Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: Heb jij professionele hulp?
Ja. 43 24.29%
Nee, niet nodig. 61 34.46%
Nee, maar het zou wel moeten. 43 24.29%
Nee, ik ben ermee gestopt. 30 16.95%
Aantal stemmers: 177. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 09:48
Órelindë
Órelindë is offline
Ik heb ja gestemd. Ik heb al meer dan een jaar professionele hulp: Psycho-therapie. En zoals het er nu naar uit ziet hou ik dat ook nog wel even....
Oud 29-01-2004, 11:18
MissManson
MissManson is offline
ja bijna 4 jaar omdat tjah me pa is pschcychopaat dat zegt denk al wel genoeg
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 12:26
leucomelas
leucomelas is offline
ik heb 5 jaar lang therapie gehad, bureau jeugdzorg en allemaal hulpverleners... omdat ik depressief was en weg wilde hier. nu ben ik er vanaf, het hielp niet, het was niet de hulp die ik zocht...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 19:23
Ilja_
Ilja_ is offline
Ja en ik heb er een gruwelijke hekel aan
Vind het ook helemaal niet fijn om over te praten met haar. Zit er nog niet zo lang. Misschien dat het nog wel komt of weet ik veel wat. Bedenk me nu dat ik er helemaaaaal niet van hou om over mn problemen te praten. Bah, ben niet zielig ofzo.. En wil niet in de belangstelling staan. Kan trouwens heel moeilijk praten hoe graag ik ook wil. Moeilijk... Maar af en toe lukt het *trots*
Maar op zulke momenten is het veel fijner om met mn vriend of een goede vriend ofzo te praten.. Iemand waarmee je een band hebt. Maar goed, ik doe ook m'n best bij haar. En 't is goed voor me (zegt mn mama ).
Ik weet het allemaal niet, misschien is het ook alleen maar klote omdat alles weer naar boven komt. Problemen die ik jarenlang verzwegen heb etc.

Uiteindelijk beetje lang en vaag verhaal geworden Sorry
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 08:17
Lionheart
Nee, niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 09:11
Verwijderd
Nee, niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:31
ellaversa
ellaversa is offline
ehm, ja ik heb therapie gehad. maar dat werkte niet want ik ergerde me dood en dat verergerde mijn probleem. ik had trouwens agressietherapie...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:36
appelsientje
appelsientje is offline
Nee, niet nodig. Geloof ik
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 20:36
Mister Frodo
Mister Frodo is offline
misschien heb ik wel nodig omdat ik snel boos word enz
snelle gedragsveranderingen(happy en dan opeens chagga) ik praat wel met iemand op school omdat ik vaak heel goed scoor op school soms heel laag niet gezond dus maar het heeft geen nut om met hem te praten want in me hoofd heb ik me zaakjes nie op orde heb ik et gevoel enz dus maybe moet ik met een prof praten want laatste tijd voel ik nie echt goed (en schoolvriendin zei ook van ja maybe moet je gaan enz )maar ik ga nie want ik ben koppig en denk dat et geen nut heeft
Oud 31-01-2004, 21:39
Linda
Linda is offline
Nee, ben er mee gestopt. Maar dat kwam doordat hun niks meer van ze lieten horen. En heb het nu onder hand niet meer nodig.
Oud 31-01-2004, 23:07
emi
emi is offline
Ja: Waarom heb je hulp en hoelang al?
Ik heb nog niet zolang hulp. Eigenlijk heb ik nog niet echt hulp, door wachtlijsten etc. Maar als ik daar doorheenben krijg ik klinische psychotherapie.
Ik krijg hulp door verschillende dingen. Perfectionisme, achterdochtigheid, niet boos kunnen worden op anderen, niet met andere mensen om kunnen gaan en am.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 19:35
Verwijderd
IK ben er nu een half jaartje mee gestopt omdat ik amper tijd had voor vrienden en school ook ben ik er mee gestopt omdat ik vond dat het niet echt hielp.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 19:46
Sitia
Sitia is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 25-01-2004 @ 21:53:
nee, maar het zou we moeten. Daar is mijn stem naar gegaan.
Wat me tegenhoud?
Het feit dat ik alles dan tegen een vreemde moet gaan vertellen, daar zit ik niet echt op te wachten. Bovendien voelt het voor mij onzinnig om hulp te gaan vragen op momenten dat ik me wel redelijk goed voel.
Als ik me kut voel, wil ik me terugtrekken en niet praten en al helemaal niet praten met een vreemde...
Ben k het helemaal mee eens
Oud 03-02-2004, 22:10
Verwijderd
Ja.
Waarom heb je hulp en hoe lang al?
Waarom is een moeilijke vraag. Op het moment weet ik het niet. Als ik niet zou gaan zou ik er heen geschopt worden. Dus ga ik.
In juni 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:20
Nebula
Nebula is offline
Nee, ik ben ermee gestopt.

Ik heb twee gesprekken gehad met verschillende psychiaters. (De eerste wou van me af door me aan de Prozac te krijgen. )
Daarna heb ik een paar gesprekken gehad met een psycholoog. (Ik ben een heel klein beetje autistisch, vandaar.)
Maar nu gaat het prima met mij, dus niet meer nodig.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:51
Coral
Coral is offline
Ja, 3 jaar geleden eerst naar bureau jeugdzorg (wegens mishandeling door moeder)

Na een half jaar toch maar naar psychiater (werd depressief)

Uiteindelijk dooverwezen naar Klinische psychotherapie, opname van een jaar.. (want werd nog depressiever)

Nu een jaar terug thuis, sindsdien ambulante hulp via gesprekstherapie.

Gaat beter met me, zit iig een grote stijgende lijn in
Oud 05-02-2004, 15:04
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ja, ik heb 'hulp', al bijna 2 jaar geloof ik. Maar waarvoor dat weet ik eigenlijk niet hehe.....ik liep 2 jaar geleden niet goed met mn studie en toen ben ik naar de schoolpsych gegaan en die wisten het ook niet en toen kwam ik bij een mannetje en dat zei dat ik vast een trauma had met mijn vader (??? heb 'n doodnormale vader overigens) en toen moest ik daarvoor maar naar een psychiater....en daar zit ik nog steeds.
Overigens hebben we het nooit over mijn vader-probleem gehad...t gaat nergens over. Ik ben niet iemand die geholpen wordt door een psych. Sowieso klikt het niet met die vent, verder weet ik alles zelf ook al wel, en ik hou er niet van om zelf maar te beginnen met praten (weet nooit wat ik moet melden aan die vent). Enige waar hij tot nu toe goed voor is geweest is dat ik seroxat kreeg voorgeschreven toen ik -toen was ik al in behandeling bij hem- vreselijke angsten kreeg.
Inmiddels ben ik daar (na een jaar slikken, het heeft goed geholpen in dat jaar maar afkicken is wel minstens 2 weken afzien) ook alweer een halfjaar ofzo mee gestopt. Hehe ook al dacht hij dat dat niet zou lukken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:08
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 31-01-2004 @ 18:31:
ehm, ja ik heb therapie gehad. maar dat werkte niet want ik ergerde me dood en dat verergerde mijn probleem. ik had trouwens agressietherapie...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:14
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Replica schreef op 17-01-2004 @ 11:04:
Geen psychische, wel een neuroloog
Ohoo jij hebt dezelfde avatar als bloempjuh (of ben jij bloempje?)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:49
summer1986
summer1986 is offline
Ik voel me kiplekker. Niet nodig dus.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 18:51
Brenda_88
Brenda_88 is offline
Ja: Waarom heb je hulp en hoelang al?

naja..ech proffesionele hulp..hmz..
k loop sinds september 03 bij de schoolpedagoog, hek soms gesprekken met de leerlingbegeleidster op school, ben de 5e febr.voor de 2e keer bij n psychiater geweest, hek sinds de 5e dus ookw medicijnen (haloperidol) ben nu heel moe en suf, heb buikpijn, kan me amper meer concenteren, is wel goed want dan pieker ik niet zowveel meer, maar ook irritant want ik kan amper meer n boek lezen..nouw k moet dus ookw waarschijnlijk in therapie, heb nogal behoorlijke last van heavy stemmingswisselingen enzow..en hoor soms stemmen.. ...nouw umhz..dat wast wel denk k..
Oud 11-02-2004, 10:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 05-02-2004 @ 16:14:
Ohoo jij hebt dezelfde avatar als bloempjuh (of ben jij bloempje?)
ze is bloempjuh maar dan na de nickchange.
<<maar das oud nieuws ondertussen>>

ontopic:
ik had al eens gereageerd... maar ik heb nog steeds geen proff. hulp, en als ik zo naar mn armen kijk... zou het wel eens nodig kunnen zijn. mja...
Oud 11-02-2004, 12:09
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 11-02-2004 @ 11:44:
ze is bloempjuh maar dan na de nickchange.
<<maar das oud nieuws ondertussen>>

ontopic:
ik had al eens gereageerd... maar ik heb nog steeds geen proff. hulp, en als ik zo naar mn armen kijk... zou het wel eens nodig kunnen zijn. mja...
wen, kom op! *knuffel* probeer die stap te zetten, ik geeft toe dat het moeilijk is, maar je kan dat wel!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:24
Verwijderd
Ik heb hulp gehad. Toen ik 12 had van de schoolarts (een vriend van me was toen overleden). Toen ik 17 was door een lerares, de schoolarts en later door Bureau Jeugdzorg. En een paar maanden geleden door slachtofferhulp.

Nu heb ik geen prof. hulp meer maar mijn vrienden helpen me wel enorm.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:38
light fighter
light fighter is offline
ik heb gestemd op ja. heb volgende week dinsdag een intake bij bureaujeugdzorg voor am. Ben blij dat ik hulp heb gezocht hoe moeilijk dan ook
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:22
forumfreakie
forumfreakie is offline
Nee ik heb het niet nodig naar mijn weten.
Als ik het wel nodig zou hebben zou ik zeker niet aarzelen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:17
black tiger
black tiger is offline
Ja, ik heb professionele hulp.
Vanaf m'n 15e tot m'n 17e was ik in deeltijdbehandeling in een kliniek voor een eetstoornis (anorexia). Een half jaar geleden is dat gestopt, omdat ik het wel genoeg vond.
Na een suicidepoging een aantal maanden geleden kwam ik in het ziekenhuis waar ik een psychiater kreeg. Daar praat ik nog steeds mee, als overgang naar waarschijnlijk dagbehandeling, voor borderline en alles wat daar mee samenhangt (o. a. depressie, eetstoornis, drugsproblemen).
Oud 12-02-2004, 18:47
Envy
Envy is offline
Nee, niet nodig.
Oud 12-02-2004, 19:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
pinoow schreef op 12-02-2004 @ 19:47:
Nee, niet nodig.
ik zag dat jij als laatste had gereageerd.
dit antw. had ik al verwacht
Reageren

Regels voor berichten