Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 11:46
Lionheart
allemaal bah

*heeft t niet zo op tekenfilms*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 22-01-2004 @ 16:25:
Over het algemeen deel ik je mening, maar af en toe werkt die nieuwe animatietechniek wél. Heb je bijvoorbeeld 'Kim Possible' van Disney ooit gezien? Orginele verhaallijnen, vernieuwende personages en ironie en sarcasme zijn daar gekoppeld aan een nieuwe, snelle en moderne tekenstijl in één grote parodie op het leven van de hedendaagse teenage-girl en het superhelden-dom in z'n algemeen.
En volgens mij lees jij de verkeerde strips. Neem eens een Don Rosa!
Kheb die serie nog niet gezien. Op welke zender en tijd is die?

Don Rosa is overigens erg cool . Maar dat kan ik niet echt zeggen van de tekenaars van de donald duck weekblad. Okey, ze zijn zeker niet slecht. Maar ik geniet toch altijd enorm als ik weer een zo'n 'een weekje' lees met oude stripjes .
Dat lelijke was eigelijk vooral gericht op de Sus&Wis stripreeks van nu
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 23-01-2004 @ 14:05:
Kheb die serie nog niet gezien. Op welke zender en tijd is die?

Don Rosa is overigens erg cool . Maar dat kan ik niet echt zeggen van de tekenaars van de donald duck weekblad. Okey, ze zijn zeker niet slecht. Maar ik geniet toch altijd enorm als ik weer een zo'n 'een weekje' lees met oude stripjes .
Dat lelijke was eigelijk vooral gericht op de Sus&Wis stripreeks van nu
'Kim Possible' werd van de zomer uitgezonden op KETNET. In de VS waren ze toen net klaar met het uitzenden van die serie, wat betekent dat ze de serie echt in een record-tempo in het Nederlands hebben ingesproken. Op één aflevering na, heeft KETNET ze alle 20 uitgezonden. Met het uitzenden van seizoen 2 zijn ze nu in de VS bezig. Hopen dus dat die ook van de zomer weer op KETNET komen. Hou het 'Disney festival' in de weekends in de gaten.

Don Rosa is zeker super. Hij werkt nu aan een verhaal waarin Doortje Duck, de zus van Dagobert, terugkomt. William van Horn en Daniël Branca vind ik ook erg leuk. En die strips in "Een weekje..." van Al Taliaferro en Bob Karp zijn inderdaad briljant!

De 'Suske en Wiske'-strips zijn heel slecht geworden sinds Marc Verhaegen de reeks heeft overgenomen, vind ik. Daar mogen ze van mij wel een punt achter zetten. Strips van nu die erg goed zijn, vind ik: 'Gilles de Geus' (Hanco Kolk & Peter de Wit- Uitgeverij Silvester) 'Nathalie' (Sergio Salma- Casterman) 'Cédric' (Laudec & Cauvin- Dupuis) en zeker en vooral 'Soda'(Philippe Tome & Bruno Gazotti- Dupuis).
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:00
Verwijderd
Als het goed is, is die Odfella nu eindelijk uit de sus&wis strips opgerot. Ze gaat nu in xxx-strips komen als ik het laatste album mag geloven

Anywayz. Ik zal eens kijken naar het festival. Komt toch wel wat later op de middag hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 23-01-2004 @ 16:00:
Als het goed is, is die Odfella nu eindelijk uit de sus&wis strips opgerot. Ze gaat nu in xxx-strips komen als ik het laatste album mag geloven

Anywayz. Ik zal eens kijken naar het festival. Komt toch wel wat later op de middag hoop ik?
Eindelijk zijn we verlost van Odfella!

Disney Festival komt doordeweeks met herhalingen van oude series om 17.10u. Op zaterdag 16.55u en zondag 12.30u op KETNET. Nu is er nog 'House of Mouse' en of het 2e seizoen van Kim Possible nog komt is niet gegarandeert, maar ik verwacht het wel. Ik houd het in de gaten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:33
Verwijderd
Wel jammer dat die Nederlands is. Ik vind engels veel leuker. VOoral omdat Donald dan ondertiteld is, want in het nederlands versta ik hem nog slechter dan in het engels
(Voor iemand zegt dat ik te ver offtopic ga: DOnald is ook wel eens in een paar Ducktales eps voor gekomen )

Roboduck was ook cool btw. Labbende Labbekak Of zoiets
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 01:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 24-01-2004 @ 19:33:
Wel jammer dat die Nederlands is. Ik vind engels veel leuker. VOoral omdat Donald dan ondertiteld is, want in het nederlands versta ik hem nog slechter dan in het engels
(Voor iemand zegt dat ik te ver offtopic ga: DOnald is ook wel eens in een paar Ducktales eps voor gekomen )

Roboduck was ook cool btw. Labbende Labbekak Of zoiets
Ja, gelukkig zijn ze zo slim geweest om de begintune (gezongen door Christina Milian) niet in het Nederlands in te zingen. In het Engels doen Will Friedle (Eric uit 'Boy meets world') en Taj Mowry (Teddy uit 'Full House' en de hoofdrol in 'Smart Guy') de stemmetjes van twee hoofdfiguren, maar de Nederlandse stemmen zijn ook érg goed!

Roboduck was erg leuk. Ik vond Karel Kraakei (Roboduck als hij Roboduck niet is) wel altijd net een tweelingbroertje van Donald. In sommige verhaaltjes is het wel duidelijk dat hij een vervanger voor Donald is. "Blabberdelabberkak!" Roboduck is ook nog een paar keer teruggekomen in 'Darkwing Duck'.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 10:18
Verwijderd
Ik vond het wel jammer dat Donald zo zwakjes was wanneer hij in ducktales voorkwam. Hij kwam min of meer verlegen over als ik het me goed herinner
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-01-2004 @ 11:18:
Ik vond het wel jammer dat Donald zo zwakjes was wanneer hij in ducktales voorkwam. Hij kwam min of meer verlegen over als ik het me goed herinner
Ja, in Duck Tales was hij minder opvliegend dan in de cartoons. Er waren wel momenten dat hij flink kwaad werd (tijdens z'n eerste ontmoeting met Turbo bv), maar hij was meer bezig met het op avontuur zijn met Oom Dagobert. Eigenlijk net zoals in de strips van Carl Barks.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:54
.Pure
.Pure is offline
De reddertjes
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 17:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bloss0m schreef op 25-01-2004 @ 17:54:
De reddertjes
*zucht* Géén serie!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 18:18
Verwijderd
Ach, rescue rangers, reddertjes, de naam lijkt op elkaar. Misschien vergissen ze zich
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 18:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-01-2004 @ 19:18:
Ach, rescue rangers, reddertjes, de naam lijkt op elkaar. Misschien vergissen ze zich
Ja, 'de Reddertjes' heten ook nog 'the Rescuers' in het Engels.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 13:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Kim Possible' is weer terug op de Nederlandse t.v.!! Het eerste seizoen wordt momenteel herhaald in "Disney Feest" op Net5/SBS6.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten