Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2004, 17:25
merijn
merijn is offline
Nouw, ik geloof niet dat mijn naam een betekenis heeft die mijn leven beïnvloedt. Mijn moeder heeft mij vernoemd naar Merijntje Gijzens uit het gelijknamige boek. Als ik een jongen geweest was, zou ik ook zo geheten hebben.

Maar............. ik vind het wel heel grappig om te kijken wat mijn naam dan over mij zou zeggen dus dat heb ik opgezocht op de volgende site:

http://www.kabalarians.com/index.htm

Dit is wat er uit kwam:

As Merijn you seek change, travel, new opportunities, and new challenges. Your active, restless nature demands action and you dislike system and monotony. As you are versatile and capable, you could do any job well, although you would not like to do menial tasks. Having considerable vision, you could be adept at formulating new, more effective ways of doing things. You could organize the work of others, though in your impatience to see the job done efficiently, you would likely step right in and do it yourself. You could work well in sales and promotion, and would not be afraid to risk a gamble as the name gives you much self-confidence.

Als Merijn zijnde zou ik op zoek zijn naar veranderingen, reizen, nieuwe mogelijkheden en nieuwe uitdagingen. Mijn actieve en rusteloze karakter eist actie en zorgt ervoor dat ik een hekel heb aan regels en steeds maar hetzelfde. Omdat ik....ben, zou ik iedere baan goed kunnen doen. Door een heldere blik op dingen, kan ik nieuwe en meer effectieve manieren bedenken om dingen te doen. Ik kan werk organiseren voor anderen, maar als ik in mijn ongeduld zien dat anderen het niet op mijn manier doen heb ik de nijging het zelf te doen. Ik zou goed kunnen werken in verkoop en promotie and zou niet bang zijn om een risico te nemen, omdat mijn naam mij zelfvertrouwen geeft.

Mijn reactie hierop:
Ik ben constant op zoek naar veranderingen en nieuwe uitdagingen. Afgelopen kerst en oudjaar heb ik doorgebracht in Ethiopie. Afgelopen zomer ben ik met een groep uitwisselingsstudenten naar oost-europa geweest en komende zomer ga ik met een vriendin op rondreis door Europa.
Op dit moment zit ik nog op school. Mijn HAVO-diploma heb ik al, maar ik volg nog twee vakken als extra. Ik heb echt het idee dat ik gek word terwijl ik hiermee bezig ben. Ik kan niet doen wat ik zelf wil en heb het idee dat mijn hele leven om school draait (is ook zo en het is ook wel belangrijk maar goed)
Samenwerken met andere mensen doe ik liever niet, omdat ik altijd het idee heb dat het alleen sneller gaat.

In grote lijnen klopt het dus wel....... VAAG!!!!

Als nou iedereen deze link gebruikt om zijn naam te analiseren, kunnen we misschien vergelijken

Groetjes, Merijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 17:31
extinction
extinction is offline
Ik zou vooral niet via die Kabalarians site je naam proberen te laten analyseren (naja, kan natuurlijk wel, maar verwacht er niks serieus van), want het is zijn standaard verhaaltjes, en bij sommige personen komen er dezelfde omschrijvingen uit. Bovendien zijn het van die teksten waar voor iedereen altijd wel iets kloppends uit te halen is.
Ik heb ze ooit eens gemaild om opheldering over dingen, maar ik heb nooit een antwoord terug gehad.
Oud 16-01-2004, 17:36
Verwijderd
Ik ben diegene die mijn naam betekenis geeft.
niemand anders heeft dat nog gedaan.

en van die site:

Brief summary of your name: ****

Your name of **** creates a very expressive, versatile, and spontaneous nature. You are happiest when you are associating with people and participating in activities with others. Your name gives you a desire to sing, dance, and have a good time. This name makes you very idealistic, emotional, and temperamental, liking to do things on the spur-of-the-moment and disliking being repressed or held down to monotonous detail.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:41
hasseltboy
hasseltboy is offline
Mijn naam betekent "geschenk van God".....

ik zeg niks....
Oud 16-01-2004, 20:02
metallica
metallica is offline
De impact die het gehad heeft is dat ik mijn dochter nooit Angel of zoiets dergelijks zou noemen. Het is me iets te lief en ik wil niet lief zijn. Maar de betekenis is duidelijk.
Oud 17-01-2004, 11:08
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
hier staan allemaal namen, met de betekenis ervan!!

http://members.chello.nl/~p.valkenburg/

ellen (mijn naam) :
Fakkel, de stralende, schitterende, ook: de oorsprong van deze naam is onzeker. Hij kan een afleiding zijn van het Griekse "Eleos" dat genade, medelijden betekent. De naam kan ook van Arabische oorsprong zijn en verband houden met "Ellinor" dat “mijn God is mijn licht” betekent.

dit is een lekkere lange!!! de andere zijn vaak wat korter
Oud 17-01-2004, 16:20
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Mijn naam is het eerste letter van het Arabische alfabet. Ik ben vernoemt naar mijn oma, en ik denk wel dat de naam met mijn leefstijl te maken heeft omdat ik moslim ben.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 18:45
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Omdan ook maar es zelf andwoord op die vraag proberen te geven..

Mijn naam betekent zoiets als: wie is als onze God?

maar of het met men leefensstyl te maken heeft..?? hmmm misschien toevallig wel.. bedoel heb wel gezocht naar een andwoord op die vraag maar nog nooit gevonden!!

well ciau..
Oud 19-01-2004, 19:01
Dust
Dust is offline
Mijn naam is afgeleid van de Romeinse Oorlogsgod Mars, ik ben geen ruzie zoeker maar als ik kwaad ben kan ik inderdaad door het lint gaan.

Maar ik betwijfel of die karaktertrekken komen van m'n naam.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:50
Coral
Coral is offline
Rianne: Afkomstig uit Adria, Dofzwart/donker, Combinatie van Ria (Bitter/bedroefd, Zee) en Anna (Genadig/lieflijk)

Hmmm t Klopt wel een beetje, ik ben vrij somber ingesteld, snel verdrietig etc. Maar of dat nou anders was geweest als ik Wendy ofzo zou heten...

Nu beschrijving van die site:

Your first name of Rianne has given you a rather quiet, reserved, serious, studious nature. You have sensitivity and appreciation for the finer and deeper things of life, the beauties of nature, music, art, and literature. The people who mean the most to you are those who can offer you intellectual companionship. It is only when you are among those who understand your deeper nature that you can really be yourself. The experience of having your remarks taken lightly or belittled, particularly during the early years of your life, has caused you to keep your thoughts and feelings to yourself. You do not express yourself spontaneously when conversing with others; hence other people may often regard you as being aloof, and even unfriendly.

Hmm ik denk inderdaad wat verder dan andere meisjes van mij leeftijd, ook ben ik veel bezig met muziek en hou ik van kunst. Het klopt niet dat ik alles voor mezelf hou. Ik ben zelfs redelijk open naar mensen toe!

Maarjaah t is ook maar een verhaaltje *grin*

Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:16
evelientje-87
evelientje-87 is offline
mijn naam is afgeleid van de naam Eva ik heet evelien, betekend de 'leven gevende' wat het voor gevolgen heeft op een leefstijl?geen idee... veel kinderen misschien
Reageren

Regels voor berichten