Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2004, 12:40
Verwijderd
ik ga maar weer verder uitzieken
nog veel plezier met niceman
Advertentie
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 16-01-2004 @ 13:37:
Geen mening over (ik weet wie hij is, hij heeft samengewerkt met Karl Marx en meegeholpen aan het communistisch manifest.
Valt me van je tegen. Een van de vaders van het communisme en je hebt daar nieteens een mening over.
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 16-01-2004 @ 13:40:
Valt me van je tegen. Een van de vaders van het communisme en je hebt daar nieteens een mening over.
tja............. ik zeg nix
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:37:
Verder is zoals vele andere zeggen al zo vaak geprobeerd communisme te vormen (in andere landen) en dit werkt nooit. er komt armoede.
Sociale zekerheid en stabiliteit noem ik geen armoede, kapitalisme is armoede kijk maar naar AFrika en latijns amerika maar ook hier in Nederland net zo goed, je bent nog te jong meisje om het te snappen ga jij maar zaterdag met je vriendje naar Idols kijken met een breezer.
Oud 16-01-2004, 12:42
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:37:
Het gaat zo toch goed met Nederland?
Je bent nog jong en naief kwa geweld en hebzucht gaan we behoorlijk de verkeerde kant op maar zoals ik al eerder zij je bent nog te jong om het te snappen.
Oud 16-01-2004, 12:43
jet
jet is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 16-01-2004 @ 13:40:
Sociale zekerheid en stabiliteit noem ik geen armoede, kapitalisme is armoede kijk maar naar AFrika en latijns amerika maar ook hier in Nederland net zo goed, je bent nog te jong meisje om het te snappen ga jij maar zaterdag met je vriendje naar Idols kijken met een breezer.
heel makkelijk, als je maar op 1 ding iets onzinnigs terug kan zeggen me anvallen op mn leeftijd. ik hou mag trouwens geen suiker, dus de suikerbommen van een breezers vallen af. en ik vind idols ook een beetje een goedkop commercieel succesje.. sorry.

kan jij trouwens verklaren dat als het communisme zo ontzettend goed is mensen zo graag uit oost- duitsland weg wilden naar west- duitsland/ hoe blind ben jij als je het communisme beter vind werken dan de democratische samenleving?

nog vergeten ook, het is sinds gister uit met mn vriend, dus ik kan ook neit meer met hem kijken...
Oud 16-01-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Solero schreef op 16-01-2004 @ 13:33:
omg wat zijn jullie links blind zeg!!
er zitten ALLEEN maar nadelen aan het plan en het kan niet tot stand komen !!!
zucht , ik krijg jullie toch niet overtuigt van mijn rechtse standpunt
Ik ben noch blind voor de nadelen ( je zou ook mijn replies goed kunnen lezen ) noch voor de voordelen, en nee overtuigd krijg je me niet, en volgens mij heeft iedereen recht op een politieke eigen mening, zonder dat hij wordt afgekraakt door rechtse mensen of linkse mensen.
Als we elkaar wat meer in onze waarde laten, en inhoudelijke vragen stellen, ipv dom afkraken van een plan, word de sfeer er ook beter op
Oud 16-01-2004, 12:44
jet
jet is offline
daarbij.. zit je nog echt op de havo zoals je info vermeld?
Oud 16-01-2004, 12:45
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
Solero schreef op 16-01-2004 @ 13:36:
noem er is een paar , of 1
* Meer sociale woningbouw, vooral voor jongeren die studeren.
* Gratis onderwijs & gezondheidszorg
* Geboortebeperking tot 2 kinderen.
* monarchie afschaffen
* criminelen worden harder aangepakt
* jongerenwerkkampen oprichten voor heropvoeding voor agressieve probleemjongeren.
* Geweld tegen vrouwen moet meer aandacht hebben en harder worden aangepakt.
* Douane, grenzen strenger bewaken.
* Meer stimulering voor zon-wind-water energie.
* Gratis openbaar vervoer
* Keihard optreden tegen milieuvervuilers (zowel instellingen als individu)
* Markermeer inpolderen

Dit vind ik opzich best wel goede punten (hoewel gratis gezondheidszorg enzo erg moeilijk uitvoerbaar is, en dan zal het nog wel niet gratis zijn want dan zal je er wel via belastingen aan mee moeten betalen).
Oud 16-01-2004, 12:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:44:
Oud 16-01-2004, 12:46
jet
jet is offline
Citaat:
mmmm schreef op 16-01-2004 @ 13:45:
* Meer sociale woningbouw, vooral voor jongeren die studeren.
* Gratis onderwijs & gezondheidszorg
* Geboortebeperking tot 2 kinderen.
* monarchie afschaffen
* criminelen worden harder aangepakt
* jongerenwerkkampen oprichten voor heropvoeding voor agressieve probleemjongeren.
* Geweld tegen vrouwen moet meer aandacht hebben en harder worden aangepakt.
* Douane, grenzen strenger bewaken.
* Meer stimulering voor zon-wind-water energie.
* Gratis openbaar vervoer
* Keihard optreden tegen milieuvervuilers (zowel instellingen als individu)
* Markermeer inpolderen

Dit vind ik opzich best wel goede punten (hoewel gratis gezondheidszorg enzo erg moeilijk uitvoerbaar is, en dan zal het nog wel niet gratis zijn want dan zal je er wel via belastingen aan mee moeten betalen).

1 vraag: hoe wil je het bekostigen?
Oud 16-01-2004, 12:46
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:43:
kan jij trouwens verklaren dat als het communisme zo ontzettendgoed is mensen zo graag uit oost- duitsland weg wilden naar west- duitsland/ hoe blind ben jij als je het communisme beter vind werken dan de democratische samenleving?
Er waren ook mensen die naar de DDR wouden vluchten maar dat haalde de media niet, democratie brengt armoede, tweedeling en corruptie, en criminialteit en agressie want door die tweedeling ontstaat dat in de Sovjetunie had men zekerheid.
Oud 16-01-2004, 12:47
jet
jet is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 16-01-2004 @ 13:46:
Er waren ook mensen die naar de DDR wouden vluchten maar dat haalde de media niet, democratie brengt armoede, tweedeling en corruptie, en criminialteit en agressie want door die tweedeling ontstaat dat in de Sovjetunie had men zekerheid.
het haalde de media niet omdat het zo'n minderheid was.

in de sovjet unie hadden ze zekerheid. de zekerheid van armoede. Maar ik neem aan dat het met jou ook heel slecht gaat sinds je een computer kan bekostigen.. sorry daarvoor he
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 16-01-2004 @ 13:46:
Maar waarom wouden er mensen uit de DDR vluchten als dat zo'n paradijs was?
puk_666
puk_666 is offline
ik vind je plan niet goed omdat het in de praktijk nooit gaat werken en de mensen komen dan in opstand omdat ze teveel het idee krijgen in een grote gevangenis te leven.. tenminste zo zie ik het...
Oud 16-01-2004, 12:49
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:46:
Nou, ik vind dat je de zwakkeren wat minder zal moeten geven (aan uitkeringen) en dan zouden er meer aan het werk gaan en dat is alzo beter.
Belastingen zijn een bron van inkomsten.
Monarchie afschaffen behoud je ook iets geld mee.
De gevangenissen zo maken dat je er geen geld aan uitgeeft maar dat je eraan verdient (de gevangenen hard laten werken).

En ik zei eigenlijk ook al dat het moeilijk zou zijn om dat op te kunnen brengen.
Oud 16-01-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:44:
Kun je nu werkelijk met niks beters komen, als je toch niks te melden hebt, zeg dan niks
Oud 16-01-2004, 12:50
jet
jet is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 16-01-2004 @ 13:49:
Kun je nu werkelijk met niks beters komen, als je toch niks te melden hebt, zeg dan niks
je bent werkelijk slechtziend he? of je bent selectief qua info in je opnemen. had je geen andere post van me gezien? maar als hij er mee komt dat ik jong en naief ben en hij zou nog in 5 HAVO zitten dan wil ik toch met mijn 5 gymnasium gaan patsen
Oud 16-01-2004, 12:51
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:46:
Door burgerlijke belastingen maar dat komt ook daadwerkelijk terrecht bij sociale voorzieningen als gezondheidszorg & onderwijs zoals in Cuba gebeurt.
Oud 16-01-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
puk_666 schreef op 16-01-2004 @ 13:47:
ik vind je plan niet goed omdat het in de praktijk nooit gaat werken en de mensen komen dan in opstand omdat ze teveel het idee krijgen in een grote gevangenis te leven.. tenminste zo zie ik het...
Het gaat er meer om dat het voorgestelde programma best goed is, behalve die geheime politie, want daar creeer je angst mee.
De 5 jaren plannen hebben uiteindelijk desastreuze gevolgen gehad, en je kweekt er mensen mee die hun motivatie om te werken verliezen.
Om maar eens wat echte argumenten te noemen, mevrouw jet666
Oud 16-01-2004, 12:53
jet
jet is offline
Citaat:
mmmm schreef op 16-01-2004 @ 13:49:
Nou, ik vind dat je de zwakkeren wat minder zal moeten geven (aan uitkeringen) en dan zouden er meer aan het werk gaan en dat is alzo beter.
Belastingen zijn een bron van inkomsten.
Monarchie afschaffen behoud je ook iets geld mee.
De gevangenissen zo maken dat je er geen geld aan uitgeeft maar dat je eraan verdient (de gevangenen hard laten werken).

En ik zei eigenlijk ook al dat het moeilijk zou zijn om dat op te kunnen brengen.
ik kan je verzekeren minstens de helft van de werkeloze heel graag zou willen werken... en sommige kunnen gewoon geen baan vinden doordat er op dit moment een banen te kort is. en het gevangene systeem is moeilijk naar dat idee van jou om te zetten. in theorie leuk plan, in ppraktijk is de meerderheid van de gevangene toch niet met zo'n hoog iq en een goede opleiding begunstigd. dus wat voor werk zouden ze kunnen doen waarbij ze geen schade aan kunnen richten?

maar, de monarchie afschaffen ben ik helemaal voor!
Oud 16-01-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:50:
je bent werkelijk slechtziend he? of je bent selectief qua info in je opnemen. had je geen andere post van me gezien? maar als hij er mee komt dat ik jong en naief ben en hij zou nog in 5 HAVO zitten dan wil ik toch met mijn 5 gymnasium gaan patsen
En dat is nu net het probleem, ik lees info wel, maar jij geeft alleen maar flauwekul, en dat vind ik geen info
Oud 16-01-2004, 12:54
jet
jet is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 16-01-2004 @ 13:54:
En dat is nu net het probleem, ik lees info wel, maar jij geeft alleen maar flauwekul, en dat vind ik geen info
als ik flauwekul geef geven julile (jij en nice man) dat ook
Oud 16-01-2004, 12:55
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:53:
ik kan je verzekeren minstens de helft van de werkeloze heel graag zou willen werken... en sommige kunnen gewoon geen baan vinden doordat er op dit moment een banen te kort is. en het gevangene systeem is moeilijk naar dat idee van jou om te zetten. in theorie leuk plan, in ppraktijk is de meerderheid van de gevangene toch niet met zo'n hoog iq en een goede opleiding begunstigd. dus wat voor werk zouden ze kunnen doen waarbij ze geen schade aan kunnen richten?

Gevangenen gewoon verplichten tot hard werken in fabrieken of bepaalde dingen produceren in de gevangenis.

En ik verzeker je dat heel veel mensen die van een uitkering genieten ook even er lekker zwart bij werken, gewoon verlagen die hap, zo bespaar je kosten en stimuleer je ze om wit te werken.
Oud 16-01-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:53:

Kijk en dit is argumenteren!!

En om op je vraag een antwoord te geven:
Niet alle gevangenen zijn dom ( niet jouw woorden ) er zijn er zat die bijvoorbeeld producten kunnen verpakken, of kantoorachtige baantjes kunnen doen.
Of bijvoorbeeld in de receycling
Oud 16-01-2004, 12:56
jet
jet is offline
Citaat:
mmmm schreef op 16-01-2004 @ 13:55:
Gevangenen gewoon verplichten tot hard werken in fabrieken of bepaalde dingen produceren in de gevangenis.

En ik verzeker je dat heel veel mensen die van een uitkering genieten ook even er lekker zwart bij werken, gewoon verlagen die hap, zo bespaar je kosten en stimuleer je ze om wit te werken.
ja maar daardoor benadeel je ook de mensen die gewoon echt geen baan kunnen vinden en met veel te weinig geld zichzelf en soms ook andere moeten onderhouden. Je vergeet dat het niet voor neits vestaat, de sociale voorzieningen, het merendeel heeft het echt nodig
Oud 16-01-2004, 12:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 16-01-2004 @ 13:54:
Ga jij nou maar naar de mavo.

Offtopic: Wedden dat je zo'n opmerking niet leuk vind? En dat je ertegen gaat protesteren...?
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-01-2004 @ 13:57:
Wat is er mis met MAVO?
Verwijderd
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:54:
als ik flauwekul geef geven julile (jij en nice man) dat ook
Over slecht lezen of selectief info in je opnemen gesproken, .aar never mind, ik had al gezien dat je wel tot een normale discussie in staat bent
Oud 16-01-2004, 12:58
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:56:
ja maar daardoor benadeel je ook de mensen die gewoon echt geen baan kunnen vinden en met veel te weinig geld zichzelf en soms ook andere moeten onderhouden. Je vergeet dat het niet voor neits vestaat, de sociale voorzieningen, het merendeel heeft het echt nodig
Ik zal dan ook alle mensen echt laten testen, als je gehandicapt bent en je loopt met krukken kan je nog wel werken vind ik, maar bijvoorbeeld als je verlamd bent of als je (zwaar) geestelijk gehandicapt bent dan hoef je niet te werken.
Oud 16-01-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-01-2004 @ 13:57:

Offtopic: Wedden dat je zo'n opmerking niet leuk vind? En dat je ertegen gaat protesteren...?
Is al te laat.......
Oud 16-01-2004, 12:59
jet
jet is offline
Citaat:
mmmm schreef op 16-01-2004 @ 13:58:
Ik zal dan ook alle mensen echt laten testen, als je gehandicapt bent en je loopt met krukken kan je nog wel werken vind ik, maar bijvoorbeeld als je verlamd bent of als je (zwaar) geestelijk gehandicapt bent dan hoef je niet te werken.
Je hebt het nu over arbeidsongeschiktheid he, en niet over werkeloosheid. zit een nogal groot verschil in.. en dat testen is geen geld voor, en ook geen mensen
Oud 16-01-2004, 12:59
Verwijderd
Beste fleet, ik laat me niet zomaar uit de tent lokken hoor, maar je poging was wel leuk......
Oud 16-01-2004, 13:00
niceman1984
niceman1984 is offline
in mijn ogen is een communistische maatschappij beter in een democratie ontstaat armoede, criminaliteit, corruptie, agressie en worden burgerlijke rechten afgebroken door tweedeling.

democratie is een hebzuchtig systeem die zowel mens als milieu vernietigen, waar sommige mensen beter worden over ruggen van anderen.
Oud 16-01-2004, 13:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 16-01-2004 @ 13:57:
Wat is er mis met MAVO?
Niets, maar hij zit op het conservatorium.
Oud 16-01-2004, 13:01
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 13:59:
Je hebt het nu over arbeidsongeschiktheid he, en niet over werkeloosheid. zit een nogal groot verschil in.. en dat testen is geen geld voor, en ook geen mensen
De mensen die zeggen dat ze niet kunnen werken door lichamelijke omstandigheden zijn arbeidsongeschikt bijvoorbeeld, maar ik vind dat je die mensen weer allemaal een strengere keuring moet laten ondergaan. En mensen die werkloos zijn die kan je natuurlijk altijd gewoon helpen aan een baan.
En mensen om te keuren zijn er wel, gewoon mensen die dat kunnen (die heb je nu ook).
Oud 16-01-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-01-2004 @ 14:01:
Niets, maar hij zit op het conservatorium.
ja en daar ben ik trots op
Oud 16-01-2004, 13:03
jet
jet is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 16-01-2004 @ 14:00:
in mijn ogen is een communistische maatschappij beter in een democratie ontstaat armoede, criminaliteit, corruptie, agressie en worden burgerlijke rechten afgebroken door tweedeling.

democratie is een hebzuchtig systeem die zowel mens als milieu vernietigen, waar sommige mensen beter worden over ruggen van anderen.

*armoede: dit is al vaka gezegd.. sovjetunie wa sook armoede

*criminaliteit is overal. mensne willen altijd meer, dat zit in hun natuur

* corruptie zal je alleen kunnen voorkomen als leiders gekozen kunen worden en dan vraag ik me toch af of dat kan bij jou systeem.. corruptie zit net als criminaliteit in de natuur van de mens. tenzij ze hun plaats kunnen accepteren

ik ga er heel kort op in dat weet ik. maar dat komt omdat ik t onzinnig vind
Oud 16-01-2004, 13:03
Warsocket
Warsocket is offline
Leuk joh
Je vergeet even een paar agendapunten:

-het land economisch naar de knoppen helpen door iedereen werk toe te bedelen en er wordt niet meer geproduceerd wat nodig is maar wat de staat wil

Ja de staat stelt het bij, te langzaam

communisme opzich de ideen zijn wel goed lees idealistisch
alleen in de praktijk wordt je land dus een puinhoop

Dus ik vindt het niks
Oud 16-01-2004, 13:04
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
mmmm schreef op 16-01-2004 @ 14:01:
De mensen die zeggen dat ze niet kunnen werken door lichamelijke omstandigheden zijn arbeidsongeschikt bijvoorbeeld, maar ik vind dat je die mensen weer allemaal een strengere keuring moet laten ondergaan. En mensen die werkloos zijn die kan je natuurlijk altijd gewoon helpen aan een baan.
Landbouw meer met de hand doen zo kun je ook veel arbeidsplaatsen creeiren

Oud 16-01-2004, 13:04
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 16-01-2004 @ 14:04:

[afbeelding]
Meer en betere machines. Niet met de hand.
Oud 16-01-2004, 13:05
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-01-2004 @ 13:04:
Nee, liever niet.
Ik had het natuurlijk niet tegen jou.
jet
jet is offline
Citaat:
mmmm schreef op 16-01-2004 @ 14:01:
En mensen om te keuren zijn er wel, gewoon mensen die dat kunnen (die heb je nu ook).
de keuring is al ontzettend goed (toevallig laatst zembla gezien) je moet echt heel veel hebben voordat ze je arbeidsongeschikt verklaren.. maar er zijn nou eenmaal weinig banen voor mensen die deels arbeidsongeschikt zijn.

ik zag daar trouwens ook hoe teleurgesteld de mensen zijn als ze arbeidsongeschikt worden verklaard ( de meeste dan he)
Verwijderd
Lol, meesterlijk topic Post eens wat meer van die Stalinplaatjes
jet
jet is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 16-01-2004 @ 14:04:

en een stap achter uit doen in het industrialisme

Oud 16-01-2004, 13:06
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 16-01-2004 @ 14:05:
Ik had het natuurlijk niet tegen jou.
Oh, ik dacht al dat ik niets gedaan had.
Oud 16-01-2004, 13:07
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
mmmm schreef op 16-01-2004 @ 14:04:
Meer en betere machines. Niet met de hand.
ach het heeft iets nostalgisch landarbeiders op het platteland te werken

maar op deze manier kun je veel arbeidsplaatsen creeiren alleen jammer dat het dan vaak seizoenswerk is in de winter kunnen ze anders in fabrieken werken
Oud 16-01-2004, 13:07
zus
zus is offline
Hmm..met geschiedenis hebben we het er dus over. Over Stalin enzo..

Hoeveel hij wel niet teweeg heeft gebracht..Snap je dat niet? Oost-Duitsland is door Stalin nog steeds een stuk armer dan West-Duitsland. En dit is nog maar een klein voorbeeldje. Denk je als je dit leest niet zoiets van..Hmm..misschien is het communisme toch niet zo handig? Om het maar lichtjes te zeggen..
Oud 16-01-2004, 13:09
mmmm
mmmm is offline
Citaat:
jet666 schreef op 16-01-2004 @ 14:05:
de keuring is al ontzettend goed (toevallig laatst zembla gezien) je moet echt heel veel hebben voordat ze je arbeidsongeschikt verklaren.. maar er zijn nou eenmaal weinig banen voor mensen die deels arbeidsongeschikt zijn.

ik zag daar trouwens ook hoe teleurgesteld de mensen zijn als ze arbeidsongeschikt worden verklaard ( de meeste dan he)
Ik zal je een voorbeeld geven:

Mijn vader en een paar broers en zussen van hem zijn allemaal lichamelijk gehandicapt, dat komt door een of andere weinige voorkomende ziekte die ze vanaf hun geboorte hebben. Een paar lopen met krukken en een paar zitten in een rolstoel. Mijn vader is 100% arbeidsongeschikt verklaard, maar hij zou echt wel gewoon op een stoel naast de lopende band kunnen zitten, net zoals de rest van de familie. En mijn vader is dus redelijk erg wat hij heeft maar nog veel meer mensen hebben veel minder en die zijn ook arbeidsongeschikt verklaard, dus dat kunnen ze wel beter regelen.

En ze kunnen ook de uitkeringen omlaag halen, want zie mij hier nu eens lekker internetten (zelfs ADSL ) en dat op het geld van andere hardwerkende mensen, dus ook gewoon de uitkeringen omlaag.
Oud 16-01-2004, 13:09
niceman1984
niceman1984 is offline
ik als partijleider van de SV kom voor de boeren op! meer landbouw en veeteelt meer subsidies naar de boeren!
eigen voedsel verbouwen!

lang leve Lenin!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten