Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 12:17
LoveStarLady
LoveStarLady is offline
God dit gezeik weer
Nee, te groot kan niet
30 jarige kerels die een vriendin hebben van 16 hebben een kronkel in hun kop, en zijn gewoon dikke smeerlappen.
Dat meisje doet opzich weinig verkeerd, behalve dat haar smaak sucked. ze kunnen dan best samen praten en blablablabla
Maar uiteindelijk is die oude kerel gewoon een smeerdonder
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 12:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 19-01-2004 @ 12:58:
Natuurlijk mislukken er een aantal relaties van, maar er mislukken ook genoeg relaties tussen 2 mensen van dezelfde leeftijd.
Natuurlijk zeggen absolute getallen hier geen fluit, omdat het aantal normale (normaal alsin 'de norm') relaties vele malen groter is dan relaties tussen mensen met een erg groot leeftijdsverschil. Bovendien begin je al geen relatie met een dergelijk verschil tenzij je het heel erg graag wil.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 13:14:
Zoals hij misschien ook wel niet zulke hoge eisen stelt aan haar persoonlijke ontwikkeling.

Als je als vent van 28 een relatie aangaat met een meisje van 18 moet je willen compenseren en je aan haar ontwikkelingsniveau aanpassen. Er zit altijd een rationele factor in het aangaan van relaties, en ik denk dat mannen die een relatie met een dergelijk verschil aangaan voor een deel gewoon geen vrouw van hun eigen leeftijd kunnen krijgen. Ik kan me nl. helemaal niks voorstellen bij een relatie met een meisje van 18 op het moment dat ik 28 ben (hypothetisch Maureen ), het verschil is me gewoon te groot.

En natuurlijk zijn d'r uitzonderingen, sommige meiden zijn 'vroegrijp', maar je kunt op die manier volgens mij nooit een verschil van 10 jaar compenseren.
Uh-uh. Ik probeer mezelf in te beelden in wat voor situatie ik me op mijn achtentwintigste bevind en welke opvattingen en ideeën ik dan heb. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ik dan nog iets zou hebben met een meisje van achttien. Zelfs als ik de meest intelligente, algemeen sterk ontwikkelde, zelfstandige, volwassen en verstandige meisjes die ik ken, bekijk, kom ik nog tot de conclusie dat ik daar op mijn achtentwintigste echt niets mee zou willen hebben (behalve natuurlijk het reeële geval dat zíj dán vierentwintig ofzo zijn, dan wordt het weer gelijk getrokken).

Ik ben het verder helemaal met je eens dat kerels die op die leeftijd nog een jonge meid willen, bang zijn voor vrouwen van hun eigen leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:20
LoveStarLady
LoveStarLady is offline
Ik erger me echt schoftig dood aan van die jonge meisjes die dan er op uit zijn om met een oudere man te nemen
ik ken een geval van een meisje van 17 die een heel huwelijk omzeep hielp van een vent van 42. Nee, fris en fruitig hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:23
LoveStarLady
LoveStarLady is offline
Citaat:
Drlove schreef op 18-01-2004 @ 15:38:
volgens mij ontstaan dit soort relaties meestal door het missen van een vaderlijk persoon. EN bij de mannen gaat het alleen om een jong strak.......... duidelijk toch?
Amen broeder
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2004 @ 13:18:
Ik ben het verder helemaal met je eens dat kerels die op die leeftijd nog een jonge meid willen, bang zijn voor vrouwen van hun eigen leeftijd.
Ik denk inderdaad dat dat ook een grote factor is. Ik denk dat het voor die mannen een groot pluspunt is dat ze een grote mate van afhankelijkheid kunnen kweken, ook omdat meiden die met mannen van 10 jaar ouder gaan volgens mij niet de meest wereldse types zijn.

Kijk, 22 - 32 ofzo, daar kan ik me, hoewel ik het zelf niet zou willen, nog wat bij voor kunnen stellen. Maar een vent van tegen de 30 die op tienertjes valt heeft volgens mij gewoon pedo gevoelens, maar wil het 'legaal' houden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:02
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2004 @ 13:07:
Wat vinden mannen van 28 leuk dat jongens van 21 totaal niet leuk vinden? Wat maakt ze zo anders? Ik geloof er niet in dat daar een radicaal verschil tussen zit.
Als daar geen radicaal verschil in zit, wat maakt het dan uit hoe oud je vriend(in) is. Jij bent nou net de persoon die zegt dat relaties met (grote) leeftijdsverschillen niet kunnen, omdat de twee personen dan te weinig met elkaar gemeen hebben, vanwege de leeftijd. Maar als jij nu toch zegt dat er zo weinig verschil zit tussen 28 en 21, waarom zou ik dan niet iets met een jongen van 28 kunnen ipv met een jongen van 21, als dat verschil dus toch zo klein is..

volgens mij spreek jij jezelf nu toch wel tegen...

o, nee, sorry, jk heb je natuurlijk weer verkeerd begrepen, meneer spreekt zichzelf nooit tegen en heeft altijd gelijk.
Oud 19-01-2004, 13:12
Charlottetje
Charlottetje is offline
als 22 en 32 kan, waarom dan niet 20 en 30 of 18 en 28?

waarom zijn volgens jullie die meiden altijd dom en die manne pedo's of mensen die niet iemand van hun eigen leeftijd kunnen vinden ofzo?

Waarom kunnen jullie nou nooit het goede in een mens zien?
Iets kan je nog altijd overkomen. Niet alles plan je.
Ik denk dat er genoeg mannen zijn die een 10 jaar jongere vrouw hebben, die er van te voren nooit aan hadden gedacht ooit een vrouw van 10 jaar jonger te trouwen, maar dat wanner het ze dan overkomt, ze het maar voor lief nemen, omdat zij dan toch zijn 'doormvrouw' blijkt te zijn....

Niet alle mensen doen iets met voorbedachte raden
Oud 19-01-2004, 13:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 14:12:
Waarom kunnen jullie nou nooit het goede in een mens zien?
Teiltje iemand?

Hou toch op, dit is geen kwestie van 'het goede zien'. Als een 28 jarige jongen helemaal super lief en leuk enzo is, had 'ie ook best iemand van z'n eigen leeftijd kunnen krijgen.

Als ik single zou zijn, en een meisje zou leren kennen van 16 ofzo (scheelt maar +/- 8 jaar), zou dat nooit en te nimmer wat worden simpelweg omdat ik van mezelf weet dat voor mij die 8 jaar een te groot verschil zou zijn. Dan kun je misschien vinden dat dat ik dat een probleem vind een 'gebrek' is, maar ik denk daar heel anders over.

Iemand die de 26 gepasseerd is en werkt enzo heeft niks te zoeken bij middelbare school meisjes.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 14:02:
volgens mij spreek jij jezelf nu toch wel tegen...
Hij bedoelt dat er net zo goed leuke jongens van 21 zijn, die die struikelblokken (andere leeftijdsfase, andere vrienden, etc.) niet hebben
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:50
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 14:45:
Hij bedoelt dat er net zo goed leuke jongens van 21 zijn, die die struikelblokken (andere leeftijdsfase, andere vrienden, etc.) niet hebben
hoezo nou andere vrienden als ze 'hetzelfde' zijn?

en dat jij iets niet zal doen, omdat jij denkt dat het voor jou nirt zal werken, hoeft dat nog niet per definitie te betekenen dat het niet kan of dat iedereen er zo over denkt als jij?

Als jij dus in eerste instantie let op de leeftijd (in ieder geval als het verschil groot is) gaat dan leeftijd altijd voor op al het andere?

Het blijft toch gewoon een combinatie van dingen....
Oud 19-01-2004, 13:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 14:50:
hoezo nou andere vrienden als ze 'hetzelfde' zijn?
Je bedoelt allemaal vrienden die allemaal 30 zijn en allemaal met een meid van rond de 20 hebben? Treurig.

Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 14:50:

Als jij dus in eerste instantie let op de leeftijd (in ieder geval als het verschil groot is) gaat dan leeftijd altijd voor op al het andere?
Christ, heb je mij dat horen zeggen? Ik let niet 'in eerste instantie' op leeftijd, mijn vriendin is ongeveer 4.5 jaar jonger dan ik. Ik zou alleen nooit verliefd worden op een meisje dat ECHT een stuk jonger is. Dat is niet iets rationeels, ik word pas verliefd op iemand als blijkt dat die persoon bepaalde kwaliteiten heeft. Daaronder valt ook een bepaald niveau dat je bij 10 van de 9 veertienarigen niet zult tegenkomen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:58
Charlottetje
Charlottetje is offline
Jezus, ik lees tussen de regels door...

Dus als jij in eerste instantie niet eens weet hoe oud dat meisje is, en je bent verliefd, zou wel een relatie met haar willen beginnen en blijkt dan 10 jaar jonger te zijn (ipv bijv 3 zoals jij misschien in had geschat)(en JA DAT KAN!) dan maakt het je niet uit en ga je toch die relatie aan?
Oud 19-01-2004, 14:01
Charlottetje
Charlottetje is offline
weet je, ik had het je niet eens kunnen horen zeggen, want je zei het niet, maar je tikte het

En volgens mij begrijp jij elke keer niet wat ik bedoel (nee, echt niet) en kan ik het je niet uitleggen (wat niet wil zeggen dat ik nu met deze discussie kap, want discussies zijn zeldzaam in deze wereld soms)
Oud 19-01-2004, 14:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 14:58:
Jezus, ik lees tussen de regels door...
Misschien zou je je moeten beperken tot de tekst dan

Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 14:58:

Dus als jij in eerste instantie niet eens weet hoe oud dat meisje is, en je bent verliefd, zou wel een relatie met haar willen beginnen en blijkt dan 10 jaar jonger te zijn (ipv bijv 3 zoals jij misschien in had geschat)(en JA DAT KAN!) dan maakt het je niet uit en ga je toch die relatie aan?
Ik ben gelukkig niet zo wereldvreemd dat ik een meisje van 14 niet ongeveer op die leeftijd in kan schatten, dus jouw redenatie is te hypotetisch om een zinnig antwoord op te kunnen geven. Bovendien: de plaatsen waar ik 'uitga' of me op anderen manieren amuseer worden niet bepaald bezocht door luitjes uit die leeftijdscategorie.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 15:01:
weet je, ik had het je niet eens kunnen horen zeggen, want je zei het niet, maar je tikte het
Als je met dit soort stupide en kinderachtige opmerkingen komt zie ik absoluut niet het nut om nog maar enige energie in een 'discissie' met jouw persoontje te steken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:11
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 15:03:
Misschien zou je je moeten beperken tot de tekst dan

Ik ben gelukkig niet zo wereldvreemd dat ik een meisje van 14 niet ongeveer op die leeftijd in kan schatten, dus jouw redenatie is te hypotetisch om een zinnig antwoord op te kunnen geven. Bovendien: de plaatsen waar ik 'uitga' of me op anderen manieren amuseer worden niet bepaald bezocht door luitjes uit die leeftijdscategorie.
Hmm, nee, ik beperk me niet tot de tekst. Als jij je teksten anders zou schrijven, zodat ik dit er niet uit zou kunnen halen, hadden we hier ook geen problemen mee gehad.

Meisjes van 14 haal je er misschien makkelijker uit, ja, maar als jij 27 bent, kun je een meisje van 17 best wel 13 schatten hoor!
En anders ben jij wel erg goed in het perfect schatten van leeftijden van alle meisjes.
Meisjes van 17 kunnen ook best uitgaan in plaatsen waar je ze misschien niet in eerste instantie zou verwachten, omdat de massa zich er niet begeefd
Oud 19-01-2004, 14:13
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 15:04:
Als je met dit soort stupide en kinderachtige opmerkingen komt zie ik absoluut niet het nut om nog maar enige energie in een 'discissie' met jouw persoontje te steken.
maak jij nooit 'stupide' en 'kinderachtige' opmerkingen dan?
(ik kan me zoiets herinneren als een teiltje en een sinterklaas?!)

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwens (het woord eigenwijs gaat hier niet echt op, maar als jij echt zo 'slim' bent als jij jezelf hoog acht, dan begrijp je wat ik bedoel)
Oud 19-01-2004, 14:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 15:11:
Meisjes van 17 kunnen ook best uitgaan in plaatsen waar je ze misschien niet in eerste instantie zou verwachten, omdat de massa zich er niet begeefd
Offtopic: voordat je weer op mensen hun taalgebruik gaat zitten zeiken, zou ik even de laatste gequote zin, ah goed dan, het laatste woord eens goed bekijken.

Meisjes van 17 gedragen zich over het algemeen als meisjes van rond de 17. Als je het aan het uiterlijk al niet kunt zien, zie je het wel aan het gedrag. Volgens mij moet je wel volkomen wereldvreemd zijn (een eigenschap niet onwaarschijnlijk bij pedo's) om niet in te kunnen schatten dat een meisje een HEEL STUK jonger is. Het kan een paar jaar schelen, maar iemand van 14 herken ik echt wel als zodanig ja.

Edit: Ja natuurlijk kan ik een meisje van 17 als 13 inschatten, dat schaalt A) maar drie jaar en B) is het niet zo moeilijk je kinderachtig te gedragen. Maar een meisje van 14 (of 16) is voor mij sowieso te jong, en ik zal daar ook nooit verliefd op worden.

Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:32
juno
juno is offline
Charlottetje, hier hadden we het al over gehad. Jij als jongste ziet het probleem misschien niet, maar hij als oudste ziet de zaken echt anders. Een verschil van meer dan tien jaar is echt te veel, zeker als de jongste nog geen 25 is ofzo. Jij bent niet te jong voor hem, hij is te oud voor jou.

Dat rationele argument kan een enorme rem zetten op zijn gevoelens voor jou, hij gaat zich opgelaten voelen, schuldig. Wat moet zo'n lief jong dingetje met een ouwe zak als ik, denkt hij.

Gelukkig denkt hij zo, anders was-ie geen knip voor zijn neus waard.

Maar waarom zoek je de goedkeuring van het forum? Je weet dat niemand het begrijpt. De mensen die het niet hebben meegemaakt al helemaal niet. De mensen die wel een verliefdheid hebben meegemaakt met een heel groot (meer dan tien jaar) leeftijdsverschil weten wel wat je voelt, maar weten ook wat ze zelf toen besloten en waarom. Daar zul je ook geen medestanders in vinden.

En nou ophouden met drammen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 19-01-2004 @ 15:32:
Jij bent niet te jong voor hem, hij is te oud voor jou.
Euh, ik geloof niet dat ik op de hoogte ben. Heeft zij "Charlottetje: een relatie met een veel oudere vent?

Citaat:
juno schreef op 19-01-2004 @ 15:32:
Wat moet zo'n lief jong dingetje met een ouwe zak als ik, denkt hij.
Of: "Wat moet ik als werkende man met een middelbare school huppel als zij".
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 14:02:
o, nee, sorry, jk heb je natuurlijk weer verkeerd begrepen, meneer spreekt zichzelf nooit tegen en heeft altijd gelijk.
Door die opmerking zou ik al bijna de neiging krijgen om niet meer serieus te reageren en je maar lekker in je sop te laten gaarkoken, maar ik ben nu eenmaal iemand die het goede in de mens ziet.

Citaat:
Charlottetje schreef:
Als daar geen radicaal verschil in zit, wat maakt het dan uit hoe oud je vriend(in) is. Jij bent nou net de persoon die zegt dat relaties met (grote) leeftijdsverschillen niet kunnen, omdat de twee personen dan te weinig met elkaar gemeen hebben, vanwege de leeftijd. Maar als jij nu toch zegt dat er zo weinig verschil zit tussen 28 en 21, waarom zou ik dan niet iets met een jongen van 28 kunnen ipv met een jongen van 21, als dat verschil dus toch zo klein is..
Het enige dat ik ermee wilde stellen, is dat de interessegebieden en bezigheden van kerels van dertig niet wezenlijk verschillen met die van kerels van tweeëntwintig. Ik zeg niet dat ze in alle opzichten exact hetzelfde zijn, dan zou het inderdaad niets uitmaken hoe oud hij is (behalve natuurlijk de maatschappelijke betamelijkheid. Als je beweert dat je je daar niets van aantrekt spoor je ook niet).

Jij beweert dat die oudere kerels zo interessant voor jou zijn omdat ze meer dingen leuk vinden die jij leuk vindt, en die stelling beantwoordde ik met een wedervraag, namelijk waar hem dat verschil dan inzit. Op het gebied van interesse zie ik namelijk weinig verschillen, maar op het gebied van levensopvatting en houding in een relatie des te meer, en daar ging het hier om.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:42
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik zoek hier geen goedkeuring, maar discussies blijven leuk
(ookal kan ik soms van te voren weten dat ik ze ga verliezen, al ben ik daar hier niet zeker van)

Maakt het enig verschil of ik wel of geen relatie heb? Wel of niet met een oudere dan wel jongere man/jongen?

Goedkeuring hoef ik echt niet, maar ik wil er wel voor proberen te zorgen dat mensen mij begrijpen en dat doen ze kennelijk nog niet aan reacties te merken.

als ik dram, sorry, voor mij is dit een discussie
Oud 19-01-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 15:42:
Ik zoek hier geen goedkeuring, maar discussies blijven leuk
(ookal kan ik soms van te voren weten dat ik ze ga verliezen, al ben ik daar hier niet zeker van)
Je kunt hier wel over discussiëren, maar je kunt echt niet spreken van winnen van het debat of niet. Het is een kwestie van meningen en onderbouwingen daarvan. Als jij doet waar je zin in hebt, dan hebben wij daar niets mee te maken, maar als je erover wilt discussiëren dan moet je ook bereid zijn om kritiek op te vangen en te pareren.

Citaat:
Maakt het enig verschil of ik wel of geen relatie heb? Wel of niet met een oudere dan wel jongere man/jongen?
Dat zou kunnen uitmaken. Als je namelijk iemand bent die uit eigen ervaring weet hoe het is om een langdurige relatie met een veel oudere kerel te hebben, dan zou je dat kunnen inbrengen in de discussie. Als je iemand bent die alleen maar van een afstandje smacht naar haar veertig jaar oudere chef, dan heeft ervaring hier weinig relevantie.

Citaat:
Goedkeuring hoef ik echt niet, maar ik wil er wel voor proberen te zorgen dat mensen mij begrijpen en dat doen ze kennelijk nog niet aan reacties te merken.
Dit heeft echt niets met begrijpen te maken, dit heeft te maken met opvattingen en de onderbouwing daarvan. 'Iemand begrijpen' is iets anders dan 'accepteren dat er mensen zijn die niet zulke hoge eisen stellen en maar blindvaren op het clichépraatje dat het allemaal alleen om de liefde draait'.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:48
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2004 @ 15:40:
Het enige dat ik ermee wilde stellen, is dat de interessegebieden en bezigheden van kerels van dertig niet wezenlijk verschillen met die van kerels van tweeëntwintig. Ik zeg niet dat ze in alle opzichten exact hetzelfde zijn.

Jij beweert dat die oudere kerels zo interessant voor jou zijn omdat ze meer dingen leuk vinden die jij leuk vindt, en die stelling beantwoordde ik met een wedervraag, namelijk waar hem dat verschil dan inzit. Op het gebied van interesse zie ik namelijk weinig verschillen, maar op het gebied van levensopvatting en houding in een relatie des te meer, en daar ging het hier om.
Het is niet per definitie zo dat 'oudere kerels' interessanter voor mij zouden zijn. Dat is alleen op dit moment wel het geval.
Niet zo zeer om 'liefde' als wel om vriendschap!

naar mijn idee hoeft er in levensopvatting helemaal niet zo veel verschil te zitten. Dat verschil kan erg groot zijn, maar net zo goed erg klein. Een verschil in levensopvatting kun je ook makkelijk hebben met iemand van dezelfde leeftijd en opleiding enzo.
Houding in een relatie, tjsa, hangt er maar net vanaf, maar die verschilt altijd natuurlijk! Dat verschil zit hem (ook) o.a. in 'ervaring', maar ook in levensopvatting denk ik
Oud 19-01-2004, 14:55
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2004 @ 15:45:
Je kunt hier wel over discussiëren, maar je kunt echt niet spreken van winnen van het debat of niet. Het is een kwestie van meningen en onderbouwingen daarvan. Als jij doet waar je zin in hebt, dan hebben wij daar niets mee te maken, maar als je erover wilt discussiëren dan moet je ook bereid zijn om kritiek op te vangen en te pareren.
eigenlijk bedoelde ik het 'verliezen of winnen' algemeen in een discussie. Die extra toevoeging was hier inderdaad niet helemaal op z'n plaats.
Ik slik de kritiek alleen niet, maar vang hem toch wel op? of denk jij daar echt anders over?

Citaat:
Dat zou kunnen uitmaken. Als je namelijk iemand bent die uit eigen ervaring weet hoe het is om een langdurige relatie met een veel oudere kerel te hebben, dan zou je dat kunnen inbrengen in de discussie. Als je iemand bent die alleen maar van een afstandje smacht naar haar veertig jaar oudere chef, dan heeft ervaring hier weinig relevantie.
Het zou inderdaad wel uit kunnen maken, maar om hier nou mijn halve 'priveleven' en 'familiebanden' te grabbel te gooien vind ik ook weer zo overdreven. Ik heb nou ook niet het idee dat jullie je daar wat van aantrekken trouwens, want Andijvie 'gooit' het wel 'te grabbel' en dat wuiven jullie toch wel zo'n beetje weg.

Citaat:
Dit heeft echt niets met begrijpen te maken, dit heeft te maken met opvattingen en de onderbouwing daarvan. 'Iemand begrijpen' is iets anders dan 'accepteren dat er mensen zijn die niet zulke hoge eisen stellen en maar blindvaren op het clichépraatje dat het allemaal alleen om de liefde draait'.
Het heeft wel degelijk iets met begrip te maken.
Ik heb het idee, dat jullie niet zien, begrijpen of hoe je het ook wilt noemen, wat ik hier neerzet. Dat zou kunnen komen door een zwakke onderbouwing van mijn kant, ja.
Het draait ook niet allemaal om liefde, maar om een combinatie van een hele boel dingen. O.a. de omgang met elkaar., ja.
Oud 19-01-2004, 15:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 15:48:
Het is niet per definitie zo dat 'oudere kerels' interessanter voor mij zouden zijn. Dat is alleen op dit moment wel het geval.
Niet zo zeer om 'liefde' als wel om vriendschap!
Ah. Wil je hier over discussieren, of zit je te zoeken naar argumenten/goedkeuring voor die relatie/vriendschap?

Over het algemeen is het verschil in levenservaring gewoon erg groot als je het over een verschil van tien jaar hebt. De meeste mensen zullen dit als een grote blokkade zien, en danook de boot blijven afhouden. Dat jij daarin een uitzonder bent maakt niet uit, maar je kunt niet verwachten dat een normale vent met een normale leven dit zo maar even opzij zet.

Dus, als jij, hypothetisch, iets met een vent van 30 zou willen, en hij zou dat niet willen, dan zou je dat absoluut niet kwalijk kunnen nemen. Hij vindt dat, niet onterecht, een te grote drempel.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 15:55:

Het heeft wel degelijk iets met begrip te maken.
Ik heb het idee, dat jullie niet zien, begrijpen of hoe je het ook wilt noemen, wat ik hier neerzet. Dat zou kunnen komen door een zwakke onderbouwing van mijn kant, ja.
Nee, het heeft er voornamelijk mee te maken dat het hele "het gaat om je gevoel" gezanik gewoon een dom cliche is. Alleen de acceptatie van je familie en vrienden al is ontzettend belangrijk, waarom zou je dat opgeven voor een meid die 10 jaar jonger is (waarmee je een groter risico hebt dat het stukloopt), terwijl je ook iets zou kunnen hebben met een net zo leuk iemand van je eigen leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:20
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 16:03:
Ah. Wil je hier over discussieren, of zit je te zoeken naar argumenten/goedkeuring voor die relatie/vriendschap?

Over het algemeen is het verschil in levenservaring gewoon erg groot als je het over een verschil van tien jaar hebt. De meeste mensen zullen dit als een grote blokkade zien, en danook de boot blijven afhouden. Dat jij daarin een uitzonder bent maakt niet uit, maar je kunt niet verwachten dat een normale vent met een normale leven dit zo maar even opzij zet.

Dus, als jij, hypothetisch, iets met een vent van 30 zou willen, en hij zou dat niet willen, dan zou je dat absoluut niet kwalijk kunnen nemen. Hij vindt dat, niet onterecht, een te grote drempel.
Als die 'vent' van 30 niets wil heb ik domweg 'pech' gehad. Je kunt niet iemand dwingen tot het hebben van een relatie, maar dat kan ook niet als het iemand van mijn eigen leeftijd zou zijn met een bepaald geloof en daarom geen relatie met mij aandurft (ik ben niet gelovig, sta open voor bewijs)

Ik wil overal wel over discussieren, zolang het maar een beetje discussie is...
(tenzij ik ergens natuurlijk helemaal geen 'verstand' van heb, want dan heb ik niets te melden natuurlijk)
Oud 19-01-2004, 15:23
Verwijderd
[over dat mannen die iets nemen met een meisje dat 10 jaar jonger is bang zijn voor vrouwen van hun eigen leeftijd]
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 13:28:
Ik denk inderdaad dat dat ook een grote factor is. Ik denk dat het voor die mannen een groot pluspunt is dat ze een grote mate van afhankelijkheid kunnen kweken, ook omdat meiden die met mannen van 10 jaar ouder gaan volgens mij niet de meest wereldse types zijn.

Kijk, 22 - 32 ofzo, daar kan ik me, hoewel ik het zelf niet zou willen, nog wat bij voor kunnen stellen. Maar een vent van tegen de 30 die op tienertjes valt heeft volgens mij gewoon pedo gevoelens, maar wil het 'legaal' houden.
Ik vind dit eigenlijk nogal kortzichtig. Ik weet dat jij weet dat er uitzonderingen zijn, maar nu klink je gewoon heel negatief. Ik denk niet dat je zomaar iets in kan schatten wanneer je er niet tussen staat of op z'n minst ernaast.

Ik ken veel stellen met een groot leeftijdsverschil, waaronder mijn vriend en ik dus. Hij is niet bang voor vrouwen van zijn leeftijd, maar heeft er gewoon nooit een gevonden bij wie het klikte. Ik was ze voor. En niet omdat ik geen wereldstype ben, ik vind dat echt een belediging. Je denkt volgens mij echt dat mannen van 30 heel raar zijn, maar de meeste mannen van dertig die ik ken (dat zijn er vrij veel) zijn heel normaal, ze gaan uit, houden van muziek, kunnen praten... en niet alleen over trouwen en baby's krijgen. 't Blijven gewoon mensen.
Zet je daar een meisje van 20 naast die welliswaar studeert maar ook van muziek houdt, kan praten en wederom niet alleen over zuipen en studeren... tja, dan zitten ze toch echt al dicht bij elkaar. Het verschil is écht niet zo groot als jullie aannemen... Maar als je de extremen neemt wel natuurlijk (meisje studeert, zuipt, praat alleen over studie en zuipen. jongen werkt serieus, praat alleen over het kopen van een huis, trouwen en het krijgen van kinderen...) extremen zijn niet de norm.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:28
Verwijderd
Ik deel wat dat betreft mensen min of meer op in groepjes... namelijk:
kinderen (jonger dan 11)
oudere kinderen (11/12 jaar)
jongere jongeren (13/14 jaar)
jongeren (15-17 jaar)
oudere jongeren (18-20 jaar)
adolescenten (21-27 jaar)
jongere volwassenen (28-40 jaar)
volwassenen (41-55 jaar)
oudere volwassenen (55-65 jaar)
bejaarden (65-80 jaar)
hele oude mensen (ouder dan 80)

En dan vind ik dat de kinderen helemaal geen relaties horen te hebben . Als je allebei in hetzelfde 'groepje' zit, dan is er niets aan de hand. Als je in twee verschillende groepjes zit, die naast elkaar liggen, dan gaat dat meestal ook wel goed. Als je in twee verschillende groepjes zit, waar nog een groepje tussen ligt, dan wordt het moeilijk, maar niet onmogelijk; je moet dan wel echt om elkaar geven wil het werken. Als je in twee verschillende groepjes zit waar twee groepjes tussen liggen, dan zie ik een hoop problemen. Als je in twee groepjes zit met drie of meet andere groepjes ertussen, dan vind ik het belachelijk. Daarbij is het altijd zo, dat je goed moet weten waar je mee bezig bent, en je moet er zelf blij mee zijn.

Hiermee vind ik dus nooit een probleem, qua maximum:
11-14
13-17
15-20
18-27
21-40
41-65
55-80
65-120
Zoiets. Buiten deze dingen om ligt het aan de mensen in de relatie.

edit: maar ik zou het zelf niet willen, een groot leeftijdsverschil - en ja, als je verliefd wordt kun je daar niets tegen doen, maar als iemand veel ouder of jonger is dan ik dan zou ik toch niet zo gauw verliefd worden.

Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:41
Charlottetje
Charlottetje is offline
En alweer kan ik het eens zijn met onze allebeste 'Andijvie'
Oud 19-01-2004, 15:44
illogical
illogical is offline
iemand van 23 die iets begint met iemand van 13 zou beter moeten weten
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:57
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Micro Cuts schreef op 19-01-2004 @ 16:44:
iemand van 23 die iets begint met iemand van 13 zou beter moeten weten
maar daar hebben we het nu ook niet echt meer over, dat vinden we allemaal wel minder zeg maar (om het zachtjes uit te drukken en mensen niet voor het hoofd te stoten)
Oud 19-01-2004, 16:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-01-2004 @ 16:23:
extremen zijn niet de norm.
Ben jij dat wel dan? Zeg eens eerlijk. Ben jij een doorsnee, onbezorgd meisje? De reden dat ik niet verder met jou in discussie wil gaan is niet omdat ik het niet kan, maar omdat ik jouw situatie te goed 'ken' om daar op te willen reageren.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 16:57:
maar daar hebben we het nu ook niet echt meer over, dat vinden we allemaal wel minder zeg maar (om het zachtjes uit te drukken en mensen niet voor het hoofd te stoten)
Goh, maar volgens jouw redenatie zou dat ook moeten kunnen toch?

Het voornaamste verschil is dat jouw limieten wat verder van mekaar liggen dan de mijne. Het heeft ook weinig zin om daar over door de discussieren, als jij een verschil van 10 jaar op een leeftijd van 20 acceptabel vindt is dat helemaal prima, maar je moet er niet gek van opkijken dat mensen het vreemd of zelfs belachelijk vinden. Persoonlijk kan ik een vent van 30 met een vriendin van 20 echt niet serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 17:10:
Ben jij dat wel dan? Zeg eens eerlijk. Ben jij een doorsnee, onbezorgd meisje? De reden dat ik niet verder met jou in discussie wil gaan is niet omdat ik het niet kan, maar omdat ik jouw situatie te goed 'ken' om daar op te willen reageren.
(ja, ik ken haar een beetje) en doorsnee, tsja, wat heet doorsnee.
Misschien is zij niet zo doorsnee, omdat zij niet zo driftig uitgaat.
onbezorgd? iedereen is wel eens bezorgd, echt iedereen, dus zij ook, maar haar relatie gaat goed, dus zal zij niet zo bezorgd zijn om haar relatie en daarvoor is zij nooit bezorgd geweest om het wel of niet hebben van een relatie (bij mijn weten).

Je kent de situatie te goed? Te goed, in de zin van, je hebt het zelf ook meegemaakt of ken je echt specifiek haar situatie te goed?
Als dat eerste het geval is, ben je er daarom dan zo op tegen?
Oud 19-01-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 17:10:
Nee, ok, ik ben het ook wel met je eens... maar 't klinkt zo negatief... (Ja, raar standpunt, ik weet het... )

*denkt na*
Ik denk dat ik het globaal gezien zeker met je eens ben

(en nog vraagje; hoezo ken je mijn situatie? Je bedoelt omdat je 't van mij hoort, of omdat je weet hoe ik in het leven sta? *vraagt zich af* )
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-01-2004 @ 17:15:
(en nog vraagje; hoezo ken je mijn situatie? Je bedoelt omdat je 't van mij hoort, of omdat je weet hoe ik in het leven sta? *vraagt zich af* )
Ik ken 'jou' voor een deel om de dingen die je verteld hebt, en ik 'kende' iemand met ongeveer dezelfde problemen, die dezelfde dingen deed. Voor de rest, zie elite
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:25
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 17:12:
Goh, maar volgens jouw redenatie zou dat ook moeten kunnen toch?

Het voornaamste verschil is dat jouw limieten wat verder van mekaar liggen dan de mijne. Het heeft ook weinig zin om daar over door de discussieren, als jij een verschil van 10 jaar op een leeftijd van 20 acceptabel vindt is dat helemaal prima, maar je moet er niet gek van opkijken dat mensen het vreemd of zelfs belachelijk vinden. Persoonlijk kan ik een vent van 30 met een vriendin van 20 echt niet serieus nemen.
het is natuurlijk in principe wel zo dat hoe jonger ze zijn (met een verschil van 10 jaar) hoe groter het verschil daarbuiten ook kan zijn.
Een meisje van 10 zie ik toch echt niet met een jongen van 20 lopen hoor! Er zijn natuurlijk wel een soort van grenzen, natuurlijk, maar er is alleen niet een heel duidelijke grens.
Die wisselt gewoon heel erg qua persoonlijkheid/persoonlijkheden.

Ik kijk er ook niet raar van op als iemand het 'belachelijk' zou vinden. Zo zit de maatschappij nou eenmaal in elkaar, maar ik laat dat ook niet zomaar gebeuren. Ik wil het er dan wel met die persoon over hebben. Zijn/haar verhaal aanhoren en het mijne vertellen, zodat wel het ook van de andere kant kunnen bekijken!

ookal vind je iets belachelijk, ik denk dat je wel zo vaak en veel mogelijk voor dingen open moet staan.

Ik geloof niet in een god, maar sta wel open voor de verhalen van mensen.
Als een ander niet geloofd in een relatie met 10 jaar leeftijdsverschil, moet hij/zij er toch voor openstaan, vind ik.
Wanneer iemand in het buitenland wil gaan studeren (en daar in Nederland niets mee kan) vind ik dat ook belachelijk, maar zal wel open staan voor zijn/haar keuze.

Heb gewoon niet per definitie ergens een mening over voor je het gehele, of een groot deel, van het verhaal gehoord heb.
Naturlijk heb ik ook wel eens ergens te vroeg een mening over, maar ik probeer dat wel zo goed mogelijk te voorkomen.
Idealistisch? Ja! Naief? misschien.
Ik kan de wereld niet verbeteren, wie wel, maar ik wil er wel voor zorgen, dat ik zelf zo goed mogelijk doe wat ik graag zou willen dat een ander voor mij deed of zou laten waarvan ik weet dat ik het zelf ook niet zou willen.
Daardoor een moeilijk en gecompliceerd leven lijden? Ja, absoluut, maar ik vind dat zo fout nog niet...
Oud 19-01-2004, 16:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 17:25:
Als een ander niet geloofd in een relatie met 10 jaar leeftijdsverschil, moet hij/zij er toch voor openstaan, vind ik.
Wanneer iemand in het buitenland wil gaan studeren (en daar in Nederland niets mee kan) vind ik dat ook belachelijk, maar zal wel open staan voor zijn/haar keuze.
Dat is appels met peren vergelijken, het gaat hier om een relatie, iets dat in princiepe levenslang kan zijn. Een leeftijdsverschil is negatief, een jaar studeren in 't buitenland positief (is nl. nogal vormend).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:37
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 17:30:
Dat is appels met peren vergelijken, het gaat hier om een relatie, iets dat in princiepe levenslang kan zijn. Een leeftijdsverschil is negatief, een jaar studeren in 't buitenland positief (is nl. nogal vormend).
Het gaat niet zo zeer om het voorbeeld (kon even geen betere vinden) als wel om het feit dat ik vind dat mensen toch open moeten staan voor anderen, al zijn ze het daar niet volledig mee eens.
Oud 19-01-2004, 16:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 17:37:
Het gaat niet zo zeer om het voorbeeld (kon even geen betere vinden) als wel om het feit dat ik vind dat mensen toch open moeten staan voor anderen, al zijn ze het daar niet volledig mee eens.
Als je alleen met domme voorbeelden kunt komen kun je ze beter achterwege laten. Er zijn grenzen aan 'openstaan' (wat overigens al een cliche op zich is), en ik kan een vent van 30 met een vriendin van 20 gewoon niet serieus nemen, sorry. Ik vind het sneu.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:46
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 17:43:
Als je alleen met domme voorbeelden kunt komen kun je ze beter achterwege laten. Er zijn grenzen aan 'openstaan' (wat overigens al een cliche op zich is), en ik kan een vent van 30 met een vriendin van 20 gewoon niet serieus nemen, sorry. Ik vind het sneu.
er voor open staan en niet serieus nemen is nog steeds niet hetzelfde!
Oud 19-01-2004, 16:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-01-2004 @ 17:46:
er voor open staan en niet serieus nemen is nog steeds niet hetzelfde!
Waar zeg ik dat?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:32
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-01-2004 @ 17:43:
Als je alleen met domme voorbeelden kunt komen kun je ze beter achterwege laten. Er zijn grenzen aan 'openstaan' en ik kan een vent van 30 met een vriendin van 20 gewoon niet serieus nemen, sorry. Ik vind het sneu.
Doordat jij het woord 'en' gebruikt zeg je eigenlijk dat je niet open wilt staan voor een leeftijdsverschil van 10 jaar, wanneer ze 20 en 30 zijn, omdat je dat niet serieus kan nemen.
Oud 19-01-2004, 17:58
juno
juno is offline
Hallooohoo, hou eens op met hairsplitten en zieken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:13
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
juno schreef op 19-01-2004 @ 18:58:
Hallooohoo, hou eens op met hairsplitten en zieken.
Sorry, maar als je het vervelend vind moet je het gewoon niet lezen en als het niet mag horen we dat ook heus wel!
Oud 19-01-2004, 18:27
juno
juno is offline
De discussie op zich is best interessant, en ik zou het prettig vinden als het een inhoudelijke duscussie zou blijven en niet zou afzakken naar het niveau van mensen die erlaars woorden op een goudschaaltje gaan wegen en elkaar op details afkammen.

En nu weer inhoudelijk: de Avant Garde van deze maand besteedt aandacht aan oudere vrouwen met een veel jongere partner. De vrouwen zijn dertigers, de mannen twintigers. Je krijgt beide kanten van de verhalen te horen, dus ga maar eens naar de kiosk. Ze redden het, maar het valt niet altijd mee, is de teneur van het verhaal. Vooral het stel van 36-22 is fighting the odds, en ze houden er nu al rekening mee dat het niet levenslang zal zijn.

Er stond een interessante theorie in over het leeftijdsverschil versus het generatieverschil. Iemand van 20 en iemand van 30 zijn al van een hele andere generatie, die hebben hun vormende jaren in een heel andere wereld doorgebracht, en hebben al tien versus 20 volwassen jaren doorgebracht. Levenservaring doe je op in je jonge jaren, en dan is tien jaar meer levenservaring wel twee keer zoveel. Maar als je 50 en 60 bent, heb je al een heel leven achter de rug en is er hooguit een leeftijdsverschil. En dat op zich maakt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:36
Verwijderd
Discussie is volgens mij een beetje dood gegaan, maar 't komt dus hierop neer;

De ene groep vindt dat een groot leeftijdsverschil doorgaands niet kan, omdat de verschillen tussen beide partijen te groot zijn. (Maar deze groep sluit niet uit dat het wél kan en wél lukt, maar dat zijn dus uitzonderingen.) Deze groep is er negatief over.

De andere groep zegt eigenlijk hetzelfde, maar met meer nadruk op het feit dat het kán en dat de verschillen niet groot hoeven te zijn. Deze groep is er dus positief over.

----
Ik sluit me aan bij de eerste groep, gek genoeg... Ik heb er even over nagedacht, maar heb besloten dat ik me daar toch fijner bij voel. Er blijven natuurlijk uitzonderingen, maar doorgaands zal het niet lukken en doorgaands is het verschil wél te groot. Alleen sta ik er niet meteen negatief tegen over (hoewel ik betwijfel of nare man dat bv ook wel bij voorbaat doet... ik noem het 'afstand houden' en het niet direct afkeuren maar ook niet direct accepteren).
't Is gewoon een moeilijk onderwerp, aangezien iedereen een andere mening heeft (die je ongeveer kan indelen in bovenstaande twee groepen) en dat een gevoelsmening is. Discussiëren is dan leuk, maar je moet misschien op een gegeven moment elkaars mening accepteren en het - in ieder geval voor even - laten voor wat het is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten