Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 15:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-01-2004 @ 16:27:
Ik bedoel dus omgeving.
*zucht*

Ik bedoelde het contrast aan te geven tussen 'milieu' en 'omgeving' in de 2e definitie, het was sarcasme
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 16:30:
*zucht*

Ik bedoelde het contrast aan te geven tussen 'milieu' en 'omgeving' in de 2e definitie, het was sarcasme
Volgens mij heeft die tweede definitie hier weinig mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:31
Miracle
Miracle is offline
Ik vind het wel leuk.

Toen een goede vriendin van me ging verhuizen, waren we bang dat we elkaar enorm zouden missen en daarom hebben we samen kettinkjes gekocht met elkaars namen erin. Het was vooral voor haar als zij zich daar eenzaam zou voelen. Ik droeg hem alleen onder m'n kleren of ik droeg hem niet. Nu ben ik hem kwijt geraakt geloof ik.
Oud 08-01-2004, 15:38
Charlottetje
Charlottetje is offline
Je kunt toch ook 'gewoon' iets aan elkaar geven waar je dan zelf een speciale betekenis aan geeft ofzo? Elkaar iets geven uit liefde. Daar hoeft dan toch nog niet meteen de (voor)naam, letter, of weet ik veel wat dan ook op te staan of te zijn?

Ik vind het gewoon niet mooi
Oud 08-01-2004, 15:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 11:43:
Als m'n vriendin me iets dergelijks zou aanbieden mag ze d'r koffers pakken.

Gadver.
als ze gevoel voro ironie heeft gaat ze NU een kermisding voor je kopen en het geven
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb wel eens een kettinkje gehad van een ex met daaraan een hanger met zijn naam. Op zich vind ik het wel leuk, maar dat was gewoon een lelijk ding Maar er zijn hangers die wel mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:55
Verwijderd
echt vreselijk die dingen

onwijs sjonnie en anita achtig

no way dat ik daar mee ga lopen

bijzonder jammer

Citaat:
ben het helemaal eens met chimera!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:08
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik ben te verslaafd aan kettingen, waardoor er altijd al een om mijn nek hangt. En aangezien ik niet zo'n bling bling effect wil creeeren

Dit zou de subtiele hint moeten zijn: Rot alsjeblieft op met zo'n ding, dan liever iets anders.

Heel toevallig zit ik trouwens op school met drie meiden in een project die alledrie een ring om hun vingers hebben (nee, niet verloofd of getrouwd)

Ik heb liever een speciaal gemaakte foto op posterformaat op mijn kamer hangen dan een kettinkje rond mijn nek.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:59
sinsere
sinsere is offline
Toen mijn vriend en ik een half jaar samen waren hebben we die gekocht. De naam is heel licht en klein in een stukje zilver gedrukt, zodat het eigenlijk niet opviel en we hebben hem altijd onder onze kleding gedragen. Ik heb zelf een enorme hekel aan die opzichtige gouden naamhangers.

Nu zijn we drie jaar verder en dragen we de kettinkjes niet meer. We zijn nu ook zonder de kettinkjes wel overtuigd van elkaars liefde Het zou deels ook met leeftijd te maken kunnen hebben. Maar dat geldt ook weer niet voor een ieder.
Oud 08-01-2004, 18:04
vivelafete!
vivelafete! is offline
ik vind het echt vreselijk.. van die kettinkjes met zon hartje er aan met de naam van je vriend of vriendin.. zo burgelijk.. net zoals trouwen en trouwringen... net dat je met een bewijsstuk moet lopen om te laten zien dat je van iemand houdt.. of om te laten zien van kijk ik ben al bezet.. laat me met rust...

maar het komt waarschijnlijk dat ik meer waarde aan andere dingen hecht.. aan verrassende aparte echt bij jezelf passende cadeaus waar het liefst ook wat humor in zit!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-01-2004 @ 15:56:
(En de naam staat er op, niet eraan. Ook een groot verschil. )
Jouw kettinkje is ook mooi, omdat er niet levensgroot iemands naam op staat...

De vraag in de titel was kettinkjes met naam . En net als een hoop anderen met mij krijg ik idd zo'n sjonnie en anita idee, gouden grote namen kettinkjes of van die lelijke gouden hartjes met iemands naam erin, die je in groep 8 aan elkaar geeft als je 'verkering' hebt...
Oud 08-01-2004, 18:25
Verwijderd
vreselijk, ik hoef er absoluut geen 1.
Ik vind het vaak ook heel lelijk staan bij mensen, zo'n standard hartje of vierkant hangertje met een naam erin. Neemt niet weg dat als zij er gelukkig van worden ze het vooral niet moeten laten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:31
Suziewafel
Suziewafel is offline
Mijn vriendin kreeg een kettinkje met een hartje en daarin de letter M van haar vriendje. Die had zoiets van als ze nu op vakantie gaat zien ze tenminste dat ze bezet is (zo zielig is hij). Ik kreeg een leren touwtje met een paar kralen van de mijne. Maar ondertussen is dat van mij ingeruild voor een zilver met hangertje waar een steentje inzit. Iets wat ik zelf ook zou kopen, maar hij weet wat ik mooi vind..
Oud 08-01-2004, 19:57
ssjpan
ssjpan is offline
Neeeee, ik mag niet hopen dat mijn vriendje dat leuk vind, het is gewoon vreselijk.
Oud 08-01-2004, 20:05
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb er wel 1. Binnen het eerste jaar van een relatie vind ik het wat overdreven, maar wij waren bijna 2 jaar samen en toen kreeg ik op mijn verjaardag een ketting met zijn naam en onze 'startdatum' erin gegrafeerd. En ik vond het erg lief. Ik vroeg hem om iets van zichzelf wat ik altijd bij me kon dragen als hij niet bij me was, nou daar heeft hij zich aan gehouden en ik ben er heel blij mee.
Oud 08-01-2004, 20:25
Orion16
Orion16 is offline
aargh vreselijk!! ik draag sowieso geen kettingkjes of armbandjes dus da's geen uitzondering. Ik kan wel op een andere manier laten zien dat ik veel van dat meisje houd.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 20:51
Verwijderd
OMFG

dat is dus een grote NEE
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:05
frizzle
frizzle is offline
Ik ken een meisje die heeft een dogtag van zich zelf en een van haar vriendje om haar nek. Dat vind ik dan wel weer kunnen maar hartjes en plakaten zijn Not Done.
Oud 08-01-2004, 21:05
alpha
alpha is offline
Ik zou het iig niet willen doen, ik vind een ring met de naam van de ander erin al een stom idee. Daarnaast heeft dat toch geen zin, omdat ik kettingen ed niet standaard om heb, ik heb bij alle outfits andere sieraden dus dan zou ik het nooit omhebben. Zonde voor het kettinkje dus.
Oud 09-01-2004, 06:53
Cinamon
Cinamon is offline
Wel armbandjes..
Oud 09-01-2004, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-01-2004 @ 19:21:
De vraag in de titel was kettinkjes met naam . En net als een hoop anderen met mij krijg ik idd zo'n sjonnie en anita idee, gouden grote namen kettinkjes of van die lelijke gouden hartjes met iemands naam erin, die je in groep 8 aan elkaar geeft als je 'verkering' hebt...
Daar houd ik ook niet van.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:11
miekmuis
miekmuis is offline
Met kettinkjes met naam daarop bedoelde ik vooral hartjes met een naam er in gegrafeerd. Zowel goud als zilver.
Met een naam die aan het kettinkje hangt vind ik het nog veel erger
Oud 09-01-2004, 11:56
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik had dat met mn ex en met mn huidige vriend een ring (heeft ie voor ons allebei een gekocht) met naam van de ander erin en datum dat we iets kregen.. dat ziet ook niemand wat erin staat maar die kettinkjes hoeven voor mij niet zo meer hoor.. kep daarbij ook al een andere ketting met ene hangertje en die heeft veel betekenis voor mij dus 2 kettingen hoeft al helemala niet.... tis of t een of t ander en ga deze niet hele week laten liggen op mn nachtkastje...

ordinair vidn ik trouwens die megagrote naamplaten bleh afschuwelijk en dan hebben die meiden die vaak helemaal tussen dr tieten hangen.. meot je helemaal daar gaan kijken hoe madam heet
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:56
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 11:43:

Gadver.
Wedden van niet.
Oud 09-01-2004, 11:57
655321
655321 is offline
..het heeft hier eiglijk niks mee te maken maar ik wil nog steeds echt super graag zo'n kettinkje in het goud en dan met priscilla dr aan ofzo (of een nóg ergere naam maar die ken ik eigenlijk niet, iemand ideeen?)
Oud 09-01-2004, 11:59
Phileine
Phileine is offline
Ik zie persoonlijk wel iets in een gouden met mijn eigen naam erop, om zelf te dragen. Maar "helaas", vindt er maar eens eentje met Maureen erop.

Maar niet heus.
Oud 09-01-2004, 12:06
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Phileine schreef op 09-01-2004 @ 12:59:
Ik zie persoonlijk wel iets in een gouden met mijn eigen naam erop, om zelf te dragen. Maar "helaas", vindt er maar eens eentje met Maureen erop.

Maar niet heus.
Die dingen laat je maken, dus niet zo moeilijk om er één met Maureen te 'vinden'. Jij ook weer gerust gesteld.
Oud 09-01-2004, 12:08
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Juliah schreef op 09-01-2004 @ 13:06:
Die dingen laat je maken, dus niet zo moeilijk om er één met Maureen te 'vinden'.
Zie je, 'wij mensen' hebben er zo bitter weinig verstand van, dat ik niet eens weet waar ik de horror vandaan zou moeten halen.

En ach, een zilveren kettinkje kan heel mooi staan bij een man, maar dan geen anker of naam of hartje of gitaar of God knows what eraan.

Doe dan inderdaad een ring of een sleutelhanger, die kun je desnoods nog heel diplomatiek kwijtraken.
Oud 09-01-2004, 12:10
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Phileine schreef op 09-01-2004 @ 13:08:
Zie je, 'wij mensen' hebben er zo bitter weinig verstand van, dat ik niet eens weet waar ik de horror vandaan zou moeten halen.
'Wij mensen' stadten wel eens en dan kom je wel eens rare dingen tegen.
En dan kun je anderen weer helpen die dat soort dingen niet weten.
Oud 09-01-2004, 12:11
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Juliah schreef op 09-01-2004 @ 13:10:
'Wij mensen' stadten wel eens en dan kom je wel eens rare dingen tegen.
En dan kun je anderen weer helpen die dat soort dingen niet weten.
Kosten die dingen veel? (Zo nee, dan weet ik wel wat ik volgend jaar als surprise koop. )
Oud 09-01-2004, 12:14
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Phileine schreef op 09-01-2004 @ 13:11:
Kosten die dingen veel? (Zo nee, dan weet ik wel wat ik volgend jaar als surprise koop. )
Ik heb er nog nooit één gekocht (en mijn vriend gzd ook niet), maar volgens mij kosten ze aardig wat. Ligt natuurlijk ook wel aan de winkel waar je hem koopt, hoeveel karaats hij is en hoelang de naam is (volgens mij betaal je per letter).
Oud 09-01-2004, 12:15
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Juliah schreef op 09-01-2004 @ 13:14:
Ik heb er nog nooit één gekocht (en mijn vriend gzd ook niet), maar volgens mij kosten ze aardig wat. Ligt natuurlijk ook wel aan de winkel waar je hem koopt, hoeveel karaats hij is en hoelang de naam is (volgens mij betaal je per letter).
Kun je beter Kimberley afkorten tot Kim.
Oud 09-01-2004, 12:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Phileine schreef op 09-01-2004 @ 13:15:
Kun je beter Kimberley afkorten tot Kim.
Het is in dat geval sowieso beter je naam af te korten naar Kim
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:20
Phileine
Phileine is offline
Samantha tot Sam. Latifa tot laat maar helemaal zitten en ook Kelly is geen goed plan.
Oud 09-01-2004, 12:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Phileine schreef op 09-01-2004 @ 13:20:
Samantha tot Sam. Latifa tot laat maar helemaal zitten en ook Kelly is geen goed plan.
Beverly
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:46
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
nou ik hoef dat echt niet perse te hebben hoor. kheb liever iets van een ring ofzow die we allebei dragen dan zo'n afgezaagd kettinkje, dat vind ik meer iets voor kinderliefdes ofzow...
Oud 09-01-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 08-01-2004 @ 16:23:

Ik vind het burgerlijk, klaar?
en ik heb het hier over een zilveren kettinkje waar de naam van mijn vriend op staat. So? Wat is daar nou in hemelsnaam burgerlijk aan? Zo kun je dus alles wel 'burgerlijk' noemen. Wat bedoel je daar nou eigenlijk mee?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-01-2004 @ 19:21:
Jouw kettinkje is ook mooi, omdat er niet levensgroot iemands naam op staat...

Maar dat is inderdaad ook lelijk. Maar die bedoelde ik dus niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:04
*Madel*
*Madel* is offline
Hoeft niet zo opvallend (heb mijn vriendje zo'n kokertje gegeven met een briefje in, als ik hem dan kwijtraak weten ze tenminste naar waar ze hem terug moeten sturen ) maar is altijd leuk om iemand op die manier altijd bij je te hebben...

Vind er persoonlijk dus niet veel mis mee en vind dat iedereen maar voor zichzelf moet uitmaken of ze dat wel of niet dragen...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 13:07
Roos
Roos is offline
Nee, echt heeeeeel lelijk... dan krijg ik liever een andere ketting.

Ik vind het wel leuk om iets van hem bij me te hebben, maar dan liever zijn sjaal ofzo, dat ruikt lekker
Oud 09-01-2004, 14:42
Noeksel
Noeksel is offline
"Vroeger" wel ja, nu absoluut niet meer.
Oud 09-01-2004, 16:35
Fa Sai
Fa Sai is offline
Thumbs down!
Had het er laatst nog over met zo'n jongen van 20 die er eentje heeft (met z'n vriendin). Ik zei dat ik het eigenlijk nogal pre-puberaal vind. En het past idd toch beter in een ordinair milieu, zie die 'kermisjeugd' er nog wel mee rondlopen, zo'n geblondeerd meisje met zo'n vriendje met een pet op enzo.
Of hebben jullie die reclame gezien over die verzekering, over dat kraamhotel? Zo'n meisje van 16 met bijbehorend vriendje met pet en een baby dus. Die zouden wel zulke kettingkjes kunnen hebben
Oud 09-01-2004, 16:46
ekki
ekki is offline
Ik zou het denk ik niet zo snel meer doen, maar niet omdat ik het lelijk of wat dan ook vind. Vroeger had ik met mijn beste vriendin () allebei een half hartje met alleen de voorletter van de ander erin gegraveerd. Was gewoon een heel klein mooi zilveren half hart (de andere paste daar dus precies in/tegenaan), met heel sierlijk haar letter erin. Ik vind er niks mis mee eigenlijk.

En over dat burgerlijk: is een trouwring met een naam erin dan niet burgerlijk? Ik denk dat het leuke van dit soort dingen is dat je wat van de ander hebt en de ander wat van jou en dat je zo met elkaar verbonden bent ofzo. Ik sta er in ieder geval niet negatief tegenover.

En hier nog even uit vandale.nl de definitie van burgerlijk en burgerlijkheid:

bur·ger·lijk (bn.)
1 tot de groep van de burgers behorend
2 [pej.] kleinburgerlijk, bekrompen => bourgeois, burrie
3 horend bij de staatsburger of in een geregelde maatschappij => civiel, staatsburgerlijk [Belg.]

bur·ger·lijk·heid (de ~ (v.))
1 het bekrompen, benepen zijn => kneuterigheid, spruitjeslucht
Oud 09-01-2004, 16:59
hartje19
hartje19 is offline
Toen mijn vriend en ik ong. 9 maanden met elkaar iets hadden, had ik zo'n zin om mijn vriend zomaar even iets moois te geven. Iets wat alleen van hem is, en wat over ''ons'' gaat. Dus heb ik een mooie (kralen)ketting laten makken, een hangertje ertussen laten zetten met een inscriptie van onze namen (afgekort) en de datum waarop we wat met elkaar kregen.

Hij vond het zooo mooi en draagt hem nog steeds vaak (10 maanden later), dus ja, ik vind het een leuk ''iets'' om je vriendje/vriendinnetje een kettinkje te geven met namen erin gegraveerd.

Tja, alleen als het dan ooit uitgaat....dan heb je gewoon een mooie herinnering. Maar dat is eigenlijk met alles zo wat je aan je lief geeft denk ik, maakt eigenlijk niet uit of je er namen in laat graveren of niet; of je hebt er slechte herinneringen aan omdat het van hem/haar afkomt, of goeie! En als je er niet aan herinnert wil worden zal je van de andere dingen die van diegene afkomen ook wel afstand willen doen...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 18:05
indigo_temp
indigo_temp is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-01-2004 @ 14:07:
Nee, echt heeeeeel lelijk... dan krijg ik liever een andere ketting.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:05
ZerO
ZerO is offline
Ik snap het echt niet. Wat heeft het nou voor nut om met een ketting rond te lopen met de naam van je vriend/vriendin ?
Het heeft toch geen waarde ofzo.Het maakt een relatie toch niet beter/leuker ?
Het is ook nog eens afgezaagd en Lelijk bah
Oud 09-01-2004, 20:24
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 09-01-2004 @ 21:05:
Ik snap het echt niet. Wat heeft het nou voor nut om met een ketting rond te lopen met de naam van je vriend/vriendin ?
Het heeft toch geen waarde ofzo.Het maakt een relatie toch niet beter/leuker ?
Het is ook nog eens afgezaagd en Lelijk bah
Wat heeft het voor nut om met een ketting te lopen? Die vraag moet je dan algemeen stellen. En of het waarde heeft of niet, zal per persoon verschillen. Verjaardagscadeautjes enz maken een relatie ook niet beter of leuker, daar gaat het toch ook niet om?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:36
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
bah
Oud 09-01-2004, 21:02
Weylyn
Weylyn is offline
Ik heb nog ergens mijn naam in hierogliefen liggen
Die is wel humor, maar gewoon zo. Brrr...
Oud 09-01-2004, 21:16
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 21:24:
Wat heeft het voor nut om met een ketting te lopen? Die vraag moet je dan algemeen stellen. En of het waarde heeft of niet, zal per persoon verschillen. Verjaardagscadeautjes enz maken een relatie ook niet beter of leuker, daar gaat het toch ook niet om?
Een ketting dient als sieraard en een ketting met de naam van iemand dient ook als sieraad maar waarom met de naam van iemand ? Dat vind ik echt nutteloos.
Het is echt zo niet subtiel ,maar ach smaken verschillen .
Reageren

Regels voor berichten