mogelijk, ik denk dat dingen als spiraaltje e.d alleen maar duurder zullen zijn dan de pil....wel zijn ze natuurlijk duurzamer...en dan misschien uiteindelijk toch goedkoper.

Verder: er zijn idd meisjes die de pil 'maar eens' gaan slikken omdat ze het handig vinden zelf hun menstruatie te kunnen regelen en omdat ze verwachten dat ze dit jaar wel eens een vriendje zouden kunnen krijgen (ze zijn er 'klaar voor' om voor t eerst naar bed te gaan hebben ze zich voorgenomen en staan open voor een toekomstig vriendje--> het duurt immers een poosje voordat zo'n pil veilig werkt, dus kun je beter alvast vantevoren beginnen, ook al heb je nog geen vriendje).

Zelf ben ik toen ik 19 was aan de pil begonnen en pas later in datzelfde jaar (paar maanden later) ben ik voor t eerst met mijn vriendje naar bed geweest....ik ben dus ook zo'n meisje...wou op safe spelen, want ik wist niet WANNEER HET moment zou plaatsvinden, ik heb niet uitgekiend van 'dit weekend moet het er maar eens van komen'. Kun je beter alvast de pil slikken, dan zit je al safe op het moment dat het gebeurt.

In feite heb ik dus een maand of 4, 5 onnodig de pil geslikt en DUS geprofiteerd.
Hetzelfde geldt voor meisjes die op hun 16e beginnen omdat ze een vriendje krijgen, maar als het uitgaat met dat vriendje en ze hebben geen sex meer toch de pil blijven doorslikken ook al is het niet meer noodzakelijk (maarja je weet nooit wat er op je pad komt -one night stand, nieuw vriendje met wie je meteen of na 2 weken naar bed gaat, verkrachting-) dus kun je beter op safe spelen, en ach het is toch gewoonte...stoppen en weer opnieuw beginnen is ook zo omslachtig en dan moet je lijf zich weer helemaal aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:50
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 05-01-2004 @ 19:57:
Ja, wel handig....profiteren op naam van je jongere zusje hehe....(totdat ze zelf ook wil hehe) hmm, helaas heb ik een broertje
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:54
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
grl schreef op 01-01-2004 @ 16:53:
Dat kan wel zijn maar je vergeet dat mensen, doordat ze nu minder snel aan de pil zullen gaan, onvoorzichtiger kunnen worden en dat kost de overheid juist weer meer geld. (morning after, abortus, kinderdagverblijf, educatie, kinderbijslag, etc.) Natuurlijk weten we niet of dit werkelijk zal gebeuren, maar het blijft een risico. Bovendien gaan veel vrouwen aan de pil niet alleen om zwangerschap tegen te gaan maar ook voor medische redenen.
Morning after pil wordt ook niet meer vergoed sinds 1 januari, en abortus denk ik ook niet (in zoverre dat al vergoed werd?) maar dat weet ik niet zeker.
Dus dat scheelt de overheid dan ook weer...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 06-01-2004 @ 17:54:
Morning after pil wordt ook niet meer vergoed sinds 1 januari, en abortus denk ik ook niet (in zoverre dat al vergoed werd?) maar dat weet ik niet zeker.
Dus dat scheelt de overheid dan ook weer...
Hmm, nu je het zegt.. dat van de morning after pil wist ik eigenlijk wel, maar wordt abortus ook niet vergoed? Dat wist ik niet. Ik blijf het raar vinden dat al die dingen niet vergoed worden en dan voornamelijk de voorbehoedsmiddelen. (bij de morning after en zelfs abortus kan ik me nog iets voorstellen)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 22:43
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
@pie schreef op 02-01-2004 @ 13:31:
iemand had het uitgerekend (was op L&G geloof ik), kostte €6 op maandbasis.. zou je om de kosten van n paar f*cking bloemkolen de kans willen lopen om zwanger te worden? ik ga trouwens meebetalen aan de pil van mn vriendin, vind ik niet meer dan normaal (ook al ist zo'n klein zeikbedrag)
Maar zo'n klein zeikbdrag is helaas voor sommige de reden om ermee te stoppen, die dan weer de kans lopen ongewenst zwanger te raken, wat de staat uiteindelijk ook geld gaat kosten dus ja wat is voordeliger.
Ik zelf zal er niet mee stoppen.
Niet alleen omdat ik dan niet zwanger raak maar ook om de kwalen die je krijgt als je ongesteld wordt (bijkpijn e.d.) geloof mij maar ik heb voordat ik de pil gebruikte soms zo'n erge buikpijn gehad dat ik gewoon niet kon lopen. Buiten dat ben je veel minder erg ongesteld en ook niet zo lang.

btw erg goed van je dat je mee betaald
Oud 07-01-2004, 14:19
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 31-12-2003 @ 14:52:
Overwegen is niet hetzelfde als stoppen. De titel is misleidend.

Die 20% van de vrouwen leggen precies de vinger op de zere plek: zij gebruiken de pil terwijl ze het niet nodig hebben. In de volksmond heet dit ook wel verspilling.
Precies, je bent niet eens ziek als je die pil gebruikt, dus ik begrijp niet waarom het ooit in het ziektekostenverzekersingspakket gekomen is.
Oud 07-01-2004, 14:42
Verwijderd
kuttopic
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:07
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 07-01-2004 @ 15:42:
kuttopic
Hoezo dat dan... het is een actueel onderwerp, dus wat is er mis mee?
Oud 07-01-2004, 15:10
Gimme more beer
Citaat:
kuttopic
Oud 07-01-2004, 15:16
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
kuttopic