Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 00:10
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
tja.
Advertentie
Oud 12-01-2004, 00:36
Demorpheus
Demorpheus is offline
Waarom heeft het woord arrogantie altijd zo'n slechte betekenis?

ik zie zelf niet in waarom, ik ben zelf namelijk nogal arrogant, dat komt omdat ik gaaf en fantastisch ben. Ik kan er zelf ook niets aan doen maar het is nou eenmaal zo. Ik ben nou eenmaal suprieur ten opzichte van veel mensen, ik denk dat daar juist het woord arrogantie zijn slechte betekenis vandaan heeft, mensen die niet kunnen accepteren dat er mensen zijn de beter zijn vergeleken met hun, dus daarom geven ze er maar zo'n woord aan, erg jammer is dat.
Oud 12-01-2004, 09:59
Max19
Max19 is offline
Ik voel me geweldig, zelfs stukken beter dan jij

Hey, en daar heb ik niet eens vwo voor nodig gehad
Oud 12-01-2004, 10:01
Max19
Max19 is offline
Citaat:
Demorpheus schreef op 12-01-2004 @ 01:36:
verhaal over arrogantie
Of je wil jezelf gewoon graag arrogant vinden/noemen omdat je enorm onzeker bent

Kan ook hoor

Maar ik begrijp `t wel
Oud 12-01-2004, 11:27
Snellius
Snellius is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 09-01-2004 @ 17:56:
Iedereen is op zijn eigen manier vrij kansloos. Sommige op wat meer punten dan anderen, daarom vallen zij misschien wat meer op.

Er lopen van die breezer-mensen voorbij, waarbij ik me zeg maar, niet de mindere voel
Over het algemeen respecteer ik iedereen evenveel en voel ik me verbonden met hen
Oud 12-01-2004, 11:58
heldine
heldine is offline
Citaat:
Snellius schreef op 12-01-2004 @ 12:27:

Er lopen van die breezer-mensen voorbij, waarbij ik me zeg maar, niet de mindere voel
Over het algemeen respecteer ik iedereen evenveel en voel ik me verbonden met hen
juist! bij echt extreme mensen waarvan ik denk van: mijn god, waar zit de intelligentie verborgen?! voel ik me weleens beter. maar vooral jij, demorpheus, lijkt er trots op te zijn, met je verhaal dat je beter bent dan anderen. ik snap niet waar je het lef vandaan haalt, misschien is het ironisch bedoelt, dat hoop ik dan maar. zodra ik van mezelf merk dat ik me beter voel dan wie dan ook, probeer ik dat te neutraliseren.
ik erger me mateloos aan mensen (vooral suicidale pubers) die zich onbegrepen, anders en verheven voelen. en wanneer ik me zo gedraag erger ik me ook aan mezelf. tuurlijk, ik voel me ook wel anders. maar is dat niet zoals iedereen zich voelt?
Oud 12-01-2004, 12:09
boem
boem is offline
het lijkt me dat arrogantie een negatieve betekenis heeft, omdat het een negatieve uitwerking heeft. als jij je eeuwig geweldiger dan de rest van je omgeving voelt, zal niet iedereen dat waarderen. best als je het van binnen heel erg voelt, maar ga het niet te nadrukkelijk uitten, dan zal ik me eraan ergeren. beetje arrogantie kan geen kwaad, maar teveel is irritant.
tja, dat mensen het niet kunnen accepteren dat iemand beter is... in wat? ieder persoon is op een gebied wel een mindere ten opzichte van een ander persoon, dus daar zou ik niet zo snel mn conclusies uit trekken.

opzich lijkt het me wel fijn om me es wat vaker beter te voelen dan de rest, dat ik-ben-niet-altijd-zo-zelfverzekerd zit vaak in weg, dus het zal ongetwijfeld wel voordelig zijn.
Oud 12-01-2004, 12:17
heldine
heldine is offline
ik vind het soms ook moeilijk te accepteren dat anderen ergens beter in zijn; dat is soms moeilijk te verkroppen, als je ergens je best op doet ofzoiets.
maar ik geloof niet echt in het beter zijn , sommigen kunnen iets beter of minder goed; omgaan met conflicten, tekenen, wiskunde... wat dan ook.
maar ik geloof niet dat er iemand bestaat die alle anderen zó overtreft dat hij/zij het recht heeft zich permanent superieur te voelen en zich zo te uiten. dan heb je noch respect voor anderen, noch inzicht in personen.
Oud 12-01-2004, 12:20
white witch
white witch is offline
Ja ik voel me inderdaad wel eens superieur. Ook omdat ik gymnasium heb gedaan en nu studeer aan de universiteit van Leiden (de oudse uni van Nederland en ook de leukste trouwens ).

Maar het is gewoon zo, sommige mensen zijn zo ontzettend dóm. Ik kom ook wel eens op andere fora, en die mensen echt, die kunnen niet fatsoenlijk Nederlands schrijven terwijl ze 16 zijn. Ik kan daar niet tegen, dus ik corrigeer ze altijd. En dan krijg je meteen weer die breezah-sletjes op je dak dat "iedren zelluf mot weeten hoe se sgrijven". En het erge is nog dat ze het niet expres zo opschrijft
Of ik krijg te horen dat ik aragant ben. Als je me dan toch verwijten maakt doe het dan goed denk ik dan...
En als ik dat dan allemaal zo lees voel ik mij inderdaad wel superieur en vind ik ook dat ik daar alle reden toe heb. En dan ben ik niet arrogant, dan constateer ik alleen de feiten dat ik ook daadwerkelijk beter ben dan zij. Niet qua alles heb ik het dan over, maar zeker wel qua opleiding en taal.
Oud 12-01-2004, 12:34
heldine
heldine is offline
wauw. ik doe ook gymnasium. oh oh oh wat voel ik me intelligent

Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 12:39.
Oud 12-01-2004, 12:37
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
>?< schreef op 12-01-2004 @ 13:34:
wauw. ik doe nu gymnasium. oh oh oh wat voel ik me intelligent
Je minachtende toontje getuigt er toch van dat je je superieur voelt.

Dat je gymnasium aankan zegt niets over jou als persoon, maar het geeft een kwaliteit aan die je hebt. Je kunt goed leren. Daar mag je soms best trots op zijn.
Oud 12-01-2004, 12:42
heldine
heldine is offline
Citaat:
Juvenile schreef op 12-01-2004 @ 13:37:
Je minachtende toontje getuigt er toch van dat je je superieur voelt.

Dat je gymnasium aankan zegt niets over jou als persoon, maar het geeft een kwaliteit aan die je hebt. Je kunt goed leren. Daar mag je soms best trots op zijn.
dat valt best mee. natuurlijk, ik ben nu in de val gelopen, men kan gaan denken dat ik me beter voel dan white witch. maar dat doe ik niet, ik ben het alleen niet eens met wat zij zegt. tuurlijk ebn ik weleens trots dat ik goed kan leren, maar om jezelf daardoor superieur te voelen. white witch zegt letterlijk dat zij zich weleens superieur voelt, omdat ze gymnasium deed en nu de universiteit doet. ik zie niet in waarom dat je je beter kan doen laten voelen. er zijn vast genoeg dingen waarin een vmbo-er/havo-er haar overtreft.
Oud 12-01-2004, 13:02
boem
boem is offline
nikki, in feite zegt ze hetzelfde als jij. jullie zijn er beide trots op dat je gymnasium doen, en daar kan je je best wel es beter door voelen in vergelijking met anderen. en eigenlijk is het stomweg ook zo, dat jullie intelligent zijn. kvind white witch niet bepaald arrogant overkomen.
Oud 12-01-2004, 13:06
heldine
heldine is offline
ik voel me er niet beter door. en hoe op mij komt het over dat zij zich beter voelt doordat ze een hoge opleiding doet. maar iris, ik wacht tot er vanavond meer mensen hebben gereageerd, want dit is dood. bel me maar voor een zinnige discussie, niet dat dit topic niet zinnig is, maar ik denk niet dat twee 14jarigen die met elkaar kletsen erg boeiend zijn voor de rest van het forum. enzo. bovendien roepen de moleculen en atomen me. (K)
Oud 12-01-2004, 13:18
TECHNique
TECHNique is offline
Joost Bramsen! Alles goed ouwe klepperd? Zat vorig jaar bij je op school op dat kankerluzac. Jij legde een scheetzak op de stoel van de wiskunde-leraar. HOe kan jij je dan superieur voelen?
IK voel me niet superieur, ook geen behoefte aan. Behalve als ik pep op heb
Oud 12-01-2004, 13:50
ABrules
ABrules is offline
It is lonely at the top...
Oud 12-01-2004, 15:10
Demorpheus
Demorpheus is offline
Citaat:
Max19 schreef op 12-01-2004 @ 11:01:
Of je wil jezelf gewoon graag arrogant vinden/noemen omdat je enorm onzeker bent

Kan ook hoor

Maar ik begrijp `t wel
ach, weet je, ik denk dat iemand zoals jij mij toch niet begrijpt, ik begrijp het wel hoor, baas boven baas. ik ben nou eenmaal de beste
Oud 12-01-2004, 15:16
twim
twim is offline
denk dat iedereen zich op een bepaalde manier wel superieur voelt/kan voelen. Jij voelt je superieur door je intelligentie. Anderen zien jou misschien als minderwaardig omdat zij beter zijn op een ander vlak. Sport bijvoorbeeld.

En misschien zien die meisjes met bombers en grote oorringen jou wel als minderwaardig omdat je in hun ogen een kakker bent.
Oud 12-01-2004, 16:44
Max19
Max19 is offline
Citaat:
Demorpheus schreef op 12-01-2004 @ 16:10:
ach, weet je, ik denk dat iemand zoals jij mij toch niet begrijpt, ik begrijp het wel hoor, baas boven baas. ik ben nou eenmaal de beste
Fijn voor je gozer, je lijkt me een verschrikkelijk figuur.

wannabe arrogantje, get a life
Oud 12-01-2004, 17:11
heldine
heldine is offline
Citaat:
Max19 schreef op 12-01-2004 @ 17:44:

eens met jou, eens met neophyte.
maar neophyte;
Citaat:
Jij voelt je superieur door je intelligentie
- aan wie is dat gericht?
Oud 12-01-2004, 20:22
neteke
neteke is offline
Ik wil nu absoluut niet *DOM * doen of zo hoor, maar what the hell is mavo en vwo ??? Is dit een typisch Nederlandse studierichting ofzo???

Anyway, wat maakt het uit wat je gestudeerd hebt iedereen is wel belangrijk of *superieur* in een bepaald iets.
Neem nu dat verhaaltje over de kapitein die de baas is van het schip en die enorm neerkijkt op de klusjesman. Het schip kwam in een storm terecht en de mensen van het schip zwommen naar een eiland dat ze zagen... Oef,veilig nu nog wachten op hulp dachten ze zo... Maar helaas niemand kwam hen helpen, ze werden niet gevonden...De kapitein van de boot die nog steeds dacht "de belangrijkste te zijn" omdat hij "DE belangrijkste sudies" van iedereen daar aanwezig op het eiland had gedaan. Maar hij had het mis, de mensen die ook op het eiland zaten en de dus ook de ramp hadden overleeft hadden al lang een andere leider gevonden. NML. de klusjesman: hij kon namelijk de beste en het snelste huisjes bouwen en dergelijke ... De kapitein was voortaan nuteloos!!!

Mooi verhaaltje toch hé !!!
Neen, ik denk echt dat iedereen wel ergens beter in is dan een ander welke studie je dan ook gedaan hebt, je moet alleen dat gene ontdekken in jezelf waar je goed in bent en dat is niet altijd makkelijk.
M.A.W: niemand is SUPERIEUR!!!!
Oud 12-01-2004, 20:24
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 23:46:
Good for you

Tjah, enige wat ik ooit hoorde op middelbare school was dat ik het niet verdiende om mijn examen te halen :/

Leuk als leraren dat tegen je zeggen hehe
Goh dat zeiden ze tegen mij nou ook

extra leuk om ze dan uiteindelijk een goed diploma onder de neus te kunnen duwen
Oud 12-01-2004, 21:14
L1
L1 is offline
weet je wanneer je even mag zeggen dat je superieur bent: als je een individuele actie gemaakt hebt die de wk finale beslist heeft, als je met een individuele actie 11 man het bos in gestuurd hebt en de superbowl wint voor je team, als je door een briljante ingeving een belangrijk vraagstuk oplost. Dan mag je EVEN zeg dat je superieur bent. Aangezien niemand dat hier gedaan heeft, houd ff snel je mond en ga je zelf niet overwaarderen.

het feit dat je VWO gehaald is echt niet superieur te noemen. Dan heb je je talenten goed benut, meer niet
Oud 12-01-2004, 21:42
Demorpheus
Demorpheus is offline
Citaat:
Max19 schreef op 12-01-2004 @ 17:44:

en zie, mijn punt wordt bevestigd.
Oud 12-01-2004, 21:43
Nona
Nona is offline
Citaat:
neteke schreef op 12-01-2004 @ 21:22:
Ik wil nu absoluut niet *DOM * doen of zo hoor, maar what the hell is mavo en vwo ??? Is dit een typisch Nederlandse studierichting ofzo???
Nederlandse middelbare school niveau's. Vwo is heel theoretisch opgezet en bereidt je voor op een universitaire studie. Havo voor een hogere beroepsopleiding, vmbo (mavo) voor een middelbare beroepsopleiding. Atheneum en gymnasium zijn beiden vwo, maar gymnasium heeft klassieke talen en atheneum niet.
Oud 13-01-2004, 08:08
neteke
neteke is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-01-2004 @ 22:43:
Nederlandse middelbare school niveau's. Vwo is heel theoretisch opgezet en bereidt je voor op een universitaire studie. Havo voor een hogere beroepsopleiding, vmbo (mavo) voor een middelbare beroepsopleiding. Atheneum en gymnasium zijn beiden vwo, maar gymnasium heeft klassieke talen en atheneum niet.
aha, als een atheneum dan ook een vwo is dan heb ik het wel goed gedaan aangezien ik op het middelbaar ook op een atheneum heb gezeten
Maar bij ons in België heet dat ASO i.p.v. VWO!!!
thnx anyway nu kank weer een beeke volgen
Lieve toedltjes
Neteke
Oud 13-01-2004, 18:47
esprit-chick
esprit-chick is offline
ik weet heel goed wat je bedoeld en ik denk niet dat het slecht is zolang je t maar op een normale manier doet, mensen zijn zo verschillend en als je iemand of een groep tegenkomt die in die zin anders zijn dat jij ze "minder" vind zegt dat iets over jou manier van vergelijken en niets over die mensen

ik ben wel met je eens dat er beter en minder geslaagde mensen zijn in de maatschappij, realiseer je echrter wel dat die "mindere"dat ook niet voor de lol zijn
Oud 13-01-2004, 19:01
Sulk
Sulk is offline
Citaat:
bramjoosten schreef op 08-01-2004 @ 22:35:
Ik begin de indruk te krijgen dat er niet veel mavo'ers zijn die zich hier op z'n teentjes getrapt voelen.
nope.
want ik doe zelf ook VMBO, en ik kan ook honderden redenen bedenken waarom ik mij verheven zou "mogen" voelen boven anderen.
En ja, als ik door de stad loop en ik zie "dat schorriemorrie" lopen ben ik ook blij dat ik iets verder nadenk over dingen

maar zoals iemand anders mij al voor was: de een is beter in houthakken dan de ander, terwijl de ander beter weet wat natriumhydroxide precies inhoudt
Oud 13-01-2004, 19:04
Sulk
Sulk is offline
Citaat:
bramjoosten schreef op 08-01-2004 @ 22:48:
Heet ontwikkeling. Ze kúnnen het wel, maar willen ze het ook? Ik zie het dertig jaar gewoon stukken minder gaan met Nederland omdat er een stroom lui volk aankomt die heeft geleerd het geld van pappie en mammie uit te geven. En wie mag ze straks van een WW voorzien? De rijke 10% van de bevolking! Verzorgingsstaat, pfff... ik ben niet echt van plan om -hoeveel was het, 55%?- van mijn salaris aan kansarmen te geven? Dat is geld gooien in een bodemloze put.
hoe verder ik dit topic doorlees, hoe meer ik de indruk krijg dat jouw gevoel meer lijkt op arrogantie dan op je "af en toe superieur voelen".
en daar mag je wel iets aan doen
Oud 13-01-2004, 19:29
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
neteke schreef op 13-01-2004 @ 09:08:

Maar bij ons in België heet dat ASO i.p.v. VWO!!!
En voordat de niet-Vlamingen hier verkeerde gedachten krijgen: de afkorting ASO heeft niets met asociaal te maken, maar staat voor Algemeen Secundair Onderwijs...
Oud 13-01-2004, 19:29
Jolt_temp
Jolt_temp is offline
Ja. Nu, nu ik Iron Maiden - Paschendale luister.
Net, toen ik iets goed deed met mijn computer dat ik in het begin continu fout had gedaan, zonder het te weten.
Vanochtend, toen ik mijn klas Engels binnenliep. Ik was een half uur te laat en zij zaten daar te zwoegen op hun boekverslagen. Naar mijn docente toelopend vraag ik of ik ook een mondeling kan doen, de rest van de klas luisterde mee en mompelde wat. Mondelingen zijn namelijk alles behalve gewenst, omdat je daarbij binnen tien minuten moet bewijzen dat je het boek gelezen hebt. De meesten worden dan afgemaakt, ik lul mijn docente binnen tien minuten plat en doe daarna een tweede boekverslag, krijg het voor een kwart af, lever het in, zij keurde het goed. Ik ben gewoon goed in engels, en beter dan die mensen in mijn klas.

Dat geeft best een superieur gevoel.
Oud 13-01-2004, 19:58
neteke
neteke is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-01-2004 @ 20:29:
Ja. Nu, nu ik Iron Maiden - Paschendale luister.
Net, toen ik iets goed deed met mijn computer dat ik in het begin continu fout had gedaan, zonder het te weten.
Vanochtend, toen ik mijn klas Engels binnenliep. Ik was een half uur te laat en zij zaten daar te zwoegen op hun boekverslagen. Naar mijn docente toelopend vraag ik of ik ook een mondeling kan doen, de rest van de klas luisterde mee en mompelde wat. Mondelingen zijn namelijk alles behalve gewenst, omdat je daarbij binnen tien minuten moet bewijzen dat je het boek gelezen hebt. De meesten worden dan afgemaakt, ik lul mijn docente binnen tien minuten plat en doe daarna een tweede boekverslag, krijg het voor een kwart af, lever het in, zij keurde het goed. Ik ben gewoon goed in engels, en beter dan die mensen in mijn klas.

Dat geeft best een superieur gevoel.
Dus omdat je een BEETJE Engels kan ben je Superieur??? wat een zwakke verdediging!!!
Jij bent dan mss SUPER, MEGA , GEWELDIG, ... in Engels maar wie weet faal je serieus op andere zaken (maar zeg je ze gewoon niet).

Eerlijk gezegd doen de meeste mensen die hun hier "meer" voelen dan andere, me eerder denken aan de theorië van Nietzsche!!!
Jullie doen net of jullie de übermenschen zijn !!!!
(Ik weet niet of je dan weet waar me dat als gevolg aan doet denken; maar in ieder geval aan niet veel positief, als je weet dat dit ook wel eens de "Nazi-filosoof" wordt genoemd.)
Oud 13-01-2004, 19:59
neteke
neteke is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-01-2004 @ 20:29:
En voordat de niet-Vlamingen hier verkeerde gedachten krijgen: de afkorting ASO heeft niets met asociaal te maken, maar staat voor Algemeen Secundair Onderwijs...
Inderdaat ja, ASO staat voor Algemeen secundair onderwijs!!!
(ook van België????(mathfreak) )
Oud 13-01-2004, 20:10
Jolt_temp
Jolt_temp is offline
Citaat:
neteke schreef op 13-01-2004 @ 20:58:
Dus omdat je een BEETJE Engels kan ben je Superieur??? wat een zwakke verdediging!!!
Jij bent dan mss SUPER, MEGA , GEWELDIG, ... in Engels maar wie weet faal je serieus op andere zaken (maar zeg je ze gewoon niet).

Eerlijk gezegd doen de meeste mensen die hun hier "meer" voelen dan andere, me eerder denken aan de theorië van Nietzsche!!!
Jullie doen net of jullie de übermenschen zijn !!!!
(Ik weet niet of je dan weet waar me dat als gevolg aan doet denken; maar in ieder geval aan niet veel positief, als je weet dat dit ook wel eens de "Nazi-filosoof" wordt genoemd.)
Meid, jij leest niet goed, leer lezen!
Ik weet dat ik minder goed ben in andere dingen, ik haal met veel leren een onvoldoende voor bijvoorbeeld economie, maar dat neemt niet weg dat ik verdomde goed ben in engels.
Als ik goed presteer, voel ik me goed, dan voel ik me natuurlijk beter dan mensen die minder goed presteren, omdat zij er minder goed in zijn. Als ik slecht presteer, dan voel ik me minder goed, maar als ik heel erg mijn best heb gedaan, en dan alsnog een slechte prestatie lever, dan voel ik me minder slecht dan anders. Ik heb mijn uiterste best dan gedaan.
Het gaat hier helemaal niet over nazi's, je moet niet zomaar met begrippen gaan gooien als je er geen ene zak vanaf weet.
Nazi's hebben mensen vermoord die zij inferieur achtten. Jij zal mij nooit met een spies de engels les binnen zien lopen en iedereen die een lager cijfer dan dat van mij haalt, aan mijn spies rijgen. Dat maak jij er van.

Ik heb het helemaal niet over ubermenschen, over weetikveelwat, maar ik zeg alleen maar, dat als ik met gemak een beter cijfer haal dan mijn andere klas, omdat ik gewoon goed ben in dat vak, mij verdomde goed goed. Ja, dan voel ik mezelf superieur. Dat is immers ook een beetje superieuriteit.
Ik zeg dat niet, ik post het hoogstens op een forum, maar niemand die daar last van heeft, afgezien van de gefrustreerde tiener die net het woord ubermensch en de theorie van nietsche heeft gelezen.

Laten wij eens kijken: www.vandale.nl zegt:
su·pe·ri·eur1 (de ~ (m.), ~en)1 iem. die hoger in rang is
2 letter of cijfer boven de regel

su·pe·ri·eur2 (bn.)
1 weergaloos
2 beter <=> inferieur
3 hoger op de regel geplaatst => superscript

Welnu. Ik haal een tien voor engels en scoor daarmee het hoogste cijfer van mijn klas. Volgens vandale.nl ben ik dan superieur aan mijn klas, omdat ik beter ben. Helemaal niet volgens het regime van de nazi's, hoor.

Jij post beledigend.
Oud 13-01-2004, 21:05
neteke
neteke is offline
[QUOTE]Jolt schreef op 13-01-2004 @ 21:10:
[B]
Welnu. Ik haal een tien voor engels en scoor daarmee het hoogste cijfer van mijn klas. Volgens vandale.nl ben ik dan superieur aan mijn klas, omdat ik beter ben. Helemaal niet volgens het regime van de nazi's, hoor.

Oké dat van die Nazi's komt mss een beeke verkeerd over maar in ieder geval wil ik ff duidelijk maken dat dat niet op u bedoelt was van die nazi's! Goed je hebt gelijk als dat zo over komt dan echt waar , sorry daarvoor!!!(maar ik had het zo nog niet bekeken)

Het enige wat ik wou zeggen en dat was NIET op u bedoelt Jolt, is dat de mensen die zeggen dat ze "meer" zijn omdat ze hogere studies hebben gedaan, dat ze net doen zoals dus ja die übermenschen. wat dus wilt zeggen dat wij, de rest van de mensen (laat ik het zo maar zeggen) incl. ik, volgens hen maar kuddemensen zouden zijn, wat niet meer wilt zeggen dan dat wij maar gewoon mensen zouden zijn die "de anderen " (wie dat dan ook mogen zijn ) MAAR nadoen !!! (begrijp je, dat van die nazi-filosoof had ik inderdaat mss beter weggelaten (waarvoor mijn excuses) maar ik wou da er gewoon ff bij vermelden,maar inderdaat dat had totaal niks met dit topic te maken ) (Sorry, aan iedereen die zich aangesproken voelde het was echt niet mijn bedoeling iemand te beledigen, noch te kwetsen!!!)
groetjes
Neteke
Oud 13-01-2004, 21:21
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Ik voel me altijd superieur, ik ben het ook, dus is het een terecht gevoel. Misschien heeft het iets te maken met mijn arische afkomst?
Oud 13-01-2004, 21:40
boem
boem is offline
Oud 14-01-2004, 11:11
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
L1 schreef op 12-01-2004 @ 22:14:

het feit dat je VWO gehaald is echt niet superieur te noemen. Dan heb je je talenten goed benut, meer niet
Ik heb niet eens VWO maar havo maar goed, het zit dus zo: mijn oud-klasgenoten riepen: van haar komt niks terecht. Ik ben daar van school gegaan en heb netjes mijn havo in 5 jaar afgerond. Vervolgens ben ik communicatie gaan studeren, heb de propedeuse gehaald en begin in februari aan de UvA. En mijn oud-klasgenoten? Die zijn allemaal blijven zitten.. de helft is nu klaar met havo (of lager) en is nu eerstejaars, óf werkt. Maar als ze me tegenkomen en met zo'n irritant superieur stemmetje vragen wat ik nu doe en ik dat vertel, en zij stomverbaasd kijken vind ik dat toch wel eventjes heel erg leuk

Maar ik zag laatst een documantaire over hoogbegaafde kinderen op National Geographic (of RTL4, een van de twee). Díe kinderen hebben het recht om zich superieur te noemen. De één studeerde met 6 (!) jaar al aan de universiteit (hoogste IQ ooit gemeten, 298+ geloof ik ) en de andere speelde op zesjarige leeftijd al alle beroemde (zeer moeilijke) vioolconcerten, treedt op over de hele wereld, en heeft inmiddels (ze is nu 13 jaar) een platencontract. Die kinderen zijn superieur op bepaalde gebieden. Als ik zoiets zie denk ik altijd: mijn god! en ík dúrf mijzelf dan slim te noemen?
Oud 14-01-2004, 11:12
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 13-01-2004 @ 22:21:
Ik voel me altijd superieur, ik ben het ook, dus is het een terecht gevoel. Misschien heeft het iets te maken met mijn arische afkomst?
get a life
Oud 14-01-2004, 12:13
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-01-2004 @ 12:12:
get a life
Jij bent inspiratieloos.
Oud 14-01-2004, 12:14
telluriet
telluriet is offline
Heb jij geen school? Hup, aan je huiswerk dekselse kwajongen!
Oud 14-01-2004, 12:40
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Heel soms wel, dat was op een avond toen ik uit was heel erg, in mijzelf lachte ik iedereen uit die voor me stond, naar me te kijken, hoe ik op de dansvloer stond...
Het gaf me zo'n goed gevoel! Maar echt vaak gebeurd zoiets niet.
Oud 14-01-2004, 13:05
Verwijderd
Nou, toen ik hoorde dat ik een 8 had voor mn presentatie engels en dat t een van de beste tot nu toe was.. ja, toen wel ffies.. maar meer verbaasd vind t gewoon goed van mezelf

(of is wat ik nu zeg niet het superieur voelen )
Oud 14-01-2004, 13:24
Verwijderd
Dankzij het deelforum mystiek heb ik wel wat egostrelingen gekregen, ja.
Oud 14-01-2004, 14:47
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-01-2004 @ 12:11:
Ik heb niet eens VWO maar havo maar goed, het zit dus zo: mijn oud-klasgenoten riepen: van haar komt niks terecht. Ik ben daar van school gegaan en heb netjes mijn havo in 5 jaar afgerond. Vervolgens ben ik communicatie gaan studeren, heb de propedeuse gehaald en begin in februari aan de UvA. En mijn oud-klasgenoten? Die zijn allemaal blijven zitten.. de helft is nu klaar met havo (of lager) en is nu eerstejaars, óf werkt. Maar als ze me tegenkomen en met zo'n irritant superieur stemmetje vragen wat ik nu doe en ik dat vertel, en zij stomverbaasd kijken vind ik dat toch wel eventjes heel erg leuk

Maar ik zag laatst een documantaire over hoogbegaafde kinderen op National Geographic (of RTL4, een van de twee). Díe kinderen hebben het recht om zich superieur te noemen. De één studeerde met 6 (!) jaar al aan de universiteit (hoogste IQ ooit gemeten, 298+ geloof ik ) en de andere speelde op zesjarige leeftijd al alle beroemde (zeer moeilijke) vioolconcerten, treedt op over de hele wereld, en heeft inmiddels (ze is nu 13 jaar) een platencontract. Die kinderen zijn superieur op bepaalde gebieden. Als ik zoiets zie denk ik altijd: mijn god! en ík dúrf mijzelf dan slim te noemen?

ik denk dat je dit soort voorbeelden wel in de juiste proporties moet zien, ja die kinderen mogen zich ( uiteraard ) superieur in die dingen waar ze zo goed in zijn noemen, maar je weet niet hoe hun ontwikkeling is verlopen
dat meisje van die viool bv. ik heb er echt bewondering voor hoor , begrijp me niet verkeerd , maar mss heeft ze er heel haar leventje al aan geweid. het schijnt bv zo te zijn dat wanner babies veel muziek horen ze ook een goede muzikale ontwikkeling zullen krijgen, dit soort factoren kunnen naar mijn mening sterk mee spelen

bij dat jongetje van 6;
ja je hoort heel vaak dat bv autistische mensen een gigantisch hoog iq hebben, zoiets zou het bij hem ook kunnen zijn
ik zeg niet dat hij een of andere psycho is, maar zijn hersenen zijn niet echt wat er mestal onder normaal verstaan wordt

ik denk Kim, dat jij een zeer grote prestatie hebt geleverd, in verhouding
ik bedoel havo is niet mega geweldig, er kan hoger zeg maar, maar op zich is t natuurlijk gewoon goed, en dat je je nog verder op hebt wetenb te krikken ook naar de uva
maar ook dit is natuurlijk niet net zo uitzonderlijk
ik bedoel meer, je klasgenoten zijn zo anders geindigd, als je je door hen had laten beiinvloeden had alles zoi anders kunnen lopen, maar dat is duz nioet gebeurd

die 2 die je noemde zijn mss wel naar en prive school geweest waar ze heel fanatiek van werden of zo, jij hebt het zelf gedaan en hebt duz wel degelijk het recht om jezelf slim te noemen
Oud 14-01-2004, 19:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
neteke schreef op 13-01-2004 @ 20:59:
Inderdaad ja, ASO staat voor Algemeen secundair onderwijs!!!
(ook van België????(mathfreak) )
Nee, ik woon in de provincie Noord-Brabant, maar ik ben de afkortingen die jullie in het onderwijs gebruiken in diverse boeken en artikelen van Vlaamse schrijvers tegen gekomen, vandaar dat ik ze ken.
Oud 15-01-2004, 18:23
Verwijderd
Moet zeggen dat op het gebied van Nietzsche ik me even superieur voelde ten opzichte van de persoon die zijn naam aanhaalde

Maar serieus: een uiting van intelligentie is juist dat je je niet superieur gaat voelen ten opzichte van andere mensen, ondanks het feit dat je het welbeschouwd misschien bent. Wij Nederlanders schijnen hier vrij goed in te zijn, aangezien relativering en nuchterheid hier als hoge deugden worden aangeslagen.
Men moet maar zo denken: Er is altijd wel iemand op de wereld die beter is in de dingen waar ik in uitblink, en eigenlijk ben ik een nutteloos, machteloos en overbodig klein individu.

Ook al pak je bijvoorbeeld de snelste schaatser op de tien kilometer, er is hoogst waarschijnlijk altijd wel iemand die het sneller zou kunnen maar nooit heeft leren schaatsen.
Oud 15-01-2004, 21:19
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 14-01-2004 @ 15:47:
ik denk dat je dit soort voorbeelden wel in de juiste proporties moet zien, ja die kinderen mogen zich ( uiteraard ) superieur in die dingen waar ze zo goed in zijn noemen, maar je weet niet hoe hun ontwikkeling is verlopen
dat meisje van die viool bv. ik heb er echt bewondering voor hoor , begrijp me niet verkeerd , maar mss heeft ze er heel haar leventje al aan geweid. het schijnt bv zo te zijn dat wanner babies veel muziek horen ze ook een goede muzikale ontwikkeling zullen krijgen, dit soort factoren kunnen naar mijn mening sterk mee spelen

bij dat jongetje van 6;
ja je hoort heel vaak dat bv autistische mensen een gigantisch hoog iq hebben, zoiets zou het bij hem ook kunnen zijn
ik zeg niet dat hij een of andere psycho is, maar zijn hersenen zijn niet echt wat er mestal onder normaal verstaan wordt

ik denk Kim, dat jij een zeer grote prestatie hebt geleverd, in verhouding
ik bedoel havo is niet mega geweldig, er kan hoger zeg maar, maar op zich is t natuurlijk gewoon goed, en dat je je nog verder op hebt wetenb te krikken ook naar de uva
maar ook dit is natuurlijk niet net zo uitzonderlijk
ik bedoel meer, je klasgenoten zijn zo anders geindigd, als je je door hen had laten beiinvloeden had alles zoi anders kunnen lopen, maar dat is duz nioet gebeurd

die 2 die je noemde zijn mss wel naar en prive school geweest waar ze heel fanatiek van werden of zo, jij hebt het zelf gedaan en hebt duz wel degelijk het recht om jezelf slim te noemen
Dank u en ach, die oud-klasgenoten... ik ben daar van school gegaan omdat ik wist dat het dan fout met mij zou aflopen... (ben op vwo begonnen, afgezakt naar havo door oa die school en andere omstandigheden). Ligt dus voor een deel aan die school, maar ook wel aan die klas.

Dat jongetje van 6 heeft inderdaad een communicatiestoornis, hij kan niet praten als het moet, hij weet het dan wel maar kan het niet verwoorden ed. Ik zou ook niet met hem willen ruilen, volgens mij heb je dan bijna geen vrienden (niemand zit op jouw niveau... de meesten niet qua intelligentie, en degenen op de universiteit niet qua leeftijd) bovendien denk ik dat je met zo'n stoornis niet snel een baan vind. Maar dat neemt niet weg dat ik verdomd graag zijn cijferlijst had gehad (allemaal A's- 10en en 9ens dus ).

Dat meisje van 6 heeft inderdaad ook speciale les, zij wil het ook zelf. Maar goed, als jij zo'n uitzonderlijk talent zou hebben zou je het ook zo goed mogelijk willen uitbouwen en ervan profiteren. Natuurlijk is ze wel gestimuleerd door de ouders, maar op mij kwam het over alsof zij zelf het graagst wil. Niet gepusht dus.

Aan de andere kant lijkt het me vreselijk om zó begaafd te zijn (vooral in dat geval van het jongetje van 6): iedereen heeft torenhoge verwachtingen van je, en je moet ze maar wel eventjes waarmaken. Bovendien heeft ie later in de maatschappij waarschijnlijk wél een supergoede opleiding, maar waar kiezen bedrijven hun werknemers op uit: de persoonlijkheid. Pas op nummer 3 staat opleiding. Vooral als je een communicatiestoornis hebt, zal het nog heel veel problemen voor hem geven om normaal te functioneren in de maatschappij.
Oud 16-01-2004, 08:31
Jolt_temp
Jolt_temp is offline
Citaat:
neteke schreef op 13-01-2004 @ 22:05:
Oké dat van die Nazi's komt mss een beeke verkeerd over maar in ieder geval wil ik ff duidelijk maken dat dat niet op u bedoelt was van die nazi's! Goed je hebt gelijk als dat zo over komt dan echt waar , sorry daarvoor!!!(maar ik had het zo nog niet bekeken)

Het enige wat ik wou zeggen en dat was NIET op u bedoelt Jolt, is dat de mensen die zeggen dat ze "meer" zijn omdat ze hogere studies hebben gedaan, dat ze net doen zoals dus ja die übermenschen. wat dus wilt zeggen dat wij, de rest van de mensen (laat ik het zo maar zeggen) incl. ik, volgens hen maar kuddemensen zouden zijn, wat niet meer wilt zeggen dan dat wij maar gewoon mensen zouden zijn die "de anderen " (wie dat dan ook mogen zijn ) MAAR nadoen !!! (begrijp je, dat van die nazi-filosoof had ik inderdaat mss beter weggelaten (waarvoor mijn excuses) maar ik wou da er gewoon ff bij vermelden,maar inderdaat dat had totaal niks met dit topic te maken ) (Sorry, aan iedereen die zich aangesproken voelde het was echt niet mijn bedoeling iemand te beledigen, noch te kwetsen!!!)
groetjes
Neteke
Is goed joh.

Ik volg je ook wel, het is gruwelijk als mensen zich op zo'n manier opstellen. Zo'n vorm van 'superieuriteit' is gewoon walgelijk.
Oud 16-01-2004, 09:41
neteke
neteke is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-01-2004 @ 09:31:
Is goed joh.

Ik volg je ook wel, het is gruwelijk als mensen zich op zo'n manier opstellen. Zo'n vorm van 'superieuriteit' is gewoon walgelijk.
Thnx jolt!!!
en nogmaals sorry voor het misverstandje !!!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten